Gå til innhold

Dusjing etter gymtimen


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

På skulen her begynner de å dusje etter gym i 3. Klasse. Gutten min med ADHD og autisme dusja greit første gang (selv om han grua seg). I dag nekta han å ta med håndkle og tok det ut av gymsekken før han gikk. Skrev melding til skulen om at han ikke ville og at han snakka mye om det og grua seg. Er det noe som han bør tvinges til?

Anonymkode: fb942...78b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Han bør vel ikke tvinges, men han må jo begynne å dusje etter gym. Etter hvert som de blir eldre begynner de å svette mer og slikt, og jeg tviler på at han ønsker å bli «han gutten i klassen som stinker svette». DET er ikke noen ønskesituasjon. 

Så jeg ville definitivt brukt tid på å jobbe med ham ift dette. Ikke minst finne ut hva som er problemet. 

Anonymkode: ce66d...22c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Han bør vel ikke tvinges, men han må jo begynne å dusje etter gym. Etter hvert som de blir eldre begynner de å svette mer og slikt, og jeg tviler på at han ønsker å bli «han gutten i klassen som stinker svette». DET er ikke noen ønskesituasjon. 

Så jeg ville definitivt brukt tid på å jobbe med ham ift dette. Ikke minst finne ut hva som er problemet. 

Anonymkode: ce66d...22c

Det er alltid mange som nekter å dusje etter gymmen pga de må dele dusj,så et helt vanlig å ikke dusje etter gym! Blir ikke bare som en ikke dusjer.

Anonymkode: 17bf0...d3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er synd at nå  skal bli tvunget til å dusje i felles dusj. Burde hatt avstengt båser i det minste. 

For min del er det ikke naturlig å sprade naken rundt, enda mindre å gni seg inn med såpe i skrittet og under armene i andres øyesyn. Aldri likt det, og ikke blitt bedre i voksen alder

Anonymkode: 10ff6...d96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synd de begynte så sent, her begynte de i 1. klasse for at de skulle være vant til det fra starten. Men jeg hadde latt min slippe hvis han hadde store problemer med det, evt hørt om det finnes en mulighet for å dusje alene.

Anonymkode: a3ec6...826

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos oss også begynner de i første klasse.Å dusje er en del av gymmen, så det må de bare!!

Anonymkode: 8c340...54e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Synes det er synd at nå  skal bli tvunget til å dusje i felles dusj. Burde hatt avstengt båser i det minste. 

For min del er det ikke naturlig å sprade naken rundt, enda mindre å gni seg inn med såpe i skrittet og under armene i andres øyesyn. Aldri likt det, og ikke blitt bedre i voksen alder

Anonymkode: 10ff6...d96

Ja det skulle vært båser for lenge siden! Sønnen min begynner i 3.klasse selv å er sjenert å gruer seg til å dusje naken med andre. Selv gikk jeg på vanlig videregående ifjor å i vår klasse var det ingen av jentene som dusjet nettopp pga det er fellesdusj. Skjønner de veldig godt,takler ikke selv å være naken foran andre enn kjæresten.

Anonymkode: 17bf0...d3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dere aldri i badeland/basseng?

Det er bare tull å dusje etter gym i 3.  Men er bare tull å ikke ville dusje sammen med andre av samme kjønn også. 

Anonymkode: 2ba7b...4dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er dere aldri i badeland/basseng?

Det er bare tull å dusje etter gym i 3.  Men er bare tull å ikke ville dusje sammen med andre av samme kjønn også. 

Anonymkode: 2ba7b...4dd

Nei det eneste som er tull og idiotisk her er at det forsatt er fellesdusj! Skjønner veldig godt at verken barn eller voksne ønsker å dusje sammen! Så ja jeg unngår badeland frem til de får båser!

Anonymkode: 17bf0...d3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei det eneste som er tull og idiotisk her er at det forsatt er fellesdusj! Skjønner veldig godt at verken barn eller voksne ønsker å dusje sammen! Så ja jeg unngår badeland frem til de får båser!

Anonymkode: 17bf0...d3c

Nei, det som er tull er å ha et så forstyrret fokus på kropp og nakenhet at vi ikke kan dusje sammen med andre av samme kjønn!

Anonymkode: 8c340...54e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, det som er tull er å ha et så forstyrret fokus på kropp og nakenhet at vi ikke kan dusje sammen med andre av samme kjønn!

Anonymkode: 8c340...54e

Det er overhodet ikke noe helst naturlig med å dusje sammen naken med masse fremmede damer!!

Anonymkode: 17bf0...d3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plutselig er de 12 år, og stakkars mattelærer som må stå over en klasse udusjete pupertetsstinkende unger etter gymen.... 

Mine dusjer, både på badeland og på skolen. På skolen har de tilrettelagt litt for syriske jenter som ikke får vise seg naken, de bruker lærergarderoben på omgang. 

Om det er så vanlig å ikke dusje så send ihvertfall med de klut, såpe og rent undertøy og sokker da og lær dem å vaske seg under armene og ta på ny deo. 

Anonymkode: f4751...b3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

32 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er overhodet ikke noe helst naturlig med å dusje sammen naken med masse fremmede damer!!

Anonymkode: 17bf0...d3c

Men ufattelig selvhøytidelig å ha problemer med det.

Anonymkode: 6e1c7...d57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I gamle dager gikk alle rundt halvnakne, kvinner som menn.

I gamle dager badet ikke kvinner og menn sammen!

Det er helt meningsløst å henvise til tidligere hvor dusjing med andre var helt vanlig. Kultur endrer seg, og NÅ er det veldig mange som ikke dusjer med andre. 

Båser er helt klart veien å gå.

Anonymkode: 34aa0...7d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hør med læreren om han kan få dusje før de andre, eller om det er en lærer garderobe, han kan dusje i.

Har og en sønn som er autist, og ikke klarer å dusje med de andre. I fjor slapp han, for da hadde de gym i de siste 2 timene, så da dro han bare hjem og dusjet. I år er det i første time, og da får han gå i lærer garderoben 5 min før, så han får dusje alene. 

Anonymkode: 8f23d...91e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig det det... vi har en overseksualisert samfunn der du knapt ksn åpne en random nettside uten å få sex og nakenhet tvunget på netthinna. Samtidig kan ikke folk av samme kjønn vise seg nakne. 

Anonymkode: fbe04...ccd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal vi tvinge barna våre til å kle seg nakne foran andre mennesker, hvis de føler seg ukomfortable med det? Vi lærer barna våre at de bestemmer over egen kropp, så hvordan kan vi da samtidig si at de skal kle seg naken foran andre, når de syns det er ekkelt? Så lenge de har normal hygiene ellers, og vasker seg under armene og har på deodorant før de tar på rent tøy etter gymtimen, tar de ikke skade av dette. Å si at dusjing er en del av gymmen, og noe de bare må gjøre, er feil. Før og etter svømming, må de dusje, men ikke etter gym. Og det å si at det er bra for dem å se at alle er ulike osv, er ikke et godt argument. Heller ikke at det blir bedre hvis de begynner med dette fra første klasse. Sårbare unger kan ta skade. Unger snakker før de tenker. Unger kan være nådeløse. 

Jeg vet hva jeg snakker om. Jeg var sårbar og kom veldig tidlig i puberten. Pga kommentarer i 3. og 4.klasse begynte jeg å hate kroppen min. 14 år gammel var jeg 164 cm og veide under 37 kilo.

Anonymkode: 27ab4...6da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min gutt går i 9 klasse og vil ikke dusje sammen med de andre. Han gjorde det i begynnelsen men fordi han trengte operasjon på penisen ved 2 års alder og legene fjernet all forhud så ble det en del spørsmål fra de andre gutta (og muligens litt latter) så han dusjer heretter når han kommer hjem. 

Anonymkode: 47af5...d9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig trisg at vi har kommet dit at mange k ier seg for å vise seg nakne forran andre, til og med av samme kjønn. Enda værre er drt at det blir tilrettelagt så mye for dem at de som egentlig ikke syntes det er vanskeligføler at det er de som er unormale.

Å dusje sammen mned andre er en vanesak. Hvis du ikke er vant med det kan det være skummelt, men gjør du det ange ganger føles det helt naturlig. Det er som å holde foredrag. Du må øve for å kunne gjøre det uten nervøsitet.

Anonymkode: 87084...260

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nei, det som er tull er å ha et så forstyrret fokus på kropp og nakenhet at vi ikke kan dusje sammen med andre av samme kjønn!

Anonymkode: 8c340...54e

Dette! Og det er fan meg trist at så mange voksne underbygger denne triste trenden. Det er helt vanlig å være selvbevisst og sjenert ift egen (og andres) kropp, spesielt når man er ung/tenåring. Det hjelper overhodet ikke at foreldre og andre voksenpersoner rundt dem forteller dem at det er greit. Hva med å heller hjelpe barna sine til å få et naturlig forhold til egen kropp og selvbilde? 

 

Dessuten: hvis man klarer å ligge så godt som naken på stranda (altså med minimale bikinier o.l.), så klarer man å dusje etter gymen og på den måten utøve normal og nødvendig kroppshygiene.

Anonymkode: ce66d...22c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

 

 

Dessuten: hvis man klarer å ligge så godt som naken på stranda (altså med minimale bikinier o.l.), så klarer man å dusje etter gymen og på den måten utøve normal og nødvendig kroppshygiene.

Anonymkode: ce66d...22c

Du tror det er de samme som ligger på stranda med minimale bikiner som har problemer med å dusje sammen med andre..?

Anonymkode: a3ec6...826

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Du tror det er de samme som ligger på stranda med minimale bikiner som har problemer med å dusje sammen med andre..?

Anonymkode: a3ec6...826

Ja, det er det veldig ofte.

Anonymkode: 87084...260

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, det er det veldig ofte.

Anonymkode: 87084...260

Men det er det ikke. Jeg var en de som skrev at jeg unngår badeland for er uaktuelt å bade naken. Er heller ikke komfortabel med å gå med en liten bikini så går alltid med minst shorts og t skjorte uansett hvor vamt det er.

Anonymkode: 17bf0...d3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men det er det ikke. Jeg var en de som skrev at jeg unngår badeland for er uaktuelt å bade naken. Er heller ikke komfortabel med å gå med en liten bikini så går alltid med minst shorts og t skjorte uansett hvor vamt det er.

Anonymkode: 17bf0...d3c

Men jeg håper da virkelig du dusjer etter trening? Det er en selvfølge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...