Anonym bruker Skrevet 1. september 2019 #1 Skrevet 1. september 2019 Jenta mi er 7 år, og har mange venner i gata. Det er barn innom her daglig, alt fra 1-5 barn enten samtidig eller en og en. Vi har vært hjemme i helgen, og på fredag var det 2 jenter her samtidig, dvs 3 med min datter. Fra 16.00-19.30. Lørdag var det 6 barn innom, i etapper på 1-2 barn av gangen. Og dette startet kl 10.30 og siste dro hjem 20. I dag har det vært ca som i går, bare at ingen ringte på før 11. Ikke en gang i løpet av hele helgen har de fått leke inne. Har bedt de gå ut, og datteren min får komme inn når hun vil, men da må hun sende vennene hjem. Hvor grusom er jeg på en skala fra 1-10? 🙄 Været har vært så som så. Ikke regn, men overskyet og litt surt, noe sol innimellom. Orker ikke alle disse ungene heeeeele tiden! Anonymkode: e0f79...f87
Anonym bruker Skrevet 1. september 2019 #2 Skrevet 1. september 2019 Jeg har vært ute med barna mine i hele dag. Ingen barn tar skade av å være ute. Mine må være ute hvis det er mer enn en på besøk, og da må de være på rommet til barnet de besøker. Ingen har klaget på det. Anonymkode: e22cc...574
CherryC Skrevet 1. september 2019 #3 Skrevet 1. september 2019 (endret) Hvorfor får de ikke leke inne? Altså, barn har bare godt av å leke ute, men hvorfor får de ikke bli med inn? Endret 1. september 2019 av CherryC
Anonym bruker Skrevet 1. september 2019 #4 Skrevet 1. september 2019 1. Hva i all verden skulle være galt med å la barna leke ute? Anonymkode: a8c39...925
Anonym bruker Skrevet 1. september 2019 #5 Skrevet 1. september 2019 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jenta mi er 7 år, og har mange venner i gata. Det er barn innom her daglig, alt fra 1-5 barn enten samtidig eller en og en. Vi har vært hjemme i helgen, og på fredag var det 2 jenter her samtidig, dvs 3 med min datter. Fra 16.00-19.30. Lørdag var det 6 barn innom, i etapper på 1-2 barn av gangen. Og dette startet kl 10.30 og siste dro hjem 20. I dag har det vært ca som i går, bare at ingen ringte på før 11. Ikke en gang i løpet av hele helgen har de fått leke inne. Har bedt de gå ut, og datteren min får komme inn når hun vil, men da må hun sende vennene hjem. Hvor grusom er jeg på en skala fra 1-10? 🙄 Været har vært så som så. Ikke regn, men overskyet og litt surt, noe sol innimellom. Orker ikke alle disse ungene heeeeele tiden! Anonymkode: e0f79...f87 Du er fantastisk mor. Og enda mer fantastisk fordi du aksepterer så mye besøk. Jeg bare sende de hjem jeg. Altså ikke hver dag, men vi skal i"bursdag" for jeg vil faktisk finne på noe med barna mine. Snakkes litt, være sammen som en familie. De er hele dagen med venninner på skolen. Anonymkode: 73de2...ee6
Anonym bruker Skrevet 1. september 2019 #6 Skrevet 1. september 2019 Her er det enten å leke på rommet eller være ute. Noen ganger leker de med barbier /lego oppe ellers så flyr de ute. Merker ikke noe til de når de er oppe Er opp til deg så klart... Men ser ikke problemer med at de kan leke på rommet, så lenge de ikke herjer i stua. Herjing er utetid. Anonymkode: e1715...9cc
Anonym bruker Skrevet 1. september 2019 #7 Skrevet 1. september 2019 Hun får lov å komme inn, men da må vennene gå hjem? Fordi? Husker en jente i klassen hadde en sånn mor. Ingen fikk lov å komme inn. Det gav godt grunnlag til snakking blant folk. Anonymkode: 15801...7ed
Anonym bruker Skrevet 1. september 2019 #8 Skrevet 1. september 2019 Ganske sært synes jeg. Her vi også huset fullt hele tiden. Både inne og ute. Barna bor jo også her, dette er deres hjem. Så da er det ganske naturlig at de får være inne med vennene sine i sitt eget hjem. Anonymkode: 5dfc5...d93
Anonym bruker Skrevet 1. september 2019 #9 Skrevet 1. september 2019 Du kan jo ikke si at du har hatt barn «her» når de ikke har fått komme innenfor dørstokken. Vi hadde alltid masse barn på besøk sa mine var små også. Noen ganger (ofte) ble der dekket langbord, for det var så mange på besøk. Der var herlig å sitte og snakke med disse morsomme, interessante guttene og jentene. Senere fikk vi igjen for der da de ble tenåringer - da har det vært samlingspunkt hos oss, i kjellerstuen, og vi har blitt godt kjent med ungdommene har er veldig godt forhold til sem Fortsatt. Syns det høres smålig ut å ikke slippe dem inn. Poenget er ikke at de har godt av å være ute, der har de såkalte også, men du sender ikke gode signaler til de små vennene. Anonymkode: ad04f...583
Anonym bruker Skrevet 1. september 2019 #10 Skrevet 1. september 2019 Her får ungene være inne. Blir det mye innetid sender jeg dem ut en stund, men når de kommer tilbake får alle bli med inn. Jeg liker å ha et åpent hjem der alle er velkommen. Jeg er vokst opp slik😊 Anonymkode: 197e9...f00
Anonym bruker Skrevet 1. september 2019 #11 Skrevet 1. september 2019 Vi har dager der ungene ikke får ha besøk av venner, ha besøk inne også. Med fire barn i hus og og venner som renner ned dørene hele tiden, har vi valgt å si vi har dørene åpene. Men med å ha dørene åpene, må vi faktisk si noen ganger at idag er det kun oss, eller at skal dere leke med noen så er det ute eller hos de. Dette kan både vi voksne eller ungene si, men det er noe vi gir beskjed om på morran slik at det ikke blir masse missforståelser. For det er faktisk helt greit at jeg ønsker litt ro rundt meg, eller at ett barn ikke orker ørten ekstra unger rundt seg. Med mange unger i huset, så blir det mye lyd uansett om de leker på sine rom. De blir sultene, synger litt, ut og innpå badet osv. Dette har fungert helt greit hos oss og det var kun de første ganegneu gangene ungene syns det var vanskelig å si til de som ringte på at det ikke passet eller de måtte være ute. Tror igrunn ikke en unge har klaget på det som har kommet på døra. En hel helg der ingen har fått venner inne har ikke skjedd hos oss, såfremt det ikke har vært sykdom i huset. En dag er greit, men mer etter hverandre syns jeg ikke er greit. Anonymkode: 7fdec...c81
Anonym bruker Skrevet 1. september 2019 #12 Skrevet 1. september 2019 De er jo ikke på besøk hos dere hvis de ikke får lov til å komme inn. At du gjør det sånn en helg kommer de nok til å komme seg fort over, om du fortsetter sånn blir det nok lagt merke til i vennegjengen, og da syns jeg synd på datteren din. Anonymkode: f3a3c...762
Twintipp Skrevet 1. september 2019 #13 Skrevet 1. september 2019 Er det fælt? Selv om man har barn er det ikke nødvendigvis hver dag man orker andre i hus. Helt greit tenker jeg.
Anonym bruker Skrevet 1. september 2019 #14 Skrevet 1. september 2019 Grusom er du ikke, hvis det er snakk om akkurat denne helgen, det går helt fint og er helt vanlig. Men er dette slik det vanligvis er, så er det mer synd på barna dine enn vennene deres. Sønnen min har en venn som nesten aldri får lov til å ha besøk. Sønnen min har vært hos ham 3 ganger på de 4 årene de har vært venner, og jeg tror han er den som har vært der mest. Det plager ikke min sønn så mye, men vennen driver stadig og fantaserer om hvor fint det blir neste gang han får lov å ha ham på besøk og alt det gøye de skal gjøre da. Det er veldig tydelig at ønsket om å få ha besøk er stort. Anonymkode: cf400...aa2
Anonym bruker Skrevet 1. september 2019 #15 Skrevet 1. september 2019 Barnet vårt er veldig sjenert. Så når det ringer på døra her får alle lov til å være inne og ute. Jeg tenker at det er nå det er viktig å få venner og ikke stå på sidelinja. Jeg sier ja til ontrent alt. Anonymkode: 4a143...623
Anonym bruker Skrevet 2. september 2019 #16 Skrevet 2. september 2019 9 timer siden, Anonym bruker skrev: Hun får lov å komme inn, men da må vennene gå hjem? Fordi? Husker en jente i klassen hadde en sånn mor. Ingen fikk lov å komme inn. Det gav godt grunnlag til snakking blant folk. Anonymkode: 15801...7ed Der er jo lov å håpe på at man i vår tid ikke baksnakker andre bare fordi noen gjør ting annerledes enn seg selv. Er jo veldig i vinden om dagen å være litt real. Anonymkode: 6a7c6...e66
Anonym bruker Skrevet 2. september 2019 #17 Skrevet 2. september 2019 Det jeg lurer på er hvorfor du ikke har ønsker å være litt alene med barnet ditt? Finne på noe med henne som en familie? Å fly rundt sånn hele helgen er vel ikke akkurat veldig innafor det heller. Anonymkode: 950da...11d
Anonym bruker Skrevet 2. september 2019 #18 Skrevet 2. september 2019 8 timer siden, Anonym bruker skrev: Ganske sært synes jeg. Her vi også huset fullt hele tiden. Både inne og ute. Barna bor jo også her, dette er deres hjem. Så da er det ganske naturlig at de får være inne med vennene sine i sitt eget hjem. Anonymkode: Så du kan ha 2-4 venninner på besøk både fre,lør og søn? Og mannen har 2 konpiser med hjem ettee jobb som apiser middag og er hos dere frem til leggetid man-fre? Sånn siden dere bor der liksom? Anonymkode: e0f79...f87
Anonym bruker Skrevet 2. september 2019 #19 Skrevet 2. september 2019 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det jeg lurer på er hvorfor du ikke har ønsker å være litt alene med barnet ditt? Finne på noe med henne som en familie? Å fly rundt sånn hele helgen er vel ikke akkurat veldig innafor det heller. Anonymkode: 950da...11d Wow, du kjenner meg? Jeg er myyye alene med henne, det er faktisk en grunn til at de leker ute mens de blir sendt hjem om jenta mi vil inn. Da kan vi to ha tid sammen Anonymkode: e0f79...f87
Anonym bruker Skrevet 2. september 2019 #20 Skrevet 2. september 2019 9 timer siden, CherryC skrev: Hvorfor får de ikke leke inne? Altså, barn har bare godt av å leke ute, men hvorfor får de ikke bli med inn? Fordi de er mange, vi har en 70kv leil. Jenta har søsken også, selv om de to ikke er nevnt her. Anonymkode: e0f79...f87
Anonym bruker Skrevet 2. september 2019 #21 Skrevet 2. september 2019 9 timer siden, Anonym bruker skrev: 1. Hva i all verden skulle være galt med å la barna leke ute? Anonymkode: a8c39...925 Ingen ting, men flere av de spør om de kan komme inn og jeg svarer pent nei. Kanskje jeg er kjip... Anonymkode: e0f79...f87
Anonym bruker Skrevet 2. september 2019 #22 Skrevet 2. september 2019 9 timer siden, Anonym bruker skrev: Du er fantastisk mor. Og enda mer fantastisk fordi du aksepterer så mye besøk. Jeg bare sende de hjem jeg. Altså ikke hver dag, men vi skal i"bursdag" for jeg vil faktisk finne på noe med barna mine. Snakkes litt, være sammen som en familie. De er hele dagen med venninner på skolen. Anonymkode: 73de2...ee6 💕 Anonymkode: e0f79...f87
Anonym bruker Skrevet 2. september 2019 #23 Skrevet 2. september 2019 9 timer siden, Anonym bruker skrev: Hun får lov å komme inn, men da må vennene gå hjem? Fordi? Husker en jente i klassen hadde en sånn mor. Ingen fikk lov å komme inn. Det gav godt grunnlag til snakking blant folk. Anonymkode: 15801...7ed Mulig det, men det er mitt minste problem. De er inne i hverdagene, gjør lekser, leker. Og har de overnattig eller avtalt besøk i helgene er de inne/ute som de vil. De jeg snakker om er de 100 ungene som ringer på her hele dagen fre-søn Anonymkode: e0f79...f87
CherryC Skrevet 2. september 2019 #24 Skrevet 2. september 2019 30 minutter siden, Anonym bruker skrev: Mulig det, men det er mitt minste problem. De er inne i hverdagene, gjør lekser, leker. Og har de overnattig eller avtalt besøk i helgene er de inne/ute som de vil. De jeg snakker om er de 100 ungene som ringer på her hele dagen fre-søn Anonymkode: e0f79...f87 Grusom er du jo ikke, det er ditt hjem og du bestemmer selv
Anonym bruker Skrevet 2. september 2019 #25 Skrevet 2. september 2019 Det er jo spesielt hvis de aldri/sjelden får være inne pga at du ikke orker styr. Det er avogtil styr å ha barn. Anonymkode: fc668...cb2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå