*Miss Marple* Skrevet 30. august 2019 #51 Skrevet 30. august 2019 Hva hvis det var to nabogutter på samme alder, men som gikk i forskjellige klasser? Hadde du stengt ute den ene da også? For at det hadde blitt feigt at du sender fra deg en men får to på besøk? Det er den merkeligste problemstilling jeg har hørt. Jeg mener ikke at man nødvendigvis alltid må invitere begge tvillingene, men når alle tre leker fint sammen og er venner blir det veldig, veldig rart å utestenge den ene bare fordi han går i en annen klasse?
Anonym bruker Skrevet 30. august 2019 #52 Skrevet 30. august 2019 10 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg er da ikke firkantet, skjønner du ingenting? Jeg sender min gutt til dem og får 2 stk. tilbake! Jeg inviterte den av tvillingene som går bra sammen med min gutt. Når de er 3 stk. (jeg har jo også ett barn til), så går det ikke like bra! Det jeg nå kommer til å gjøre er å si at dersom jeg skal ta imot begge disse guttene, så må hun også akseptere at jeg sender mine barn tilbake til henne. Barna mine er jo NESTEN som tvillinger (9 måneder imellom) og hun kan da ikke forvente at jeg kun sender 1 barn? Skjønner virkelig ikke problemet med at alle 4 barn leker! Kan man ikke bare inkludere alle 4?? Anonymkode: 8de76...890 Enten er dette trolling, eller du har en diagnose. For det er overhodet ikke normalt å tenke sånn som dette... Selvfølgelig fører man ikke regnskap over vennskap. Om du har to barn bør du også vite at hvem de er mest hos går i bølgedaler og variasjonene skyldes alt fra utviklingen til barna til hva som er gøyest å gjøre akkurat nå. Jeg har fire barn, og i perioder er de mye hjemme med venner, i andre perioder er det veldig stas å gå på besøk. Noen ganger er det gøyeste i verden å leke med noe en venn har, i andre perioder har de litt seperasjonsangst og vil helst være hjemme. Så går det over og de vil helst være borte. Det er overhodet kke normalt å føre regnskap over hvem som er mest hvor. Ene venninnen til datteren min har angst for å sove borte, så de overnatter aldri her, men ganske ofte der. Ene kompisen til sønnen min har en lillebror som er mye syk, det er slitne foreldre og mange hensyn å ta der hjemme så de er definitivt mest her. Det er liksom sånn livet er da, og man driver ikke millimeterregning på hva som er rettferdig, vi er foreldre og ikke 5 år! Veldig mye jevner seg ut på sikt, men en del gjør det ikke, og det er også greit. Vennskapene og relasjonene er det viktige her. I går hadde mine to jenter som det bare er 1 år mellom tre venner på besøk så de var til sammen fem stykker som lekte veldig fint sammen. I dag skal den eldste av de sove hos en venninne, mens den yngste av dem skal ha en venninne hjem hit. Så de er noen ganger sammen, og har selvfølgelig noen felles venner siden de er samme kjønn og det skiller bare 1 år på de, men de har også hver sine venner. At du ikke vil ha tvillinggutter på besøk fordi du bare har et barn som går på besøk tilbake er mer enn merkelig, virkelig, mer enn merkelig. Disse tvillingene kommer selvfølgelig til å ha noen forskjellige venner, men de kommer naturlig nok til å ha mange felles venner også. Når dere bor i nærheten av hverandre er det veldig naturlig at din gutt og disse to guttene kommer til å henge i samme gjeng, og at du som mammaen til kompisen vil skille dem fordi det er urettferdig at de er to, det høres rart ut altså. Anonymkode: 55731...c09
Anonym bruker Skrevet 30. august 2019 #53 Skrevet 30. august 2019 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Hvorfor er du så i mot at han kan bli kamerat med den andre tvillingen og? Har barnet ditt sagt at han ikke vil leke med den andre tvillingen? De leker jo sammen når han er hos de Anonymkode: f222b...f60 Ser du ikke at det ikke er meg som er HI? Jeg skrev til og med i innlegget at jeg ikke er HI siden mange ikke klarer å lese anonymkoder. Anonymkode: 242f9...afe
Anonym bruker Skrevet 30. august 2019 #54 Skrevet 30. august 2019 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ser du ikke at det ikke er meg som er HI? Jeg skrev til og med i innlegget at jeg ikke er HI siden mange ikke klarer å lese anonymkoder. Anonymkode: 242f9...afe Jeg så det etterpå, var litt for kjapp. Anonymkode: f222b...f60
Anonym bruker Skrevet 30. august 2019 #55 Skrevet 30. august 2019 Nå er jeg sykt overrasket. Den av tvillingene som gikk i min sønns klasse har nå blitt flyttet slik at tvillingene nå går i samme klasse!!!! I tillegg har vi invitert til bursdag på søndag og min sønn ønsker jo at kameraten skal komme! De har ikke svart på innbydelsen og jeg synes at det er ganske frekt, ettersom vi inkluderte foreldrene også! Anonymkode: 8de76...890
Anonym bruker Skrevet 30. august 2019 #56 Skrevet 30. august 2019 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nå er jeg sykt overrasket. Den av tvillingene som gikk i min sønns klasse har nå blitt flyttet slik at tvillingene nå går i samme klasse!!!! I tillegg har vi invitert til bursdag på søndag og min sønn ønsker jo at kameraten skal komme! De har ikke svart på innbydelsen og jeg synes at det er ganske frekt, ettersom vi inkluderte foreldrene også! Anonymkode: 8de76...890 Jeg skjønner godt at de vil fase dere ut, jeg blir jo helt sliten bare av å forholde meg til deg på et anonymforum. Anonymkode: cbccb...955
Anonym bruker Skrevet 31. august 2019 #57 Skrevet 31. august 2019 Stakkars barnet ditt, men skjønner tvillingmor godt. Tragikomisk. Anonymkode: a40d9...eef
Anonym bruker Skrevet 31. august 2019 #58 Skrevet 31. august 2019 10 timer siden, Anonym bruker skrev: Nå er jeg sykt overrasket. Den av tvillingene som gikk i min sønns klasse har nå blitt flyttet slik at tvillingene nå går i samme klasse!!!! I tillegg har vi invitert til bursdag på søndag og min sønn ønsker jo at kameraten skal komme! De har ikke svart på innbydelsen og jeg synes at det er ganske frekt, ettersom vi inkluderte foreldrene også! Anonymkode: 8de76...890 Hva er det du sier, har du invitert en tvilling og foreldrene, og ikke den andre tvillingen? Er du ikke riktig klok? Skjønner godt at de ikke vil ha mer med deg å gjøre, du ødelegger jo for sønnen din her og andre foreldre får deg helt i vrangstrupen. Hva feiler det deg egentlig? Anonymkode: 55731...c09
Anonym bruker Skrevet 31. august 2019 #59 Skrevet 31. august 2019 Er jeg den eneste som skjønner utgangspunktet til HI? Sønnen har en kamerat, som de fleste kamerater har han et søsken, denne søskenen er tilfeldigvis tvilling. Men det er kun den ene i tvillingparret HI sin sønn er venn med, den andre bare er der og går ikke engang i samme klasse (inntil nå iallfall). Akkurat som disse har mine barn søsken, og har en av dem besøk er ofte den andre med på leken, men de er da ikke med til hverandres venner og i bursdagene fordet. Man må skille litt mellom eget hjem og andre steder. Selv om de er tvillinger er de to forskjellige individer, så hvorfor må de på død og liv gjøre alt sammen. Tvilling 2 har da egen klasse og emne venner. Hadde de vært tette og gått i et trinn over hverandre hadde ingen reagert. Er jo ikke vanlig å inkludere vennens søsken i alt en gjør. Anonymkode: 3c0cd...38a
Anonym bruker Skrevet 31. august 2019 #60 Skrevet 31. august 2019 38 minutter siden, Anonym bruker skrev: Er jeg den eneste som skjønner utgangspunktet til HI? Sønnen har en kamerat, som de fleste kamerater har han et søsken, denne søskenen er tilfeldigvis tvilling. Men det er kun den ene i tvillingparret HI sin sønn er venn med, den andre bare er der og går ikke engang i samme klasse (inntil nå iallfall). Akkurat som disse har mine barn søsken, og har en av dem besøk er ofte den andre med på leken, men de er da ikke med til hverandres venner og i bursdagene fordet. Man må skille litt mellom eget hjem og andre steder. Selv om de er tvillinger er de to forskjellige individer, så hvorfor må de på død og liv gjøre alt sammen. Tvilling 2 har da egen klasse og emne venner. Hadde de vært tette og gått i et trinn over hverandre hadde ingen reagert. Er jo ikke vanlig å inkludere vennens søsken i alt en gjør. Anonymkode: 3c0cd...38a Hi sier at det kun er disse tre guttene som bor nær hverandre og at de leker fint sammen når de er hjemme hos tvillingene. Da er det veldig rart å utelukke den ene lekekameraten med begrunnelse at hi bare sender ett barn bort, men får to igjen? Ellers er jeg enig i at tvillinger ikke trenger å komme i par over alt, men i denne situasjonen blir det bare rart å konsekvent utestenge det ene barnet. Anonymkode: cbccb...955
Anonym bruker Skrevet 31. august 2019 #61 Skrevet 31. august 2019 Dette er trolling. Anonymkode: bf4d9...a67
Anonym bruker Skrevet 31. august 2019 #62 Skrevet 31. august 2019 52 minutter siden, Anonym bruker skrev: Er jeg den eneste som skjønner utgangspunktet til HI? Sønnen har en kamerat, som de fleste kamerater har han et søsken, denne søskenen er tilfeldigvis tvilling. Men det er kun den ene i tvillingparret HI sin sønn er venn med, den andre bare er der og går ikke engang i samme klasse (inntil nå iallfall). Akkurat som disse har mine barn søsken, og har en av dem besøk er ofte den andre med på leken, men de er da ikke med til hverandres venner og i bursdagene fordet. Man må skille litt mellom eget hjem og andre steder. Selv om de er tvillinger er de to forskjellige individer, så hvorfor må de på død og liv gjøre alt sammen. Tvilling 2 har da egen klasse og emne venner. Hadde de vært tette og gått i et trinn over hverandre hadde ingen reagert. Er jo ikke vanlig å inkludere vennens søsken i alt en gjør. Anonymkode: 3c0cd...38a Jeg forstår utgangspunktet, jeg ville nok også invitert den tvillingen som gikk i klassen til å begynne med. Men når deres mor ytrer ønske om noe annet, så koster det virkelig ingenting å inkludere den andre tvillingen også. Det blir bare tåpelig å tviholde på prinsipper for at avlastningen for foreldrene skal være rettferdig. Anonymkode: 9d105...fe0
Anonym bruker Skrevet 31. august 2019 #63 Skrevet 31. august 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Dette er trolling. Anonymkode: bf4d9...a67 Det tror jeg også, å bare helt plutselig var den ene tvillinggutten flyttet til samme klasse som broren. Anonymkode: 9dd19...09c
Anonym bruker Skrevet 31. august 2019 #64 Skrevet 31. august 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Dette er trolling. Anonymkode: bf4d9...a67 Hvorforer du så sikker på det? Det skulle ikke forundre meg det grann om det var sant Anonymkode: f222b...f60
Anonym bruker Skrevet 31. august 2019 #65 Skrevet 31. august 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Hvorforer du så sikker på det? Det skulle ikke forundre meg det grann om det var sant Anonymkode: f222b...f60 Fordi "plutselig" er tvillingen tatt ut av klassen, og ingen kan være så dum at man kun inviterer ene tvillingen og foreldre i et selskap. Spesielt ikke etter at tvillingmor har sagt at hun ønsker at begge skal bli inkludert. Videre fordi hun mener at lillesøster "nesten" er tvilling med storebror, og at hun holder regnskap på hvor mange barn man "bytter" på. Anonymkode: bf4d9...a67
Anonym bruker Skrevet 31. august 2019 #66 Skrevet 31. august 2019 39 minutter siden, Anonym bruker skrev: Fordi "plutselig" er tvillingen tatt ut av klassen, og ingen kan være så dum at man kun inviterer ene tvillingen og foreldre i et selskap. Spesielt ikke etter at tvillingmor har sagt at hun ønsker at begge skal bli inkludert. Videre fordi hun mener at lillesøster "nesten" er tvilling med storebror, og at hun holder regnskap på hvor mange barn man "bytter" på. Anonymkode: bf4d9...a67 Klart det finnes folk som kunne gjort det, det er mye rare foreldre det ute Anonymkode: f222b...f60
Anonym bruker Skrevet 31. august 2019 #67 Skrevet 31. august 2019 13 timer siden, Anonym bruker skrev: 14 timer siden, Anonym bruker skrev: 14 timer siden, Anonym bruker skrev: Hva er det du sier, har du invitert en tvilling og foreldrene, og ikke den andre tvillingen? Er du ikke riktig klok? Skjønner godt at de ikke vil ha mer med deg å gjøre, du ødelegger jo for sønnen din her og andre foreldre får deg helt i vrangstrupen. Hva feiler det deg egentlig? Anonymkode: 55731...c09 Vi har invitert hele klassen til min sønn, sammen med foreldrene! Deretter fikk vi telefon om at de ikke bare kunne levere den ene tvillingen, enten måtte begge to komme, eller ingen av dem kunne komme. Invitasjonen kom jo før vi fikk vite at de nå har byttet klasse. Anonymkode: 8de76...890
Anonym bruker Skrevet 1. september 2019 #68 Skrevet 1. september 2019 På 30.8.2019 den 0.02, Anonym bruker skrev: Jeg fikk beskjed idag om følgende: Når min sønn er hos dem leker han med begge og at det er unaturlig å bare invitere denne ene tilbake. Jeg fikk også beskjed om at dette nå tar slutt. Hva gjør jeg? Finnes ingen andre barn i området og jeg vil jo at sønnen min skal ha kamerater. Men jeg orker ikke å passe 4 stk barn, altså, jeg sender 1 barn til dem og får 2 stk tilbake. Det blir jo veldig skjevt. Jeg har også to barn, og dere mener altså at hun skal sende meg 2 stk barn og at jeg skal sende 1 tilbake? Anonymkode: 8de76...890 Jøje meg, du høres jammen trivelig ut... Anonymkode: 1a458...4ff
Syngensang Skrevet 1. september 2019 #69 Skrevet 1. september 2019 19 timer siden, Anonym bruker skrev: Fordi "plutselig" er tvillingen tatt ut av klassen, og ingen kan være så dum at man kun inviterer ene tvillingen og foreldre i et selskap. Spesielt ikke etter at tvillingmor har sagt at hun ønsker at begge skal bli inkludert. Videre fordi hun mener at lillesøster "nesten" er tvilling med storebror, og at hun holder regnskap på hvor mange barn man "bytter" på. Anonymkode: bf4d9...a67 Ja, hadde jo vore fint om dette er trolling, men tvilar nesten...
Anonym bruker Skrevet 1. september 2019 #70 Skrevet 1. september 2019 På 30. august 2019 den 10.45, *Miss Marple* skrev: Hva hvis det var to nabogutter på samme alder, men som gikk i forskjellige klasser? Hadde du stengt ute den ene da også? For at det hadde blitt feigt at du sender fra deg en men får to på besøk? Det er den merkeligste problemstilling jeg har hørt. Jeg mener ikke at man nødvendigvis alltid må invitere begge tvillingene, men når alle tre leker fint sammen og er venner blir det veldig, veldig rart å utestenge den ene bare fordi han går i en annen klasse? Hvem har sagt at de alle 3 leker fint og bra? Jeg vil ha besøk av den tvillingen som leker bra med mine to barn. Den andre tvillingen er problematisk med stor P Anonymkode: 8de76...890
Anonym bruker Skrevet 1. september 2019 #71 Skrevet 1. september 2019 På 28.8.2019 den 23.03, Anonym bruker skrev: Men min sønn har da også en lillesøster som vil være med! Tror du moren til disse tvillingene inviterer henne når de inviterer MIN sønn? Les gjerne innlegget mitt på ny! Anonymkode: 8de76...890 Lillesøster er ikke det samme som tvillingbror. Her synes jeg hi bør kunne invitere begge gutta, ikke bare en. Tvillinger har et spesielt bånd til hverandre, vært sammen hele livet, bokstavelig talt, og så skal man skille dem bare fordi hi sin sønn går i klasse med den ene gutten. Det blir bare dumt. Ser ikke problemet med å intivere begge. Anonymkode: e1e17...a0e
Anonym bruker Skrevet 2. september 2019 #72 Skrevet 2. september 2019 På 29.08.2019 den 11.32, Anonym bruker skrev: Men hvis de leker sammen alle 3 når hun er der, så er hun vel venn med den andre tvillingen og? Anonymkode: f222b...f60 Nei i utgangspunktet ikke, hun leker kun med den andre tvillingen de få gangene hun er hos dem og begge jentene er hjemme. Det er tvilling 1 som er hennes venninne som hun leker med på skolen, SFO osv. Tvilling 2 har andre venninner hun leker med på skolen og SFO. Anonymkode: 946d5...c73
*Miss Marple* Skrevet 2. september 2019 #73 Skrevet 2. september 2019 10 timer siden, Anonym bruker skrev: Hvem har sagt at de alle 3 leker fint og bra? Jeg vil ha besøk av den tvillingen som leker bra med mine to barn. Den andre tvillingen er problematisk med stor P Anonymkode: 8de76...890 Det har du ikke nevnt med et ord før, og jeg tror at du kommer med det nå for å forsvare deg. Det er uansett ikke greit å utestenge et så lite barn. Selvsagt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå