Gå til innhold

Personvern hos legen

Anbefalte innlegg

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det gjør det, har 44 navn listet opp, men alle disse er ansatte ved sykehuset. Ingen ved fastlegekontoret. 

Anonymkode: 72d8e...636

Om du har sjekket bare hvem som har vært inne på medisinene dine trenger ikke fastlegen ha vært inne. På  min har fastlegen vært inne en gang dette året, men leger på flere forskjellige sykehus og avdelinger har vært inne flere ganger. Det er jo fordi det er sykehuslegene som har skrevet reseptene. Fastlegen vet hvilke medisiner jeg går på for det har stått i episkrisene fra sykehuset, og fastlegen trenger ikke gå inn før jeg evt ber han om en resept eller fornyelse av en jeg allerede har hatt.

Anonymkode: ec34c...812

Videoannonse
Annonse
Skrevet
20 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvor står det? Jeg ble nysgjerrig på min egen etter å ha lest denne tråden, men jeg kan ikke se dette noe sted. Når jeg går inn på pasientjournal, så står det bare en tilgangslogg, og der står det bare ang timer jeg har hatt på sykehus. Er det i kjeernejournalen det skal stå kanskje? Jeg tilhører SørØst og de er vel ikke så oppdatert enda.

Anonymkode: dca74...5f0

Når jeg ser listen med epikriser og brev så står det en knapp ved hvor loggen er, trykker på den og kan da se signatur og årsak til at dokumentet er åpnet/lest. Det er jo en standard tekst fra en liste, antagelig, og ikke deres egne ord. 

Men om man da feks ser en fra annen avdeling, eller samme navn påfallende mange ganger på samme skriv så kan man jo vurdere å be om forklaring på årsak. 

Har også sørøst. 

Anonymkode: 9728a...10d

Skrevet
22 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Om du har sjekket bare hvem som har vært inne på medisinene dine trenger ikke fastlegen ha vært inne. På  min har fastlegen vært inne en gang dette året, men leger på flere forskjellige sykehus og avdelinger har vært inne flere ganger. Det er jo fordi det er sykehuslegene som har skrevet reseptene. Fastlegen vet hvilke medisiner jeg går på for det har stått i episkrisene fra sykehuset, og fastlegen trenger ikke gå inn før jeg evt ber han om en resept eller fornyelse av en jeg allerede har hatt.

Anonymkode: ec34c...812

Nei, jeg har sjekket tilgangsloggen for både kjernejournal og journal. Vet for så vidt at fastlegen har vært inne på min medisinliste ved flere anledninger, også foran meg. Det er fortsatt ikke registrert noe sted.

Anonymkode: 72d8e...636

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Det er jeg nesten 100 % sikker på at det er. Husker godt trådene hennes. Man får inntrykk av at det er mange som er slik, men så er det bare samme dama.

Anonymkode: c1e53...a6b

Er ikke helt sikker på hva dere vil frem til, men det er på selve legekontoret, og hvordan legesekretæren har behandlet mine helseopplysninger. Apoteket bruker jeg helst nettapotek, da jeg ikke liker alle oppfølgingsspørsmålene jeg får på det lokale apoteket. Er det det dere husker at jeg har skrevet før?

Anonymkode: f60c3...6d4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...