Gå til innhold

Dårlig balanse sjangler litt når jeg går og snakker tregere enn vanlig.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Nå er jeg så bekymra.. Har hatt dårlig balanse i noen uker, og får følelesen av at nå faller jeg, men støtter meg opp igjen med ekstra benbevegelser for å støtte meg opp og bli stående. Sjangler litt av og til når jeg går. Nå idag merker jeg at jeg prater tregere, og må på en måte vente til ordet kommer ut.

Hva er det som skjer med meg?.Jeg er slakk og konstant trøtt, men fikk allikevel ikke sove i natt. Det endte med tårer pga bekymringer. Dette kan vel ikke være normalt?.Vurderte å ringe legevakten i natt. Ser det ann utover kvelden, blir det verre må jeg vel kontakte legevakten. 

Noen som har hatt det liknende??

Anonymkode: d705d...ddd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uff, stakkars deg. Klem! 

Jeg ville ringt legevakten. Og ha allergier litt i bakhodet; jeg blir sånn hvis jeg er fryktelig allergisk. Men det er mer i sammenheng med allergisjokk, mister taleevnen nesten, og blir nummen i hele kroppen...

Men det kan også være symptom på et slag. KAN... det trenger ikke å være noe farlig, men du må sjekke det opp. 

Anonymkode: 3e2fe...a30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvorfor har du ikke vært hos legen, når du har hatt det sånn i flere uker? Jeg tenker at det kan være så mangt, så du burde få deg en time snarest. Jeg synes du skal ringe legevakten nå, og høre hva de sier om det. Ikke drøy det mer.

Anonymkode: 25ca7...546

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Uff, stakkars deg. Klem! 

Jeg ville ringt legevakten. Og ha allergier litt i bakhodet; jeg blir sånn hvis jeg er fryktelig allergisk. Men det er mer i sammenheng med allergisjokk, mister taleevnen nesten, og blir nummen i hele kroppen...

Men det kan også være symptom på et slag. KAN... det trenger ikke å være noe farlig, men du må sjekke det opp. 

Anonymkode: 3e2fe...a30

Takk for svar 😍 Jeg frykter sykehus-innleggelse, men jeg overreagerer vel med den tanken.

Anonymkode: d705d...ddd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men hvorfor har du ikke vært hos legen, når du har hatt det sånn i flere uker? Jeg tenker at det kan være så mangt, så du burde få deg en time snarest. Jeg synes du skal ringe legevakten nå, og høre hva de sier om det. Ikke drøy det mer.

Anonymkode: 25ca7...546

Jeg har vært 2 uker på ferie og vært 1 uke hjemme nå.. Det begynte når jeg var på ferie. Jeg har bestilt time hos fastlegen, men har ikke time før onsdag. Forbereder meg til å ringe legevakten

Anonymkode: d705d...ddd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har vært 2 uker på ferie og vært 1 uke hjemme nå.. Det begynte når jeg var på ferie. Jeg har bestilt time hos fastlegen, men har ikke time før onsdag. Forbereder meg til å ringe legevakten

Anonymkode: d705d...ddd

Gjør det nå.

Anonymkode: 25ca7...546

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frykter sykehusinnleggelse? Hva er nå det for tull?? Hvis du er så syk at du trenger å bli lagt inn på sykehus, er det virkelig noe å frykte? Tror du at du mirakuløst vil bli bedre hvis du bare lar være å tenke på det? Slik at hva det nå enn er som gjør deg dårlig bare forsvinner? 

Ikke vent. Det er bedre å gå på legevakten nå enn senere, du burde kontaktet lege for lenge siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En venninne av meg hadde lignende symptomer. Viste seg å være en godartet hjernesvulst. Kom deg til legen!

Anonymkode: d15eb...6af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

En venninne av meg hadde lignende symptomer. Viste seg å være en godartet hjernesvulst. Kom deg til legen!

Anonymkode: d15eb...6af

Det har et søskenbarn av meg

Anonymkode: 25ca7...546

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, amandine skrev:

Frykter sykehusinnleggelse? Hva er nå det for tull?? Hvis du er så syk at du trenger å bli lagt inn på sykehus, er det virkelig noe å frykte? Tror du at du mirakuløst vil bli bedre hvis du bare lar være å tenke på det? Slik at hva det nå enn er som gjør deg dårlig bare forsvinner? 

Ikke vent. Det er bedre å gå på legevakten nå enn senere, du burde kontaktet lege for lenge siden.

Det var direkte tale ja, og jeg trengte vel den . Men jeg takler ikke sykehus pga mye kreft og dødsfall i familen. Er selv bærer av dette kreftgenet, BRCA1, og har ligget på sykehus mange ganger. Jeg er jo i stand til å skrive her, så dødssyk er jeg ikke, men noe er galt. Skulle nettopp flytte på noe når jeg var på toalettet og mistet balansen. Så ja, jeg må ringe legevakten. 

Anonymkode: d705d...ddd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det var direkte tale ja, og jeg trengte vel den . Men jeg takler ikke sykehus pga mye kreft og dødsfall i familen. Er selv bærer av dette kreftgenet, BRCA1, og har ligget på sykehus mange ganger. Jeg er jo i stand til å skrive her, så dødssyk er jeg ikke, men noe er galt. Skulle nettopp flytte på noe når jeg var på toalettet og mistet balansen. Så ja, jeg må ringe legevakten. 

Anonymkode: d705d...ddd

Gjør det. Er det ikke noe alvorlig er du snart hjemme igjen og kan ta det med ro. Er det noe alvorlig er det like greit å ikke være hjemme.. lykke til! Jeg krysser fingrene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har krystallsyken og blir sånn NPR jeg får anfall. Det er ikke farlig, bare ubehagelig. Ingen sykehusinnleggelse😊

Anonymkode: e5678...d8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hi, du må ringe legevakten NÅ! Som i NÅ!!!

Du kan ikke utsette dette. Det du driver med er strutsepolitikk. Hvis du er så syk at du trenger innleggelse, så er det jo det som skal til for å bli frisk. Om du likevel er så syk at du faktisk trenger innleggelse og du velger å la være pga. angst, da kan dine verste mareritt bli virkelighet, for da kan du bli veldig alvorlig syk. Så du har nå et valg - ta deg selv, din egen helse og ditt eget liv på alvor... eller la være...

Det må ikke være noe alvorlig, men det kan være så alvorlig at hvert minutt teller, siden du er blitt verre. Du kan IKKE vente!

Anbefaler deg å få noen til å kjøre deg direkte til legevakten NÅ!

Anonymkode: 8d4ee...4f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge deler kan være tegn på slag, så jeg ville ringt 113 eller legevakta med en gang og hørt hva de sier. Du trenger ikke å føle deg døden nær for å snakke med en lege. 

Anonymkode: e1443...080

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Anonym bruker skrev:

Har du vært på legevakten, hi? Hvordan gikk det?

Anonymkode: 2214d...4bf

 

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvordan går det TS?

Anonymkode: f87ae...990

betyr ikke det det samme?

Anonymkode: a9e7c...0f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Anonym bruker skrev:

 

betyr ikke det det samme?

Anonymkode: a9e7c...0f3

Kanskje større sjanse for at hun ser det hvis flere kommenterer?

Anonymkode: f87ae...990

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kanskje større sjanse for at hun ser det hvis flere kommenterer?

Anonymkode: f87ae...990

Heeeeelt sikkert 😂

Anonymkode: 3e2fe...a30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Heeeeelt sikkert 😂

Anonymkode: 3e2fe...a30

Var det en kjempemorsom kommentar altså?

Anonymkode: 25ca7...546

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.9.2019 den 11.43, Anonym bruker skrev:

Har du vært på legevakten, hi? Hvordan gikk det?

Anonymkode: 2214d...4bf

Hei og takk som spør. 😍Trådstarter  her med en oppsummering. Ringte legevakten og sykebilen kom og henta meg og kjørte meg inn til akutten. En vanlig allmennlege undersøkte meg om det var noe nevrologisk. Legen testet styrke og følelse i armer og bein, sjekket ørene, lyste i øyene og måtte følge denne lykten med øynene. Måtte lukke øynene og ta meg på nesen. De tok EKG og blodprøver, bla crp som var fin. Legen utelukket det var noe nevrologisk og sendte meg hjem. Jeg er glad for å slippe sykehus, men når balansen er så dårlig at jeg sjangler og faller, da forstår ikke jeg noe av dette. Fikk beskjed gå forsiktig pga ustøheten. Både ambulansepersonell og sykepleier så hvor ustø jeg var. Legen testwt meg ikke med at jeg skulle gå et stykke, stå på en fot etc.

Jeg ble skikkelig fornærmet for de spurte om jeg hadde tatt noe medisiner og om jeg hadde fått noe når jeg var på ferie.Da ble jeg helt satt ut. Hva legen mente med noe, tenker jeg noe dop eller tabletter.   Men antar de tok blodprøver for å se om de fant om jeg hadde drukket eller tatt noe dop. Synes det er dårlig å spørre om sånn, så jeg er glad de ikke fant noe av dette hvis de tok prøver av det.

Når jeg stod opp i morges og skulle kle på meg, var balansen så dårlig at jeg måtte støtte meg ekstra på bena, følte jeg falt litt bakover, men støttet meg opp. 

Legen sa dette var ikke akutt og jeg skulle ta det med fastlegen. 

Hva er akutt når jeg balansen bare har blitt dårligere de siste dagene? Jeg er frustrert og lei meg og skjønner ikke hva som skjer med kroppen min. 

Anonymkode: d705d...ddd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Hei og takk som spør. 😍Trådstarter  her med en oppsummering. Ringte legevakten og sykebilen kom og henta meg og kjørte meg inn til akutten. En vanlig allmennlege undersøkte meg om det var noe nevrologisk. Legen testet styrke og følelse i armer og bein, sjekket ørene, lyste i øyene og måtte følge denne lykten med øynene. Måtte lukke øynene og ta meg på nesen. De tok EKG og blodprøver, bla crp som var fin. Legen utelukket det var noe nevrologisk og sendte meg hjem. Jeg er glad for å slippe sykehus, men når balansen er så dårlig at jeg sjangler og faller, da forstår ikke jeg noe av dette. Fikk beskjed gå forsiktig pga ustøheten. Både ambulansepersonell og sykepleier så hvor ustø jeg var. Legen testwt meg ikke med at jeg skulle gå et stykke, stå på en fot etc.

Jeg ble skikkelig fornærmet for de spurte om jeg hadde tatt noe medisiner og om jeg hadde fått noe når jeg var på ferie.Da ble jeg helt satt ut. Hva legen mente med noe, tenker jeg noe dop eller tabletter.   Men antar de tok blodprøver for å se om de fant om jeg hadde drukket eller tatt noe dop. Synes det er dårlig å spørre om sånn, så jeg er glad de ikke fant noe av dette hvis de tok prøver av det.

Når jeg stod opp i morges og skulle kle på meg, var balansen så dårlig at jeg måtte støtte meg ekstra på bena, følte jeg falt litt bakover, men støttet meg opp. 

Legen sa dette var ikke akutt og jeg skulle ta det med fastlegen. 

Hva er akutt når jeg balansen bare har blitt dårligere de siste dagene? Jeg er frustrert og lei meg og skjønner ikke hva som skjer med kroppen min. 

Anonymkode: d705d...ddd

Det er ikke dårlig gjort, eller noe å bli fornærmet over. De har en protokoll å følge. 

Anonymkode: 0a696...06f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.9.2019 den 11.43, Anonym bruker skrev:

Har du vært på legevakten, hi? Hvordan gikk det?

Anonymkode: 2214d...4bf

Takk som spør😍 Jeg har skrevet en oppsummering.

Anonymkode: d705d...ddd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...