Gå til innhold

Tvillinger - ville du ha invitert kun den ene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har barn i samme klasse som en av et tvillingpar, som igjen går i to ulike klasser. De begynte nettopp på skolen. I forrige uke inviterte vi tvilling Ola til oss. Sønnen vår og Ola lekte såpass godt at vi inviterte Ola på ny. Idag ble vår sønn invitert hjem til  Ole, noe vår sønn syntes var kjempestas og da jeg kom dit, sa jeg klart ifra at vår sønn også ønsker invitasjoner. Mor til Ola sa, ja, det er klart at han ønsker det, men det er ikke så enkelt med tvillinger, fordi tvillingbroren blir lei seg når han ikke blir invitert. Hun antydet at det er mye jobb for henne å aktivisere denne andre tvillingbroren. Jeg svarte tilbake at ja, lillesøster blir også lei seg når hun ikke får komme til Ole. Var dette forståelig? Skal vi måtte invitere begge brødrene i fritiden? Hun nevnte også at hun er alene med tvillingene og at det blir mye logistikk. Skal dette gå utover oss? Vi har da også logistikk. 

Anonymkode: 8de76...890

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei det skal dere ikke. De er to individer med to forskjellige behov. 

Anonymkode: 19759...c29

Skrevet

Hvis barnet ditt er venn meg begge tvillingene, så kan du vel invitere begge? 

Anonymkode: a6862...8e8

Skrevet

Vi har et barn som leker mye med et tvillingpar. Vi pleier å invitere begge på besøk og overnatting. Både fordi alle trives sammen, og at jeg ikke vil stenge den ene ute. 

Tvillingene går i hver sin klasse, så når vi inviterer klassen til vårt barn i bursdagsselskap så begrenser det seg naturlig. Da inviteres kun tvillingen som går i klassen. 

Anonymkode: b9a52...d07

Skrevet
28 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvis barnet ditt er venn meg begge tvillingene, så kan du vel invitere begge? 

Anonymkode: a6862...8e8

Mitt barn går jo i klassen til kun den ene av dem og har nylig blitt kjent med ham. De har felles SFO da, så jeg antar at min sønn kjenner begge. 

Skrevet

Selvsagt inviterer man begge når de leker fint sammen? Hvordan kan du i det hele tatt tenke at det er greit å bare invitere en? 

Å ha venner betyr ikke at man tenker at alt skal være rettferdig? Det er aldri en god følelse å bli utestengt. 

Hvorfor kan du ikke invitere begge, egentlig?

Anonymkode: cbccb...955

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Selvsagt inviterer man begge når de leker fint sammen? Hvordan kan du i det hele tatt tenke at det er greit å bare invitere en? 

Å ha venner betyr ikke at man tenker at alt skal være rettferdig? Det er aldri en god følelse å bli utestengt. 

Hvorfor kan du ikke invitere begge, egentlig?

Men min sønn har da også en lillesøster som vil være med! Tror du moren til disse tvillingene inviterer henne når de inviterer MIN sønn? Les gjerne innlegget mitt på ny! 

Skrevet

Jeg skjønner ikke helt dette med at fordi det er tvillinger, så må du invitere begge. Min sønn har gått i klasse med et tvillingpar. Han hadde en god relasjon til den ene, men ikke så god relasjon til den andre. Har derfor aldri vært naturlig å invitere begge til oss. Og jeg vet også at disse tvillingene satte pris på å bli bedt hver for seg, slik at de kunne knytte vennskap uavhengig av hverandre og at de ikke ble sett på som et "par" alltid.

Disse som Hi beskriver går jo ikke i samme klasse en gang, så fordi de er søsken, så skal en ikke behøve å invitere begge. Innimellom kanskje, hvis alle har lyst, men absolutt ikke hver gang.

Anonymkode: 6c0e9...c07

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men min sønn har da også en lillesøster som vil være med! Tror du moren til disse tvillingene inviterer henne når de inviterer MIN sønn? Les gjerne innlegget mitt på ny! 

Du kan da ikke sammenligne lillesøster med tvillinger? Gutten din og de to guttene er på samme alder og har antagelig ganske like interesser. 

Hvorfor vil du ikke invitere begge to? Jeg skjønner ikke hva slags grunn du kan ha til den innstillingen, faktisk. 

Min sønn har tvillinger som går i parallellklassen som gode venner og vi inviterer selvsagt begge hver gang. 

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du kan da ikke sammenligne lillesøster med tvillinger? Gutten din og de to guttene er på samme alder og har antagelig ganske like interesser. 

Hvorfor vil du ikke invitere begge to? Jeg skjønner ikke hva slags grunn du kan ha til den innstillingen, faktisk. 

Min sønn har tvillinger som går i parallellklassen som gode venner og vi inviterer selvsagt begge hver gang. 

De er ikke akkurat enegget og da er de som vanlige søsken. Finnes vel en grunn til at foreldrene har valgt ulike klasser til dem.

Skrevet

Tvillinger er to unike personer. Altså kan man invitere en av dem. 

Anonymkode: 1718b...4a6

Skrevet

Eg syns faktisk du bør invitere begge, sidan dei er nye på plassen. Ofte er den eine tvillingen meir utadvendt enn den andre, og dette blir vel kanskje særleg sårt og tydeleg når dei er nye i miljøet. Eg har tvillingar sjølv, dei er små endå. Men det hadde vore veldig rart om berre den eine vart invitert på besøk. Og det er ikkje fordi eg treng barnepass til begge, eg set stor pris på tid med ein og ein av dei, men eg veit den som ikkje vart invitert hadde blitt veldig lei seg. 

Anonymkode: 95033...0e9

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

De er ikke akkurat enegget og da er de som vanlige søsken. Finnes vel en grunn til at foreldrene har valgt ulike klasser til dem.

Men når sønnen din er hos dem så leker de fint sammen? 

Hvordan tror du det er for han som ikke blir invitert med til den nye vennen sin bare fordi de ikke går i klasse sammen?

Og jeg spør igjen, hvorfor vil du ikke ha begge på besøk? 

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Tvillingar har ofte eit sterkare band enn vanlege søsken, mine tvillingar er veldig ulike, men dei har likevel eit sterkare band og samhald med kvarandre enn dei har til dei andre søskena. 

Anonymkode: 95033...0e9

Skrevet

Jeg har eneggede tvillinger, de har veldig godt av å bare få være en. De går i samme klasse, noen ganger blir begge invitert. Andre ganger bare en, det kommer helt ann på hvem de skal til. Ofte er Tv2 mer engstelig og reservert enn Tv1. Tv2 synes det er tryggere hvis søsteren også er der.

Anonymkode: fc0c3...63d

Skrevet

Jeg ER tvilling. Inviter 1 og 1. Di er 2 forskjellige personen.

Anonymkode: 2b703...a17

Skrevet

Det er greit for tvillinger å skilles litt innimellom. Men når de nettopp har flyttet hit og mor gir inntrykk av at TV2 blir lei seg, så koster det da så lite å invitere begge to?

Anonymkode: 488e3...451

Skrevet

Selvfølgelig ber du begge tvillingene og forventer ikke at lillesøsteren til ditt barn skal bli invitert.  

Anonymkode: cca72...8b1

Skrevet

Du kan invitere begge når det passer og bare en når det er det gutten din vil.

Anonymkode: 8dc98...59a

Skrevet
7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Du høres ikke akkurat ut som noen solskinnsbolle. Raushet, mor, raushet!

Skrevet

Vi inviterer begge to når det passer og noen ganger den som går i klassen. 

Forventer slett ikke at lillebror blir invitert til dem. Lillebror er ikke jevngammel og det kan ikke sammenlignes med søsken på samme alder. 

Anonymkode: bb7b3...7a7

Skrevet
9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Vi har barn i samme klasse som en av et tvillingpar, som igjen går i to ulike klasser. De begynte nettopp på skolen. I forrige uke inviterte vi tvilling Ola til oss. Sønnen vår og Ola lekte såpass godt at vi inviterte Ola på ny. Idag ble vår sønn invitert hjem til  Ole, noe vår sønn syntes var kjempestas og da jeg kom dit, sa jeg klart ifra at vår sønn også ønsker invitasjoner. Mor til Ola sa, ja, det er klart at han ønsker det, men det er ikke så enkelt med tvillinger, fordi tvillingbroren blir lei seg når han ikke blir invitert. Hun antydet at det er mye jobb for henne å aktivisere denne andre tvillingbroren. Jeg svarte tilbake at ja, lillesøster blir også lei seg når hun ikke får komme til Ole. Var dette forståelig? Skal vi måtte invitere begge brødrene i fritiden? Hun nevnte også at hun er alene med tvillingene og at det blir mye logistikk. Skal dette gå utover oss? Vi har da også logistikk. 

Du høres jo ikke akkurat forståelsesfull ut da! Kanskje du bør la være å invitere noen av de hjem når du synes det er så vanskelig! Å være alene med tvillinger høres hakket mer slitsomt ut enn å være 2 foreldre med to barn!

Anonymkode: 73984...e0f

Skrevet

En lillesøster er ikke det samme som en tvillingbror. 

Og hva betyr «Jeg sa klart ifra at min sønn også ønsket invitasjoner»?

Anonymkode: f34d7...60c

Skrevet

Det er ganske vanlig at tvillinger har felles venner, og at begge blir invitert.

Selvfølgelig har de godt av å skilles innimellom, men om moren antydet at de pleide være sammen, også når de lekte med venner er det da det som styrer hva du gjør.

Da inviterer du begge neste gang.

Setningene dine om jeg sa klart fra, og lillesøster her blir også lei seg gjør at du fremstår som en veldig lite sympatisk og likandes mamma...

Anonymkode: 55731...c09

Skrevet

Min datter er venninne med en som er tvilling. De har vært venninner siden barnehagen og vi inviterer kun denne jenta til oss, ikke tvillingsøstern. Når de er hos dem leker alle 3 sammen, men når vi inviterer til oss inviterer vi kun den ene. Har aldri tenkt over at dette er feil, det er jo kun ei av de som min datter er venninne med. Den andre tvillingen har andre hun leker med.

Anonymkode: 946d5...c73

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...