Gå til innhold

Dårlig balanse sjangler litt når jeg går og snakker tregere enn vanlig.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Takk for svar og håper det går bra med deg. Slitsomt og måtte stå på i 5 år for å finne en diagnose.

Fastlegen handlet raskt og jeg fikk raskt MR, og fikk tatt det på lørdag. Nå ringte de meg idag igjen, de hadde sett på bildene og ønsket jeg skulle komme inn på onsdag igjen for å ta enda et MR av hodet, denne gangen med kontrast væske. Blir tullete snart av venting på svar. Så blir jeg selvfølgelig mistenksom og tenker nå har de sett/funnet noe, men vil ta et MR bilde til med kontrast for å se tydeligere.

Anonymkode: d705d...ddd

Forstår godt at du føler som du gjør, men nå tar de deg på alvor, og det er bra!

Lykke til på onsdag! ❤️

 

Anonymkode: 8d4ee...4f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig rart at du ikke blir lagt inn for å få fortgang i undersøkelsene. De vil antakeligvis se på årene dine iom at de vil ha MR med kontrast. Forstår ikke helt hvordan legevakta legen kunne utelukke nevrologisk årsak. Du burde blitt sendt til mottak, fått ct og innleggelse. Men det er nå så. Skjer det endringer nå ri ger du 113. Ikke legevakt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.9.2019 den 16.46, Anonym bruker skrev:

Jeg har vært 2 uker på ferie og vært 1 uke hjemme nå.. Det begynte når jeg var på ferie. Jeg har bestilt time hos fastlegen, men har ikke time før onsdag. Forbereder meg til å ringe legevakten

Anonymkode: d705d...ddd

Fløy eller seilte du på ferie?

Anonymkode: 41e72...efb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Tok fly

Anonymkode: d705d...ddd

Mulig langskudd, men sjekk noe som heter landgangsyndrom. 

Anonymkode: 41e72...efb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

47 minutter siden, deterbaremeg:) skrev:

Det er veldig rart at du ikke blir lagt inn for å få fortgang i undersøkelsene. De vil antakeligvis se på årene dine iom at de vil ha MR med kontrast. Forstår ikke helt hvordan legevakta legen kunne utelukke nevrologisk årsak. Du burde blitt sendt til mottak, fått ct og innleggelse. Men det er nå så. Skjer det endringer nå ri ger du 113. Ikke legevakt. 

Akkurat det reagerte jeg også på og det sa jeg til fastlegen min. Følte jeg ikke ble tatt på alvor. Arrogante leger tar avgjørelser før de har undersøkt pasienter, i dette tilfellet nevrolog som ble kontaktet. Men ok, jeg synes fastlegen har stått på for å få fortgang. Er lovet svar etter mr onsdag når legene har sett og diskutert bildene.

Anonymkode: d705d...ddd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen i «svimmel klubben». 

Men ble første innlegget skrevet for 5 år siden , såfall håper jeg du er bedre ♥️

Anonymkode: b0ca6...4fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Velkommen i «svimmel klubben». 

Men ble første innlegget skrevet for 5 år siden , såfall håper jeg du er bedre ♥️

Anonymkode: b0ca6...4fe

Fem år siden?? 14.september? Du tuller nå, ikke sant?

Anonymkode: ad28f...99e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Velkommen i «svimmel klubben». 

Men ble første innlegget skrevet for 5 år siden , såfall håper jeg du er bedre ♥️

Anonymkode: b0ca6...4fe

Takk for det. Og antar du er med i 《 Vi med manglende empati 》 gruppen. Hilsen trådstarter som startet tråden forrige uke,  og som venter nervøst på svar av MR bilder av hodet. Jeg dessverre ikke noe bedre og er i en vanskelig situasjon. 

Anonymkode: d705d...ddd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.9.2019 den 10.18, Anonym bruker skrev:

Takk for det. Og antar du er med i 《 Vi med manglende empati 》 gruppen. Hilsen trådstarter som startet tråden forrige uke,  og som venter nervøst på svar av MR bilder av hodet. Jeg dessverre ikke noe bedre og er i en vanskelig situasjon. 

Anonymkode: d705d...ddd

Hvordan går det med deg HI?

Anonymkode: ec5c9...a73

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så rart at de ikke sjekker grundigere! Jeg var svimmel i flere uker. En dag var jeg på jobb og brått holdt jeg på å gå i bakken og jeg var så svimmel at jeg begynte å kaste opp. Dro på daglegevakten og ble sendt rett på sykehuset. Der ble jeg tatt inn og de tok blodprøver, ct og mr, samt at jeg hadde 24 timers sengerest med ledninger koblet til hele overkroppen og videre til alarmer hos legene i tilfelle puls osv sank. Fikk ikke gå på do en gang! Jeg lå med ledningene i 2 døgn. De fant aldri årsaken så de konkluderte egentlig med at at jeg rett og slett var helt utbrent så jeg var ganske flau, men veldig glad for at det ble tatt så seriøst med en gang 

Anonymkode: a5a1e...5be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 24.9.2019 den 10.18, Anonym bruker skrev:

Takk for det. Og antar du er med i 《 Vi med manglende empati 》 gruppen. Hilsen trådstarter som startet tråden forrige uke,  og som venter nervøst på svar av MR bilder av hodet. Jeg dessverre ikke noe bedre og er i en vanskelig situasjon. 

Anonymkode: d705d...ddd

Å neiiii håper du ikke misforsto meg. Det er jeg lei meg for hvis du gjorde, og beklager.

JEG misforsto, jeg trodde innlegget ble skrevet i sept 2014. Men var 14/9. Beklager da er ikke innlegget gammelt. 

Jeg skal bli utredet jeg også for svimmelhet, prøvde i våres men ingen fant ut av dette. Så nå har jeg startet på nytt... 

MR er tatt og bildene var fine. 

Har du øresus? 

Syns synd på deg, jeg er i nesten samme båt som deg.

Klem 

 

Anonymkode: b0ca6...4fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var som jeg fryktet. De fant en svulst på 3,3 cm. Rister bare på hodet. Skjer dette virkelig meg? Er sint, lei meg, frustrert, utmattet og får panikk av og til. Livet er ingen dans på roser.

Nyt livet her og nå alle sammen. Alle små øyeblikk. Vi vet aldri hva morgendagen bringer.

Klem fra trådstarter

Anonymkode: d705d...ddd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Det var som jeg fryktet. De fant en svulst på 3,3 cm. Rister bare på hodet. Skjer dette virkelig meg? Er sint, lei meg, frustrert, utmattet og får panikk av og til. Livet er ingen dans på roser.

Nyt livet her og nå alle sammen. Alle små øyeblikk. Vi vet aldri hva morgendagen bringer.

Klem fra trådstarter

Anonymkode: d705d...ddd

Å nei, stakkars deg - jeg håper du har gode folk rundt deg og et godt medisinsk team nå, HI. Krysser fingre for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Det var som jeg fryktet. De fant en svulst på 3,3 cm. Rister bare på hodet. Skjer dette virkelig meg? Er sint, lei meg, frustrert, utmattet og får panikk av og til. Livet er ingen dans på roser.

Nyt livet her og nå alle sammen. Alle små øyeblikk. Vi vet aldri hva morgendagen bringer.

Klem fra trådstarter

Anonymkode: d705d...ddd

Uff, dette var leit å lese, Hi!

Vil tro at du er rimelig i sjokk nå. Har de sagt noe om hvilken type det er? Det finnes godartede typer også.

Husk at medisinen og teknologien har kommet mye lenger nå på dette området enn for bare noen år siden.

Jeg håper også at du har noen rundt deg som kan støtte deg nå. Ikke vær redd for å nære og venner om å være der for deg. Ta imot hjelp. Undersøk også hvilken hjelp du kan få ellers. Skulle det være kreft så finnes det sykepleiere som er spesialiserte til å forholde seg til pasientene og som ofte er gode samtalepartnere, det finnes tilbud i kommunene, og foreningen har ofte likemannstilbud mange steder. Selv om det ikke er kreft, så bruk det støtteapparatet som finnes. Du kan også be om samtale med sosionom på sykehuset, eller sykehusprest - disse er også ofte veldig gode på å møte personer i slike situasjoner, vet flere som har fått god praktisk hjelp og god emosjonell støtte av disse.

Ikke gå og lur på ting, spør legen. Skriv deg gjerne liste over ting du lurer på, for når du sitter i samtale med lege er det fort gjort å glemme noe. Ha gjerne noen med deg også som kan notere litt, eller noter selv slik at du husker det etterpå.

Ta godt vare på deg selv, fremover! Klem ❤️

Anonymkode: 8d4ee...4f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så leit, HI! Håper du har mange fine mennesker rundt deg nå, og håper du blir helt frisk ❤️🍀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God klem til deg❤️ Veldig trist å høre at det    ble slik. Håper de kan hjelpe deg❤️

Anonymkode: 0a696...06f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...