Gå til innhold

Trolling ødelegger DIB

Anbefalte innlegg

Skrevet

En og annen oppdiktet problemstilling syns jeg går greit, det er verre med dem som alltid skal gi sure og kverulerende svar.

Det var for eksempel nylig en tråd der noen spurte om barn på Østlandet snakket dialekt. Det gikk helt klart fram i hovedinnlegget at hun mente den tradisjonelle lokale dialekten i motsetning til Oslo-dialekt, likevel var det haugevis av personer som kom med bedrevitende kommentarer av typen "Alle snakker dialekt". De få ordentlige svarene druknet helt. Det er å ødelegge forumet.

Anonymkode: 99c7b...3b7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

God trolling er fornøyelig og liver opp forumet. Brukere som til stadighet må skrike "troll!" derimot ødelegger og spammer.

Anonymkode: a39da...53e

Skrevet

Syns ikke trolling fører til noe bra, når de svarer HI så sporer diskusjonen ofte av slik at HI ikke får svar på spørsmålet. Hele poenget med å skrive innlegg er å få andre synspunkter fram på spørsmålet som ble stillt, ikke å lese masse irriterende trolling som kan gå på barnehage nivå.

Anonymkode: 14e6d...b90

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Haha, der kom det fram et troll ja.

Anonymkode: 5562c...2b9

Alle som er smartere enn deg er troll? Det blir veeeeeeldig mange etterhvert, gitt.

Anonymkode: ba5cc...0da

Skrevet
30 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Alle som er smartere enn deg er troll? Det blir veeeeeeldig mange etterhvert, gitt.

Hva skjedde med at de gode trollene er usynlige? Du burde ikke vifte med det røde flagget da altså...

Skrevet
18 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor er du her nå da, for det kan umulig være 2 år siden de trådene

Anonymkode: dc69f...359

Jeg fikk slettet brukeren min. Synes forøvrig at du er frekk. 

Anonymkode: c71f8...3d3

Skrevet
12 timer siden, Anonym bruker skrev:

hæ? Da hører du ikke hjemme i et diskusjonsforum gitt. Kverulering som du kaller det er en del av det. 

Blir du lei deg når folk ikke svarer deg med: "Du har rett og jeg tar feil", hver gang?

Anonymkode: 5afe0...92d

Det er forskjell på kverulering og diskusjon!

Anonymkode: 5d92c...38c

Skrevet

På ‎01‎.‎09‎.‎2019 den 20.02, Anonym bruker skrev:

Luk ut trollene. Jeg blir helt matt av kverulering og provoserende svar. 

Anonymkode: 43679...20e

På ‎01‎.‎09‎.‎2019 den 22.08, Anonym bruker skrev:

Enig. Jeg er drittlei av falske tråder 

Anonymkode: 5af54...e09

Nå må dere bestemme dere, damer. 

Trolling er én ting - det betyr å finne på og juge og få folk til å tro det. Anony, e09 har skjønt det.

Men Anonym 20e er bare lei av "kverulering og provoserende svar". Det er likevel ikke trolling. Selv om det sikkert er noen som irriterer seg over det, så er det ikke det samme som å trolle. Man kan ikke kreve å kutte ut brukere eller innlegg bare fordi man er uenig med dem eller ikke greier å parkere dem.

Anonymkode: 8dbeb...fa8

Skrevet
På ‎01‎.‎09‎.‎2019 den 23.49, Anonym bruker skrev:

Noen av de verste trollene er jo folk som skriver med nick og provoserer det de greier uten å bryte reglene. De samme sørger for å rapportere de som svarer dem og som ikke greier holde reglene etter provoseringen deres. 

Mener du at de som selv bryter reglene er en form for offer her, fordi noen "provoserte" dem?

Skal man ikke engang kreve av voksne folk at de tenker før de skriver?

Skrevet
6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg fikk slettet brukeren min. Synes forøvrig at du er frekk. 

Anonymkode: c71f8...3d3

Frekk? Du er her med ny bruker, enda du er utestengt, og det var det e grunn til

Anonymkode: dc69f...359

Skrevet
5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Trolling er én ting - det betyr å finne på og juge og få folk til å tro det. Anony, e09 har skjønt det.

Men Anonym 20e er bare lei av "kverulering og provoserende svar". Det er likevel ikke trolling. Selv om det sikkert er noen som irriterer seg over det, så er det ikke det samme som å trolle. Man kan ikke kreve å kutte ut brukere eller innlegg bare fordi man er uenig med dem eller ikke greier å parkere dem.

Nei, trolling er å skrive innlegg ment for å hisse opp folk og avspore debatter. Å starte egne provoserende tråder og å skrive tilsvarende svar på andres tråder er begge deler trolling. Jeg synes som nevnt før at det siste er det mest ødeleggende for forumet.

Skrevet
25 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, trolling er å skrive innlegg ment for å hisse opp folk og avspore debatter. Å starte egne provoserende tråder og å skrive tilsvarende svar på andres tråder er begge deler trolling. Jeg synes som nevnt før at det siste er det mest ødeleggende for forumet.

Men det er ikke DET ordet betyr, samme hva du "syns" det betyr... Det betyr å juge.

Og at du ikke liker å bli motsagt, eller meninger som ikke ligner din egen, det er jo heller ikke de andre brukernes skyld. "Provoserende tråder", hva er nå det?

Skrevet

Tror ikke di vet hva kverulering er. Noen gjør bare det, tilfører ikke diskusjonen en dritt. Henger seg opp i en setning og radbrekker den, ignorerer andre ting som er skrevet. Det blir så usaklig og hjernedødt. Disse personene «vinner» liksom argumentasjonen slik ved å plukke ut noe å plukke det ifra hverandre helt tatt ut av kontekst. I tillegg så strør de om seg med fremmedord for å fremstå smarte. Målet er jo å irritetere på seg gråstein, og med slik usaklighet så greier de jo det igjen og igjen, for man kommer jo ingen vei med en som argumentere slik som dem, det gir jo ingen mening. 

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Tror ikke di vet hva kverulering er. Noen gjør bare det, tilfører ikke diskusjonen en dritt. Henger seg opp i en setning og radbrekker den, ignorerer andre ting som er skrevet. Det blir så usaklig og hjernedødt. Disse personene «vinner» liksom argumentasjonen slik ved å plukke ut noe å plukke det ifra hverandre helt tatt ut av kontekst. I tillegg så strør de om seg med fremmedord for å fremstå smarte. Målet er jo å irritetere på seg gråstein, og med slik usaklighet så greier de jo det igjen og igjen, for man kommer jo ingen vei med en som argumentere slik som dem, det gir jo ingen mening. 

Det er da ikke usaklig å bruke fremmedord? Den andre brukeren kan da umulig vite hvor din kunnskapsgrense går. Det som er fremmed for deg, kan være dagligdags for meg.

Hvis du føler at noen "vinner argumentasjonen" så har du vel for dårlige argumenter. 

Skrevet

Det har i alle år vært noen brukere som provoserer, enten fordi de finner på problemstillinger eller fordi de svarer stygt på andres tråder. Samtidig har det i alle år vært mange hyggelige og velmenende brukere som svarer ordentlig på ulike problemstillinger. Det er opp til deg å bestemme deg for hva du vil gi oppmerksomhet. Jeg tror forumet ville blitt kjedelig hvis alle var ordentlige hele tiden selv om jeg selv er totalt uinteressert i å late som om jeg er en 19 år gammel stemor eller å kalle andre folk idioter eller å si at de ikke burde hatt barn. Jeg unnlater å svare på ting jeg ikke liker, det fungerer faktisk helt fint. Og det fungerer også helt fint å ta en pause fra forumet hvis tullet tar overhånd. 

Skrevet

Mener du at de som selv bryter reglene er en form for offer her, fordi noen "provoserte" dem?

Skal man ikke engang kreve av voksne folk at de tenker før de skriver?

Det er brukere som argumenterer så usaklig gang på gang med kjent stil, folk blir oppgitt over enda en ødelagt tråd og svarer noe som denne brukeren oppfatter som personangrep og de rapporterer. Ganske barnslig og teit, de må jo ha et mindreverdighetskompleks siden de oppfører seg sånn istedenfor å svare saklig i tråden. De er tydelig ute etter å provosere, og disse er troll. 

Skrevet
13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er da ikke usaklig å bruke fremmedord? Den andre brukeren kan da umulig vite hvor din kunnskapsgrense går. Det som er fremmed for deg, kan være dagligdags for meg.

Hvis du føler at noen "vinner argumentasjonen" så har du vel for dårlige argumenter. 

Hehe, ikke det som wr poenget, ikke noe med kunnskapsgrense å gjøre. De putter inn masse unødvendige ord som en form for hersketeknikk, vise at de overlegne. Det synes veldig tydelig hos enkelte brukere. De vinner jo ikke, det er jo hele poenget, de tar et ord eller en setning fra et svar som de bryter ned og så «vinner» argumentasjonen over. De ignorere andre ting sagt i samme svar som ikke hjelper dem. Påpekes dette så ignorere de bare igjen. De bare radbrekker tråden når de holder på slik. De føler seg vel kanskje litt bedre den dagen da av å tro at de er veldig smarte, ikke sikkert de har så mye annet å gjøre?

Skrevet
16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hehe, ikke det som wr poenget, ikke noe med kunnskapsgrense å gjøre. De putter inn masse unødvendige ord som en form for hersketeknikk, vise at de overlegne. Det synes veldig tydelig hos enkelte brukere. De vinner jo ikke, det er jo hele poenget, de tar et ord eller en setning fra et svar som de bryter ned og så «vinner» argumentasjonen over. De ignorere andre ting sagt i samme svar som ikke hjelper dem. Påpekes dette så ignorere de bare igjen. De bare radbrekker tråden når de holder på slik. De føler seg vel kanskje litt bedre den dagen da av å tro at de er veldig smarte, ikke sikkert de har så mye annet å gjøre?

Ojoj, du har ømme tær her, ser vi. Mulig det er du som har sittet her for mye og for lenge? De færreste av oss har sånn oversikt over andres gjøren og laden på et forum og enda færre har har så personlig vondt av at andre argumenterer bedre enn dem.

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ojoj, du har ømme tær her, ser vi. Mulig det er du som har sittet her for mye og for lenge? De færreste av oss har sånn oversikt over andres gjøren og laden på et forum og enda færre har har så personlig vondt av at andre argumenterer bedre enn dem.

Har du sendt alle 11 på skolen nå😜

Skrevet

Syns det er synd at det kan være folk i krise som får frekke svar, beskyldninger om å være troll slengt mot seg da trollene får løpe fritt her inne.

For mye av det og folk blir leie, derfor DIB har færre og færre innlegg.

At trollene kan være småbarns mødre/fedre er urovekkende for er ganske umoden oppførsel. 

Anonymkode: 14e6d...b90

Skrevet
36 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kan du gi et eksempel på "mange unødige ord som en form for hersketeknikk"? For det er jo ikke en hersketeknikk å ha et godt ordforråd... det er jo du selv som mangler ordforråd, da, hvis du veldig ofte ender opp med å føle at folk overgår deg utelukkende ved hjelp av språket?

Å bli motsagt og nedkjempet via argumenter er faktisk IKKE trolling. Det er bare... at du tar feil, sannsynligvis. Eller at du ikke kan belegge det du sier med noe troverdig. Ikke de andres skyld.

Skrevet
17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har du sendt alle 11 på skolen nå😜

Helt ærlig - syns du selv dette var et saklig svar??

Skrevet
35 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kan du gi et eksempel på "mange unødige ord som en form for hersketeknikk"? For det er jo ikke en hersketeknikk å ha et godt ordforråd... det er jo du selv som mangler ordforråd, da, hvis du veldig ofte ender opp med å føle at folk overgår deg utelukkende ved hjelp av språket?

Å bli motsagt og nedkjempet via argumenter er faktisk IKKE trolling. Det er bare... at du tar feil, sannsynligvis. Eller at du ikke kan belegge det du sier med noe troverdig. Ikke de andres skyld.

Tror ikke du skjønner dette, så vi lar den ligge. Ikke viktig for meg at du forstår dette. 

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Det er brukere som argumenterer så usaklig gang på gang med kjent stil, folk blir oppgitt over enda en ødelagt tråd og svarer noe som denne brukeren oppfatter som personangrep og de rapporterer. Ganske barnslig og teit, de må jo ha et mindreverdighetskompleks siden de oppfører seg sånn istedenfor å svare saklig i tråden. De er tydelig ute etter å provosere, og disse er troll. 

Men rapporten tas jo bare til følge hvis det faktisk dreier seg om et regelbrudd. Den som bryter reglene må jo selv ta ansvar for sine ytringer. 

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tror ikke du skjønner dette, så vi lar den ligge. Ikke viktig for meg at du forstår dette. 

Det er derimot viktig for meg at du forklarer dette. Det er ikke jeg som kommer med påstanden, det er jo du. Utdyp hvordan ord kan være «hersketeknikk» bare basert på om det er fremmedord eller ei - for det blir ikke tydelig i din forklaring.

Faktisk så er det jo du selv som bruker hersketeknikker i denne tråden, du prøver å latterliggjøre alle som motsier deg eller som utspør deg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...