Anonym bruker Skrevet 29. august 2019 #1 Skrevet 29. august 2019 Da mener jeg f.eks. går i garderoben i barnehagen og napper til deg en fin barnejakke? Hørte rykter om at det forsvinner ting... Så begynner å lure på hvor mange tyver det egentlig finnes der ute... Jeg kunne aldri tenkt på å gjøre det engang, det byr meg imot. Det er bare feil! Men det er tydeligvis noen som tenker at slikt er allemannseie? Anonymkode: a9159...715
Anonym bruker Skrevet 29. august 2019 #2 Skrevet 29. august 2019 Nei det er jeg ikke og har heldigvis ikke opplevd at barnas ting blir tatt i løpet de 10 årene jeg har hatt barn i skole og barnehage. Jeg vet det er et problem mange steder, en venninne med 2 barnehagebarn i en annen kommune opplever stadig at barnas klær forsvinner, og det er ikke bare snakk om små ting som votter som barna f.eks kan ha lagt fra seg ute, det er gummibukser, nye joggesko, jakker, ulltøy osv, stadig noe som forsvinner og det dukker aldri opp igjen slik det ville gjort hvis det bare var lagt i feil hylle. Anonymkode: 42af3...76d
Anonym bruker Skrevet 29. august 2019 #3 Skrevet 29. august 2019 21 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nei det er jeg ikke og har heldigvis ikke opplevd at barnas ting blir tatt i løpet de 10 årene jeg har hatt barn i skole og barnehage. Jeg vet det er et problem mange steder, en venninne med 2 barnehagebarn i en annen kommune opplever stadig at barnas klær forsvinner, og det er ikke bare snakk om små ting som votter som barna f.eks kan ha lagt fra seg ute, det er gummibukser, nye joggesko, jakker, ulltøy osv, stadig noe som forsvinner og det dukker aldri opp igjen slik det ville gjort hvis det bare var lagt i feil hylle. Anonymkode: 42af3...76d Grusomt! Det er jo en ekstremt stor utgift for foreldrene. Anonymkode: a9159...715
Anonym bruker Skrevet 29. august 2019 #4 Skrevet 29. august 2019 Nei, har jeg tatt feil med hjem. Tar vi det tilbake igjen. Anonymkode: 8555d...0bb
Anonym bruker Skrevet 29. august 2019 #5 Skrevet 29. august 2019 31 minutes ago, Anonym bruker said: Nei det er jeg ikke og har heldigvis ikke opplevd at barnas ting blir tatt i løpet de 10 årene jeg har hatt barn i skole og barnehage. Jeg vet det er et problem mange steder, en venninne med 2 barnehagebarn i en annen kommune opplever stadig at barnas klær forsvinner, og det er ikke bare snakk om små ting som votter som barna f.eks kan ha lagt fra seg ute, det er gummibukser, nye joggesko, jakker, ulltøy osv, stadig noe som forsvinner og det dukker aldri opp igjen slik det ville gjort hvis det bare var lagt i feil hylle. Anonymkode: 42af3...76d Dette er så merkelig. Når tenker de at ungene skal bruke det? Eller er de frekke nok til å sende det med i bhg?? Jeg fikk tips om å sette en navnelapp på innsiden av en lomme eller noe, da kan man sjekke om ens klær har funnet en ny eier (som tar av synlig merkelapp) Anonymkode: 3698e...ab4
Anonym bruker Skrevet 29. august 2019 #6 Skrevet 29. august 2019 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Dette er så merkelig. Når tenker de at ungene skal bruke det? Eller er de frekke nok til å sende det med i bhg?? Jeg fikk tips om å sette en navnelapp på innsiden av en lomme eller noe, da kan man sjekke om ens klær har funnet en ny eier (som tar av synlig merkelapp) Anonymkode: 3698e...ab4 Det gjorde jeg før. MEN.. de kan fjerne navnelapper og legge ut til salgs i salgsgrupper eller på Finn.... Anonymkode: a9159...715
Anonym bruker Skrevet 29. august 2019 #7 Skrevet 29. august 2019 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nei, har jeg tatt feil med hjem. Tar vi det tilbake igjen. Anonymkode: 8555d...0bb Samme her. Men stort sett har jeg stålkontroll. Anonymkode: a9159...715
Anonym bruker Skrevet 29. august 2019 #8 Skrevet 29. august 2019 Én gang «stjal» jeg en t-skjorte i tre måneder. Hadde vasket den og lagt den i hylla. Da vi skulle rydde bort sommertøy oppdaget jeg et annet navn. Leverte den da tilbake. Hos oss dukker ting alltid opp igjen. Anonymkode: 4d1bf...581
Anonym bruker Skrevet 29. august 2019 #9 Skrevet 29. august 2019 Jeg har ikke gjort det, men jeg var fristet en gang da det ble annonsert at alt gjenglemt på skolen kom til å bli gitt bort hvis det ikke ble hentet innen et gitt tidspunkt. Tenkte tanken å gå innom rett før... Så mye fint gjenglemt som barnet mitt kunne hatt bruk for som vi ikke har råd til. Men så tok jeg til fornuften og kontaktet de som fikk klærne i stedet (veldedig organisasjon) og fikk komme dit og plukke ut det vi trengte på lovlig vis. Anonymkode: 4dfcd...577
Anonym bruker Skrevet 29. august 2019 #10 Skrevet 29. august 2019 Aldri blitt frastjålet noe i barnehagen og bodd i en bydel i Oslo-øst med mange som har lav sosio-økonomisk status. På Blindern derimot, der ble jeg frastjålet både sko og mobil. Anonymkode: 21022...1c6
Anonym bruker Skrevet 29. august 2019 #11 Skrevet 29. august 2019 I barnehagen har jeg aldri opplevd å få noe stålet. Men på skolen derimot, der har det blitt mye borte. Vi har hatt skolebarn i 2 forskjellige byer, i begge byene har vi bodd i de bedre strøkene. Vi liker best hestra hansker og votter, men barna kan ikke ha de med på skolen, for de blir stjålet med en gang. Har og blitt borte noe dyrt ull tøy. Har vi hansker fra H&M, så blir de ikke tatt. Og dette skjer jo kun de første skoleårene, hvor det er foreldre som henter barna. Fatter ikke at foreldre, går og stjeler klær og sko til venner, av sine egne barn. Anonymkode: b814c...7f1
Anonym bruker Skrevet 29. august 2019 #12 Skrevet 29. august 2019 Nei, men har igrunn sluttet å bli overrasket over hva folk får seg til å stjele og ikke minst hvem. Det var minimalt med slikt i barnehagen mine unger gikk i, oftes var det en lapp som hang på døra at vi måtte sjekke skoa til ungene siden ett barn hadde fått to venstesko osv. Slikt kan fort skje med unger som kler seg selv i barnehagen, stressa foreldre oh veldig mange like sko. Jeg har ikke mistet noe tror jeg, muligens noen sokker osv men slikt mistes hjemme også. Noe tøy ble lånt fra oss, men barnehagen hadde spurt om det var greit de lånte tøy fra oss om det var en krise. Mine unger hadde alltid mye tøy i hylla og barnehagen viste at tøyet var vasket uten noe som kunne gi allergier siden begge ungene har kraftig atopisk eksem. Fikk alt tilbake vasket når noe var lånt og fikk takk for lånet av foreldrene. Jeg måtte vaske det en gang til for å være helt sikker, men det gjorde meg ikke noe. Mine unger lærte at de skal dele så da gikk det opp i opp tenkte jeg. Jeg jobber i butikk og har sett folk har stjelt det mest utrolige. Eldre damer som stjeler ett par sokker til 10kr, rike mennesker som stjeler mat,ungdommer, barn, menn og damer. Det værste er når jeg ser foreldre som lærer opp ungene sine til å stjele, det er helt hårreisende. En ting er at de stjeler ting i butikken, men noen stjal speilet vi hadde på gjestedoen. Skrudd fast med to skruer og forholdsvis stort. Det har noen skrudd ned og tatt med seg ubemerket. Det ble ikke rivd løs fra veggen, for det hadde lagd merker i gipsveggen, men der er deg ikke en skramme. Anonymkode: b0623...93b
Anonym bruker Skrevet 29. august 2019 #13 Skrevet 29. august 2019 Nei, men akkurat nå går minsten i en jakke som kom med hjem feilaktig rett før sommerferie. Oppdaget det etter skolen var stengt. Det er ikke navn i den, og jeg annonserte i foreldregruppen på Facebook. Ingen respons på to måneder. Da bruker vi den inntil noen evt melder seg. Har også hatt to par sokker som har sneket seg inn. Det ene paret vet jeg hvem som eier, men fikk aldri somlet meg til å kontakte foreldrene. Tenker dere at dette er å stjele? Anonymkode: ec550...7a8
Anonym bruker Skrevet 29. august 2019 #14 Skrevet 29. august 2019 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nei, men akkurat nå går minsten i en jakke som kom med hjem feilaktig rett før sommerferie. Oppdaget det etter skolen var stengt. Det er ikke navn i den, og jeg annonserte i foreldregruppen på Facebook. Ingen respons på to måneder. Da bruker vi den inntil noen evt melder seg. Har også hatt to par sokker som har sneket seg inn. Det ene paret vet jeg hvem som eier, men fikk aldri somlet meg til å kontakte foreldrene. Tenker dere at dette er å stjele? Anonymkode: ec550...7a8 Dere legger den selvfølgelig tilbake, dere bruker den ikke som om det kulle være deres, noe den ikke er. Anonymkode: 89f4b...565
Anonym bruker Skrevet 29. august 2019 #15 Skrevet 29. august 2019 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Da mener jeg f.eks. går i garderoben i barnehagen og napper til deg en fin barnejakke? Hørte rykter om at det forsvinner ting... Så begynner å lure på hvor mange tyver det egentlig finnes der ute... Jeg kunne aldri tenkt på å gjøre det engang, det byr meg imot. Det er bare feil! Men det er tydeligvis noen som tenker at slikt er allemannseie? Anonymkode: a9159...715 Noen er desperate og noen er bare frekke. Vi hadde en sak her i barnehagen hvor dressen til et barn forsvant. Noen dager senere kom et annet barn på gruppen med samme dress. Moren til det barnet som hadde "mistet" dressen spurte den andre moren om hun kunne ha tatt feil dres, de hadde garderobeplass rnesten rett ved siden av hverandre. Den andre moren nektet, og påsto hun hadde kjøpt den selv. Da tok den første moren dressen, åpnet den ene lommen og vrengte den, og der sto navnet til barnet hennes. Mer tatt på fersk gjerning kan man vel neppe bli. Anonymkode: 89f4b...565
Anonym bruker Skrevet 29. august 2019 #16 Skrevet 29. august 2019 12 minutter siden, Anonym bruker skrev: Dere legger den selvfølgelig tilbake, dere bruker den ikke som om det kulle være deres, noe den ikke er. Anonymkode: 89f4b...565 Skolen var stengt. Kan legge den tilbake nå, ja. Men det var altså ingen som meldte seg. Dumt å la ting ligge ubrukt, vel? Anonymkode: ec550...7a8
Anonym bruker Skrevet 29. august 2019 #17 Skrevet 29. august 2019 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Skolen var stengt. Kan legge den tilbake nå, ja. Men det var altså ingen som meldte seg. Dumt å la ting ligge ubrukt, vel? Anonymkode: ec550...7a8 Joda, men den er jo ikke deres. Kanskje de ikke har sett det. Det er jo litt kleint hvis eier ser det og de tror dere har stjelt den Anonymkode: 89f4b...565
Anonym bruker Skrevet 29. august 2019 #18 Skrevet 29. august 2019 Nei jeg er ikke det, og kan aldri gjøre dette mot andre foreldre. Vi har selv hatt store problemer med nytt dyrt regntøy som ble borte, docboots borte, ulldress borte, vintersko faktisk. Hadde heldigvis 2 par til men seriøst.. Noen er litt for frekke. Men samtidig ser også jeg at i gjenglemt boksene på barnehagen ligger dyrt og umerket tøy, ingen vet hvem sitt det er. Regelen får være å IKKE ha med klær man er redd for i barnehagen.. Anonymkode: da111...cfd
Gjest Antarctica Skrevet 29. august 2019 #19 Skrevet 29. august 2019 35 minutter siden, Anonym bruker skrev: Noen er desperate og noen er bare frekke. Vi hadde en sak her i barnehagen hvor dressen til et barn forsvant. Noen dager senere kom et annet barn på gruppen med samme dress. Moren til det barnet som hadde "mistet" dressen spurte den andre moren om hun kunne ha tatt feil dres, de hadde garderobeplass rnesten rett ved siden av hverandre. Den andre moren nektet, og påsto hun hadde kjøpt den selv. Da tok den første moren dressen, åpnet den ene lommen og vrengte den, og der sto navnet til barnet hennes. Mer tatt på fersk gjerning kan man vel neppe bli. Anonymkode: 89f4b...565 Dette er vel en av de situasjonene der evolusjonen ikke rakk å holde følge med utviklingen. Hvis man er så stokk dum bør man ikke formere seg.
Gjest Antarctica Skrevet 29. august 2019 #20 Skrevet 29. august 2019 50 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nei, men akkurat nå går minsten i en jakke som kom med hjem feilaktig rett før sommerferie. Oppdaget det etter skolen var stengt. Det er ikke navn i den, og jeg annonserte i foreldregruppen på Facebook. Ingen respons på to måneder. Da bruker vi den inntil noen evt melder seg. Har også hatt to par sokker som har sneket seg inn. Det ene paret vet jeg hvem som eier, men fikk aldri somlet meg til å kontakte foreldrene. Tenker dere at dette er å stjele? Anonymkode: ec550...7a8 Ja. Det er ikke alle som er på Facebook.
Anonym bruker Skrevet 29. august 2019 #21 Skrevet 29. august 2019 5 minutter siden, Pashla skrev: Dette er vel en av de situasjonene der evolusjonen ikke rakk å holde følge med utviklingen. Hvis man er så stokk dum bør man ikke formere seg. Desverre så var dette bare toppen av isfjellet, ingenting som var på stell der Anonymkode: 89f4b...565
Anonym bruker Skrevet 29. august 2019 #22 Skrevet 29. august 2019 33 minutter siden, Anonym bruker skrev: Joda, men den er jo ikke deres. Kanskje de ikke har sett det. Det er jo litt kleint hvis eier ser det og de tror dere har stjelt den Anonymkode: 89f4b...565 Skjønner hva du mener. Jeg skal forhøre meg en gang til. Men når folk verken merker eller etterlyser klær, så virker det jo ikke som om de bryr seg så veldig. Tipper ingen kommer til å hente jakken, og til slutt havner den på Fretex. Anonymkode: ec550...7a8
Anonym bruker Skrevet 29. august 2019 #23 Skrevet 29. august 2019 Sender som regel ikke med dyrt tøy i barnehagen, men etter at en vinterdress forsvant skriver jeg nå med sprittusj på dyrere ting i tillegg til lapper. Var noen som hadde tatt feil dress, og den kom heldigvis til rette etter en lang ringerunde til flere av foreldrene. Anonymkode: 3afe4...4d1
Anonym bruker Skrevet 29. august 2019 #24 Skrevet 29. august 2019 9 minutter siden, Pashla skrev: Ja. Det er ikke alle som er på Facebook. Alle foreldrene er representert. Denne fb-siden brukes til all info fra skolen. Anonymkode: ec550...7a8
Anonym bruker Skrevet 29. august 2019 #25 Skrevet 29. august 2019 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Skjønner hva du mener. Jeg skal forhøre meg en gang til. Men når folk verken merker eller etterlyser klær, så virker det jo ikke som om de bryr seg så veldig. Tipper ingen kommer til å hente jakken, og til slutt havner den på Fretex. Anonymkode: ec550...7a8 Men det spiller ingen rolle, den er fremdeles ikke deres. Anonymkode: 89f4b...565
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå