Gå til innhold

Er jeg grusom mot barnas venner?

Anbefalte innlegg

Skrevet
14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Og, som en utenforstående så har du naturligvis bedre innsyn i saken enn vi som var der? 

Lokalsamfunnets bekymring for denne familien, viste seg å være berettighet. Og nei, det er ikke normalt å aldri ville slippe noen inn i huset. 

Anonymkode: 15801...7ed

Det er heller ikke normalt å spy ut påståelige kommentarer når man ikke er oppdatert. Les svarene mine, og gå og legg deg en stund. Må være slitsomt å anstrenge seg så voldsomt. 

Jeg slipper inn unger. Helst 1 av gangen (gjerne 2 om et søsken har besøk samtidig). Men da begynner det å bli trangt. Barna har med venner hjem fra skolen/barnehagen, de er da inne. Barna har venner på overnatting, de sover ikke ute på trampolinen. 

Ingen barn står og henger i dørhåndtaket og gråter fordi de vil inn. Vi har trampoline, klatrestativ med sklie, og husker i hagen, så barna liker å leke ute hos oss. 

Vi er 4 i familien, 1 voksen og 3 barn. Jeg orker ikke ha 6-8 personer inne i en liten leilighet. Der ligger kanskje i kortene at det ikke er 4 soverom i en liten leilighet? Det jeg derimot orker er:

- steke vaffler og spise ute i hagen, piknik

- grille pølser i bålpanna

- lukke alle veggene på paviljongen og leke hytte

- servere saft og kjeks og leke kafé med barna

Men ser jo at flere ber barna leke ute, så jeg er nok ikke helt på bærtur. Jeg er ute med barna ca 80% av tiden, mye pga minstejenta, men også fordi barna liker at jeg er med. 

Anonymkode: e0f79...f87

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Våre to barn har ofte besøk, og dem er både inne og ute. Kommer og går som dem vil. Helgene var ofte slik som du har det inntil vi kjøpte hytte. Deilig å få koble av fra alle besøk innimellom. 

Anonymkode: b51f3...99b

Skrevet

Jeg skjønner deg godt hvis det er sånn at de er mange og dette er noe som skjer hele tiden. Det er helt innafor å si at de må være ute når de er 3-5 stk som kommer uanmeldt på døren tidlig en søndag.

Anonymkode: 7bccf...d1a

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Det er heller ikke normalt å spy ut påståelige kommentarer når man ikke er oppdatert. Les svarene mine, og gå og legg deg en stund. Må være slitsomt å anstrenge seg så voldsomt. 

Jeg slipper inn unger. Helst 1 av gangen (gjerne 2 om et søsken har besøk samtidig). Men da begynner det å bli trangt. Barna har med venner hjem fra skolen/barnehagen, de er da inne. Barna har venner på overnatting, de sover ikke ute på trampolinen. 

Ingen barn står og henger i dørhåndtaket og gråter fordi de vil inn. Vi har trampoline, klatrestativ med sklie, og husker i hagen, så barna liker å leke ute hos oss. 

Vi er 4 i familien, 1 voksen og 3 barn. Jeg orker ikke ha 6-8 personer inne i en liten leilighet. Der ligger kanskje i kortene at det ikke er 4 soverom i en liten leilighet? Det jeg derimot orker er:

- steke vaffler og spise ute i hagen, piknik

- grille pølser i bålpanna

- lukke alle veggene på paviljongen og leke hytte

- servere saft og kjeks og leke kafé med barna

Men ser jo at flere ber barna leke ute, så jeg er nok ikke helt på bærtur. Jeg er ute med barna ca 80% av tiden, mye pga minstejenta, men også fordi barna liker at jeg er med. 

Anonymkode: e0f79...f87

For meg høres du ut som det stikk motsatte av grusom;-)

Anonymkode: 7bccf...d1a

Skrevet

Og, som en utenforstående så har du naturligvis bedre innsyn i saken enn vi som var der? 

Lokalsamfunnets bekymring for denne familien, viste seg å være berettighet. Og nei, det er ikke normalt å aldri ville slippe noen inn i huset. 

Mener du det er omsorgssvikt å f.eks. jobbe nattevakt og ha behov for søvn på dagtid... UTEN UNGER SOM BRÅKER?

Anonymkode: 3b523...0cb

Skrevet
13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Mener du det er omsorgssvikt å f.eks. jobbe nattevakt og ha behov for søvn på dagtid... UTEN UNGER SOM BRÅKER?

Anonymkode: 3b523...0cb

Nei, men det var ikke temaet i den samtalen jeg hadde med Pashla. Ingen grunn til å blande deg, eller skrive med capslock. 

Skrevet

Vi er også gatas åpne hus. Og jeg synes det er trivelig, men ikke med alle. Det er spesielt en familie, hvor de har fri barneoppdragelse, som er ganske stress å ha besøk av. De ødelegger så mye og har vanskelig for å følge beskjeder, jeg hatt også tatt dem i å stjele både penger og godteri. Så når de kommer innom så ber jeg dem faktisk leke ute. Ingen barn har vondt av å være ute.

Anonymkode: ee858...395

Gjest Antarctica
Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Å aldri ville slippe noen inn er ikke det HI beskriver her. 🙄

Det står deg fritt å skrive om en helt annen problemstilling enn HI startet med, men passer det ikke da bedre å gjøre det i en tråd som omhandler den problemstillingen?

Gjest Antarctica
Skrevet
28 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, men det var ikke temaet i den samtalen jeg hadde med Pashla. Ingen grunn til å blande deg, eller skrive med capslock. 

Jeg deltar ikke i en samtale som handler om et helt annet tema enn tråden, du. Den avsporingen sto du for helt selv.

Skrevet

Du er som meg ! 

Syns det er helt innafor å være ute ! 

Anonymkode: 2032a...307

Skrevet
9 timer siden, Pashla skrev:

Jeg deltar ikke i en samtale som handler om et helt annet tema enn tråden, du. Den avsporingen sto du for helt selv.

Nei, den startet da du valgte å kommentere på mitt innlegg. 

Skrevet
13 timer siden, Anonym bruker skrev:

Selvfølgelig blir man snakket om, hvis man aldri slipper noen inn i huset. Det gir grunnlag til spekulasjoner.

Hvor står det at hi aldri slipper inn noen i huset? Det er jo bare dine spekulasjoner

Anonymkode: ff2d9...abe

Skrevet
10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Du høres ut som en viss kjent bruker

Gjest Antarctica
Skrevet

Nei, den startet da du valgte å kommentere på mitt innlegg. 

At ingen slapp inn i huset var din tilføyelse. Det er ikke det som skjer i HIs tråd. Start din egen.

Skrevet

Jeg tenker det er helt innenfor at barn leker ute, spesielt hvis de er mangen. Deg kan bli fort mye bråk hvis de er mangen inne. Er ikke alle som har ett stort rom å vêr på eller ei kjeller/loftstue.. 

foreldre kan gjerne ha en sykdom som gjør at de trenger litt hvile og kun fokusere seg på sin egen familie, at det kan bli mye med å holde seg sammen pga besøk. Jeg tenker først og fremst at alle feier foran sin egen dør først før man ser på andre. 

Det er deres hjem og deres regler

Skrevet
13 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvor står det at hi aldri slipper inn noen i huset? Det er jo bare dine spekulasjoner

Du ser ikke at jeg snakket om en spesiell person? Det var ment som en erfaring å gi videre til HI. Jeg har lest tråden, og vet at hennes situasjon er annerledes, men det kan fortsatt virke veldig spesielt å lukke døren for omgangskretsen til barna. 

Igjen: Ment til HI. At dere velger å blande dere og bruke opp plass i denne tråden, får stå på deres regning. 

Skrevet
12 timer siden, Pashla skrev:

At ingen slapp inn i huset var din tilføyelse. Det er ikke det som skjer i HIs tråd. Start din egen.

Den eneste grunnen til at dette blir en diskusjon, er jo fordi dere av en eller annen grunn skaper den. 

Slutt å svar på mine innlegg til HI. 

Skrevet

Synes ikke du er grusom mot barnas venner. Men for barna dine derimot, som aldri får ha med noen inn på besøk, er det ganske trist.

Anonymkode: 7b9d4...78b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...