Gå til innhold

Synes du FAU skal legge føringer på foreldre? Bursdag


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

19 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvordan greier barnet mobbe i bursdagen? Er du ikke der??

Anonymkode: f7108...879

Tror du at EN voksen greier å forhindre mobbing i et bursdagsselskap med 20 unger? 

😂

Har du noen gang vært til stede i en sånn barnebursdag?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

18 minutter siden, Hjertefru skrev:

Tror du at EN voksen greier å forhindre mobbing i et bursdagsselskap med 20 unger? 

😂

Har du noen gang vært til stede i en sånn barnebursdag?

 

Ikke meg du spør, men i slike selskap er det jo ofte (alltid) flere voksne, da. Trenger ikke konstruere problemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Her har jeg tre barn som heller lar være å ha bursdagsselskap enn å invitere alle av samme kjønn. De er fine, velfungerende barn, men de er introverte. Det må være lov. Hadde vi kunnet invitere 2-3 stk hadde det gått helt fint. Barnet skal vel trives i sitt eget selskap?

Anonymkode: 70d3c...81f

Du har sviktet som forelder om du har greid å få tre barn med så sterk sosial angst at de ikke vil habursdagsselskap! Det er overhodet ikke normalt! Søk hjelp, kanskje det ikke er for sent å få de litt sosiale. 

Anonymkode: f7108...879

Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, Hjertefru skrev:

Tror du at EN voksen greier å forhindre mobbing i et bursdagsselskap med 20 unger? 

😂

Har du noen gang vært til stede i en sånn barnebursdag?

 

Ja, senest i dag. Har DU vært på en slik? Eller, du er vel en av de som sitter klistret på mobilen mens det pågår? Man fanger opp det hvis man følger litt med, man vet jo hvem man skal være obs på. Man er jo heller ikke EN person da, det er spm regel minst en voksen til med. 

Anonymkode: f7108...879

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Hjertefru skrev:

Tror du at EN voksen greier å forhindre mobbing i et bursdagsselskap med 20 unger? 

😂

Har du noen gang vært til stede i en sånn barnebursdag?

 

Hm. Det forventes av lærere som ofte har større grupper enn 20. Og nei, vi sitter ikke alltid ved pultene i et klasserom. 

Anonymkode: f4bfc...e82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, senest i dag. Har DU vært på en slik? Eller, du er vel en av de som sitter klistret på mobilen mens det pågår? Man fanger opp det hvis man følger litt med, man vet jo hvem man skal være obs på. Man er jo heller ikke EN person da, det er spm regel minst en voksen til med. 

Anonymkode: f7108...879

Hører hva du sier, men var desverre personlig erfaring med at en utspekulert mobber fint greier å mobbe ubemerket. De greide det i klasserommet tom. 

Også før mobiltelefonen ble oppfunnet....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er jo slike ting FAU kan komme med føringer på. Men alle eller ingen var da voldsomt. 

Her er det alle jentene, alle guttene eller en gruppering som er mindre enn halvparten i en av gruppene. I klassen til eldste er det 11 jenter så skal man bare invitere noen av jentene så pleier de å be 4, for å være innafor. 

Anonymkode: bc4d1...bb7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.9.2019 den 19.51, Anonym bruker skrev:

Særlig hvis det er et barn som mobber andre barn, også i alle bursdagene barnet blir invitert i. Det er ikke moro.

Anonymkode: f53bb...c62

Men hvordan kan en voksen IKKE klare å stoppe mobbing i en bursdag i eget hjem? Er dere en gjeng med tafatte idioter hele gjengen?

Selvsagt kan man ta til side en som mobber og si «hør her, DETTE er reglene hos oss og klarer ikke du følge disse så får mamma eller pappa hente deg igjen» Jeg har null problemer med å oppdra andres barn i eget hjem og selv de som betegnes som «umulige» fungerer fint hos oss. Selvsagt må man ha takhøyde for kreative påfunn, uhell og støy, men normal folkeskikk er noe de alltid har. Fordi jeg stiller krav og veileder. Hvis ingen sier i fra hvordan skal barnet kunne bedre seg?

 

Anonymkode: bc4d1...bb7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gutten min har 38barn i klassen sin. Av disse leker han med både gutter og jenter. Vi har ikke plass til å ha alle disse barna hjemme hos oss, og å leie lokale blir alt for dyrt. Om vi kun inviterer guttene holdes jentevennene hans utenfor. Hvorfor skal man absolutt dele etter kjønn? 

Anonymkode: c6045...a3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her bestemmes det klassevis. Her la egentlig læreren føringen i 1 klasse. Dersom det skal sendes innbydelser på skolen måtte vi be alle jentene eller alle guttene ,..., Eller hele klassen. Foreldrene synes det er helt greit og vi har hatt det sånn hele veien :) 

i tillegg snakket alle foreldrene om tak på bursdagsgaver osv. Fau har ikke blandet seg.

 

Anonymkode: 101b4...9e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Hjertefru skrev:

Hører hva du sier, men var desverre personlig erfaring med at en utspekulert mobber fint greier å mobbe ubemerket. De greide det i klasserommet tom. 

Også før mobiltelefonen ble oppfunnet....

Tror du burde ta nesa litt opp av den telefonen nå, virker som det er på tide. Følg med på det som skjer rundt deg heller.

Anonymkode: f7108...879

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Gutten min har 38barn i klassen sin. Av disse leker han med både gutter og jenter. Vi har ikke plass til å ha alle disse barna hjemme hos oss, og å leie lokale blir alt for dyrt. Om vi kun inviterer guttene holdes jentevennene hans utenfor. Hvorfor skal man absolutt dele etter kjønn? 

Anonymkode: c6045...a3c

Hvor er det lov å ha så mange i klassen?? Her er det maks 25, så deles de i a og B osv. Man ber jo ikke parallellklasser

Anonymkode: f7108...879

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Gutten min har 38barn i klassen sin. Av disse leker han med både gutter og jenter. Vi har ikke plass til å ha alle disse barna hjemme hos oss, og å leie lokale blir alt for dyrt. Om vi kun inviterer guttene holdes jentevennene hans utenfor. Hvorfor skal man absolutt dele etter kjønn? 

Anonymkode: c6045...a3c

Kjønnsinndelingen er for å finne en «naturlig» måte å dele på. Mine gutter og guttene i klassen deres leker ikke med jentene så helt naturlig her.

Anonymkode: f7108...879

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvor er det lov å ha så mange i klassen?? Her er det maks 25, så deles de i a og B osv. Man ber jo ikke parallellklasser

Anonymkode: f7108...879

Montessori skole.

Anonymkode: c6045...a3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Teller ikke i mine øyne🤪

Anonymkode: f7108...879

Spiller ingen rolle, de er fortsatt så mange i klassen og alle har de bursdag en dag. 

Anonymkode: c6045...a3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Anonym bruker skrev:

Du har sviktet som forelder om du har greid å få tre barn med så sterk sosial angst at de ikke vil habursdagsselskap! Det er overhodet ikke normalt! Søk hjelp, kanskje det ikke er for sent å få de litt sosiale. 

Anonymkode: f7108...879

De har ikke sosial angst i det hele tatt. De er ikke redde, men de liker det ikke. Det må være lov å ikke være supersosial. Mennesker er forskjellige og vi har bruk for litt introverte, sensitive vesener her også. Alle barn MÅ ikke elske bursdag med skrik og skrål. 

Anonymkode: 70d3c...81f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

De har ikke sosial angst i det hele tatt. De er ikke redde, men de liker det ikke. Det må være lov å ikke være supersosial. Mennesker er forskjellige og vi har bruk for litt introverte, sensitive vesener her også. Alle barn MÅ ikke elske bursdag med skrik og skrål. 

Anonymkode: 70d3c...81f

Men du ser at det overhodet ikke er normalt at alle tre søsken tilfeldigvis blir då ultra asosiale at de ikke vil ha bursdagsselskap? Så og si ALLE barn elsker det og teller ned fra forrige bursdag. Det er klart du har påvirket dem, tipper du er likedan? Ser jo bare det på hvilken forakt du viser når du beskriver bursdagsselskap.

Anonymkode: f7108...879

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Men du ser at det overhodet ikke er normalt at alle tre søsken tilfeldigvis blir då ultra asosiale at de ikke vil ha bursdagsselskap? Så og si ALLE barn elsker det og teller ned fra forrige bursdag. Det er klart du har påvirket dem, tipper du er likedan? Ser jo bare det på hvilken forakt du viser når du beskriver bursdagsselskap.

Anonymkode: f7108...879

Det er klart de ligner på meg, jeg er jo mammaen deres. Du har sikkert også påvirket dine barn på flere måter. De er heller ikke «ultra asosiale» som du skriver. De går på skolen hver dag, på aktiviteter og har venner på besøk. Hun ene synes bursdager er ok og går i bursdager hun blir invitert i. De andre legger jeg et mildt press på, men ikke mer enn det. De liker bare ikke selskaper med så mange folk.  

Anonymkode: 70d3c...81f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Tror du burde ta nesa litt opp av den telefonen nå, virker som det er på tide. Følg med på det som skjer rundt deg heller.

Anonymkode: f7108...879

Har du ingen andre argumenter å komme med enn mitt mobilbruk, som du pussig nok mener å vite mye om? 😂

Jeg sier bare at jeg har vært offer for mobbing som barn, og at mobbere plutselig har blitt veldig mindre utspekulerte og lettere å oppdage for voksne de siste 30-40 årene tviler jeg på. 

Jeg er helt enig i at det legges føringer fra skolen i forb med bursdagsinvitasjoner men påpeker bare at hvis man har en mobbesituasjon har man en utfordring. Heldigvis har jeg ikke opplevd dette med egne barn, så bursdager har aldri vært noe problem i så henseende. Men har forståelse for at dette kan være et problem selv om man er flere voksne og passer på. Hvorfor blir du så hissig av dette egentlig? Du svarer jo andre folk i tråden her på en borti natta ufin måte. 

Tror det er du som bør komme deg ut i finværet..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Hjertefru skrev:

Har du ingen andre argumenter å komme med enn mitt mobilbruk, som du pussig nok mener å vite mye om? 😂

Jeg sier bare at jeg har vært offer for mobbing som barn, og at mobbere plutselig har blitt veldig mindre utspekulerte og lettere å oppdage for voksne de siste 30-40 årene tviler jeg på. 

Jeg er helt enig i at det legges føringer fra skolen i forb med bursdagsinvitasjoner men påpeker bare at hvis man har en mobbesituasjon har man en utfordring. Heldigvis har jeg ikke opplevd dette med egne barn, så bursdager har aldri vært noe problem i så henseende. Men har forståelse for at dette kan være et problem selv om man er flere voksne og passer på. Hvorfor blir du så hissig av dette egentlig? Du svarer jo andre folk i tråden her på en borti natta ufin måte. 

Tror det er du som bør komme deg ut i finværet..

 

Det er jo du som er hissig 😂 Hallo!?! 🤪Og, du har ikke sagt noe om at du ble mobbet før nå. Tror fokus på sånt har blitt bittelittegranne større de siste 30-40 åra. I tillegg har foreldres/voksnes deltagelse på feks bursdagsfeiring økt masse. På de selskapene jeg har hatt og vært med på hadde ikke noen greid å mobbe noen ubemerket. Men klart, en tafatt forelder kan jo velge å se bort. Så ikke vær den forelderen da. 

Inkludering og at foreldrene kjenner hverandre beskytter og forebygger mobbing noe voldsomt! Foreldre som tar avstand og utestenger forverrer, slik er det bare. 

Anonymkode: f7108...879

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos oss har skolen og fau lagt føringer på hvem man inviterer - på skolen. Bes det til bursdag på skolen gjøres det etter logisk deling. Enten hele klassen eller bare guttene-jentene. 

Deling utenom dette tas privat.

Anonymkode: 15c04...b39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er jo du som er hissig 😂 Hallo!?! 🤪Og, du har ikke sagt noe om at du ble mobbet før nå. Tror fokus på sånt har blitt bittelittegranne større de siste 30-40 åra. I tillegg har foreldres/voksnes deltagelse på feks bursdagsfeiring økt masse. På de selskapene jeg har hatt og vært med på hadde ikke noen greid å mobbe noen ubemerket. Men klart, en tafatt forelder kan jo velge å se bort. Så ikke vær den forelderen da. 

Inkludering og at foreldrene kjenner hverandre beskytter og forebygger mobbing noe voldsomt! Foreldre som tar avstand og utestenger forverrer, slik er det bare. 

Anonymkode: f7108...879

Jeg er med deg på at dersom man er veldig på så kan man luke bort det meste som skjer i bursdagsselskapet. Det betyr likevel ikke at bursdagsbarnet vil føle seg trygg med mobberen på besøk hjemme i sitt eget hus. Nå har jeg heldigvis ikke barn som blir mobbet, men hadde jeg hatt det så hadde jeg aldri i verden tvunget gjennom at mobberen skulle inviteres i bursdagsselskap. Så vondt vil jeg faktisk ikke barnet mitt.

Anonymkode: 2ce07...859

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...