Gå til innhold

Er du en som stjeler andres ting?

Anbefalte innlegg

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men det spiller ingen rolle, den er fremdeles ikke deres.

Anonymkode: 89f4b...565

Nei, jeg har gitt meg jeg. Skal gi problemet tilbake til skolen.

Anonymkode: ec550...7a8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kunne aldri tenkt tanken engang å stjele andres ting i barnehagen. Har heller ikke opplevd selv å blir frastjålet noe i barnehagen, men skal sies at det er lenge siden jeg hadde barnehagebarn.

Anonymkode: 767ee...10e

Gjest Antarctica
Skrevet
17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Alle foreldrene er representert. Denne fb-siden brukes til all info fra skolen.

Hjelper ikke, det er ikke sånn at dere kan la være å returnere jakka likevel. Den som evt har glemt den igjen kan ha vært der og leita, og ikke funnet den, da er det tyveri.

Skrevet

Jeg skrev navn med svart sprittusj(?) på innsiden på uteklærne. 

Anonymkode: 9c5b6...b4f

Skrevet

Jeg har satt på foreldremøte der en mor sa at det var veldig mye tyveri og rot i barnehagen. De hadde visst tapt tusenvis det første semesteret. Hun leste også opp en liste over ting de manglet. Etterpå gikk den ene ansatte med henne i garderoben og dro alt ut av skapet til barnet. Alt lå pent brettet, ingenting manglet, med unntak av noen få ting som lå umerket i den godt synlige kurven for gjenglemt tøy. Noen ganger innbiller folk seg ting.

Vi mistet aldri noe der, men har mistet etter skolestart.

Anonymkode: a3f9d...04f

Skrevet

Opplevd det i barnehagen jeg jobber i, en mor som gikk å forsynte seg i hyllene til de andre barna, vi hadde lenge mistanke om at hun stjal så vi fulgte ekstra godt med, så ble hun tatt på fersken. 

Anonymkode: afa76...8ab

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Opplevd det i barnehagen jeg jobber i, en mor som gikk å forsynte seg i hyllene til de andre barna, vi hadde lenge mistanke om at hun stjal så vi fulgte ekstra godt med, så ble hun tatt på fersken. 

Anonymkode: afa76...8ab

Åh herlighet! Hva gjorde dere/hun, da? Ble hun anmeldt?

Anonymkode: a9159...715

Skrevet

Trist om man ikke kan ha godt tøy av god kvalitet i garderoben til barna, fordi noen skal stjele det... Jeg kan fint kjøpe en dress til 1000 kroner, men om noen stjeler den så sliter jeg med å kjøpe noe annet enn en til 299 kroner som ikke er god.

Skrevet

Litt på siden av hva HI spør om, men jeg er lærer og tenker at neste gang jeg går gjennom skolens gjenglemte tøy skal jeg annonsere for foreldre at de trenger det kan komme å plukke klær. Hva mener dere om tanken min? Altså, vi prøver hardt å gi elever og foreldre sjangs til å finne sitt gjenglemte tøy. Er det merket, finner jeg ut hvem eleven er og legger i hylla deres. Er det umerket tar vi en spørrerunde på trinnet eller basene. Vi ber foreldre se gjennom haugene hvert halvår når de er på samtaler. Vi legger ut haugene fra hele skoleåret som har gått når det er sommerfest. Vi gjør MYE. 

Men altså, det vi står igjen med etter sommerfesten, det gir jeg til veldedig formål. Ca 80 par sko/støvler/tøfler/joggesko. Og 8 søppelsekker med brukbart tøy. Masse yttertøy. Helt og fint. Kan jeg la foreldre komme å forsyne seg av dette med god samvittighet?

Anonymkode: b1bf6...b46

Skrevet
6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nei, men akkurat nå går minsten i en jakke som kom med hjem feilaktig rett før sommerferie. Oppdaget det etter skolen var stengt. Det er ikke navn i den, og jeg annonserte i foreldregruppen på Facebook. Ingen respons på to måneder. Da bruker vi den inntil noen evt melder seg. Har også hatt to par sokker som har sneket seg inn. Det ene paret vet jeg hvem som eier, men fikk aldri somlet meg til å kontakte foreldrene. 

Tenker dere at dette er å stjele?

Er det en lilla Bergansjakke ? Da vil jeg gjerne ha den tilbake. 

Anonymkode: 37a0c...7ac

Skrevet
5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Skjønner hva du mener. Jeg skal forhøre meg en gang til. Men når folk verken merker eller etterlyser klær, så virker det jo ikke som om de bryr seg så veldig. Tipper ingen kommer til å hente jakken, og til slutt havner den på Fretex.

Eh..  jo. Jeg er fortsatt interessert i å få tilbake jakka til dattern min som plutselig ble borte fra skolen. 

Skrevet
23 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Eh..  jo. Jeg er fortsatt interessert i å få tilbake jakka til dattern min som plutselig ble borte fra skolen. 

Har du etterlyst den da?

Anonymkode: 81435...b65

Skrevet
23 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har som tidligere nevnt gitt meg på dette. Jeg skal returnere jakken til skolen, som får den som sitt problem. Det er ikke en lilla Bergans-jakke nei. Den kom hjem ved en feil, IKKE merket, ingen har meldt seg. Personlig tenker jeg at om man ikke gidder å merke klærne med navn, så får man skylde seg selv om de forsvinner. Men bare slapp av; jakken skal gis til skolen. 

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Jeg har som tidligere nevnt gitt meg på dette. Jeg skal returnere jakken til skolen, som får den som sitt problem. Det er ikke en lilla Bergans-jakke nei. Den kom hjem ved en feil, IKKE merket, ingen har meldt seg. Personlig tenker jeg at om man ikke gidder å merke klærne med navn, så får man skylde seg selv om de forsvinner. Men bare slapp av; jakken skal gis til skolen. 

Det skulle bare mangle. Ingen grunn til å være furt fordi folk sier at du selvfølgelig ikke kan beholde den, noe som burde være normalt å tenke for de fleste

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Jeg glemmer å merke klær hele tiden, kanskje det er vår jakke, er den lys blå?

Anonymkode: 62b3c...2ed

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Det skulle bare mangle. Ingen grunn til å være furt fordi folk sier at du selvfølgelig ikke kan beholde den, noe som burde være normalt å tenke for de fleste

Jeg er ikke furt, jeg har som sagt tatt til meg tilbakemeldingen. Var aldri min intensjon å beholde jakken, jeg prøvde virkelig å finne eieren.

Men hvorfor er det så vanskelig å merke klærne? 

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Jeg glemmer å merke klær hele tiden, kanskje det er vår jakke, er den lys blå?

Anonymkode: 62b3c...2ed

Nei.. den er stripete blå/grønn. Tipper det er flere enn én i Norge som har mistet jakken sin altså.

Skrevet
5 timer siden, Pashla skrev:

Hjelper ikke, det er ikke sånn at dere kan la være å returnere jakka likevel. Den som evt har glemt den igjen kan ha vært der og leita, og ikke funnet den, da er det tyveri.

Nytter ikke hva man sier til deg, du skal altid ha siste ordet, ikke sant? LES EN GANG TIL...hun tok den med hjem rett før sommerferien, altså skolen er STENGT! HUN STJAL DEN IKKE, hun tok den med ved en feil. Hun ga beskjed på FB om feilen, ingen foreldre ga beskjed om at dette var deres jakke. HUN STJAL DEN DA SELVFØLGELIG IKKE! Herregud, hva slags menneske er du? Det er selvfølgelig ikke tyverei...du vet altså ikke forskjell på tyveri og ikke? Skolen var stengt, hvordan skulle hun da få levert den tilbake? Hun leverer den selvfølgelig tilbake når skolen åpner igjen. Gud bevare meg vel, menneske! Du høres jo ikke riktig klok ut!!

Anonymkode: 8f68e...13b

Skrevet
20 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nytter ikke hva man sier til deg, du skal altid ha siste ordet, ikke sant? LES EN GANG TIL...hun tok den med hjem rett før sommerferien, altså skolen er STENGT! HUN STJAL DEN IKKE, hun tok den med ved en feil. Hun ga beskjed på FB om feilen, ingen foreldre ga beskjed om at dette var deres jakke. HUN STJAL DEN DA SELVFØLGELIG IKKE! Herregud, hva slags menneske er du? Det er selvfølgelig ikke tyverei...du vet altså ikke forskjell på tyveri og ikke? Skolen var stengt, hvordan skulle hun da få levert den tilbake? Hun leverer den selvfølgelig tilbake når skolen åpner igjen. Gud bevare meg vel, menneske! Du høres jo ikke riktig klok ut!!

Men hun hadde ikke tenkt til å levere den tilbake, hun hadde tenkt til å bruke den frem til noen meldte seg

Gjest Antarctica
Skrevet
41 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men det gjør til gjengjeld du....?

Tror ikke du bør kutte ut pillene dine så brått.

Skrevet
43 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Skolen er jo allerede åpen da

Skrevet

Tar aldri noen andres ting, men jeg har oppdaget litt sent at noen har glemt igjen klær etter overnatting hos oss f eks. Mister litt oversikt over ting som lue, sokker og t shorter. 

Har opplevd selv at ting har blitt stjålet fra sønnen min. Nye sko som stod i gangen på trening, ny jakke, gymbag, hansker. Noe av det kan være glemsel fra sønnen også, men skoene som stod i gangen under trening var det uten tvil noen som stjal. Skoene irriterte meg skikkelig, siden det var vanskelig å finne riktig størrelse på den tiden og de kostet ganske mye. Må kjøpe en type sko da føttene er smale og lange, og sålen må være myk nok, siden han går på en litt spesiell måte. Det er så sinnsykt frekt. 

Anonymkode: 70c5f...ccc

Skrevet
9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Saken er jo at hun har tatt den i bruk og hadde egentlig ikke tenkt til å levere den tilbake, så kanskje du burde lese litt nøyere og kanskje la være å skrike. Hun har nå endret mening og skal  levere den tilbake, selv om hun synes det er unødvendig. Det er dette vi er uenige i!

Anonymkode: 238ff...db2

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Saken er jo at hun har tatt den i bruk og hadde egentlig ikke tenkt til å levere den tilbake, så kanskje du burde lese litt nøyere og kanskje la være å skrike. Hun har nå endret mening og skal  levere den tilbake, selv om hun synes det er unødvendig. Det er dette vi er uenige i!

Anonymkode: 238ff...db2

Nei, jeg synes ikke det er unødvendig. Skal levere til skolen, men tror ikke den vil bli brukt av noen da. Det synes jeg er litt dumt. Det som er kjipt med DIB er at folk ALLTID tar alt i verste mening, så det er alltid vanskelig å ha en konstruktiv diskusjon.

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, jeg synes ikke det er unødvendig. Skal levere til skolen, men tror ikke den vil bli brukt av noen da. Det synes jeg er litt dumt. Det som er kjipt med DIB er at folk ALLTID tar alt i verste mening, så det er alltid vanskelig å ha en konstruktiv diskusjon.

Det er helt sant.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...