Anonym bruker Skrevet 29. august 2019 #26 Skrevet 29. august 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Min datter er venninne med en som er tvilling. De har vært venninner siden barnehagen og vi inviterer kun denne jenta til oss, ikke tvillingsøstern. Når de er hos dem leker alle 3 sammen, men når vi inviterer til oss inviterer vi kun den ene. Har aldri tenkt over at dette er feil, det er jo kun ei av de som min datter er venninne med. Den andre tvillingen har andre hun leker med. Anonymkode: 946d5...c73 Men hvis de leker sammen alle 3 når hun er der, så er hun vel venn med den andre tvillingen og? Anonymkode: f222b...f60
Anonym bruker Skrevet 29. august 2019 #27 Skrevet 29. august 2019 Jeg fikk beskjed idag om følgende: Når min sønn er hos dem leker han med begge og at det er unaturlig å bare invitere denne ene tilbake. Jeg fikk også beskjed om at dette nå tar slutt. Hva gjør jeg? Finnes ingen andre barn i området og jeg vil jo at sønnen min skal ha kamerater. Men jeg orker ikke å passe 4 stk barn, altså, jeg sender 1 barn til dem og får 2 stk tilbake. Det blir jo veldig skjevt. Jeg har også to barn, og dere mener altså at hun skal sende meg 2 stk barn og at jeg skal sende 1 tilbake? Anonymkode: 8de76...890
Anonym bruker Skrevet 29. august 2019 #28 Skrevet 29. august 2019 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg fikk beskjed idag om følgende: Når min sønn er hos dem leker han med begge og at det er unaturlig å bare invitere denne ene tilbake. Jeg fikk også beskjed om at dette nå tar slutt. Hva gjør jeg? Finnes ingen andre barn i området og jeg vil jo at sønnen min skal ha kamerater. Men jeg orker ikke å passe 4 stk barn, altså, jeg sender 1 barn til dem og får 2 stk tilbake. Det blir jo veldig skjevt. Jeg har også to barn, og dere mener altså at hun skal sende meg 2 stk barn og at jeg skal sende 1 tilbake? Anonymkode: 8de76...890 Hvor firkanta kan man bli, og da snakker jeg om deg Anonymkode: f222b...f60
Anonym bruker Skrevet 29. august 2019 #29 Skrevet 29. august 2019 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvor firkanta kan man bli, og da snakker jeg om deg Anonymkode: f222b...f60 Jeg er da ikke firkantet, skjønner du ingenting? Jeg sender min gutt til dem og får 2 stk. tilbake! Jeg inviterte den av tvillingene som går bra sammen med min gutt. Når de er 3 stk. (jeg har jo også ett barn til), så går det ikke like bra! Det jeg nå kommer til å gjøre er å si at dersom jeg skal ta imot begge disse guttene, så må hun også akseptere at jeg sender mine barn tilbake til henne. Barna mine er jo NESTEN som tvillinger (9 måneder imellom) og hun kan da ikke forvente at jeg kun sender 1 barn? Skjønner virkelig ikke problemet med at alle 4 barn leker! Kan man ikke bare inkludere alle 4?? Anonymkode: 8de76...890
Anonym bruker Skrevet 29. august 2019 #30 Skrevet 29. august 2019 17 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg er da ikke firkantet, skjønner du ingenting? Jeg sender min gutt til dem og får 2 stk. tilbake! Jeg inviterte den av tvillingene som går bra sammen med min gutt. Når de er 3 stk. (jeg har jo også ett barn til), så går det ikke like bra! Det jeg nå kommer til å gjøre er å si at dersom jeg skal ta imot begge disse guttene, så må hun også akseptere at jeg sender mine barn tilbake til henne. Barna mine er jo NESTEN som tvillinger (9 måneder imellom) og hun kan da ikke forvente at jeg kun sender 1 barn? Skjønner virkelig ikke problemet med at alle 4 barn leker! Kan man ikke bare inkludere alle 4?? Anonymkode: 8de76...890 Du tuller?!? Jeg tror dette er trolling, ingen kan være så tett. Anonymkode: bf4d9...a67
Anonym bruker Skrevet 29. august 2019 #31 Skrevet 29. august 2019 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg er da ikke firkantet, skjønner du ingenting? Jeg sender min gutt til dem og får 2 stk. tilbake! Jeg inviterte den av tvillingene som går bra sammen med min gutt. Når de er 3 stk. (jeg har jo også ett barn til), så går det ikke like bra! Det jeg nå kommer til å gjøre er å si at dersom jeg skal ta imot begge disse guttene, så må hun også akseptere at jeg sender mine barn tilbake til henne. Barna mine er jo NESTEN som tvillinger (9 måneder imellom) og hun kan da ikke forvente at jeg kun sender 1 barn? Skjønner virkelig ikke problemet med at alle 4 barn leker! Kan man ikke bare inkludere alle 4?? Anonymkode: 8de76...890 Du tuller vel nå? Eller vil bare statuere et eksempel med en eller annen rar form for rettferdighetsregnestykke??? Det er tre gutter som er naboer, like gamle, går på samme klassetrinn, og det er supert for alle om de blir en sammensveiset gjeng. Uavhengig av om to av dem har samme adresse. Det viktige er vel at ditt barn vet at han alltid kan ta med seg venner hjem, og at de vil bli tatt godt imot. At det er barnets hjem også. At en av guttene har en lillesøster er da helt irrelevant. Har tvillingmammaen ei jente på denne jentas alder er det naturlig å invitere henne med. Ellers ikke. Og våre barns sosiale liv er ikke et regnestykke som MÅ gå i null. De besøker hverandre, bygger relasjoner, utvikler seg som mennesker. Hvorfor virker det på deg som om det er en byrde å ha ekstra barn hjemme? Jeg synes det er fantastisk når huset bobler over av latter og glade barn. Mine tre gutter har gjerne med seg en eller to venner (hver) hjem. Den ene har ofte besøk av et tvillingpar. Om vi er fem, sju eller ni til middag er bare hyggelig. Og jeg har ingen anelse om hvor ofte vennene er her, vs mine barn hos dem. Det har ingen betydning. Se på det som et kompliment at andre barn har lyst til å tilbringe tid med ditt barn og i ditt hjem. Det er ingen selvfølge å ha gode venner. Anonymkode: b9a52...d07
Anonym bruker Skrevet 29. august 2019 #32 Skrevet 29. august 2019 29 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg er da ikke firkantet, skjønner du ingenting? Jeg sender min gutt til dem og får 2 stk. tilbake! Jeg inviterte den av tvillingene som går bra sammen med min gutt. Når de er 3 stk. (jeg har jo også ett barn til), så går det ikke like bra! Det jeg nå kommer til å gjøre er å si at dersom jeg skal ta imot begge disse guttene, så må hun også akseptere at jeg sender mine barn tilbake til henne. Barna mine er jo NESTEN som tvillinger (9 måneder imellom) og hun kan da ikke forvente at jeg kun sender 1 barn? Skjønner virkelig ikke problemet med at alle 4 barn leker! Kan man ikke bare inkludere alle 4?? Anonymkode: 8de76...890 Hvis du skal holde regnskap på denne måten, så vil du skape problemer for ungen din. Du ønsker jo at ungen din skal ha venner, du burde være glad for at de vil være med han begge to. Anonymkode: f222b...f60
Julie (: Skrevet 30. august 2019 #33 Skrevet 30. august 2019 Jeg tenker bare wow, når jeg leser denne tråden. Hva er galt med en åpen dør og et åpent sinn? Jeg har tre unger selv og huset er permanent fullt av unger. En unge fra eller til, er det så farlig? Er bare glad for at ungene vil være her, så jeg får ta del i livene deres. En del av de andre foreldrene kan ikke skjønne at barna alltid vil henge hos oss. Jeg tror det har noe med å gjøre at de faktisk alltid er velkomne her. Kan du ikke ta med begge guttene? Er det så innmari farlig? Er så ille å gi noe noen ganger?
Anonym bruker Skrevet 30. august 2019 #34 Skrevet 30. august 2019 I sønnen min sin klasse er det en som er tvilling,jeg har ikke en gang tenkt tanken på å innvitere tvillingbroren også i bursdager siden de går i forskjellige klasser. Anonymkode: da5c9...06f
Anonym bruker Skrevet 30. august 2019 #35 Skrevet 30. august 2019 6 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg fikk beskjed idag om følgende: Når min sønn er hos dem leker han med begge og at det er unaturlig å bare invitere denne ene tilbake. Jeg fikk også beskjed om at dette nå tar slutt. Hva gjør jeg? Finnes ingen andre barn i området og jeg vil jo at sønnen min skal ha kamerater. Men jeg orker ikke å passe 4 stk barn, altså, jeg sender 1 barn til dem og får 2 stk tilbake. Det blir jo veldig skjevt. Jeg har også to barn, og dere mener altså at hun skal sende meg 2 stk barn og at jeg skal sende 1 tilbake? Anonymkode: 8de76...890 Men da er regnestykke enkelt. Du lar være å invitere dem og de inviterer ikke gutten din. Da har du klart å sabotere gutten din sitt sosiale liv, han får ingen å leke med, tvillingene har hverandre. Du kommer til å bli et stort problem for barna dine Anonymkode: cbccb...955
Anonym bruker Skrevet 30. august 2019 #36 Skrevet 30. august 2019 Jeg er enegget tvilling og syns det hadde ofte tvangspreg å holde oss fra hverandre. Ja vi er to forskjellige personer men vi likte ofte samme person og ville være venn med den. Trist at noen vil holde en av tvillinger utenfor ut av prinsipp. Slik jeg ser det fikk jeg levert min beste venn rett ved fødsel. Anonymkode: fc524...7f0
Anonym bruker Skrevet 30. august 2019 #37 Skrevet 30. august 2019 Du fremstår som rar og usympatisk. Men jeg er allikevel enig med deg. Du inviterer den gutten som går i klassen til sønnen. At du skal inviterer begge under tvang hørtes rart ut, hun er ikke helt god hun tvillingmora heller. Anonymkode: 242f9...afe
Anonym bruker Skrevet 30. august 2019 #38 Skrevet 30. august 2019 Tenker at det er forskjell på å invitere i bursdag og å invitere en vanlig ettermiddag. I bursdagen inviterer en gjerne de i klassen. Dersom det er slik dere gjør det, tenker jeg at det er greit å utelate tvillingen som ikke går i klassen. Han vil jo bli invitert i andre bursdager. Dette er en konsekvens mora må ta, for å ha dem i hver sin klasse. På en vanlig ettermiddag tenker jeg det bare er kos med en ekstra, om de leker godt sammen. Anonymkode: 43bd7...622
Anonym bruker Skrevet 30. august 2019 #39 Skrevet 30. august 2019 7 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg fikk beskjed idag om følgende: Når min sønn er hos dem leker han med begge og at det er unaturlig å bare invitere denne ene tilbake. Jeg fikk også beskjed om at dette nå tar slutt. Hva gjør jeg? Finnes ingen andre barn i området og jeg vil jo at sønnen min skal ha kamerater. Men jeg orker ikke å passe 4 stk barn, altså, jeg sender 1 barn til dem og får 2 stk tilbake. Det blir jo veldig skjevt. Jeg har også to barn, og dere mener altså at hun skal sende meg 2 stk barn og at jeg skal sende 1 tilbake? Anonymkode: 8de76...890 Kjære vene - venner er ikke til for at du skal få barnevakt! Men hvis du har lyst til å fortsette i samme stil, så er det stor sjangse for at barna dine blir venneløse! Anonymkode: 73984...e0f
Anonym bruker Skrevet 30. august 2019 #40 Skrevet 30. august 2019 Det er ingen andre lekekamerater i nærheten. Og du mener det er helt greit at sønnen din utvikler et vennskap til den ene tvillingen men ikke til den andre? Drit i han, liksom. Hvem skal han leke med, tenker du? Så firkanta og kjip kan det ikke være mulig å være, vel? Anonymkode: 80bf2...f82
Anonym bruker Skrevet 30. august 2019 #41 Skrevet 30. august 2019 7 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg fikk beskjed idag om følgende: Når min sønn er hos dem leker han med begge og at det er unaturlig å bare invitere denne ene tilbake. Jeg fikk også beskjed om at dette nå tar slutt. Hva gjør jeg? Finnes ingen andre barn i området og jeg vil jo at sønnen min skal ha kamerater. Men jeg orker ikke å passe 4 stk barn, altså, jeg sender 1 barn til dem og får 2 stk tilbake. Det blir jo veldig skjevt. Jeg har også to barn, og dere mener altså at hun skal sende meg 2 stk barn og at jeg skal sende 1 tilbake? Anonymkode: 8de76...890 Nå håper jeg virkelig du tuller. Dette må nesten være noe av det dummeste jeg har lest her inne. "Sende meg 2 stk barn"?! Det er barnet ditt sine kamerater som ønsker å tilbringe tid med han, IKKE en barnevaktordning hvor du holder regnskap over hyppighet og arbeidsmengde. Kjære vene. Anonymkode: 2f049...c36
Anonym bruker Skrevet 30. august 2019 #42 Skrevet 30. august 2019 24 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nå håper jeg virkelig du tuller. Dette må nesten være noe av det dummeste jeg har lest her inne. "Sende meg 2 stk barn"?! Det er barnet ditt sine kamerater som ønsker å tilbringe tid med han, IKKE en barnevaktordning hvor du holder regnskap over hyppighet og arbeidsmengde. Kjære vene. Anonymkode: 2f049...c36 Det er ikke kamerater. Kan du ikke lese? ikke HI Anonymkode: 242f9...afe
Anonym bruker Skrevet 30. august 2019 #43 Skrevet 30. august 2019 På 28.8.2019 den 23.03, Anonym bruker skrev: Men min sønn har da også en lillesøster som vil være med! Tror du moren til disse tvillingene inviterer henne når de inviterer MIN sønn? Les gjerne innlegget mitt på ny! Anonymkode: 8de76...890 Ikke helt sammenlignbart med en lillesøster og en tvillingbror som er jevngamle ... Faktisk helt fjernt for meg. Har selv en på 8 og 5.. er ikke naturlig at 5 åringen skal bli bedt av foreldrene i klassen til eldste. Dette forstår 5 åringen godt. Anonymkode: a2e69...896
Chl85 Skrevet 30. august 2019 #44 Skrevet 30. august 2019 1 time siden, Julie (: skrev: Jeg tenker bare wow, når jeg leser denne tråden. Hva er galt med en åpen dør og et åpent sinn? Jeg har tre unger selv og huset er permanent fullt av unger. En unge fra eller til, er det så farlig? Er bare glad for at ungene vil være her, så jeg får ta del i livene deres. En del av de andre foreldrene kan ikke skjønne at barna alltid vil henge hos oss. Jeg tror det har noe med å gjøre at de faktisk alltid er velkomne her. Kan du ikke ta med begge guttene? Er det så innmari farlig? Er så ille å gi noe noen ganger? Sier meg enig med deg. Har 3 barn selv og er det nok unger her, blir det mindre mas på meg 😂 En til fra eller til spiller da ingen trille. Her har eldste gjerne med seg 3 venner hjem også får mellomste ha 1 venn med. Er brått 7 unger her totalt. Gjør ingenting med skolebarn. De må jo ikke passes på akkurat.
Anonym bruker Skrevet 30. august 2019 #45 Skrevet 30. august 2019 11 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er ikke kamerater. Kan du ikke lese? ikke HI Anonymkode: 242f9...afe Hvorfor er du så i mot at han kan bli kamerat med den andre tvillingen og? Har barnet ditt sagt at han ikke vil leke med den andre tvillingen? De leker jo sammen når han er hos de Anonymkode: f222b...f60
Anonym bruker Skrevet 30. august 2019 #46 Skrevet 30. august 2019 Jeg synes du svarte denne moren på en uspiselig måte. Det er ikke det samme med lillesøster, og det burde du skjønne. Hadde jeg vært henne, hadde jeg lett droppet å ha kontakt med dere hvis det fantes andre gode alternativer. Anonymkode: 96043...b69
Anonym bruker Skrevet 30. august 2019 #47 Skrevet 30. august 2019 Synes det er veeeeldig rart å ha et sånt «regnestykke» på vennskapsrelasjoner?! Har du en liten svart bok med «den og den skylder deg 1 kjøring til trening, per var på overnatting her i april, så da har min sønn en overnatting til gode»... Jeeeez. Jeg er glad for at barna mine har venner. I perioder er de mye her også i noen perioder mer hos andre. Noen ganger har vi overnattingsgjester annenhver helg osv. Her hjelper vi hverandre. Kanskje er det alltid jeg som kjører et barn til trening, men foreldrene jobber skift og jeg skal jo uuuansett den veien. Neste gang kan plutselig de foreldrene som jobber skift hente min på skolen fordi jeg står i ettermiddagsrushet... Uansett Ingen skylder meg noe som helst. I denne saken synes jeg kanskje det er du som har et holdningsproblem.. Anonymkode: a2e69...896
Mostly Harmless Skrevet 30. august 2019 #48 Skrevet 30. august 2019 Hvis du helt reelt ikke har kapasitet til mer enn en gjest om gangen, ville jeg i alle fall invitert tvillingguttene hver sin gang, siden de selv opplever at de begge er din gutts venn. Det handler om at hvis man skal utelate noen, gir det mindre gnisninger om det gjøres på en rettferdig måte. «Hver sin tur» gir mening for de fleste barn. Bare klassen i bursdagsselskap, er en annen forutsigbar grense.
Anonym bruker Skrevet 30. august 2019 #49 Skrevet 30. august 2019 30 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er ikke kamerater. Kan du ikke lese? ikke HI Anonymkode: 242f9...afe Vel, jeg vil tro at alle tre barna leker sammen når HI sin sønn er på besøk hos dem, og da regner jeg med at de er kamerater, uansett om de går i samme klasse eller ikke. Hvis problemet var at HI sin sønn ikke ville ha besøk av denne gutten også, så hadde hun nok skrevet det, og ikke fokusert på at hun SENDER ett barn til dem og får to tilbake. Anonymkode: 2f049...c36
Anonym bruker Skrevet 30. august 2019 #50 Skrevet 30. august 2019 10 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg er da ikke firkantet, skjønner du ingenting? Jeg sender min gutt til dem og får 2 stk. tilbake! Jeg inviterte den av tvillingene som går bra sammen med min gutt. Når de er 3 stk. (jeg har jo også ett barn til), så går det ikke like bra! Det jeg nå kommer til å gjøre er å si at dersom jeg skal ta imot begge disse guttene, så må hun også akseptere at jeg sender mine barn tilbake til henne. Barna mine er jo NESTEN som tvillinger (9 måneder imellom) og hun kan da ikke forvente at jeg kun sender 1 barn? Skjønner virkelig ikke problemet med at alle 4 barn leker! Kan man ikke bare inkludere alle 4?? Anonymkode: 8de76...890 Jo, alle forstår regnestykket ditt, men det som er vanskelig å forstå er hvorfor du er så besatt av at det skal gå helt i 0. Jeg har et tilsvarende regnestykke: min sønn har en kompis som er mer hos oss enn omvendt. Denne kompisen er også ofte i følge med oss til trening, oftere enn motsatt. Jeg fører ikke regnskap over det, fordi de to gutta går godt sammen og har det gøy. Sånn. Ferdig. Anonymkode: 39fd7...477
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå