Gå til innhold

Det er bare mas med barnehage...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Dessverre enig i dette. 

HI, hvis du innbiller deg at du kan gi barnet like mye utelek og ALDRI oppleve at det faller og slår seg på isen, da vil du måtte spise i deg dine ord.

Jeg er også nysgjerrig på hva det er slags opplæring bhg gir som du er dypt uenig i? (eksempel 4 i lista di).

Men det er klart - hvordan du oppdrar ditt barn og hvordan deres familielogistikk skal være, det bestemmer du/dere selv. Ingen kan "presse" dere til å bruke bhg.

Anonymkode: 8ba62...9e5

Hehe. Jeg skjønner at du tar utgangspunkt i egen barnehage, ikke i denne her. 

Anonymkode: 20e01...1bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Så skift barnehage. Med barn har du ikke mulighet til å vente med slikt

Anonymkode: 0597c...93f

Jeg vet. Jeg vet bare ikke til hvilken. Neste barnehage er 12+ km unna.

8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Har du klaget da, til styrer eller kommunen?

Anonymkode: 1cd00...77f

Ja. Og barnehageansvarlig - som mildt sagt var sjokkert! Hn vaaaar så sint pga det jeg fortalte... 

Anonymkode: 20e01...1bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Vi har bare ditt litt diffuse ord på det. Barnehagen er jo heller ikke en masse, men individer som jobber der.

Blir barnet ditt seriøst mobbet? Har hun virkelig slått seg hardt, eller fått en liten dunk slik at de ansatte sier i fra for sikkerhets skyld? Hovedinnlegget ditt er ganske forstyrrende og fokuserer mye på din opplevelse og ikke barnets.

Det er forresten helt vanlig at barn med foreldre som er hjemme maser om å få være hjemme.

Det er selvsagt koselig å være hjemme noen dager innimellom, men så små barn er ikke i stand til å se ting i større perspektiv. Som for eksempel at de ikke får leke med vennene sine om de er hjemme. At de maser hver dag, betyr på samme måte ikke at de VIL være hjemme hver dag frem til skolestart.

 

Anonymkode: bf5a3...ca3

Jeg tror egentlig vi kjenner våre egne barn best. Og JA, det har vært mobbing i bhg, grov mobbing med vold og skader både fysisk og psykisk. Mobberen slutta, men var hakket før fylkesmannen kom inn i bildet. Jeg har sett åssen de ansatte er. De gjør en dårlig jobb. Dessverre. 

JEG gikk selv i bhg da jeg var liten, har til og med vokst opp med familiebhg i huset mitt, og jeg vet at sånn som dette her skal ikke en barnehage være. Rett og slett.

 

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Bytt bhg? 

Ha en 50% plass hvis du uansett er hjemme. 

Anonymkode: b77da...542

Ja, mulig jeg endrer plasstørrelse

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Bhg er oppbevaring, ikke nødvendighet. Uansett hvor god den er.

Anonymkode: 244b0...a6c

Enig.

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Høres veldig ut som at du påfører barnet ditt din angst. Han vil være hjemme fordi du mener det er best. Det tror jeg. 

Anonymkode: cc1f7...2e8

Jeg vet at det høres sånn ut, men det ER ikke sånn. 

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Bytt bhg ? Jeg mener bhg er viktig. 

Anonymkode: cc1f7...2e8

Tanken har vært innom ofte. Men det er VANSKELIG...

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

En 4-åring har godt av å være i barnehage. En 1 og 2- åring har det best hjemme hos mamma. 

Forsøk en annen barnehage! 

Anonymkode: 6a328...824

Nei.. Det kommer an på barnehagen, og på opplegget hjemme. Finnes også åpen bhg.

 

Anonymkode: 20e01...1bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser du kommenterer at du har klaget. Hva skjedde etter at du klaget?

Du kan gi beskjed, slår hen hode sitt igjen skal dere ringe meg. 

Hva mener andre foreldre om bhg?

Hva annet enn" jeg vil være hjemme, hente tidlig ect" sier barnet om bhg?

Du kan spørre bhg om beskjed ved sykdom, pga ditt immunforsvar. Sånn som ved omgangsyke f.eks og influensa. Sånn at du kan prøve å unngå mest mulig smitte. 

 

Anonymkode: ed605...5f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Bhg er oppbevaring, ikke nødvendighet. Uansett hvor god den er.

Anonymkode: 244b0...a6c

Nå er snart vår barnehagetid over. For alle mine barn har barnehagen vært et gode. Der har de fått gode venner som de savner i ferien (og som de fortsatt treffer mange år etter at de sluttet). De har hatt trygge gode voksne som de har blitt veldig glade i og som fortsatt tar i mot med klem og glede om storesøsken er med og henter minstemann. De har dyrket mat, laget radio, spilt skuespill, laget utstillinger, vært på turer, lært å spille gitar +++ Her om dagen kommenterte eldste at det blir rart når «Ole» slutter i barnehagen og vi aldri skal være der igjen.

Barnehagen er i tillegg nødvendig for oss som jobber. Jeg tror det hadde blitt gråt og fortvilelse om jeg tok minsten ut for å gå hjemme med meg selv om vi finner på masse kjekt når vi er sammen hjemme. Men så har vi verdens beste folk som jobber i vår barnehage og gjør den til en bra plass å være. 

Anonymkode: 1b337...44e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnehage er et must for barnet ellers vil barnet være utrygt på andre barn når skoletiden kommer.

Sosialisering er mye viktigere enn man tror.

Ta kostnaden - det vil være verd det på alle fronter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Må legge til at vi har "dårlig råd". Så bhg-utgiften spiser opp endel penger.

Anonymkode: 20e01...1bd

Hadde ikke tvilt et sekund og tatt ungen ut av barnehagen! Fordi du kan, og det er fint for dere begge💕

Anonymkode: 5cb92...4f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Espen10 skrev:

Barnehage er et must for barnet ellers vil barnet være utrygt på andre barn når skoletiden kommer.

Sosialisering er mye viktigere enn man tror.

Ta kostnaden - det vil være verd det på alle fronter

For noe tøv!! 

Anonymkode: 5cb92...4f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det være at barnet vil være hjemme fordi du er det? Sønnen min var sånn, hvis han så mye som fikk nyss i at jeg skulle ha en fridag så ville han være hjemme. Utover det må du enten ta barnet ut av barnehagen eller finne en dagmamma som har flere barn i samme alder hos seg

Anonymkode: 32709...eb8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er av den oppfatning at ikke alle barn bør være i barnehagen. I en barnehage skal alle passe inn i samme mal og noen barn er ikke A4. Jeg var selv et slikt barn og hadde angst for barnehagen. De så meg ikke, ikke den jeg egentlig var. Jeg grudde meg hver eneste dag og husker det som grusomt. Jeg elsket derimot skolen, trivdes godt og hadde noen få gode venner. 

Jeg synes du med god samvittighet kan ta barnet ut, men da må du sørge for at dere treffer andre barn ofte. Gjerne barn som skal gå på samme skole. Kanskje også finne en annen barnehage som barnet kan være i det siste året før skolestart. Det er stor kvalitetsforskjell på barnehager, dessverre. 

Anonymkode: 3112a...03a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta ungen ut av barnehagen! Ingen barn tar skade av å være hjemme hos foreldre, hvis foreldrene er i stand til å følge de opp. De slipper stress og kav om morgenen, de kan leke på egne premisser, og kan følge sitt eget tempo. De er barn en så kort periode. Mine voksne barn, har alle takket meg for at jeg lot de være hjemme til de begynte på skolen. Og de har alle vært godt rustet ved skolestart, både sosialt, fysisk eller fagmessig.

Anonymkode: 6cdb7...b8f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Og de har alle vært godt rustet ved skolestart, både sosialt, fysisk eller fagmessig.

Det skulle selvfølgelig stå sosialt, fysisk og fagmessig

Anonymkode: 6cdb7...b8f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, bhg er blitt en nødvendighet, selv har jeg aldri gått i bhg, men når jeg var liten var d ingen av de andre barna i gaten som gikk heller, så vi lekte ute hele dagen sammen... i dag er man rar og sær hvis man ikke har barnet sitt i bhg fra endt mamma perm.. jeg fikk faktisk slengt i trynet da barnet mitt var to, at jeg frarøvet han barndommen hans ved å ikke sende han i bhg fra han var 1år.🙄🙄 Han begynte når han var 3.. men så må jeg si at jeg var veldig veldig fornøyd med bhg han gikk i, fantastisk flotte folk med en gode blanding av sunn fornuft og pedagogikk, har ikke angret ett sekund på at han gikk i bhg selv om jeg er hjemmeværende..  så jeg støtter de andre her som sier, bytt bhg, gjerne en privat en, de er etter min erfaring litt mer på enn kommunale, (ja har erfaring med begge deler) og som enkelte sier, hva med 50%?? Jeg mener at d er vår oppgave å oppdra ungene våre, men at de selvsagt trenger sosialiseringen og kunnskapen de har i bhg, så 50% plass er en fin kombo 😉 

Anonymkode: 8d852...fc8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg vet. Jeg vet bare ikke til hvilken. Neste barnehage er 12+ km unna.

Ja. Og barnehageansvarlig - som mildt sagt var sjokkert! Hn vaaaar så sint pga det jeg fortalte... 

Anonymkode: 20e01...1bd

Men gjorde de ikke  noe med det videre?

Anonymkode: 1cd00...77f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg tror egentlig vi kjenner våre egne barn best. Og JA, det har vært mobbing i bhg, grov mobbing med vold og skader både fysisk og psykisk. Mobberen slutta, men var hakket før fylkesmannen kom inn i bildet. Jeg har sett åssen de ansatte er. De gjør en dårlig jobb. Dessverre. 

JEG gikk selv i bhg da jeg var liten, har til og med vokst opp med familiebhg i huset mitt, og jeg vet at sånn som dette her skal ikke en barnehage være. Rett og slett.

 

Ja, mulig jeg endrer plasstørrelse

Enig.

Jeg vet at det høres sånn ut, men det ER ikke sånn. 

Tanken har vært innom ofte. Men det er VANSKELIG...

Nei.. Det kommer an på barnehagen, og på opplegget hjemme. Finnes også åpen bhg.

 

Anonymkode: 20e01...1bd

Da bytter du barnehage, for du har ingen tillit til de uansett, ikke bare gå ned i plass. Jeg tror nok at det finnes dårlige barnehager der ute, høres ut som om dette er en av de.

Anonymkode: 1cd00...77f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Anonym bruker skrev:

Barnet (3, snart 4) maser om å være hjemme. Koser seg hjemme, bhg er ok - men stortrives ikke. 

Men barnehagen er bare mas for meg som forelder. Jeg er hjemme på dagtid hver dag, så og si, og ser på det som en unødvendig utgift. 

Har prøvd å se det positive i det, og blitt lullet rundt lillefingeren til folk som så gjerne snakker om sosialisering og at man er en grusom forelder om man har ungen hjemme.

Jeg tror ikke på det mer. 

1) Barnet vil være hjemme. 

2) Barnehagen skader barnet mitt på sikt. Lang historie. Hvor mye vet jeg ikke. 

3) De følger ikke med, jeg er ofte bekymret når jeg har barnet i bhg. Har plutselig ved henting fått vite at "forresten slo hn hodet i isen idag :)", eller så har jeg fått høre "da vi var på tur falt hn og slo hodet rett på en stor stein!". Jeg har utviklet angst så hver gang jeg henter, tenker jeg "hva er det nå". Hva skal jeg forvente idag... 

De ringer hvis ungen har 37,5 i "feber", men ikke hvis det har skjedd noe verre. Blir nervevrak. 

4) De lærer barna ting jeg IKKE liker og er dypt uenig i. La oss si jeg var muslim, og de lærte barna at muslimer er onde og tar feil. Bare et fiktivt eksempel for å illustrere (ikke heng dere opp i det i god Anonymforum-stil).

5) Det er sykdommer der hele tiden. Jeg har nedsatt immunforsvar og blir nervevrak hver gang. Kan ikke ta alle de medisinene andre tar for å bli friske. 

6) Om det forekommer mobbing, så gjør de ingenting for å stoppe det.

Det som ER positivt er at barnet har venner der. That's it. 

Jeg har sett rundt etter andre bhg, men aner ikke åssen jeg kan forsikre meg om at de er bedre enn denne her... 

Men jeg HAR muligheten til å ha barnet hjemme, men føler meg presset til å ha ungen i bhg. 

Anonymkode: 20e01...1bd

Barnet må lære seg livet og takle utfordringer. Du kan ikkje stå som ein vegg og legge puter under armer for ungen. 

Anonymkode: 5d737...5bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du er ufør og har nedsatt immunforsvar er vel ikke åpen barnehage, barnekor, lesestund på biblioteket osv noe særlig for deg å være med på?

Jeg mener det er helt greit å ha små barn hjemme, men at de bør ha minst et år, gjerne to i barnehage før skolestart for å forstå institusjonen. De må rett og slett venne seg til at mamma ikke er der og man må høre på andre voksne, de må danne vennskap og forstå de sosiale kodene, dette er veldig viktig før de begynner på skolen.

Men selvfølgelig er ikke alle barnehager like bra, så du kan helt klart bytte om du føler det er det beste.

Du trenger heller ikke ha barnet full tid i barnehagen, men vær obs på at færre og færre barnehager tilbyr halv plass til nye søkere, det blir en for vanskelig kabal for de å legge. Da er det lettere å si opp halve plassen etter at du har fått den.

Om dere har dårlig råd kan dere søke om redusert foreldrebetaling.

 

Anonymkode: 58f5e...226

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Espen10 skrev:

Barnehage er et must for barnet ellers vil barnet være utrygt på andre barn når skoletiden kommer.

Sosialisering er mye viktigere enn man tror.

Ta kostnaden - det vil være verd det på alle fronter

Jeg er så enig med deg !😊

Anonymkode: cc1f7...2e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hehe. Jeg skjønner at du tar utgangspunkt i egen barnehage, ikke i denne her. 

Anonymkode: 20e01...1bd

Der fins ikke barnehager hvor ingen barn ramler og slår seg... og jeg skjønner fortsatt ikke hvilken lærdom det er du er så dypt uenig i. Så der tror jeg du må presisere litt mer hvis du skal få noen sympati.

Anonymkode: 8ba62...9e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du gjør det som er best for deg og din familie og så gir du faen i de teite kakkelhønene her inne som tror de vet best. Hvis du kan sosialisere barnet ditt med andre barn, ved å ta med på treff eller i åpen barnehage, gjøre aktiviteter sammen som å lage mat, leke sammen og gå på turer i skog og mark, ja generelt gjøre ting som ikke omhandler at barnet må leke mye alene så hvorfor ikke? Kos dere med tiden hjemme, knytt sterke bånd. Kanskje du kan ha barnet 50% i barnehagen? Jeg ville tatt barnet mitt ut dersom det ikke trivdes. Lag et opplegg hjemme og gjør det som er best for dere! 

Anonymkode: e453c...bd7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du gjør det som er best for deg og din familie og så gir du faen i de teite kakkelhønene her inne som tror de vet best. Hvis du kan sosialisere barnet ditt med andre barn, ved å ta med på treff eller i åpen barnehage, gjøre aktiviteter sammen som å lage mat, leke sammen og gå på turer i skog og mark, ja generelt gjøre ting som ikke omhandler at barnet må leke mye alene så hvorfor ikke? Kos dere med tiden hjemme, knytt sterke bånd. Kanskje du kan ha barnet 50% i barnehagen? Jeg ville tatt barnet mitt ut dersom det ikke trivdes. Lag et opplegg hjemme og gjør det som er best for dere! 

Anonymkode: e453c...bd7

Men hvor myev kan hi sosialisere da, hvis hun har så dårlig immunforsvar at hun blir nervevrake av å han i barnehagen

Anonymkode: 1cd00...77f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men hvor myev kan hi sosialisere da, hvis hun har så dårlig immunforsvar at hun blir nervevrake av å han i barnehagen

Anonymkode: 1cd00...77f

Seriøst!? Det er jo ikke en reell problemstilling. Har man med seg ungen til åpen barnehage og blir møtt av oppkast i gangen, så går man hjem igjen. Sitter unger på biblioteket med grønne snørr-renner og nyser og rallhoster, så går man igjen. Da kan man faktisk v e l g e selv hva man vil utsette seg for. I barnehagen smitter og re-smitter ungene hverandre og smitter videre til foreldrene. Da må man bare ta imot hele sesongens flora.. igjen og igjen. 

Anonymkode: 5cb92...4f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva ventet du på kjære deg? Det er mange bhg som er helt på trynet. Du sender oppsigelse, men å finner en annen bhg.

jeg har hatt samme problemer slik som du med bhg bare verre faktisk. 

De lar barna blant annet å spytte på hverandre 

De sier de har varm mat 3 ganger i uken, bullshit. Barna får first price suppe med makaroni ny å ne og brød mat

De har ansatte som har nada utdannelse innenfor barn 

 

Anonymkode: 4f70e...ea4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Der fins ikke barnehager hvor ingen barn ramler og slår seg... og jeg skjønner fortsatt ikke hvilken lærdom det er du er så dypt uenig i. Så der tror jeg du må presisere litt mer hvis du skal få noen sympati.

Anonymkode: 8ba62...9e5

Fins vel en grense på hvor ofte barnet slår seg i bhg? Derfor ansatte er der, for å passe på nemlig ! Men når ansatte står å kakler med hverandre så klart slår barn seg.

Anonymkode: 4f70e...ea4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som mange andre skriver så burde du prøve å bytte barnehage. Dessverre så hjelper det ikke hva du sier om å "glede" seg til barnehagestart om du ikke selv viser ekte glede ved det, barn er nok mye flinkere enn oss til å kjenne de følelsene. 

Når det gjelder sykdommer hva gjør du om 2 år når barnet begynner på skole? Alt vil jo komme da uansett. Eller vil du holde barnet hjemme fra skolen også? 

Så klart barn slår seg i barnehagen, det er da en del av hverdagen. Husker jeg fikk beskjed da sønnen min hadde slått hull i hodet siden det blødde en del, men han trenger da ikke hjelm av den grunn, det er en del av det å vokse opp.

Hvordan mener du mobbingen har foregått? Vær klar over at små barn uten evne til uttrykke seg verbalt gjerne tyr til å slå eller bite i frustrasjon, men dette kan ikke kalles mobbing. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...