Gå til innhold

Hvor lenge er det ok å vente med å fortelle om graviditet til partneren sin?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Her får jeg vondt av mannen din. La han glede seg sammen med deg og være hemmelighetsfull sammen med deg. Hvis jeg hadde vært din mann, hadde jeg blitt veldig såret. 

Anonymkode: 425a3...5cc

Er det bedre om jeg velger å fortelle i dag da? 

Hi

Anonymkode: df7a4...1a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes du er rar. Og jeg synes du allerede har passert grensen for hvor lenge det er greit å vente...

Anonymkode: 4940c...04f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg setter pris på alle tilbakemeldinger. Men vil en mann reagere likt tror dere? Altså jeg vet ikke og jeg skal ikke prøve å virke bedrevitende. Kan dere ikke spørre mennene deres(dere som har de tilgjengelig) om hva de ville tenkt? :) 

Hi

Anonymkode: df7a4...1a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg setter pris på alle tilbakemeldinger. Men vil en mann reagere likt tror dere? Altså jeg vet ikke og jeg skal ikke prøve å virke bedrevitende. Kan dere ikke spørre mennene deres(dere som har de tilgjengelig) om hva de ville tenkt? :) 

Hi

Anonymkode: df7a4...1a9

De jeg kjenner ønsker å bli involvert på lik linje som dama, de ønsker å dele livet sitt med dama, ikke bli en som blir involvert når det passer dama.

Fortell det i kveld. Livet er ikke en film som må redigeres til "perfekte" øyeblikk og times "riktig". Livet er det som skjer hele tiden.

Anonymkode: 89cb4...476

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes det er helt innafor å vente ei uke med å fortelle det. Hadde lyst å vente selv når jeg ble gravid, men klarte ikke å holde på hemmeligheten overfor han. Men gikk noen dager å koste meg med følelsen at jeg trodde jeg var gravid før jeg testet.

Anonymkode: a60f5...0e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ventet ikke, av flere grunner. For det første, så var svangerskapet vårt felles prosjekt, og han var like spent som jeg.  Hvis jeg skulle holdt positiv test hemmelig i en hel uke, måtte jeg løyet ham opp i ansiktet når vi snakket om det. Og hvorfor holde han på pinebenken?

For det andre, er det skrekkelig tidlig ennå. For de fleste går det bra, men for mange går det også skeis. Skal det fortsatt være hemmelig at det var et barn på vei? Skal mannen i ytterste konsekvens bare få ta del i tankene omkring barnet som ikke ble, uten å få ha tatt del i gleden ved barnet som var ventet? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ventet en arbeidsdag. Testet positivt på morgenen og fortalte det da han hentet meg på jobb. 

Jeg hadde ikke klart å vente en hel uke, jeg var sprekkferdig av glede. Var vanskelig å ikke si noe på jobb, men ville fortelle faren det først.

Anonymkode: a3d35...cfb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, amandine skrev:

Jeg synes det er merkelig at du ønsker å frata ham den gleden du selv går og koser deg med.

Ja, å ha 8 måneder å kose seg med det på er alt for lite! Han skulle så absolutt hatt 7 dager ekstra altså, det er viktig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, DetYrer skrev:

Ja, å ha 8 måneder å kose seg med det på er alt for lite! Han skulle så absolutt hatt 7 dager ekstra altså, det er viktig!

Du overser fullstendig poenget hennes

Anonymkode: 7e03d...36e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det synes jeg er helt utrolig dårlig og egoistisk gjort. Du skulle fortalt det med en gang. Hadde du likt det, hvis det var omvendt?

Anonymkode: 7e03d...36e

Er du ikke helt i vater? Det er ikke egoistisk i det hele tatt, det er bare gøy. Noen liker også å planlegge slikt, og si det på en morsom måte - og det er mange menn som setter pris på det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg forstår ikke helt. Hvis dere prøver å bli gravide tester man jo ikke i hemmelighet!

og hvis barnet kommer uplanlagt så snakker du vel også men mannen om at mensen er sen og at du skal ta en test???

Du kan for all del vente så lenge du vil, men hadde jeg vært mannen din hadde jeg blitt skuffet og lei meg over at du hadde holdt det skjult!

Anonymkode: 76b38...228

Da er du en som skaper problemer ut av ingenting, gitt. Du høres vanskelig ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

25 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er ikke snakk om bare en uke - det er snakk om at du helt bevisst og med overlegg, kun pga. egne egoistiske ønsker, velger å holde dette hemmelig for han som skal bli far.

Det lover ikke godt for forholdets fremtid om du fortsetter slik, for det er respektløst overfor samboeren din.

Anonymkode: 89cb4...476

Er det mulig ass 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, DetYrer skrev:

Er du ikke helt i vater? Det er ikke egoistisk i det hele tatt, det er bare gøy. Noen liker også å planlegge slikt, og si det på en morsom måte - og det er mange menn som setter pris på det også.

Hun spurte om hva folks meninger, at du ikke liker min mening er meg helt likegyldig

Anonymkode: 7e03d...36e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Hun spurte om hva folks meninger, at du ikke liker min mening er meg helt likegyldig

Anonymkode: 7e03d...36e

Tydeligvis ikke 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du overser fullstendig poenget hennes

Anonymkode: 7e03d...36e

Hva da, at hun synes det er spesielt å bestemme hvilken dag hun skal si det, og at hun nyter følelsen av å glede seg til å si det? Å mene at det er egoistisk, og slemt, det er så på jordet at jeg ikke har ord for det nesten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, DetYrer skrev:

Er det mulig ass 😂

Du har sannelig ikke mye å fare med når du ikke greier å hoste opp mer enn dette...

Noen foretrekker respekt og gjensidig omtanke i et forhold. At du og Hi mener det ikke er så viktig, det kan dere selvfølgelig mene. Spørsmålet her er om mannen til Hi vil like like mye å ha blitt holdt unna det han har like mye rett og glede ved å få vite, om han synes det er greit at hun følte det ga henne mer glede å holde det hemmelig for ham.

Anonymkode: 89cb4...476

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Du har sannelig ikke mye å fare med når du ikke greier å hoste opp mer enn dette...

Noen foretrekker respekt og gjensidig omtanke i et forhold. At du og Hi mener det ikke er så viktig, det kan dere selvfølgelig mene. Spørsmålet her er om mannen til Hi vil like like mye å ha blitt holdt unna det han har like mye rett og glede ved å få vite, om han synes det er greit at hun følte det ga henne mer glede å holde det hemmelig for ham.

Anonymkode: 89cb4...476

Det har ikke noe med respekt å gjøre, i det hele tatt, det er ikke et fnugg av respektløshet i oppførselen hennes engang, tvert imot. Du høres litt.. enkel ut? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, DetYrer skrev:

Det har ikke noe med respekt å gjøre, i det hele tatt, det er ikke et fnugg av respektløshet i oppførselen hennes engang, tvert imot. Du høres litt.. enkel ut? 

Det smalt fra rette kjeften 😂

Anonymkode: 7e03d...36e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, DetYrer skrev:

Det har ikke noe med respekt å gjøre, i det hele tatt, det er ikke et fnugg av respektløshet i oppførselen hennes engang, tvert imot. Du høres litt.. enkel ut? 

Du fortsetter å vise at du ikke har noe å fare med når du atter en gang forsøker deg på dårlig hersketeknikk.

Jo, svært mange mener at His oppførsel her er egoistisk, respektløs og har lite omtanke for mannen hun påstår hun elsker.

 

Anonymkode: 89cb4...476

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Mostly Harmless skrev:

Jeg ventet ikke, av flere grunner. For det første, så var svangerskapet vårt felles prosjekt, og han var like spent som jeg.  Hvis jeg skulle holdt positiv test hemmelig i en hel uke, måtte jeg løyet ham opp i ansiktet når vi snakket om det. Og hvorfor holde han på pinebenken?

For det andre, er det skrekkelig tidlig ennå. For de fleste går det bra, men for mange går det også skeis. Skal det fortsatt være hemmelig at det var et barn på vei? Skal mannen i ytterste konsekvens bare få ta del i tankene omkring barnet som ikke ble, uten å få ha tatt del i gleden ved barnet som var ventet? 

Dette dette dette!

Har vært der selv, og det var helt fryktelig å vite at jeg for evig og alltid har frarøvet mannen min gleden over å skulle bli pappa, da jeg mistet før jeg fortalte det den eneste gangen jeg klarte å bli gravid.

Anonymkode: f27d5...d1f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg setter pris på alle tilbakemeldinger. Men vil en mann reagere likt tror dere? Altså jeg vet ikke og jeg skal ikke prøve å virke bedrevitende. Kan dere ikke spørre mennene deres(dere som har de tilgjengelig) om hva de ville tenkt? :) 

Hi

Anonymkode: df7a4...1a9

Det er jo ikke spørsmål om en tilfeldig mann ville likt eller ikke likt. Det er spørsmål om din mann. Han du liksom elsker og vil dele samliv og barn med. Og du vil ikke dele dette nå, men gå alene med det? Synes du virkelig det er ok?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...