Gå til innhold

Hva skal dere etter 1 klassingen er ferdig? :)


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Glemte at vi ble sterkt oppfordret til å feire i dag, stor stor dag!

Anonymkode: 571ef...797

Hvordan ble dere oppfordret? Mail? Muntlig? Rimelig spesielt å oppfordre til sånt - det har skolen ingenting med!

Anonymkode: 72084...896

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Hvordan ble dere oppfordret? Mail? Muntlig? Rimelig spesielt å oppfordre til sånt - det har skolen ingenting med!

Anonymkode: 72084...896

Helt enig! Det har skolen ikke noe med. Og ja, det finnes familier som ikke har så god råd at de kan feire stort. Det koster litt å utstyre ett barn til skolestart,  sekk og penal, og så vokser de mye i den alderen også. Så kan hende nye klær. Og så skal man feire stort i tillegg? Og noe skolen oppfordret til!?! Nei, takk! 

Anonymkode: c03e0...0b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Helt enig! Det har skolen ikke noe med. Og ja, det finnes familier som ikke har så god råd at de kan feire stort. Det koster litt å utstyre ett barn til skolestart,  sekk og penal, og så vokser de mye i den alderen også. Så kan hende nye klær. Og så skal man feire stort i tillegg? Og noe skolen oppfordret til!?! Nei, takk! 

Anonymkode: c03e0...0b4

Hvorfor må feiring koste penger?? Har du null fantasi???

Anonymkode: 571ef...797

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnet får lov til å velge middag den dagen, også blir det kanskje en pinne is etterpå... 

Anonymkode: e1af0...a88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Barnet får lov til å velge middag den dagen, også blir det kanskje en pinne is etterpå... 

Anonymkode: e1af0...a88

Middag hjemme altså. Tipper det blir spagetti eller taco 👍

Anonymkode: e1af0...a88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor må feiring koste penger?? Har du null fantasi???

Anonymkode: 571ef...797

Det har vel litt med de svarene som har kommet i tråden her. De fleste drar på kafe eller ut og spiser på restaurant med førsteklassingen. Tror du ikke at dette blir snakket om på skolen blandt de små, og i alle fall av foreldrene? Har noen førsteklasseforeldre på min venneliste på Facebook som legger ut slike bilder, hvor de feirer førsteklassingen på restaurant. Enda noe som må vises , enda noe som må vise forskjellen til de som har råd,  og de som ikke har.

Anonymkode: c03e0...0b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

38 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det har vel litt med de svarene som har kommet i tråden her. De fleste drar på kafe eller ut og spiser på restaurant med førsteklassingen. Tror du ikke at dette blir snakket om på skolen blandt de små, og i alle fall av foreldrene? Har noen førsteklasseforeldre på min venneliste på Facebook som legger ut slike bilder, hvor de feirer førsteklassingen på restaurant. Enda noe som må vises , enda noe som må vise forskjellen til de som har råd,  og de som ikke har.

Anonymkode: c03e0...0b4

Så det koker ned til at de 99% son ikke er fattige ikke får liv å gjøre noe, iallefall ikke så andre ser det, fordi de som ikke har råd blir lei seg? Seriøst?

Har msn barn har man vel sørget for å ha råd til et kafébesøk. Barnet starter på skolen en gang i løpet av hele livet. Bursdager må man jo feire hvert år, eller er ikke det lov heller?

Anonymkode: 571ef...797

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Det har vel litt med de svarene som har kommet i tråden her. De fleste drar på kafe eller ut og spiser på restaurant med førsteklassingen. Tror du ikke at dette blir snakket om på skolen blandt de små, og i alle fall av foreldrene? Har noen førsteklasseforeldre på min venneliste på Facebook som legger ut slike bilder, hvor de feirer førsteklassingen på restaurant. Enda noe som må vises , enda noe som må vise forskjellen til de som har råd,  og de som ikke har.

Anonymkode: c03e0...0b4

Jeg er blant de som ikke har råd til kafé eller restaurant første skoledag. Vi har dratt hjem og spist den beste lunsjen jeg kan tilby og tatt bilder av det. Stor stas det også.

Min økonomiske situasjon skal ikke hindre andre i å gjøre noe spesielt første skoledag. Hvis det skal være slik må de som har råd til det kjøpe billigere julegaver, bursdagsgaver og ferier også. Jeg har ikke råd til Spania i sommerferien, så da kan ingen andre dra. De snakker jo om dette på skolen. Jeg har ikke råd til el-sparkesykkel, så da kan ingen andre gjøre det. De snakker om det på skolen. Det blir for dumt at andre skal tilpasse seg meg (og andre med dårlig råd)

Anonymkode: 20354...de2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Anonym bruker skrev:

Middag hjemme altså. Tipper det blir spagetti eller taco 👍

Anonymkode: e1af0...a88

Jeg som har skrevet disse to. Jeg har absolutt råd til å ut å spise. Mer enn 1 gang i uka om det er det. Jeg har også råd til sydenturer og elsparkesykkel. Men, ungen blåser i om det er biff på Egon eller spagetti hjemme. Ungene elsker campingtur i telt, istedenfor hotell. Og den gangen vi reiste på tur til Spania, snakket ungene etter ferien bare om at di hadde fisket en ørret på hytta. 

Er jo vi foreldre som har høye krav, ikke barna. 

Anonymkode: e1af0...a88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...