Anonym bruker Skrevet 26. september 2019 #1 Skrevet 26. september 2019 Har venninner som alt har begynt å STRESSE med pakkekalender. De har mellom 2-4 barn og skal dermed kjøpe og pakke inn 48-96 gaver FØR jul. Noen kjøper gaver ungene trenger og bruker tusenvis av kroner pr kalender. Et par av de har handlet billig ræl på nett, plastikk som sendes med fly for å pakkes inn. det verste er at mødrene er helt stresset for de vet ikke hva de skal kjøpe? Det blir så mye mas « noen som har forslag til kalendergaver til 1 åring, 3 åring og 12 åring?) seriøst? I disse stress og klimatider må jo dette være det enkleste å gjøre noe med? jeg er selv oppvokst med pakkekalender men tør påstå at det var andre tider når vi var små. Mindre penger og ting i hvert hjem. Vi måtte ønske oss ting feks til jul for å få noe. Musikk vi ville høre måtte ønskes på en CD osv. julen bør ha andre verdier enn å stresse med innkjøp av ting man verken ønsker seg eller trenger? Anonymkode: a555f...a6d
Anonym bruker Skrevet 26. september 2019 #2 Skrevet 26. september 2019 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Har venninner som alt har begynt å STRESSE med pakkekalender. De har mellom 2-4 barn og skal dermed kjøpe og pakke inn 48-96 gaver FØR jul. Noen kjøper gaver ungene trenger og bruker tusenvis av kroner pr kalender. Et par av de har handlet billig ræl på nett, plastikk som sendes med fly for å pakkes inn. det verste er at mødrene er helt stresset for de vet ikke hva de skal kjøpe? Det blir så mye mas « noen som har forslag til kalendergaver til 1 åring, 3 åring og 12 åring?) seriøst? I disse stress og klimatider må jo dette være det enkleste å gjøre noe med? jeg er selv oppvokst med pakkekalender men tør påstå at det var andre tider når vi var små. Mindre penger og ting i hvert hjem. Vi måtte ønske oss ting feks til jul for å få noe. Musikk vi ville høre måtte ønskes på en CD osv. julen bør ha andre verdier enn å stresse med innkjøp av ting man verken ønsker seg eller trenger? Anonymkode: a555f...a6d Det er ikke jul nå, da. Anonymkode: afd04...931
Anonym bruker Skrevet 26. september 2019 #3 Skrevet 26. september 2019 Nei pakkekalender er da veldig populært for tiden! Anonymkode: 85a28...420
Anonym bruker Skrevet 26. september 2019 #4 Skrevet 26. september 2019 Pakkekalender er virkelig ikke for meg. Skjønner ikke at folk orker å kjøpe inn, pakke inn og ikke minst ha alt i hus etterpå. Akkurat som om vi ikke har nok dill i huset. Prøvde å lage pakkekalender en gang da barna var små. De var ikke så interessert i det som var i pakkene heller. Begrenset hvor gøy det er med sokker, tannbørste og andre småsaker. 😂 Sjokoladekalender til 10,- gjør samme nytten. 👍 (Skal sies at vi har hatt legokalendere og vitenwahl kalender også. Mye større suksess med det her i gården) Anonymkode: 56d64...74a
sug lut Skrevet 26. september 2019 #5 Skrevet 26. september 2019 Altså, du har venninner som har for lite å drive med. Det betyr ikke at det er noe galt med pakkekalender, bare med dem.
VictoriaS Skrevet 26. september 2019 #6 Skrevet 26. september 2019 Har dere prøvd rampenissen? Heg gjør den stor suksess med sine morsomme hyss, og barna får bare småting feks et par jellybeans, liten sjokoladebit, eller avtale om baking... Men barna mine er små da, under 5 begge to.
Mamaraptor Skrevet 26. september 2019 #7 Skrevet 26. september 2019 Mine har aldri fått pakkekalender, og de synes det er litt kjipt fordi vennene har. Men jeg nekter å være med på det. Enig med deg at det blir mye billig søppel som verken er bra for miljøet eller som jeg vil ha liggende i huset. Og ikke minst gjør det noe med holdningen til det å få gaver. Jeg vil det skal være stas å få gaver, ikke hverdagslig og selvfølgelig. Vi har også hatt sjokoladekalender, legokalender og rampenisse☺️
Anonym bruker Skrevet 26. september 2019 #8 Skrevet 26. september 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Har venninner som alt har begynt å STRESSE med pakkekalender. De har mellom 2-4 barn og skal dermed kjøpe og pakke inn 48-96 gaver FØR jul. Noen kjøper gaver ungene trenger og bruker tusenvis av kroner pr kalender. Et par av de har handlet billig ræl på nett, plastikk som sendes med fly for å pakkes inn. det verste er at mødrene er helt stresset for de vet ikke hva de skal kjøpe? Det blir så mye mas « noen som har forslag til kalendergaver til 1 åring, 3 åring og 12 åring?) seriøst? I disse stress og klimatider må jo dette være det enkleste å gjøre noe med? jeg er selv oppvokst med pakkekalender men tør påstå at det var andre tider når vi var små. Mindre penger og ting i hvert hjem. Vi måtte ønske oss ting feks til jul for å få noe. Musikk vi ville høre måtte ønskes på en CD osv. julen bør ha andre verdier enn å stresse med innkjøp av ting man verken ønsker seg eller trenger? Anonymkode: a555f...a6d Andre tider da du var liten... Hvis dere ønsket dere CD så er du ikke så gammel at det var "andre tider" da... Anonymkode: c65fa...60d
Anonym bruker Skrevet 26. september 2019 #9 Skrevet 26. september 2019 Pakkekalender er ikke ut her ihvertfall, mine jenter på 10 og 12 år ønsker seg det enda. Men jeg har jenter da, så det er enkelt å fylle en kalender. Noen badebomber, hårstrikker/spenner, neglelakk og leppepomade. Vi har en tradisjon med at de hvert år får hver sin juletrepynt i kalenderen, litt spesielle ting som man kjøper en og en, de begynner å få en liten samling av det og synes det er stas. Ellers fyller vi på med tyggis, pastiller, noen småsjokolader o.l. og vips er det 24 gaver. Ikke veldig dyrt, ikke veldig mye jobb, ikke veldig miljøfientlig heller. Eldste på 12 har flere venninner som får sminkekalendere og det er ihvertfall dyrt... Anonymkode: 32710...083
Anonym bruker Skrevet 26. september 2019 #10 Skrevet 26. september 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Har venninner som alt har begynt å STRESSE med pakkekalender. De har mellom 2-4 barn og skal dermed kjøpe og pakke inn 48-96 gaver FØR jul. Noen kjøper gaver ungene trenger og bruker tusenvis av kroner pr kalender. Et par av de har handlet billig ræl på nett, plastikk som sendes med fly for å pakkes inn. det verste er at mødrene er helt stresset for de vet ikke hva de skal kjøpe? Det blir så mye mas « noen som har forslag til kalendergaver til 1 åring, 3 åring og 12 åring?) seriøst? I disse stress og klimatider må jo dette være det enkleste å gjøre noe med? jeg er selv oppvokst med pakkekalender men tør påstå at det var andre tider når vi var små. Mindre penger og ting i hvert hjem. Vi måtte ønske oss ting feks til jul for å få noe. Musikk vi ville høre måtte ønskes på en CD osv. julen bør ha andre verdier enn å stresse med innkjøp av ting man verken ønsker seg eller trenger? Anonymkode: a555f...a6d Ut er det vel neppe? Jeg synes det er skikkelig kos å lage til jeg da, ikke stress. Gleder meg hvert år til å sitte å ordne det. Kjøper ikke bare ræl og tull, men skikkelige ting. Ungene elsker det. Trenger ikke være store greiene per dag, noen dager får de noe sammen osv. Anonymkode: 5f3a0...965
Anonym bruker Skrevet 26. september 2019 #11 Skrevet 26. september 2019 1 time siden, Mamaraptor skrev: Mine har aldri fått pakkekalender, og de synes det er litt kjipt fordi vennene har. Men jeg nekter å være med på det. Enig med deg at det blir mye billig søppel som verken er bra for miljøet eller som jeg vil ha liggende i huset. Og ikke minst gjør det noe med holdningen til det å få gaver. Jeg vil det skal være stas å få gaver, ikke hverdagslig og selvfølgelig. Vi har også hatt sjokoladekalender, legokalender og rampenisse☺️ Hverdagslig og selvfølgelig? Ikke slik at en teller ned med pakke hver dag fra nyttår da, det er snakk om adventstida... og er det så mye bedre å bli vant til å få sjokolade «hver» dag da? Anonymkode: 5f3a0...965
Anonym bruker Skrevet 26. september 2019 #12 Skrevet 26. september 2019 Jeg ELSKER å pakke inn gaver ! Julen er høydepunktet i året for meg. Men ! Vi har for mye ting. Orker ikke flere småting liggende overalt. Nå er de 3 og 7 år. Kanskje det blir pakkekalender når de er 8 og 11. Nå flýter det av barnebøker, mækkernleker, Lego og Barbie. Når de blir større kan de få bruksting i kalendergaver. Nå har vi nok av sokker, hårstrikker og reflekser. Anonymkode: 516af...3ae
Anonym bruker Skrevet 26. september 2019 #13 Skrevet 26. september 2019 59 minutter siden, Anonym bruker skrev: Andre tider da du var liten... Hvis dere ønsket dere CD så er du ikke så gammel at det var "andre tider" da... Anonymkode: c65fa...60d Vi ønsket oss cder for over 22år siden. Vil si det var andre tider. Vi hadde pakkekalender én gang. Alt var mere nøkternt da. Det vet jo du også. Anonymkode: 516af...3ae
Anonym bruker Skrevet 26. september 2019 #14 Skrevet 26. september 2019 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Pakkekalender er virkelig ikke for meg. Skjønner ikke at folk orker å kjøpe inn, pakke inn og ikke minst ha alt i hus etterpå. Akkurat som om vi ikke har nok dill i huset. Prøvde å lage pakkekalender en gang da barna var små. De var ikke så interessert i det som var i pakkene heller. Begrenset hvor gøy det er med sokker, tannbørste og andre småsaker. 😂 Sjokoladekalender til 10,- gjør samme nytten. 👍 (Skal sies at vi har hatt legokalendere og vitenwahl kalender også. Mye større suksess med det her i gården) Anonymkode: 56d64...74a Jeg går for samme løsning, og de elsker det. Har fire barn.. Søsteren min kjøper store gaver til hver dag, da snakker jeg 200-500 kr per gave. Å ja, hun har et barn.. Men tror ikke det er bra å få så mye. Eller, jeg VET, det ikke er bra å få så mye. Anonymkode: 4571d...d18
Anonym bruker Skrevet 26. september 2019 #15 Skrevet 26. september 2019 pakkekalender er absolut in, selv om mine barn både er store, og får fornuftige ting i de fleste pakkene. Prøvde meg på å si at nå syntes jeg 18 åringen var for stor, men det synes ikke han. Blir vel siste året for hans del, da han sikkert er i militæret neste desember. Minsten på under året kommer ikke til å få kalender før han forstår noe av det, det vil si at jeg slipper unna i hvert fall neste år enda. Og da regner jeg med at mellomste på 15 kanskje også er ferdig med kalender. Og, ja, jeg kunne sikkert vært venninna di som stresser med å komme i mål, men enig med deg at jeg ikke ser vitsen i å kjøpe en masse ræl som de verken har bruk for eller ønsker seg Anonymkode: dcc2f...ebf
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 26. september 2019 #16 Skrevet 26. september 2019 Her blir det pakkekalender. Innhold blir alt fra kinobilletter til godis. Jeg pakker inn flaxlodd, godis, kul lue, vanter, kinobilletter , billetter til julekonsert , bandutstyr osv. Aktiviteter vi gjør før uansett og alltid stas😊
Anonym bruker Skrevet 26. september 2019 #17 Skrevet 26. september 2019 Jeg har mer lyst til å lage en alternativ omvendt kalender: Kast en leke (eller helst fem) i søpla hver dag. Anonymkode: 86ad3...385
Anonym bruker Skrevet 26. september 2019 #18 Skrevet 26. september 2019 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg har mer lyst til å lage en alternativ omvendt kalender: Kast en leke (eller helst fem) i søpla hver dag. Anonymkode: 86ad3...385 Her rydder jeg rommet med ungene før advent. De er liksom litt mer motivert til å kaste/gi bort når årsaken er å rydde plass til julegavene Så her bruker vi esker og søppelsekker, rydder vekk alt som ikke lekes med og har en skikkelig rydding, vasking osv før advent. Så får de arventsstjerne i vinduet sitt, vi finner frem julesengetøyet som de fikk når de var små osv også teller vi ned til jul. Anonymkode: 32710...083
Anonym bruker Skrevet 26. september 2019 #19 Skrevet 26. september 2019 21 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg har mer lyst til å lage en alternativ omvendt kalender: Kast en leke (eller helst fem) i søpla hver dag. Anonymkode: 86ad3...385 stakkars Anonymkode: afd04...931
Anonym bruker Skrevet 26. september 2019 #20 Skrevet 26. september 2019 11 minutter siden, Anonym bruker skrev: Her rydder jeg rommet med ungene før advent. De er liksom litt mer motivert til å kaste/gi bort når årsaken er å rydde plass til julegavene Så her bruker vi esker og søppelsekker, rydder vekk alt som ikke lekes med og har en skikkelig rydding, vasking osv før advent. Så får de arventsstjerne i vinduet sitt, vi finner frem julesengetøyet som de fikk når de var små osv også teller vi ned til jul. Anonymkode: 32710...083 kaster de leker hvert år? Anonymkode: afd04...931
Anonym bruker Skrevet 26. september 2019 #21 Skrevet 26. september 2019 14 minutter siden, Anonym bruker skrev: kaster de leker hvert år? Anonymkode: afd04...931 Ja, ting de har tatt vare på i løpet av året. Kindereggting, ting de har funnet ute og dratt med inn, tegninger og ting de har brettet osv som hoper seg opp, tusjer som ikke virker lenger, ting som har gått i stykker osv osv Ikke så mye leker de kaster da, vi gir heller bort ting de har vokst ifra. Anonymkode: 32710...083
Anonym bruker Skrevet 26. september 2019 #22 Skrevet 26. september 2019 15 minutter siden, Anonym bruker skrev: kaster de leker hvert år? Anonymkode: afd04...931 Man må jo kaste innimellom for at det ikke skal flyte over. Jeg gjør det flere ganger i året. Anonymkode: 234e0...6f5
Anonym bruker Skrevet 26. september 2019 #23 Skrevet 26. september 2019 Jeg lar barna få, enten det er inn eller ut. Den gleden kan de få lov å ha. Så kan man heller forby cruiseskip for å redde verden. Jeg kommer til å benytte glanset julepapir. For at det skal se finest ut på designstuen min 😉 Anonymkode: ed25f...5d1
Anonym bruker Skrevet 26. september 2019 #24 Skrevet 26. september 2019 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Har venninner som alt har begynt å STRESSE med pakkekalender. De har mellom 2-4 barn og skal dermed kjøpe og pakke inn 48-96 gaver FØR jul. Noen kjøper gaver ungene trenger og bruker tusenvis av kroner pr kalender. Et par av de har handlet billig ræl på nett, plastikk som sendes med fly for å pakkes inn. det verste er at mødrene er helt stresset for de vet ikke hva de skal kjøpe? Det blir så mye mas « noen som har forslag til kalendergaver til 1 åring, 3 åring og 12 åring?) seriøst? I disse stress og klimatider må jo dette være det enkleste å gjøre noe med? jeg er selv oppvokst med pakkekalender men tør påstå at det var andre tider når vi var små. Mindre penger og ting i hvert hjem. Vi måtte ønske oss ting feks til jul for å få noe. Musikk vi ville høre måtte ønskes på en CD osv. julen bør ha andre verdier enn å stresse med innkjøp av ting man verken ønsker seg eller trenger? Anonymkode: a555f...a6d Helt enig med deg. Pakkekalender er faktisk litt krise, hvis det som du nevner er 96 gaver som skal gis allerede FØR julaften. Hvorfor feire jul i det hele tatt da, alt er jo gjort på forskudd. Juleribba er spist på julebordene og julelunchene, julelysene har hengt oppe siden november, julegavene er pakket ut og julemusikken har gnålt i butikkene siden oktober. Anonymkode: 901ce...626
Anonym bruker Skrevet 26. september 2019 #25 Skrevet 26. september 2019 24 minutter siden, Anonym bruker skrev: Man må jo kaste innimellom for at det ikke skal flyte over. Jeg gjør det flere ganger i året. Anonymkode: 234e0...6f5 Og da har det ikke slått deg at dere kanskje kjøper inn for mange....? Anonymkode: 901ce...626
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå