DetYrer Skrevet 4. september 2019 #26 Skrevet 4. september 2019 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Sån er det for alle, til og med toppolitikerene. Du må velge dem du totalt sett er mest enig med. Det er din liste. Anonymkode: 2cc6b...515 Klarer ikke å støtte noe jeg er så uenig i, hvis de vinner er det jo min skyld at de gjør sånn og sånn.
Anonym bruker Skrevet 4. september 2019 #27 Skrevet 4. september 2019 3 minutter siden, DetYrer skrev: Klarer ikke å støtte noe jeg er så uenig i, hvis de vinner er det jo min skyld at de gjør sånn og sånn. Alternativet er å ikke stemme. Da overlater du ansvaret til andre som du regner med er bedre egnet til å ta avgjørelsene enn deg, men da har du heler ingen rett til å klage etterpå. Anonymkode: 2cc6b...515
Anonym bruker Skrevet 4. september 2019 #28 Skrevet 4. september 2019 9 minutter siden, Anonym bruker skrev: Du må velge dem du totalt sett er mest enig med. Anonymkode: 2cc6b...515 Helt enig! Har så vanskelig for å følge logikken til feministene som for enhver pris skal la kjønn gå foran politikk. De anbefaler til og med å gi slengstemmer til kvinner fra andre partier enn det de selv stemmer på. -Bare for å skvise ut menn, det er jo helt koko! Et sitat fra noen Ap-feminister: "Vi ønsker med dette å minne velgerne om at det er to valg i år, men også minne om å krysse en kvinne, eller gi en slenger. Å gi en slenger betyr at du kan skrive opp en kvinne fra et annet parti enn det partiet du stemmer på." Anonymkode: e5b74...108
Anonym bruker Skrevet 4. september 2019 #29 Skrevet 4. september 2019 23 minutter siden, Anonym bruker skrev: Helt enig! Har så vanskelig for å følge logikken til feministene som for enhver pris skal la kjønn gå foran politikk. De anbefaler til og med å gi slengstemmer til kvinner fra andre partier enn det de selv stemmer på. -Bare for å skvise ut menn, det er jo helt koko! Et sitat fra noen Ap-feminister: "Vi ønsker med dette å minne velgerne om at det er to valg i år, men også minne om å krysse en kvinne, eller gi en slenger. Å gi en slenger betyr at du kan skrive opp en kvinne fra et annet parti enn det partiet du stemmer på." Anonymkode: e5b74...108 Det er ikke dumt å gjøre det. Det er selvfølgelig ingen som gir stemmer til noen bare fordi de er kvinner, men det kan være folk på adre lister du har tiltro til. Ved å kummulere eller føre på kvinnlige slengere kan du motvirke litt av den overvekten menn generelt har på listene. Anonymkode: 2cc6b...515
Anonym bruker Skrevet 4. september 2019 #30 Skrevet 4. september 2019 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er selvfølgelig ingen som gir stemmer til noen bare fordi de er kvinner Anonymkode: 2cc6b...515 Jo, det er akkurat det som er poenget med kampanjer som #kryssenkvinne. Det er å stemme frem kvinnelige politikere, bare fordi de er kvinner. Helt uavhengig av om du har hørt navnet til kvinnen før eller ikke. Anonymkode: e5b74...108
Anonym bruker Skrevet 4. september 2019 #31 Skrevet 4. september 2019 55 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jo, det er akkurat det som er poenget med kampanjer som #kryssenkvinne. Det er å stemme frem kvinnelige politikere, bare fordi de er kvinner. Helt uavhengig av om du har hørt navnet til kvinnen før eller ikke. Anonymkode: e5b74...108 Nei, der har du missforstått. Poenget er å stemme frem kvinner som du ønsker skal sitte i kommunestyret fordi du mener de vil gjøre en god jobb. Poenget er ikke å stemme frem hvem som helst, men å påvirke valget slik at kommunestyret blir best mulig. Anonymkode: 2cc6b...515
Anonym bruker Skrevet 4. september 2019 #32 Skrevet 4. september 2019 Vi er 3 kommuner som skal slås sammen og alle disse har en kvinnelig ordfører, og alle er fra samme parti, så her er ikke det noe problem i alle fall. Men etter lang tid med kvinner på topp er det på tide med en mann inn her, så jeg kommer til å kumulere Anonymkode: c4fa5...be7
Anonym bruker Skrevet 4. september 2019 #33 Skrevet 4. september 2019 15 minutter siden, Anonym bruker skrev: Poenget er å stemme frem kvinner som du ønsker skal sitte i kommunestyret fordi du mener de vil gjøre en god jobb. Poenget er ikke å stemme frem hvem som helst, men å påvirke valget slik at kommunestyret blir best mulig. Anonymkode: 2cc6b...515 Eh nei! Disse feministiske kampanjene oppfordrer til å stemme frem kvinner bare fordi de er kvinner. Målet beskriver de slik: "for å sikre at flest mulig kvinner blir valgt inn". Det er snakk om å begynne på toppen av listen og krysse alle kvinnene til man er på bunn av listen. For å skvise ut menn. Ikke et ord om å gjøre en god jobb eller politikk er nevnt i noen av disse kampanjene. Anonymkode: e5b74...108
Anonym bruker Skrevet 4. september 2019 #34 Skrevet 4. september 2019 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Eh nei! Disse feministiske kampanjene oppfordrer til å stemme frem kvinner bare fordi de er kvinner. Målet beskriver de slik: "for å sikre at flest mulig kvinner blir valgt inn". Det er snakk om å begynne på toppen av listen og krysse alle kvinnene til man er på bunn av listen. For å skvise ut menn. Ikke et ord om å gjøre en god jobb eller politikk er nevnt i noen av disse kampanjene. Anonymkode: e5b74...108 Nå må du slutte å konstruere dine egne offerroller. Det begynner å bli rimelig oppbrukt. Anonymkode: 46ba0...d7b
Gjest Antarctica Skrevet 4. september 2019 #35 Skrevet 4. september 2019 9 timer siden, Anonym bruker skrev: Det er snart valg og kvinnenettverk og feminister over hele landet oversvømmer nettet med #kryssenkvinne, kvinner må stemme kvinner frem! osv. Det gjør de også i min kommune hvor både ordføreren og flertallet i kommunestyret er kvinner. Er det mange som tenker på den måten, altså at det den enkelte politiker står for og kan gi er mindre viktig enn dens kjønn? Anonymkode: e5b74...108 Den enkelte politiker på lista står vel i all hovedsak for partiets politikk, uavhengig av kjønn. Men - og dette er et stort men - bare et mindretall av partiene har klart å f eks stille like mange kvinnelige som mannlige ordførerkandidater. Og mange partier prioriterer heller ikke at annenhver person på lista skal være kvinne. Så til syvende og sist betyr det at lokaldemokratiet styres av mest menn og at kvinners perspektiver og erfaringer gjøres til noe privat. Se for dere at 2/3 av alle norske politikere, lokalt og nasjonalt, var kvinner. Hadde vi da hatt bruk for bunadsgeriljaen? Hadde gangstier og trygge skoleveier fått høyere prioritet? Hvilke næringer ville ha blitt subsidiert? Hvilke yrker ville ha fått et lønnsløft? Det måtte en såkalt "kvinneregjering" til for å doble lengden på barselpermisjonen. Det skjedde under Gro Harlem Brundtland i 1987. (Og hennes "kvinneregjering" besto av flere menn enn kvinner... Men der var altså 8 kvinner, de utgjorde litt under halvparten av hele regjeringen, og de gjorde stor forskjell!)
Gjest Antarctica Skrevet 4. september 2019 #36 Skrevet 4. september 2019 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Vi er 3 kommuner som skal slås sammen og alle disse har en kvinnelig ordfører, og alle er fra samme parti, så her er ikke det noe problem i alle fall. Men etter lang tid med kvinner på topp er det på tide med en mann inn her, så jeg kommer til å kumulere Anonymkode: c4fa5...be7 Hva er det du savner etter denne tiden med kvinnelig ordfører, da? Hva er det kun en mann kan klare?
Gjest Antarctica Skrevet 4. september 2019 #37 Skrevet 4. september 2019 4 timer siden, DetYrer skrev: Klarer ikke å støtte noe jeg er så uenig i, hvis de vinner er det jo min skyld at de gjør sånn og sånn. Å sitte i kommunestyre, fylkesting eller Storting er et tillitsverv. Du må jo velge noen du har tillit til. Hva de gjør etterpå er deres egen "skyld" - du blir nødt til å satse på at de ikke misbruker tilliten.
Gjest Antarctica Skrevet 4. september 2019 #38 Skrevet 4. september 2019 5 timer siden, Anonym bruker skrev: Ja, det viktige er ikke hva kvinnene står for, det viktige er at det er over 50% kvinner. "Etter valget i 2015 var det 39 % kvinner i kommunestyrene og 44 % kvinner i fylkestingene. Disse tallene er omtrent som før, og kvinner har fremdeles ikke 50 % slik kvinner i det minste bør ha."http://kvinnesak.no/nkfcore/wp-content/uploads/2019/08/STEM-INN-KVINNER-19_rettversjon.pdf Anonymkode: 256fc...94b Det som står er "minst 50%"... men offerrollen din blir jo mindre synlig hvis du dreier det til at dette betyr "over 50%"...
Anonym bruker Skrevet 5. september 2019 #39 Skrevet 5. september 2019 9 timer siden, Anonym bruker skrev: Nå må du slutte å konstruere dine egne offerroller. Det begynner å bli rimelig oppbrukt. Anonymkode: 46ba0...d7b Men det er vel feministene som gjør kvinner til offer med slike kampanjer? De sier jo at kvinner trenger å bli stemt på ukritisk, bare basert på kjønn. Jeg bryr meg bare om politikk og den enkelte politiker, uavhengig av kjønn. I år går stemmen til en liste med overvekt av kvinner og en flink kvinne på topp. Det er helt greit! Om jeg skulle fulgt the feminist way hadde jeg allikevel gitt stemmer til alle kvinner nedover på lista, noe som hadde gitt en enda skjevere kjønnsbalanse. Anonymkode: e5b74...108
Anonym bruker Skrevet 5. september 2019 #40 Skrevet 5. september 2019 43 minutter siden, Anonym bruker skrev: Men det er vel feministene som gjør kvinner til offer med slike kampanjer? De sier jo at kvinner trenger å bli stemt på ukritisk, bare basert på kjønn. Jeg bryr meg bare om politikk og den enkelte politiker, uavhengig av kjønn. I år går stemmen til en liste med overvekt av kvinner og en flink kvinne på topp. Det er helt greit! Om jeg skulle fulgt the feminist way hadde jeg allikevel gitt stemmer til alle kvinner nedover på lista, noe som hadde gitt en enda skjevere kjønnsbalanse. Anonymkode: e5b74...108 "De" sier ikke det du påstår. Det finnes så mange dyktige kvinner rundt omkring at det til og med hadde vært helt unødvendig å stemme på noen bare fordi hun var kvinne. Vi har nok av dyktige kvinner å stemme på. Anonymkode: 2cc6b...515
Anonym bruker Skrevet 5. september 2019 #41 Skrevet 5. september 2019 18 minutter siden, Anonym bruker skrev: "De" sier ikke det du påstår. Anonymkode: 2cc6b...515 Joda, feministene som driver denne kampanjen skriver at hensikten er: "å sikre at flest mulig kvinner blir valgt inn". Målet er ikke å få en javn kjønnsbalanse eller få frem en politikk man støtter. Dette kan sammenlignes med kjønnspoeng: Mellom 70-80 prosent av alle som kommer inn på høyere utdanning er kvinner. Allikevel er det kvinner som mottar ca. 97 % av alle kjønnspoengene for å komme inn på høyere utdanning i Norge. Man må vel være en venstrevridd feminist for å forstå rettferdigheten? Anonymkode: e5b74...108
Anonym bruker Skrevet 5. september 2019 #42 Skrevet 5. september 2019 8 timer siden, Pashla skrev: Det som står er "minst 50%"... men offerrollen din blir jo mindre synlig hvis du dreier det til at dette betyr "over 50%"... Det er ikke en rolle. Kvinner er ofre. Vi må være minst 50%, skal det nærme seg likestilling. Anonymkode: 256fc...94b
Anonym bruker Skrevet 5. september 2019 #43 Skrevet 5. september 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Joda, feministene som driver denne kampanjen skriver at hensikten er: "å sikre at flest mulig kvinner blir valgt inn". Målet er ikke å få en javn kjønnsbalanse eller få frem en politikk man støtter. Dette kan sammenlignes med kjønnspoeng: Mellom 70-80 prosent av alle som kommer inn på høyere utdanning er kvinner. Allikevel er det kvinner som mottar ca. 97 % av alle kjønnspoengene for å komme inn på høyere utdanning i Norge. Man må vel være en venstrevridd feminist for å forstå rettferdigheten? Anonymkode: e5b74...108 Det hadde vært greit om du hadde med en hemvisning til uttaleøsene, men hvis jeg forutsetter at du har sitert riktig regner jeg med at konteksten gjør det klart at ønsket om "flest mulig" kvinner er skrevet ut fra dagens situasjon og med ønske om å oppnå en bedre kjønnsbalanse. Jeg tipper du har hengt deg opp i en setning uten å ta med i betraktning hva som står i resten av teksten eller den politiske virkeligheten den er skrevet i. Anonymkode: 2cc6b...515
Anonym bruker Skrevet 5. september 2019 #44 Skrevet 5. september 2019 26 minutter siden, Anonym bruker skrev: konteksten gjør det klart at ønsket om "flest mulig" kvinner er skrevet ut fra dagens situasjon og med ønske om å oppnå en bedre kjønnsbalanse. Anonymkode: 2cc6b...515 Det hadde jo vært fornuftig. Men man oppfordres jo til å stemme frem kvinner uansett om de er i flertall på listen eller ikke. I mange tilfeller skviser slike feministiske kampanjer ut menn i mindretall. Eller har du sett noe annet? Hvorfor tror du forresten at 97 % av kjønnspoengene som deles ut går til kvinner selv om kvinner har 70 - 80 % av studieplassene på høyere utdanning i Norge? Den egentlige feministiske agendaen er klar; et målbevisst arbeid mot matriarkat, godt skjult bak en politisk korrekt løgn om likestilling. Anonymkode: e5b74...108
Anonym bruker Skrevet 5. september 2019 #45 Skrevet 5. september 2019 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det hadde jo vært fornuftig. Men man oppfordres jo til å stemme frem kvinner uansett om de er i flertall på listen eller ikke. I mange tilfeller skviser slike feministiske kampanjer ut menn i mindretall. Eller har du sett noe annet? Hvorfor tror du forresten at 97 % av kjønnspoengene som deles ut går til kvinner selv om kvinner har 70 - 80 % av studieplassene på høyere utdanning i Norge? Den egentlige feministiske agendaen er klar; et målbevisst arbeid mot matriarkat, godt skjult bak en politisk korrekt løgn om likestilling. Anonymkode: e5b74...108 «Den egentlige feministiske agendaen» handler om like muligheter og rettigheter til alle. Anbefaler deg å se denne videoen fra Si ;D Jeg har oppfattet kampanjen helt annerledes enn deg. Den tar utgangspunkt i at de aller fleste som velges inn er hvite, middelaldrende, cis-seksuelle menn, og ønsker et større mangfold ved å krysse inn kvinner, men også homofile, unge, folk med fremmedkulturell bakgrunn og andre som faller utenfor majoritetsgruppen. De vi velger inn skal representere oss. Da er det viktig at de også representerer mangfoldet i samfunnet. Anonymkode: 46ba0...d7b
Anonym bruker Skrevet 5. september 2019 #46 Skrevet 5. september 2019 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Men det er vel feministene som gjør kvinner til offer med slike kampanjer? De sier jo at kvinner trenger å bli stemt på ukritisk, bare basert på kjønn. Jeg bryr meg bare om politikk og den enkelte politiker, uavhengig av kjønn. I år går stemmen til en liste med overvekt av kvinner og en flink kvinne på topp. Det er helt greit! Om jeg skulle fulgt the feminist way hadde jeg allikevel gitt stemmer til alle kvinner nedover på lista, noe som hadde gitt en enda skjevere kjønnsbalanse. Anonymkode: e5b74...108 Nei, sånn er det ikke. Du vil gjerne ha det sånn for da klarer du å hisse deg opp, men det er altså feil. Gudskjelov er de fleste feminister smartere enn deg. Anonymkode: 00274...b51
Gjest Antarctica Skrevet 5. september 2019 #47 Skrevet 5. september 2019 2 timer siden, Anonym bruker skrev: I mange tilfeller skviser slike feministiske kampanjer ut menn i mindretall. Eller har du sett noe annet? Eh, ja? Det har da alle sett. Flertallet av politikere, på ALLE nivåer, lokalt, regionalt og på riksnivå er jo menn. Hvilke «mange tilfeller» er det at en kryssekampanje har skviset ut menn? Kom med eksempler.
Anonym bruker Skrevet 5. september 2019 #48 Skrevet 5. september 2019 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Nei, sånn er det ikke. Du vil gjerne ha det sånn for da klarer du å hisse deg opp, men det er altså feil. Gudskjelov er de fleste feminister smartere enn deg. Anonymkode: 00274...b51 Det må jo være sånn. #kryssenkvinne kampanjen oppfordrer meg jo til å stemme frem kvinner selv om de er i overtall her. Målet er ikke 50 % som allerede er passert i min kommune, målet er som sagt definert som "å sikre at flest mulig kvinner blir valgt inn". Om dette hadde hatt noe med likestilling å gjøre burde vel kampanjen het #kryssenunderrepressentert? Anonymkode: e5b74...108
Gjest Antarctica Skrevet 5. september 2019 #49 Skrevet 5. september 2019 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Det må jo være sånn. #kryssenkvinne kampanjen oppfordrer meg jo til å stemme frem kvinner selv om de er i overtall her. Målet er ikke 50 % som allerede er passert i min kommune, målet er som sagt definert som "å sikre at flest mulig kvinner blir valgt inn". Om dette hadde hatt noe med likestilling å gjøre burde vel kampanjen het #kryssenunderrepressentert? Anonymkode: e5b74...108 Og det er ikke kvinner? Hva med å bare si det som det er, de underrepresenterte er kvinner?
Anonym bruker Skrevet 5. september 2019 #50 Skrevet 5. september 2019 6 minutter siden, Pashla skrev: Og det er ikke kvinner? Hva med å bare si det som det er, de underrepresenterte er kvinner? På listen jeg stemmer er menn underrepresentert, synes bare det er rart å stemme de lenger vekk på grunn av kjønn da. Du er vel ei av de som også mener det er rettferdig at ca. 97 % av kjønnspoengene som deles ut går til kvinner, selv om kvinner samtidig har 70 - 80 % av studieplassene på høyere utdanning i Norge? Anonymkode: e5b74...108
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå