Gå til innhold

Kommer du til å stemme idag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Klart man stemmer ved valg! 

Du må ikke være 100% enig med alt i et parti, men finn et som har mye av de samme verdier som deg. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har forhåndsstemt. 

Anonymkode: 1e5b4...923

Skrevet

Selvsagt. Å ikke stemme undergraver demokratiet

Anonymkode: 793d8...712

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

At de med interesse for jobben (uansett yrke) er de som videreutdanner seg. Ikke de som havner i en jobb de ikke liker, og derfor tar videreutdanning, så de kan bestemme over de som jobber med noe de er engasjert i og brenner for. Det er et problem mange steder i samfunnet for øvrig.

At kritikk oppfattes som, "dette kan gjøres for å bli enda flinkere til og i jobben", i stedet for, "dette er et angrep på min jobb som sjef, og vår perfekte, feilfrie, fasade".

At det blir mer trygghet, da mener jeg ikke som i kriminalitet, men som i, så mange går rundt med piggene ute og er opptatt av nettopp det, å vise en perfekt, feilfri, fasade.

Anonymkode: 0fb4e...1b3

Jøssemann, du kan da ikke nekte å stemme fordi arbeidsplassen din ikke funker og du har mindreverdighetskomplekser!

Skrevet

Ja, jeg skal stemme. Viktig å sette pris på demokratiet mens vi fortsatt har det. Mange land, også i Europa, går i en mer totalitær retning. Føler likevel at det ofte er pengene som rår,men på lokalpolitisk nivå kan det fortsatt være håp for mindre saker som utbygging av infrastruktur og lokalt miljøvern, tilbud til barn og ungdom med mer.

Anonymkode: 0cfca...8f7

Skrevet

Det er bare idioter som ikke stemmer. Virkelig!

Anonymkode: 29e56...ec3

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er bare idioter som ikke stemmer. Virkelig!

Anonymkode: 29e56...ec3

Der er jeg ikke enig, mannen min skal ikke stemme - og han er langt fra idiot. Han klarer bare ikke å velge et parti, fordi han er dypt uenig med alle partiene i minst én sak. Han føler da at han er en hykler som stemmer på ting han er uenig i! Derfor velger han å la være, noen sier at det også er en stemme, men da blir stemmen jevnt fordelt utover alle partiene istedet for at han støtter 1 parti han ikke er enig med.

Anonymkode: a1706...f32

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Der er jeg ikke enig, mannen min skal ikke stemme - og han er langt fra idiot. Han klarer bare ikke å velge et parti, fordi han er dypt uenig med alle partiene i minst én sak. Han føler da at han er en hykler som stemmer på ting han er uenig i! Derfor velger han å la være, noen sier at det også er en stemme, men da blir stemmen jevnt fordelt utover alle partiene istedet for at han støtter 1 parti han ikke er enig med.

Min mann er som din, bortsett fra at han stemmer. Han leverte blank stemmeseddel. 

Anonymkode: 716fc...d1e

Skrevet

Selvsagt stemmer jeg. 

Det er min rett og min plikt, faktisk. 

Skrevet

Min mann er som din, bortsett fra at han stemmer. Han leverte blank stemmeseddel. 

Anonymkode: 716fc...d1e

Det blir det samme?

Skrevet

Har forhåndsstemt.

Viktig å bruke stemmeretten sin, selv om man bare stemmer blankt (tenker på de som ikke stemmer fordi de ikke er enige med noen). 

Anonymkode: 0ee92...f34

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men det er jo saker og grunnverdier han er enig i? Da stemmer han på de han er mest enig i. Evt blankt. Det er faktisk så enkelt.
Å ikke stemme er bare en dårlig unnskyldning. 

Skrevet
2 minutter siden, frk Nilsen skrev:

Men det er jo saker og grunnverdier han er enig i? Da stemmer han på de han er mest enig i. Evt blankt. Det er faktisk så enkelt.
Å ikke stemme er bare en dårlig unnskyldning. 

Dårlig unnskyldning for hva da?

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jo, han er faktisk idiot om han ikke har forstått at det er sånn det fungerer i et demokrati.

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

For å ikke gidde å være seg sitt ansvar bevisst, kanskje?

Anonymkode: fc049...3fb

Skrevet

For å slippe. 

Skrevet

For å ikke gidde å være seg sitt ansvar bevisst, kanskje?

Og ansvaret hans går ut på å fremme saker han er dypt uenig i? 

Skrevet
Akkurat nå, frk Nilsen skrev:

For å slippe. 

Slippe hva da? Han har ikke noe problem, overhodet, med å stemme, men han stemmer på partier han er enige med. Ikke partier han er uenige med. 

Skrevet
2 minutter siden, sug lut skrev:

Jo, han er faktisk idiot om han ikke har forstått at det er sånn det fungerer i et demokrati.

Nei.

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Nei.

Nå gidder ikke jeg å bli med deg i noen langdryg barnehageutveksling av "joho!"/"nehei!" så da bremser vi her og slår fast at det neppe er sånn at din mann er den eneste som har skjønt det i et hav av folk som faktisk tar ansvar og stemmer.

Skrevet

Og ansvaret hans går ut på å fremme saker han er dypt uenig i? 

Hvis han ikke finner ETT eneste parti som ikke har en sak som han er gnistrende uenig i så må han enten gå i seg selv og tenke over om det kan være han som er for rigid, eller så kan han stemme blankt. Det er faktisk et større statement enn å bare ikke gidde. 

Skrevet

Slippe hva da? Han har ikke noe problem, overhodet, med å stemme, men han stemmer på partier han er enige med. Ikke partier han er uenige med. 

Å ikke være 100% enig med et parti er jo helt normalt. De skal jo treffe mer enn en velger. Du ser jo på partiets kjernesaker og grunnverdier. 

Jeg er ikke enig i alle sakene til partiet jeg skal gi min stemme til, men jeg er enig med veldig mye av det de står for og med partiets verdier. 

Skrevet
3 minutter siden, sug lut skrev:

Nå gidder ikke jeg å bli med deg i noen langdryg barnehageutveksling av "joho!"/"nehei!" så da bremser vi her og slår fast at det neppe er sånn at din mann er den eneste som har skjønt det i et hav av folk som faktisk tar ansvar og stemmer.

Din påstand om at alle, bortsett fra én mann, stemmer i Norge er litt drøy. Men ja, vi kan avslutte det der. Du er flåsete.

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvis han ikke finner ETT eneste parti som ikke har en sak som han er gnistrende uenig i så må han enten gå i seg selv og tenke over om det kan være han som er for rigid, eller så kan han stemme blankt. Det er faktisk et større statement enn å bare ikke gidde. 

Ja, du får si det til ham, da. Men han er antakeligvis mer opptatt av Norges velferd, og politikk generelt, enn dere her inne så han er ingen idiot.

Idiot er et ord som kommer fra gresk ἰδιώτης (idiōtis), «en person som ikke er interessert i politikk»

HAH

Skrevet
3 minutter siden, frk Nilsen skrev:

Å ikke være 100% enig med et parti er jo helt normalt. De skal jo treffe mer enn en velger. Du ser jo på partiets kjernesaker og grunnverdier. 

Jeg er ikke enig i alle sakene til partiet jeg skal gi min stemme til, men jeg er enig med veldig mye av det de står for og med partiets verdier. 

Da stemmer du frem partier som gjør ting du ikke liker - som du må stå for og forsvare. Du stemte tross alt på dem vel vitende om det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...