Gå til innhold

Det er bare mas med barnehage...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Barnet (3, snart 4) maser om å være hjemme. Koser seg hjemme, bhg er ok - men stortrives ikke. 

Men barnehagen er bare mas for meg som forelder. Jeg er hjemme på dagtid hver dag, så og si, og ser på det som en unødvendig utgift. 

Har prøvd å se det positive i det, og blitt lullet rundt lillefingeren til folk som så gjerne snakker om sosialisering og at man er en grusom forelder om man har ungen hjemme.

Jeg tror ikke på det mer. 

1) Barnet vil være hjemme. 

2) Barnehagen skader barnet mitt på sikt. Lang historie. Hvor mye vet jeg ikke. 

3) De følger ikke med, jeg er ofte bekymret når jeg har barnet i bhg. Har plutselig ved henting fått vite at "forresten slo hn hodet i isen idag :)", eller så har jeg fått høre "da vi var på tur falt hn og slo hodet rett på en stor stein!". Jeg har utviklet angst så hver gang jeg henter, tenker jeg "hva er det nå". Hva skal jeg forvente idag... 

De ringer hvis ungen har 37,5 i "feber", men ikke hvis det har skjedd noe verre. Blir nervevrak. 

4) De lærer barna ting jeg IKKE liker og er dypt uenig i. La oss si jeg var muslim, og de lærte barna at muslimer er onde og tar feil. Bare et fiktivt eksempel for å illustrere (ikke heng dere opp i det i god Anonymforum-stil).

5) Det er sykdommer der hele tiden. Jeg har nedsatt immunforsvar og blir nervevrak hver gang. Kan ikke ta alle de medisinene andre tar for å bli friske. 

6) Om det forekommer mobbing, så gjør de ingenting for å stoppe det.

Det som ER positivt er at barnet har venner der. That's it. 

Jeg har sett rundt etter andre bhg, men aner ikke åssen jeg kan forsikre meg om at de er bedre enn denne her... 

Men jeg HAR muligheten til å ha barnet hjemme, men føler meg presset til å ha ungen i bhg. 

Anonymkode: 20e01...1bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Må legge til at vi har "dårlig råd". Så bhg-utgiften spiser opp endel penger.

Anonymkode: 20e01...1bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du barnet har gått av å gå i beina på deg hele dagen? Hvis du tror det, så kjør på!

Anonymkode: 9e3aa...10c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å være helt ærlig, så tror jeg barnet bør gå i barnehagen, og du selv bør gå til legen og fp hjelp til å ta tak i angsten din. 

Anonymkode: 0761c...b05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

For å være helt ærlig, så tror jeg barnet bør gå i barnehagen, og du selv bør gå til legen og fp hjelp til å ta tak i angsten din. 

Anonymkode: 0761c...b05

FÅ hjelp, ikke fp. 

Anonymkode: 0761c...b05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

For å være helt ærlig, så tror jeg barnet bør gå i barnehagen, og du selv bør gå til legen og fp hjelp til å ta tak i angsten din. 

Anonymkode: 0761c...b05

Hehe, ja, sikkert. 

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tror du barnet har gått av å gå i beina på deg hele dagen? Hvis du tror det, så kjør på!

Anonymkode: 9e3aa...10c

Ja, det tror jeg. Ellers hadde jeg ikke skrevet det. Det er en forbannet drittbarnehage.

Anonymkode: 20e01...1bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

FÅ hjelp, ikke fp. 

Anonymkode: 0761c...b05

Åh, takk for oppklaringen, nå forstod jeg hva du mente.

Anonymkode: 20e01...1bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan vel redusere hvor lenge barnet er i bhg? F.eks bare tirsdag, onsdag og torsdag i kjernetiden? 

Barn trenger å sosialisere seg! Derfor er bhg viktig. 

Og du bør snakke med noen om den angsten din. Lege eller psykolog.

Anonymkode: d5b4f...fdb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hehe, ja, sikkert. 

Ja, det tror jeg. Ellers hadde jeg ikke skrevet det. Det er en forbannet drittbarnehage.

Anonymkode: 20e01...1bd

Ok. Svarer du alltid sånn? Du er direkte ufin, både i språk og holdninger, ser det ut til. 

Anonymkode: 0761c...b05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du vil ikke at barnet skal i barnehagen, og hun vil ikke i barnehagen? Sikkert INGEN sammenheng mellom de to.

Skift barnehage. Vis nr 2 også er dårlig kan du konkludere med at feilen ligger hos deg. Er den bra, så flott!

Anonymkode: 0597c...93f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du kan vel redusere hvor lenge barnet er i bhg? F.eks bare tirsdag, onsdag og torsdag i kjernetiden? 

Barn trenger å sosialisere seg! Derfor er bhg viktig. 

Og du bør snakke med noen om den angsten din. Lege eller psykolog.

Anonymkode: d5b4f...fdb

Det er ikke en sykdom å reagere med angst når barnet blir mobbet :)Eller når de ansatte oppfører seg som apekatter. Det er helt naturlig og ganske så normalt. 

 

Anonymkode: 20e01...1bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Ok. Svarer du alltid sånn? Du er direkte ufin, både i språk og holdninger, ser det ut til. 

Anonymkode: 0761c...b05

Takk for svar!

Anonymkode: 20e01...1bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Så du vil ikke at barnet skal i barnehagen, og hun vil ikke i barnehagen? Sikkert INGEN sammenheng mellom de to.

Skift barnehage. Vis nr 2 også er dårlig kan du konkludere med at feilen ligger hos deg. Er den bra, så flott!

Anonymkode: 0597c...93f

Jeg har oppmuntret til barnehagestart, det er alltid barnet som ikke vil. Jeg er positiv og nevner alle vennene i barnehagen osv. Har aldri nevnt noe om det til barnet. "Kan du hente meg tidlig", "må jeg være lenge i barnehagen" er setninger jeg hører 90% av dagene. 

De ansatte SER ikke barna. De ser en masse, de ser ikke individer, og de evner virkelig ikke å følge opp noe som helst. 

 

Anonymkode: 20e01...1bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Just now, Anonym bruker said:

Jeg har oppmuntret til barnehagestart, det er alltid barnet som ikke vil. Jeg er positiv og nevner alle vennene i barnehagen osv. Har aldri nevnt noe om det til barnet. "Kan du hente meg tidlig", "må jeg være lenge i barnehagen" er setninger jeg hører 90% av dagene. 

De ansatte SER ikke barna. De ser en masse, de ser ikke individer, og de evner virkelig ikke å følge opp noe som helst. 

 

Anonymkode: 20e01...1bd

Så skift barnehage. Med barn har du ikke mulighet til å vente med slikt

Anonymkode: 0597c...93f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har oppmuntret til barnehagestart, det er alltid barnet som ikke vil. Jeg er positiv og nevner alle vennene i barnehagen osv. Har aldri nevnt noe om det til barnet. "Kan du hente meg tidlig", "må jeg være lenge i barnehagen" er setninger jeg hører 90% av dagene. 

De ansatte SER ikke barna. De ser en masse, de ser ikke individer, og de evner virkelig ikke å følge opp noe som helst. 

 

Anonymkode: 20e01...1bd

Har du klaget da, til styrer eller kommunen?

Anonymkode: 1cd00...77f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har oppmuntret til barnehagestart, det er alltid barnet som ikke vil. Jeg er positiv og nevner alle vennene i barnehagen osv. Har aldri nevnt noe om det til barnet. "Kan du hente meg tidlig", "må jeg være lenge i barnehagen" er setninger jeg hører 90% av dagene. 

De ansatte SER ikke barna. De ser en masse, de ser ikke individer, og de evner virkelig ikke å følge opp noe som helst. 

 

Anonymkode: 20e01...1bd

Vi har bare ditt litt diffuse ord på det. Barnehagen er jo heller ikke en masse, men individer som jobber der.

Blir barnet ditt seriøst mobbet? Har hun virkelig slått seg hardt, eller fått en liten dunk slik at de ansatte sier i fra for sikkerhets skyld? Hovedinnlegget ditt er ganske forstyrrende og fokuserer mye på din opplevelse og ikke barnets.

Det er forresten helt vanlig at barn med foreldre som er hjemme maser om å få være hjemme.

Det er selvsagt koselig å være hjemme noen dager innimellom, men så små barn er ikke i stand til å se ting i større perspektiv. Som for eksempel at de ikke får leke med vennene sine om de er hjemme. At de maser hver dag, betyr på samme måte ikke at de VIL være hjemme hver dag frem til skolestart.

 

Anonymkode: bf5a3...ca3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Bhg er oppbevaring, ikke nødvendighet. Uansett hvor god den er.

Anonymkode: 244b0...a6c

Du tar feil

Anonymkode: 1cd00...77f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Barnet (3, snart 4) maser om å være hjemme. Koser seg hjemme, bhg er ok - men stortrives ikke. 

Men barnehagen er bare mas for meg som forelder. Jeg er hjemme på dagtid hver dag, så og si, og ser på det som en unødvendig utgift. 

Har prøvd å se det positive i det, og blitt lullet rundt lillefingeren til folk som så gjerne snakker om sosialisering og at man er en grusom forelder om man har ungen hjemme.

Jeg tror ikke på det mer. 

1) Barnet vil være hjemme. 

2) Barnehagen skader barnet mitt på sikt. Lang historie. Hvor mye vet jeg ikke. 

3) De følger ikke med, jeg er ofte bekymret når jeg har barnet i bhg. Har plutselig ved henting fått vite at "forresten slo hn hodet i isen idag :)", eller så har jeg fått høre "da vi var på tur falt hn og slo hodet rett på en stor stein!". Jeg har utviklet angst så hver gang jeg henter, tenker jeg "hva er det nå". Hva skal jeg forvente idag... 

De ringer hvis ungen har 37,5 i "feber", men ikke hvis det har skjedd noe verre. Blir nervevrak. 

4) De lærer barna ting jeg IKKE liker og er dypt uenig i. La oss si jeg var muslim, og de lærte barna at muslimer er onde og tar feil. Bare et fiktivt eksempel for å illustrere (ikke heng dere opp i det i god Anonymforum-stil).

5) Det er sykdommer der hele tiden. Jeg har nedsatt immunforsvar og blir nervevrak hver gang. Kan ikke ta alle de medisinene andre tar for å bli friske. 

6) Om det forekommer mobbing, så gjør de ingenting for å stoppe det.

Det som ER positivt er at barnet har venner der. That's it. 

Jeg har sett rundt etter andre bhg, men aner ikke åssen jeg kan forsikre meg om at de er bedre enn denne her... 

Men jeg HAR muligheten til å ha barnet hjemme, men føler meg presset til å ha ungen i bhg. 

Anonymkode: 20e01...1bd

Høres veldig ut som at du påfører barnet ditt din angst. Han vil være hjemme fordi du mener det er best. Det tror jeg. 

Anonymkode: cc1f7...2e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Bhg er oppbevaring, ikke nødvendighet. Uansett hvor god den er.

Anonymkode: 244b0...a6c

Tøv. 

Anonymkode: cc1f7...2e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har oppmuntret til barnehagestart, det er alltid barnet som ikke vil. Jeg er positiv og nevner alle vennene i barnehagen osv. Har aldri nevnt noe om det til barnet. "Kan du hente meg tidlig", "må jeg være lenge i barnehagen" er setninger jeg hører 90% av dagene. 

De ansatte SER ikke barna. De ser en masse, de ser ikke individer, og de evner virkelig ikke å følge opp noe som helst. 

 

Anonymkode: 20e01...1bd

Bytt bhg ? Jeg mener bhg er viktig. 

Anonymkode: cc1f7...2e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En 4-åring har godt av å være i barnehage. En 1 og 2- åring har det best hjemme hos mamma. 

Forsøk en annen barnehage! 

Anonymkode: 6a328...824

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

For å være helt ærlig, så tror jeg barnet bør gå i barnehagen, og du selv bør gå til legen og fp hjelp til å ta tak i angsten din. 

Anonymkode: 0761c...b05

Dessverre enig i dette. 

HI, hvis du innbiller deg at du kan gi barnet like mye utelek og ALDRI oppleve at det faller og slår seg på isen, da vil du måtte spise i deg dine ord.

Jeg er også nysgjerrig på hva det er slags opplæring bhg gir som du er dypt uenig i? (eksempel 4 i lista di).

Men det er klart - hvordan du oppdrar ditt barn og hvordan deres familielogistikk skal være, det bestemmer du/dere selv. Ingen kan "presse" dere til å bruke bhg.

Anonymkode: 8ba62...9e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...