Gå til innhold

Kjenner du barn som husker tidligere liv?


Petter1980

Anbefalte innlegg

Jeg har akkurat lest en spennende bok om barn som ser ut til å huske tidligere liv. De begynner spontant å snakke om hendelser som foreldrene vet at de ikke kan ha tilegnet seg på normale måter, og historiene endrer seg ikke selv om tiden går, slik rene fantasi-historier gjerne gjør. 

Noen med barn som har opplevd dette? Eller som kjenner noen barn som har gjort det?

Når begynte de med dette, og hva fortalte de?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, har sett noen veldig interessante dokumentarer om det. 

Min sønn har alltid hatt en underlig fascinasjon for Titanic. Han har aldri sett filmen, men snakker veldig mye om skipet og alt som gikk galt. Han har også mareritt, hvor han forteller i detaljer hvordan han leter etter familien sin, men ikke finner dem. Han beskriver også den grusomme smerten når han faller i vannet, og hvordan han ikke kan puste. 

Har ikke noen god forklaring på det. 

Anonymkode: 65522...2a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, har sett noen veldig interessante dokumentarer om det. 

Min sønn har alltid hatt en underlig fascinasjon for Titanic. Han har aldri sett filmen, men snakker veldig mye om skipet og alt som gikk galt. Han har også mareritt, hvor han forteller i detaljer hvordan han leter etter familien sin, men ikke finner dem. Han beskriver også den grusomme smerten når han faller i vannet, og hvordan han ikke kan puste. 

Har ikke noen god forklaring på det. 

Anonymkode: 65522...2a9

Det amme gjorde sønnen min. Men så sjekket jeg søkeloggen på YouTube. 

Anonymkode: 8a120...085

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det amme gjorde sønnen min. Men så sjekket jeg søkeloggen på YouTube. 

Anonymkode: 8a120...085

Han begynte med dette da han var 4. Han hadde ikke YouTube tilgjengelig. 

Anonymkode: 65522...2a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, og de so. Tror på det tar feil.

Anonymkode: aee92...7f4

Feil? Fordi du sier det?

Anonymkode: b7bb4...e78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Feil? Fordi du sier det?

Anonymkode: b7bb4...e78

Fordi det strider med både all vitenskap og de aller fleste religioner. 

Anonymkode: aee92...7f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har 4 barn. Den ene sønnen min har fra han var veldig liten snakket om at han drepte folk med store kniver. Han sa at han bodde med en dame og mange barn og han var pappaen til barna. Det bodde og andre i huset. Det var mange som drepte hverandre sa han. Han ville ikke slutte å snakke om dette. Nå er han åtte år og snakker ikke så mye om dette lenger (han har snakket om dette i det vide og brede, jeg forteller bare veldig kort her). Men han sier at han bodde i Japan før han kom til oss. Han trengte en hvilepause før han valgte å komme til oss (I følge han selv) Vi har aldri visst helt hvordan vi skal reagere på dette. Han snakket og mye om hva han opplevde før han kom til oss (altså etter han ble drept i Japan og før han kom til oss). Helt utrolig å lytte til hva han sier. Hva jeg tror om det? aner ikke, men for han er dette noe han mener han har opplevd. 

Anonymkode: b7bb4...e78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Fordi det strider med både all vitenskap og de aller fleste religioner. 

Anonymkode: aee92...7f4

Poenget er, INGEN vet.

Anonymkode: b7bb4...e78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Har 4 barn. Den ene sønnen min har fra han var veldig liten snakket om at han drepte folk med store kniver. Han sa at han bodde med en dame og mange barn og han var pappaen til barna. Det bodde og andre i huset. Det var mange som drepte hverandre sa han. Han ville ikke slutte å snakke om dette. Nå er han åtte år og snakker ikke så mye om dette lenger (han har snakket om dette i det vide og brede, jeg forteller bare veldig kort her). Men han sier at han bodde i Japan før han kom til oss. Han trengte en hvilepause før han valgte å komme til oss (I følge han selv) Vi har aldri visst helt hvordan vi skal reagere på dette. Han snakket og mye om hva han opplevde før han kom til oss (altså etter han ble drept i Japan og før han kom til oss). Helt utrolig å lytte til hva han sier. Hva jeg tror om det? aner ikke, men for han er dette noe han mener han har opplevd. 

Anonymkode: b7bb4...e78

Wow, veldig spennende. Flott at dere lar ham snakke, i stedet for å avfeie det selv om dere ikke vet hva dere tror 😊

Hvis han har gitt et navn, så kan dere jo søke på navnet. 

Anonymkode: 65522...2a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ene sønnen min pleide å fortelle om to ulike personer da han var 3-5 år. Det ene var en gammel mann og det andre en ung kvinne. Han kom med flere detaljer. Det var faktisk litt skremmende. Og eneste skjermen han hadde tilgang til vår barne-tv. Nå er han 17 år og sier at han uten tvil tror på gjenfødelse. Da jeg spurte hvorfor, så han bare "Jeg har jo levd før, husker ikke du det da?". Han er 100 % overbevist. Jeg er langt mer skeptisk. 

Anonymkode: 0c029...72f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror på gjenfødelse. 

Jeg hadde selv opplevelser i barndommen,  vi var på tur et sted jeg absolutt ikke var kjent, første gangen jeg var der og kunne fortelle detaljrikt om stedet, et hus som stod der men det var sikkert borte  for det var lenge siden. Jeg var ikke der med mine foreldre men med foreldrene til venninnen min. Pappen hennes spurte mine foreldre om jeg hadde vært der eller sett bilder. Men nei det hadde jeg ikke. 

 

Jeg er oppvokst i Oslo, drevet med idrett i barne og ungdoms årene. Oppvokst med foreldre som satte pris på kafe, utstillinger. Ingen tur folk. De få gangene jeg var i skogen var med skole eller venner og absolutt ikke nok  til at har den kunnskapen jeg har om natur og planter. 

 

Anonymkode: 0e514...235

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sønnen til av ei venninne av meg hadde mange merkelige historier da han var liten. Fra 3-4 års alder. Fortalte ting de aldri hadde snakket om hjemme og når de spurte bhg om de hadde snakket om disse tingene der avkreftet de det. Mye mellom himmel og jord. Jeg ble hvertfall fasinert av de tingene han sa og måten han sa det på. 

Eks. En gang han ble hentet i bhg og de satte seg i bilen. Da spurte han faren om han alltid hadde hatt bil. Da faren bekreftet det svarte han "Det hadde vi ikke da jeg var gammel, da kjørte vi med hest." 

En annen gang spurte han min venninne hva hun hadde kjøpt til middag. Hun fortalte det og da svarte han at "vi spiste dyrene vi hadde på gården før, det er bra vi kan kjøpe maten nå." 😅

Anonymkode: c5631...dca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det finnes ikke barn som husker tidligere liv. Så nei. Obviously.

Anonymkode: c2c6f...93f

Nei, for fordi du ikke tror på det så finnes det faktisk ikke. Elsker folk som (mener de) sitter på fasiten👏

Anonymkode: c5631...dca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var for noen år tilbake på kinarestaurant. Det var første gang 5 åringen var med på den type resturant. Hun bestilte seg mat på flytende kinesisk. Servitøren pratet mye med henne og vi andre satt som spørsmålstegn. Vi aner ikke hvor hun har lært det, ikke hadde hun iPad eller tilgang til Internett, ingen vi kjenner eller i barnehagen. Vi hadde hørt hun pratet «tull» når hun lekte, men ante ikke at det var et språk.

 

servitøren på resturanten hadde en jente på omtrent samme alder. De ble kjent og jenta vår fikk komme hjem til dem innimellom for å holde språket ved like. Vi skjønner ennå ikke hvor det kom fra. Jenta har språkøre, men likevel.

Anonymkode: 4c5e9...fea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vi var for noen år tilbake på kinarestaurant. Det var første gang 5 åringen var med på den type resturant. Hun bestilte seg mat på flytende kinesisk. Servitøren pratet mye med henne og vi andre satt som spørsmålstegn. Vi aner ikke hvor hun har lært det, ikke hadde hun iPad eller tilgang til Internett, ingen vi kjenner eller i barnehagen. Vi hadde hørt hun pratet «tull» når hun lekte, men ante ikke at det var et språk.

 

servitøren på resturanten hadde en jente på omtrent samme alder. De ble kjent og jenta vår fikk komme hjem til dem innimellom for å holde språket ved like. Vi skjønner ennå ikke hvor det kom fra. Jenta har språkøre, men likevel.

Anonymkode: 4c5e9...fea

Tuller du?

Anonymkode: a09b2...ed6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ene sønnen min pleide å fortelle om to ulike personer da han var 3-5 år. Det ene var en gammel mann og det andre en ung kvinne. Han kom med flere detaljer. Det var faktisk litt skremmende. Og eneste skjermen han hadde tilgang til vår barne-tv. Nå er han 17 år og sier at han uten tvil tror på gjenfødelse. Da jeg spurte hvorfor, så han bare "Jeg har jo levd før, husker ikke du det da?". Han er 100 % overbevist. Jeg er langt mer skeptisk. 

Anonymkode: 0c029...72f

Psykolog..

Anonymkode: 2aece...d3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ene barnet mitt begynte da han var ca 3 år å snakke om "Husker du da jeg bodde i England, mamma?". Jeg måtte jo si nei, og han fortalte da at det ikke var så rart, for da var han jo en gammel mann. Rett som det var kom det små kommentarer fra han om dette, men ikke som om det var noe som var veldig viktig for han. Han fortalte det på samme måte som "Husker du på 17.mai da korpset kom?" . Vi avfeide han ikke, men gjorde heller ikke noe nummer ut av det, men vi stussa veldig da han rigga seg til for å se barne-TV en kveld, og TV sto på feil kanal, og det var en dame der som snakket engelsk, og han oversatte noe av det hun sa. Da var han fire år, hadde ikke lært engelsk i barnehagen eller av oss, og siden dette var før nettbrett og det eneste han så på TV var barne-TV og naturprogram, så kunne han ikke ha lært det noe annet sted heller. Fra han var 6, så slutta han å nevne England, og nå husker han ikke at han snakket så mye om det. 

Anonymkode: ea6dd...e8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var 2-3 år så jeg et bilde av et sted i utlandet, første gang jeg så bilde av det stedet, og spurte min mor om hun husket da vi var der. Hun sa jo at vi aldri hadde vært der, men jeg stod på mitt, fortalte mer om hvordan det så ut rundt dette stedet, og så sa jeg at det ikke var så rart at hun ikke husket det, for vi var jo ikke oss selv da, men andre personer. Min mor forsøkte igjen å forklare at vi aldri hadde vært der, og ingen vi kjente hadde vært der. Jeg stod på mitt, jeg hadde vært der. Og den følelsen har fulgt meg hele livet. Har så langt ikke kommet meg til dette stedet, men en gang skal jeg dit, spent på hvordan det blir.

 

Anonymkode: 107f0...efc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Tuller du?

Anonymkode: a09b2...ed6

Nei jeg tuller faktisk ikke. Hun har et fantastisk språkøre og er 3 språklig fra fødselen av. Vi snakker fransk og spansk hjemme, norsk i barnehagen. Hvor kinesisk kommer fra aner vi ikke, helt sant. Engelsk tok hun enkelt, men har jo sett endel engelske serier osv. Nå ser hun også endel filmer på enda et språk og vi merker at hun lærer det fort. 

Hun er forøvrig helt «normal» i alle andre fag, sosialt osv.

Anonymkode: 4c5e9...fea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei jeg tuller faktisk ikke. Hun har et fantastisk språkøre og er 3 språklig fra fødselen av. Vi snakker fransk og spansk hjemme, norsk i barnehagen. Hvor kinesisk kommer fra aner vi ikke, helt sant. Engelsk tok hun enkelt, men har jo sett endel engelske serier osv. Nå ser hun også endel filmer på enda et språk og vi merker at hun lærer det fort. 

Hun er forøvrig helt «normal» i alle andre fag, sosialt osv.

Anonymkode: 4c5e9...fea

😂

Anonymkode: 1e3fc...95c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nei jeg tuller faktisk ikke. Hun har et fantastisk språkøre og er 3 språklig fra fødselen av. Vi snakker fransk og spansk hjemme, norsk i barnehagen. Hvor kinesisk kommer fra aner vi ikke, helt sant. Engelsk tok hun enkelt, men har jo sett endel engelske serier osv. Nå ser hun også endel filmer på enda et språk og vi merker at hun lærer det fort. 

Hun er forøvrig helt «normal» i alle andre fag, sosialt osv.

Anonymkode: 4c5e9...fea

Utrolig interessant. Du mener altså at hun snakker/snakket ordentlig kinesisk, ikke bare noen enkeltfraser eller enkeltord?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.9.2019 den 10.32, Anonym bruker skrev:

Nei, for fordi du ikke tror på det så finnes det faktisk ikke. Elsker folk som (mener de) sitter på fasiten👏

Anonymkode: c5631...dca

Fordi vitenskap.

Akkurat som at jorden ikke er flat, selv om det finnes store grupperinger av folk som tror det også.

Anonymkode: c2c6f...93f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...