gale damen Skrevet 30. august 2019 #51 Skrevet 30. august 2019 Jeg er en smule sløv med å merke klær, og det er mye som har blitt borte. I mitt tilfelle er det greit å finne ut hvem som har tatt med seg mitt barns klær ved et "uhell" og fortsatt å bruke det siden det ikke er merket og derved helt "umulig" å finne igjen eieren. Ettersom jeg lager klærne selv er det ikke mulig for andre mødre å hevde at de har kjøpt maken (tro meg, de har prøvd). Jeg synes rett og slett det er kleint når noen som åpenbart har stjålet andres eiendeler, eller tatt dem hjem ved et uhell, bruker det til jeg gir beskjed om at det er vårt i stedet for å levere det tilbake. Klær tar lang tid å lage, og jeg blir sur av at det er på avveie en stund for så å komme tilbake slitt, skittent og ødelagt.
Anonym bruker Skrevet 30. august 2019 #52 Skrevet 30. august 2019 1 minutt siden, gale damen skrev: Jeg er en smule sløv med å merke klær, og det er mye som har blitt borte. I mitt tilfelle er det greit å finne ut hvem som har tatt med seg mitt barns klær ved et "uhell" og fortsatt å bruke det siden det ikke er merket og derved helt "umulig" å finne igjen eieren. Ettersom jeg lager klærne selv er det ikke mulig for andre mødre å hevde at de har kjøpt maken (tro meg, de har prøvd). Jeg synes rett og slett det er kleint når noen som åpenbart har stjålet andres eiendeler, eller tatt dem hjem ved et uhell, bruker det til jeg gir beskjed om at det er vårt i stedet for å levere det tilbake. Klær tar lang tid å lage, og jeg blir sur av at det er på avveie en stund for så å komme tilbake slitt, skittent og ødelagt. Åh, seriøst? Lyver de om at de har kjøpt likt? Det er skikkelig frekt, har nesten ikke ord engang. Tenk at folk kan være sånn? Det er jo nesten utenkelig! Da er man en skikkelig dårlig person, en såkalt "low-life". De kan umulig ha det noe godt med seg selv. Eller kanskje de bare ikke eier skam? Anonymkode: a9159...715
gale damen Skrevet 30. august 2019 #53 Skrevet 30. august 2019 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Åh, seriøst? Lyver de om at de har kjøpt likt? Det er skikkelig frekt, har nesten ikke ord engang. Tenk at folk kan være sånn? Det er jo nesten utenkelig! Da er man en skikkelig dårlig person, en såkalt "low-life". De kan umulig ha det noe godt med seg selv. Eller kanskje de bare ikke eier skam? Anonymkode: a9159...715 Jeg forstår ikke helt hva som utløste spydighetene, men ja, dersom man stjeler noe, for siden å hevde at man selv har kjøpt maken, så er man faktisk en ganske dårlig person. Noen av oss lærte som småbarn at det ikke var greit verken å lyve eller å stjele.
Anonym bruker Skrevet 30. august 2019 #54 Skrevet 30. august 2019 9 minutter siden, gale damen skrev: Jeg forstår ikke helt hva som utløste spydighetene, men ja, dersom man stjeler noe, for siden å hevde at man selv har kjøpt maken, så er man faktisk en ganske dårlig person. Noen av oss lærte som småbarn at det ikke var greit verken å lyve eller å stjele. Ja, noen av oss gjorde det, og det hadde vært interessant å vite hva det er som gjør at mennesker oppfører seg på den måten. Man kan kjøpe relativt billig tøy på finn.no, så behovet for å stjele tror jeg ikke er der, sånn egentlig. Jeg tror ikke de tar noe fordi de trenger det, de vil bare ha det og så tar de det. De respekterer ikke andre, i det hele tatt. Møkkafolk. Anonymkode: a9159...715
TheWitch Skrevet 30. august 2019 #55 Skrevet 30. august 2019 Kan ikke huske om sønnen min ble frastjålet noe i barnehagen eller på skolen, men opplevde nylig at noen hadde vært i vaskekjelleren og tatt to av mine hvite nye bh-er. Det må jo ha vært noen som bor her, for man må gjennom 3 låste dører for å komme til vaskekjelleren. De hang også sammen med resten av klesvasken min inne i tørkerommet så det er heller ikke mulig å ha trodd det var deres og de hadde glemt å hentet de. Så da må altså en person ha gått inn og sett om det var noe av mine klær som hang til tørk som de ønsket seg. Er det mulig? Sluttet å bruke vaskekjelleren nå.
Anonym bruker Skrevet 30. august 2019 #56 Skrevet 30. august 2019 2 minutter siden, TheWitch skrev: Kan ikke huske om sønnen min ble frastjålet noe i barnehagen eller på skolen, men opplevde nylig at noen hadde vært i vaskekjelleren og tatt to av mine hvite nye bh-er. Det må jo ha vært noen som bor her, for man må gjennom 3 låste dører for å komme til vaskekjelleren. De hang også sammen med resten av klesvasken min inne i tørkerommet så det er heller ikke mulig å ha trodd det var deres og de hadde glemt å hentet de. Så da må altså en person ha gått inn og sett om det var noe av mine klær som hang til tørk som de ønsket seg. Er det mulig? Sluttet å bruke vaskekjelleren nå. Uff, det skjønner jeg godt noe så ekkelt! Anonymkode: a9159...715
Anonym bruker Skrevet 30. august 2019 #57 Skrevet 30. august 2019 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Nei, jeg synes ikke det er unødvendig. Skal levere til skolen, men tror ikke den vil bli brukt av noen da. Det synes jeg er litt dumt. Det som er kjipt med DIB er at folk ALLTID tar alt i verste mening, så det er alltid vanskelig å ha en konstruktiv diskusjon. Anonymkode: ec550...7a8 Det er jo dine egne ord at du hadde tenkt til å beholde den til noen meldte seg. Det er jo ikke så mange andre måter å forstå det på. Anonymkode: 89f4b...565
Anonym bruker Skrevet 30. august 2019 #58 Skrevet 30. august 2019 17 timer siden, Anonym bruker skrev: Opplevd det i barnehagen jeg jobber i, en mor som gikk å forsynte seg i hyllene til de andre barna, vi hadde lenge mistanke om at hun stjal så vi fulgte ekstra godt med, så ble hun tatt på fersken. Anonymkode: afa76...8ab Huff, så trist. Hun hadde sikkert veldig dårlig råd da. Anonymkode: a4f69...0ae
Anonym bruker Skrevet 30. august 2019 #59 Skrevet 30. august 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Det er jo dine egne ord at du hadde tenkt til å beholde den til noen meldte seg. Det er jo ikke så mange andre måter å forstå det på. Anonymkode: 89f4b...565 Ja, men at jeg hadde onde intensjoner sa jeg ikke. Som vanlig krisemaksimeres enhver uttalelse. Anonymkode: ec550...7a8
Gjest Antarctica Skrevet 30. august 2019 #60 Skrevet 30. august 2019 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Nei, jeg synes ikke det er unødvendig. Skal levere til skolen, men tror ikke den vil bli brukt av noen da. Det synes jeg er litt dumt. Det som er kjipt med DIB er at folk ALLTID tar alt i verste mening, så det er alltid vanskelig å ha en konstruktiv diskusjon. Anonymkode: ec550...7a8 Så lenge din unnskyldning var at skolen var stengt for sommerferie, så er du 14 dager på overtid med den leveransen nå... troverdigheten begynner å rakne.
Anonym bruker Skrevet 30. august 2019 #61 Skrevet 30. august 2019 1 time siden, Pashla skrev: Så lenge din unnskyldning var at skolen var stengt for sommerferie, så er du 14 dager på overtid med den leveransen nå... troverdigheten begynner å rakne. Igjen tar du det jeg sier i verste mening. Utgangspunktet var at skolen var stengt. Så hadde jeg tenkt at siden jeg ikke hørte noe etter å ha etterlyst eieren i to måneder, var det greit å beholde jakken enn så lenge. Jeg har ikke forsøkt å konstruere noen annen forklaringsmodell. Jeg innser at dere har rett, og skal nå returnere jakken. Håper dere snart kan innse at jeg har hørt hva dere sier. Fint om det går begge veier. Jeg er ikke en tyv. Jeg er ikke en psykopat. Jeg har tydeligvis gjort en dårlig vurdering her, og skal rette opp i det. Jeg gidder ikke bli tillagt generell tvilsom karakter, fordi jeg har gjort noe teit her. Anonymkode: ec550...7a8
Anonym bruker Skrevet 30. august 2019 #62 Skrevet 30. august 2019 På 29.8.2019 den 14.39, Anonym bruker skrev: Dette er så merkelig. Når tenker de at ungene skal bruke det? Eller er de frekke nok til å sende det med i bhg?? Jeg fikk tips om å sette en navnelapp på innsiden av en lomme eller noe, da kan man sjekke om ens klær har funnet en ny eier (som tar av synlig merkelapp) Anonymkode: 3698e...ab4 Noen foreldre i barnehagen min gikk i før stjal fra min hele tida satte navnelappene over den med vårt navn. Anonymkode: 8857a...3be
Anonym bruker Skrevet 30. august 2019 #63 Skrevet 30. august 2019 7 timer siden, Anonym bruker skrev: Nei, jeg synes ikke det er unødvendig. Skal levere til skolen, men tror ikke den vil bli brukt av noen da. Det synes jeg er litt dumt. Det som er kjipt med DIB er at folk ALLTID tar alt i verste mening, så det er alltid vanskelig å ha en konstruktiv diskusjon. Anonymkode: ec550...7a8 Hva du tror har vel ingenting å si.. Du kan faktisk ikke vite om eier har savnet den, jeg får ikke med meg alle innlegg på skolesiden til datteren min. Det er jo like stor sjanse for at noen har savnet den og blir glad når den kommer til rette. Det her er etter min mening konstruktiv tilbakemelding. Anonymkode: 238ff...db2
Anonym bruker Skrevet 30. august 2019 #64 Skrevet 30. august 2019 32 minutter siden, Anonym bruker skrev: Noen foreldre i barnehagen min gikk i før stjal fra min hele tida satte navnelappene over den med vårt navn. Anonymkode: 8857a...3be 😥 Anonymkode: a9159...715
Anonym bruker Skrevet 30. august 2019 #65 Skrevet 30. august 2019 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Hva du tror har vel ingenting å si.. Du kan faktisk ikke vite om eier har savnet den, jeg får ikke med meg alle innlegg på skolesiden til datteren min. Det er jo like stor sjanse for at noen har savnet den og blir glad når den kommer til rette. Det her er etter min mening konstruktiv tilbakemelding. Anonymkode: 238ff...db2 Oppheng? Det må da være mulig å avslutte den saken der nå? Anonymkode: 2efbd...55d
Anonym bruker Skrevet 30. august 2019 #66 Skrevet 30. august 2019 På 29.8.2019 den 19.08, Anonym bruker skrev: Åh herlighet! Hva gjorde dere/hun, da? Ble hun anmeldt? Anonymkode: a9159...715 Hun ble veldig flau å prøvde å bortforklare det, men hun innrømte det til slutt, hun kom tilbake med ting hun hadd tatt. Videre fikk hun veiledning å tips til hvor hun kunne finne billige klær og klespakker å sånt på finn. Anonymkode: afa76...8ab
Gjest Antarctica Skrevet 31. august 2019 #67 Skrevet 31. august 2019 12 timer siden, Anonym bruker skrev: Igjen tar du det jeg sier i verste mening. Utgangspunktet var at skolen var stengt. Så hadde jeg tenkt at siden jeg ikke hørte noe etter å ha etterlyst eieren i to måneder, var det greit å beholde jakken enn så lenge. Jeg har ikke forsøkt å konstruere noen annen forklaringsmodell. Jeg innser at dere har rett, og skal nå returnere jakken. Håper dere snart kan innse at jeg har hørt hva dere sier. Fint om det går begge veier. Jeg er ikke en tyv. Jeg er ikke en psykopat. Jeg har tydeligvis gjort en dårlig vurdering her, og skal rette opp i det. Jeg gidder ikke bli tillagt generell tvilsom karakter, fordi jeg har gjort noe teit her. Anonymkode: ec550...7a8 Halllloooooooo... noen hjemme???
Anonym bruker Skrevet 31. august 2019 #68 Skrevet 31. august 2019 5 timer siden, Pashla skrev: Halllloooooooo... noen hjemme??? Nå må du være konkret, Pashla. Anonymkode: ec550...7a8
Anonym bruker Skrevet 31. august 2019 #69 Skrevet 31. august 2019 På 29.8.2019 den 22.39, Anonym bruker skrev: Eh.. jo. Jeg er fortsatt interessert i å få tilbake jakka til dattern min som plutselig ble borte fra skolen. Anonymkode: 37a0c...7ac Oppdater her på mandag eller til uka da, om jakka har kommet til rette 😅 Anonymkode: 62870...f8d
Anonym bruker Skrevet 31. august 2019 #70 Skrevet 31. august 2019 Vi «mista» en veldig fin genser til barnet vårt. Var helt ny ... Barnehagen «hjalp» oss med å etterlyse den ved å henge opp en lapp og den hang lenge . Ikke funnet den, sporløst forsvunnet i barnehagen, og den finnes ikke hjemme. Mao den ble stjålet .... Anonymkode: 62870...f8d
Gjest Antarctica Skrevet 1. september 2019 #71 Skrevet 1. september 2019 22 timer siden, Anonym bruker skrev: Nå må du være konkret, Pashla. Anonymkode: ec550...7a8 Ja, det skal jeg. På mandag om to uker. Kanskje.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå