Gå til innhold

Det er bare mas med barnehage...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva ventet du på kjære deg? Det er mange bhg som er helt på trynet. Du sender oppsigelse, men å finner en annen bhg.

jeg har hatt samme problemer slik som du med bhg bare verre faktisk. 

De lar barna blant annet å spytte på hverandre 

De sier de har varm mat 3 ganger i uken, bullshit. Barna får first price suppe med makaroni ny å ne og brød mat

De har ansatte som har nada utdannelse innenfor barn 

 

Anonymkode: 4f70e...ea4

Det har jo alle barnehager

Anonymkode: 1cd00...77f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hva ventet du på kjære deg? Det er mange bhg som er helt på trynet. Du sender oppsigelse, men å finner en annen bhg.

jeg har hatt samme problemer slik som du med bhg bare verre faktisk. 

De lar barna blant annet å spytte på hverandre 

De sier de har varm mat 3 ganger i uken, bullshit. Barna får first price suppe med makaroni ny å ne og brød mat

De har ansatte som har nada utdannelse innenfor barn 

 

Anonymkode: 4f70e...ea4

Har alle mødre «utdannelse innenfor barn»? 

Anonymkode: 8ba62...9e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det har jo alle barnehager

Anonymkode: 1cd00...77f

Er du komplett idiot?

Anonymkode: 9e3aa...10c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er du komplett idiot?

Anonymkode: 9e3aa...10c

Nei, er du? Mener du jeg tar feil?

Anonymkode: 1cd00...77f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, er du? Mener du jeg tar feil?

Anonymkode: 1cd00...77f

Beklager. Siterte feil😬

Anonymkode: 9e3aa...10c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker som det har vært problemer med bhg deres over lengre tid. Mitt spørsmål er da: hvorfor i all verden har barnet blitt sendt i en bhg med elendige voksne og grov mobbing når du allikevel er hjemme?? 

Anonymkode: 8ee07...b9b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er så mange dårlige barnehager som skader barna våre der ute. De gjør nok så godt de kan, men det er en livsfarlig gambling !!! Tror ikke foreldre ser hvor hektisk det er og hvor mye skummelt som skjer. Man kaster barnet inn døra og er mest opptatt av sitt . 

Anonymkode: 85c2e...c27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du skal ta barnet ut av barnehagen, Hi, har du tenkt gjennom hvordan du faktisk skal gjennomføre dagene, ukene, månedene og årene for ungen frem til denne begynner på skolen?

Har du en plan for hvordan du kan sosialisere barnet ditt ofte nok og lenge nok?

Har du energi til å legge opp et opplegg som gjør at barnet vil lære det samme hjemme som det ville lært på barnehagen?

Har du helse til å ta med barnet ut og leke mye ute hver eneste dag? Vil barnet ditt ha lekevenner daglig, eller i det minste flere dager i uken?

Vil du kunne gi barnet nok utviklingsmuligheter for fysiske, stormotoriske evner, på lik linje med småmotoriske evner?

Er du klar for å gi barnet de kreative utfordringene det trenger, har du ressurser til det? Har du energi til det?

Har du mulighet til å la barnet bygge gode vennskap til andre det skal begynne på skole med? Jeg tenker at hvis barnet ditt ikke skal gå i barnehage så vil det kreve mer av deg som mor å legge forhold tilrette for at barnet ditt likevel får mulighet til å skape nære vennskapsbånd til andre barn. Kanskje vil det kreve at du har mer besøk på ettermiddager, at du ber andre barn oftere med på turer og aktiviteter, har oftere overnattingsbesøk av andre barn osv.

Og hva gjør du om du har tatt barnet ut av barnehage og så oppdager at det ikke fungerer å ha det hjemme, hverken for barnet som kanskje vil savne andre barn og mer aktivitet, eller for deg pga. helsen eller annet? Sier ikke at det vil skje, men poenget er at dette er ting som du må ha tenkt gjennom en løsning på før du ev. tar barnet ut.

Jeg er av dem som mener at barn egentlig har lite å gjøre i en bhg. før de er to år - i hvert fall om vi snakker om hva som er optimalt for barna. At det for de fleste ikke er gjennomførbart slik samfunnet legges opp i dag, det gjør at mange selvfølgelig likevel må gjøre det. Det kan være mange fordeler med å ha barnet mye hjemme om man kan. Men slik samfunnet har utviklet seg så stiller det også større krav til sosiale evner, samhandling, det å lære seg å fungere i større sammenhenger. Det er helt sikkert mulig å sikre dette selv om man har barnet sitt hjemme, men jeg tror helt ærlig at det vil være krevende. Krevende om man er frisk som forelder. Om det er mulig hvis man har store begrensninger i helsen sin selv, det er jeg dessverre skeptisk til. Kan være det går helt fint, men i så fall tror jeg det er lurt av deg å sette opp en god plan før du bestemmer hva du skal gjøre. Og så se om det du da ser du må gjennomføre er gjennomførbart med din helse og dine egne utfordringer. Hvis din helse er veldig dårlig i perioder, vil du da f.eks. ha noen som kan avlaste deg med barnet?

Hvis barnehagen der barnet ditt går er så dårlig så forstår jeg at du vurderer å ta barnet ut. Men tenk deg grundig om, for det er ikke sikkert det er det beste for barnet ditt å nå ikke gå i noe barnehage de to siste årene før skolestart. Jeg tror jeg ville vurdert en annen bhg, i hvert fall for siste året før skolen begynner. Men da må du igjen ta høyde for om det er barn der som ditt barn vil gå på skole sammen med.

Du må vurdere alt dette og så ta et valg som så er best for barnet ditt.

Anonymkode: bde67...004

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Det er så mange dårlige barnehager som skader barna våre der ute. De gjør nok så godt de kan, men det er en livsfarlig gambling !!! Tror ikke foreldre ser hvor hektisk det er og hvor mye skummelt som skjer. Man kaster barnet inn døra og er mest opptatt av sitt . 

Anonymkode: 85c2e...c27

Rart at de fleste ulykker skjer i hjemmet da... av alle de 100 000- vis av barn som går i bhg hver dag, er det svært få alvorlige skader. 

Men det er klart; altfor mange foreldre anser skrubbsår, småkuler og småkutt som at barnet er skadet. Da skjønner jeg at man mener bhg skader barna. Gjennom mine 15 år som ped.leder, har jeg enda ikke opplevd noe verre enn et lite hakk i hodet, hvor vi måtte til lege og lime. Regner med du hadde saksøkt oss om det hadde vært ditt barn..

Anonymkode: 8ee07...b9b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barn slår seg og har uhell uansett... barnehage eller ei. En kan ikke pakke unga inn i bobleplast. De kan ikke følge med bare din unge heeeele tiden (ikke er det bra heller).

Det virker mer som om det er du som har angst og at dersom barnet ditt tråkker med deg hele dagen, så vil du bare påføre din angst for alt mulig rart på ungen... Skaff hjelp til deg selv.. Suuuuper viktig. 

Det er må båndene knyttes frem til skolealder, greit å la barnet ditt ha noen trygge venner i 1 klasse. Så ikke alt blir fremmed.

Hva med 50% bhg plass? Da blir det litt billigere.

 

Anonymkode: a6852...14c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, Anonym bruker skrev:

For å være helt ærlig, så tror jeg barnet bør gå i barnehagen, og du selv bør gå til legen og fp hjelp til å ta tak i angsten din. 

Anonymkode: 0761c...b05

Beste svaret!!

Anonymkode: f357f...03c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...