Gå til innhold

Hvor lenge er det ok å vente med å fortelle om graviditet til partneren sin?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Kose deg med hemmeligheten alene??

Hva i alle dager... På hvilken måte kan hans viten om graviditeten gjøre det mindre spesielt for deg?

Dette er bare helt utrolig sært. En graviditet er jo helt fantastisk å dele med partneren sin. Også er graviditeten DERES hemmelighet en stund.

 

Anonymkode: 2a36c...c5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mannen min er ukependler så testen tok vi via videotelefoni.

Andre gang tok jeg test alene og holdt positiv resultat for meg selv i nesten 2 uker, jeg småblødde hele tiden og hadde ikke tro på at det går greit. Skal sies at han ønsket seg barn nr 2 myyyyye mer enn jeg, jeg følte jeg ikke ville skuffe ham. Da jeg fortalte det sa jeg ikke at jeg visste det en god stund allerede.

Anonymkode: d6879...c3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spurte min mann, og han sa at han hadde blitt sur og lei seg, det hadde vært råttent gjort. Det er jo like mye hans rett å vite, spesielt om det er planlagt.

Anonymkode: 83941...dad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt naturlig at mannen spør når du tok testen, og min mann hadde blitt såret om jeg svarte forrige helg. 

"Jeg ville bare vente litt med å fortelle deg for jeg ønsket å ha hemmeligheten alene en stund"

Det er ikke veldig kjærlig og inkluderende altså...

Jeg har fire barn, og alle fire gangene har mannen fått vite det så fort jeg har tatt en test.

Anonymkode: 818b9...5a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ventet til han kom hjem fra jobb samme ettermiddag. Alle gangene. Merkelig ting å holde hemmelig for partneren sin. Synes jeg. 

Anonymkode: f872a...d4d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enig med de fleste andre her. Ikke noe jeg ville holdt fra mannen min, spesielt ikke når han hadde ventet like lenge på graviditeten som meg. 

Anonymkode: dbb18...fd9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med graviditeten hi, og jeg syns du kan gjøre som du vil jeg med å overraske mannen din på lørdag i en hyggelig setting. Jeg kan ikke se det er så galt. Selv hadde jeg ikke klart å holde munn for jeg er en impulsiv sprekkferdig type 😅 

Anonymkode: 78015...9ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser virkelig ikke problemet. Kos deg med din lille hemmelighet i en uke du, regner med han blir hoppende glad når du forteller han det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg setter pris på alle tilbakemeldinger. Men vil en mann reagere likt tror dere? Altså jeg vet ikke og jeg skal ikke prøve å virke bedrevitende. Kan dere ikke spørre mennene deres(dere som har de tilgjengelig) om hva de ville tenkt? :) 

Hi

Anonymkode: df7a4...1a9

Jeg spurte mannen min nå. Hsn hadde blitt sur.  

Anonymkode: c4bfb...608

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haddeikke klart å holde det skjult! Fortalte det på snap til mannen med engang 🤣 han hadde ikke blitt glad om jeg skjulte det så mye som en dag engang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mann ville vite det så fort som mulig. Jeg synes også det er koselig å kose seg med hemmeligheten alene, med denne hemmeligheten inkluderer han i begrepet alene. Vi var to om lage babyen, selvsagt skal han få glede (og bekymre) seg like lenge som meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det synes jeg var litt rart. Personlig har jeg fortalt det var mistanke, og han har vært med å ta testen. 

Anonymkode: a2f34...6be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har ingen grunn til å ikke fortelle det altså. Barnet er veldig ønsket for begge. Men jeg koser meg veldig med den følelsen at det bare er jeg som vet, min helt egen lille hemmelighet :) Er det dårlig? Jeg er bare 5 uker på vei. Fikk vite det på lørdag. Tenkte fortelle det til helgen? Hva synes du?

Anonymkode: df7a4...1a9

Samme dag er innafor. Jeg følte på kroppen jeg var gravid, kjøpte med test på tur til jobb, testa der. Da ventet jeg til jeg var hjemme for å ta det ansikt til ansikt. Synes det er dårlig gjort å vente lenger. Man er jo ikke alene om det, og ønsket om å dele med pappaen burde jo være der?? Det blir jo dere tos hemmelighet en stund da!

Anonymkode: 476f0...d28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kona til broren min drøyde i mange dager med å fortelle ham at hun var gravid. De hadde prøvd lenge, og begge var alltid veldig spente på slutten av syklusen. Han ble veldig sint da han fikk vite at hun hadde visst det i mange dager allerede. Det var en veldig stor sak for dem begge, han var like spent som henne. Jeg vet at dette ødela opplevelsen med å skulle få barn sammen for dem. I begynnelsen var han mer sint for å ha blitt holdt utenfor enn glad for graviditeten. (Jada, det gikk over, og de er fremdeles sammen og er nå foreldre. Men det ødela som sagt selve nyheten.)

Anonymkode: 922f0...24b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med vår første ble vi gravide med IVF og legen ringte og fortalte meg det mens jeg var ute og gikk tur, så mannen var der ikke sammen med meg. Men jeg ringte han umiddelbart og fortalte det for vi var jo like spente begge to og han visste at jeg ventet på at legen skulle ringe.

Med de to neste ble jeg gravid naturlig, og begge gangene visste mannen at jeg gikk for å teste og jeg kom ut med testen i hånden begge gangene og visste han resultatet umiddelbart. Hadde ikke klart å vente for det var jo så spennende og jeg ville fortelle det til hele verden (gjorde ikke det da, kun mannen).

Hvis dere er prøvere og begge er spente og går og venter kan jeg ikke skjønne at man skal vente en hel uke med å fortelle det. Hvis man planlegger å si det på en litt spesiell måte kan jeg skjønne hvis det tar noen timer før han får vite det, men lenger enn det blir bare rart.

Hvis det ikke er planlagt og man kvier seg veldig kan jeg skjønne hvis det tar et par dager før man tar mot til seg, men utenom det kan jeg ikke skjønne at det finnes noen god grunn til å holde det hemmelig fra sin egen partner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fortalte det samme dag ved første anledning etter jeg hadde fått pakket inn testen som en gave. Han visste ikke at jeg testet, for ville overraske ham hvis jeg vae gravid og samtidig unngå skuffelsen hvis ikke. Gledet meg veldig til å dele nyheten med han og se hvor glad og rørt han ble.

Anonymkode: 00762...76b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge man ønsker å holde det skjult vel.. 

Ønsker du å holde den hemmeligheten for deg selv i en liten stund, synes jeg ar du har full rett til det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi....! I min verden er det å få barn noe man er sammen om (i allefall så lenge man er over forhold med hverandre). Jeg kunne aldri tenke meg å ta testen alene, finne ut at jeg var gravid alene og så gå i uker og la være å dele det med partner. Spesielt ikke når dette er ønsket og planlagt. Det er jo hans barn og hans glede også, du burde ha tatt en test når dere var sammen og opplevd å få det positive resultatet sammen! Når tenker du at det passer deg at mannen din skal få lov til å ta del i dette da? Vær så snill å ikke fortell andre før han får vite det i hvertfall. 

Anonymkode: d4369...767

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.9.2019 den 19.32, Anonym bruker skrev:

Jeg setter pris på alle tilbakemeldinger. Men vil en mann reagere likt tror dere? Altså jeg vet ikke og jeg skal ikke prøve å virke bedrevitende. Kan dere ikke spørre mennene deres(dere som har de tilgjengelig) om hva de ville tenkt? :) 

Hi

Anonymkode: df7a4...1a9

Min samboer fikk vite det i det sekundet jeg fikk positiv. 

Han satt å trilla tårer så glad han var. 

 

Siden du nå har visst det en stund. Du kan jo lage en oversakskelse pakke til din mann?  Kjøp noen babyting. En smokk, eller smekke der det står far/pappa på? 

 

Anonymkode: 51b44...c04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...