Gå til innhold

Hvor lenge er det ok å vente med å fortelle om graviditet til partneren sin?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har ingen grunn til å ikke fortelle det altså. Barnet er veldig ønsket for begge. Men jeg koser meg veldig med den følelsen at det bare er jeg som vet, min helt egen lille hemmelighet :) Er det dårlig? Jeg er bare 5 uker på vei. Fikk vite det på lørdag. Tenkte fortelle det til helgen? Hva synes du?

Anonymkode: df7a4...1a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes han burde fått vite det på lørdag sammen med deg, det er jo hans barn også. Generelt synes jeg det er spesielt med par som har så lite/dårlig kommunikasjon at han ikke for lengst visste at du skulle teste, men vi er vel alle forskjellige. Si i fra nå.

Anonymkode: cbebe...c31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig, veldig merkelig å skulle holde dette for seg selv, ikke ønske å dele det med samboer!

Hvorfor får du barn med en du ikke føler større nærhet med?

Anonymkode: 89cb4...476

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Veldig, veldig merkelig å skulle holde dette for seg selv, ikke ønske å dele det med samboer!

Hvorfor får du barn med en du ikke føler større nærhet med?

Anonymkode: 89cb4...476

Jeg føler nærhet med han! Elsker han faktisk :) men på en måte har det vært veldig godt å bære på denne hemmeligheten litt selv. Gleder meg masse til å fortelle det da!

Anonymkode: df7a4...1a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har ingen grunn til å ikke fortelle det altså. Barnet er veldig ønsket for begge. Men jeg koser meg veldig med den følelsen at det bare er jeg som vet, min helt egen lille hemmelighet :) Er det dårlig? Jeg er bare 5 uker på vei. Fikk vite det på lørdag. Tenkte fortelle det til helgen? Hva synes du?

Anonymkode: df7a4...1a9

Det synes jeg er helt utrolig dårlig og egoistisk gjort. Du skulle fortalt det med en gang. Hadde du likt det, hvis det var omvendt?

Anonymkode: 7e03d...36e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Syns det høres noe spesielt ut. For min del; Jeg hadde selvsagt fortalt samboer det med en gang (eller drøyet det LITT om jeg hadde virkelig lyst til å lage en stor overraskelse greie ut av det :)

Anonymkode: 4c7e3...208

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår ikke helt. Hvis dere prøver å bli gravide tester man jo ikke i hemmelighet!

og hvis barnet kommer uplanlagt så snakker du vel også men mannen om at mensen er sen og at du skal ta en test???

Du kan for all del vente så lenge du vil, men hadde jeg vært mannen din hadde jeg blitt skuffet og lei meg over at du hadde holdt det skjult!

Anonymkode: 76b38...228

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men herlighet, la hun nå få kjenne litt på den fantastiske gravid følelsen før hun forteller samboer. Er jo så mange som tester uten samboeren sin og dermed er alene om det en liten stund før det fortelles. Jeg selv fortalte det ikke før 2 uker etter positiv test 

Anonymkode: 5b145...75c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Men herlighet, la hun nå få kjenne litt på den fantastiske gravid følelsen før hun forteller samboer. Er jo så mange som tester uten samboeren sin og dermed er alene om det en liten stund før det fortelles. Jeg selv fortalte det ikke før 2 uker etter positiv test 

Anonymkode: 5b145...75c

Hun spør hva folk mener om det

Anonymkode: 7e03d...36e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg føler nærhet med han! Elsker han faktisk :) men på en måte har det vært veldig godt å bære på denne hemmeligheten litt selv. Gleder meg masse til å fortelle det da!

Anonymkode: df7a4...1a9

Hvor stor nærhet tror du han vil føle til deg når du har gått og visst og valgt helt bevisst at han ikke var verdt å få vite når du selv fikk vite?

Det du gjør nå er så egoistisk at jeg tviler på at du elsker ham så voldsomt. For da ville det naturlige vært å vise at du mener han er likestilt med deg, at du ønsker å dele de virkelig store hendelsene med ham. Men det gjør du jo ikke, for du vil være egoistisk og holde på hemmeligheter for din egen tilfredsstillelse.

Anonymkode: 89cb4...476

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men herlighet, la hun nå få kjenne litt på den fantastiske gravid følelsen før hun forteller samboer. Er jo så mange som tester uten samboeren sin og dermed er alene om det en liten stund før det fortelles. Jeg selv fortalte det ikke før 2 uker etter positiv test 

Anonymkode: 5b145...75c

Men det er rart å ekskludere partneren sin. Rart å ha så utrolig lite kommunikasjon med den man skal leve sammen med. Man koser seg jo like mye med den gravide følelsen selv om barnets far også er informert. 

Anonymkode: cbebe...c31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg forstår ikke helt. Hvis dere prøver å bli gravide tester man jo ikke i hemmelighet!

og hvis barnet kommer uplanlagt så snakker du vel også men mannen om at mensen er sen og at du skal ta en test???

Du kan for all del vente så lenge du vil, men hadde jeg vært mannen din hadde jeg blitt skuffet og lei meg over at du hadde holdt det skjult!

Anonymkode: 76b38...228

Vi er prøvere ja og han har vært med forrige gang jeg testet. Men jeg synes det er litt spesielt at det forventes at mannen skal stå ved siden av en og vente. Er det ikke mer romantisk å fortelle han det når man er alene sammen i en koselig setting, kanskje over et godt måltid ol.? Men alle er forskjellige naturligvis. 

Hi

Anonymkode: df7a4...1a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vi er prøvere ja og han har vært med forrige gang jeg testet. Men jeg synes det er litt spesielt at det forventes at mannen skal stå ved siden av en og vente. Er det ikke mer romantisk å fortelle han det når man er alene sammen i en koselig setting, kanskje over et godt måltid ol.? Men alle er forskjellige naturligvis. 

Hi

Anonymkode: df7a4...1a9

Eh nei. Det er jo koselig uansett - iallefall når man er prøvere, vel? Det er innafor å vente litt om man planlegger å lage en stor greie av det. Mens du har ikke fortalt om det fordi du liker at det er "din" hemmelighet, som du kan kose deg med. For å bruke dine ord.

Anonymkode: 4c7e3...208

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vi er prøvere ja og han har vært med forrige gang jeg testet. Men jeg synes det er litt spesielt at det forventes at mannen skal stå ved siden av en og vente. Er det ikke mer romantisk å fortelle han det når man er alene sammen i en koselig setting, kanskje over et godt måltid ol.? Men alle er forskjellige naturligvis. 

Hi

Anonymkode: df7a4...1a9

Når ble graviditet noe romantisk? Men prøv å bruke litt empati da. Ville du likt det om det var omvendt? At han holdt noe så stort og viktig hemmelig for deg?

Anonymkode: cbebe...c31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vi er prøvere ja og han har vært med forrige gang jeg testet. Men jeg synes det er litt spesielt at det forventes at mannen skal stå ved siden av en og vente. Er det ikke mer romantisk å fortelle han det når man er alene sammen i en koselig setting, kanskje over et godt måltid ol.? Men alle er forskjellige naturligvis. 

Hi

Anonymkode: df7a4...1a9

Hadde du likt det om han gjorde det mot deg? Hadde du syntes det var romantisk?

Anonymkode: 7e03d...36e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Når ble graviditet noe romantisk? Men prøv å bruke litt empati da. Ville du likt det om det var omvendt? At han holdt noe så stort og viktig hemmelig for deg?

Anonymkode: cbebe...c31

Jeg tror ikke jeg hadde hatt noe i mot det så lenge han ikke hadde holdt det skjult lenge. Det er snakk om kun en uke her. Men kanskje jeg bare er i overkant avslappet og lite følsom :) 

Hi

Anonymkode: df7a4...1a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Når ble graviditet noe romantisk? Men prøv å bruke litt empati da. Ville du likt det om det var omvendt? At han holdt noe så stort og viktig hemmelig for deg?

Anonymkode: cbebe...c31

Så klart er graviditet noe romantisk. Denne graviditeten er jo et resultat av noe fint og ønsket mellom to mennesker som elsker hverandre. 

Hi

Anonymkode: df7a4...1a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så klart er graviditet noe romantisk. Denne graviditeten er jo et resultat av noe fint og ønsket mellom to mennesker som elsker hverandre. 

Hi

Anonymkode: df7a4...1a9

...bortsett fra at den ene ønsker å beholde gleden helt alene inntil det passer henne...

Om du virkelig elsket ham ville du også ha unnet ham den gleden du selv kjenner på. Det gjør du tydeligvis ikke...

Anonymkode: 89cb4...476

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så klart er graviditet noe romantisk. Denne graviditeten er jo et resultat av noe fint og ønsket mellom to mennesker som elsker hverandre. 

Hi

Anonymkode: df7a4...1a9

Men å dele det vil du ikke? Jaja. 

Anonymkode: cbebe...c31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

...bortsett fra at den ene ønsker å beholde gleden helt alene inntil det passer henne...

Om du virkelig elsket ham ville du også ha unnet ham den gleden du selv kjenner på. Det gjør du tydeligvis ikke...

Anonymkode: 89cb4...476

 

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Men å dele det vil du ikke? Jaja. 

Anonymkode: cbebe...c31

Ehh. Jo? Det er snakk om å vente EN uke. Svangerskapet skal forhåpentligvis vare i 40..

Anonymkode: df7a4...1a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så klart er graviditet noe romantisk. Denne graviditeten er jo et resultat av noe fint og ønsket mellom to mennesker som elsker hverandre. 

Hi

Anonymkode: df7a4...1a9

Da er det jo naturlig å dele det med den du elsker

Anonymkode: 7e03d...36e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her får jeg vondt av mannen din. La han glede seg sammen med deg og være hemmelighetsfull sammen med deg. Hvis jeg hadde vært din mann, hadde jeg blitt veldig såret. 

Anonymkode: 425a3...5cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

 

Ehh. Jo? Det er snakk om å vente EN uke. Svangerskapet skal forhåpentligvis vare i 40..

Anonymkode: df7a4...1a9

Det er ikke snakk om bare en uke - det er snakk om at du helt bevisst og med overlegg, kun pga. egne egoistiske ønsker, velger å holde dette hemmelig for han som skal bli far.

Det lover ikke godt for forholdets fremtid om du fortsetter slik, for det er respektløst overfor samboeren din.

Anonymkode: 89cb4...476

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...