Gå til innhold

Hva skal dere etter 1 klassingen er ferdig? :)


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hos oss he førsteklassingene full dag. Dvs til kl 13. Spurte hva han ville etterpå. Han vil på sfo - for der er jo alle kompisene!!

Anonymkode: b1044...650

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nesten vanlig skoledag hos oss, 9 til 13, mot halv ni til ett til vanlig. Jeg skal på jobb, så det blir SFO etter skolen, men så blir det en liten feiring med favorittmiddag og dessert når vi kommer hjem.

Anonymkode: b0950...dd5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første dag i første klasse var vi ute å spiste på Egon. Enig i at det er en spesiell dag. Men i denne tråden får jeg inntrykk av at folk er ute å spiser hvert år på første skoledag. Forsto det som det var 1.klassinger det var snakk om i hovedinnlegget, men kanskje jeg misforsto?

Anonymkode: bb2c4...4a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har visst vi feilet fullstendig som foreldre. Har 4 skolebarn, men har ikke noe feiring etter 1. skoledag for noen av de...

Anonymkode: e046d...e0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Synes det tar helt av. Ungen har nettopp hatt lang ferie! Hvorfor legge lista så høyt? 

Anonymkode: 6004d...ea1

Ved å spise på Egon ?? Fordi det er stas og sjeldent man er ute å spiser. Derfor gøy å gå ut å spise. Gjøre noe anderledes. Synes virkelig ikke at det å dra på Egon er å overdrive.

Har du noen andre idéer ? 

Anonymkode: 67801...0c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Her har visst vi feilet fullstendig som foreldre. Har 4 skolebarn, men har ikke noe feiring etter 1. skoledag for noen av de...

Anonymkode: e046d...e0c

Vi fortsetter bare tradisjonen vi. 😊

For meg var det å være alene med mamma på café  etter 1.skoledag VELDIG  stas ! Én time alene.  Sammen. Ikke med  mine 5 søsken oppå meg. Så jeg viderfører dette til mine barn.

Anonymkode: 67801...0c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her må bonuspappa på jobb etter starten. Og de 3 eldste slutter ikke før halv 2. Så tror nok det blir meg om 1.klassingen på kafé. Husker ikke hva eldste min og jeg gjorde da hun startet.

Anonymkode: 9a9cc...01b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Anonym bruker skrev:

Synes det tar helt av. Ungen har nettopp hatt lang ferie! Hvorfor legge lista så høyt? 

Anonymkode: 6004d...ea1

Helt enig. Det feires ett eller annet hele tiden. Ut å spise, boller, kaker, hurramegrundt annenhver dag. Vi skaper en generasjon som tror alt skal feires. Hva skjer når de vokser opp og forlater redet? Når de møter hverdagen på egenhånd, men uten fanfare for den minste ting? 

Dette er ikke bra. 

Anonymkode: 72084...896

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har tatt meg fri hele dagen, og barnet ville ut og spise på Egon, så da skal vi det :) Synes det er koselig og gjøre litt stas på barnet :)

Har dere noen planer ? eller er dette barne en vanlig dag ? Barnet får også fri fra Sfo i morgen

Anonymkode: 93ed2...d69

Her oppfordrer de barna å være på Sfo første uka for å komme inn i rutiner, bli kjent med gjengen og de har mye bli kjent både med hverandre, bygg, regler osv.

Anonymkode: c8f09...7ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, Anonym bruker said:

Hos oss he førsteklassingene full dag. Dvs til kl 13. Spurte hva han ville etterpå. Han vil på sfo - for der er jo alle kompisene!!

Anonymkode: b1044...650

her drar de fleste 1 klassingene hjem eller til byn etter skolen er ferdig, tror det var 4 av 47 1 klassinger som skulle på sfo idag

Anonymkode: 93ed2...d69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutes ago, Anonym bruker said:

Her oppfordrer de barna å være på Sfo første uka for å komme inn i rutiner, bli kjent med gjengen og de har mye bli kjent både med hverandre, bygg, regler osv.

Anonymkode: c8f09...7ca

Min har vert på SFO første august, så han har blitt kjent med mange og idag skulle få 1 klassinger være der

Anonymkode: 93ed2...d69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 hours ago, Anonym bruker said:

Vi fortsetter bare tradisjonen vi. 😊

For meg var det å være alene med mamma på café  etter 1.skoledag VELDIG  stas ! Én time alene.  Sammen. Ikke med  mine 5 søsken oppå meg. Så jeg viderfører dette til mine barn.

Anonymkode: 67801...0c4

Ja det er jo veldig koslig :)

Anonymkode: 93ed2...d69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, Anonym bruker said:

Første dag i første klasse var vi ute å spiste på Egon. Enig i at det er en spesiell dag. Men i denne tråden får jeg inntrykk av at folk er ute å spiser hvert år på første skoledag. Forsto det som det var 1.klassinger det var snakk om i hovedinnlegget, men kanskje jeg misforsto?

Anonymkode: bb2c4...4a8

her er det snakk om 1klassinger ja :) er kun i år jeg tar han med ut, neste år skal han på sfo etter skolen

Anonymkode: 93ed2...d69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 hours ago, Anonym bruker said:

Nesten vanlig skoledag hos oss, 9 til 13, mot halv ni til ett til vanlig. Jeg skal på jobb, så det blir SFO etter skolen, men så blir det en liten feiring med favorittmiddag og dessert når vi kommer hjem.

Anonymkode: b0950...dd5

kjempe koslig det også da og spise god mat hjemme :)

Anonymkode: 93ed2...d69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Her oppfordrer de barna å være på Sfo første uka for å komme inn i rutiner, bli kjent med gjengen og de har mye bli kjent både med hverandre, bygg, regler osv.

Anonymkode: c8f09...7ca

Her oppfordrer de til å ikke være på SFO idag, men heller feire barne litt. Gå på kafé eller hvert fall gjøre noe ekstra. 

Anonymkode: 9a9cc...01b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hentet barnet før lunsj på AKS. Spiste ute og har kost oss. Skal på skolen kl 17-19 i kveld også begynner de på ordentlig i morra. 

Anonymkode: f7be0...d4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Her oppfordrer de til å ikke være på SFO idag, men heller feire barne litt. Gå på kafé eller hvert fall gjøre noe ekstra. 

Anonymkode: 9a9cc...01b

Veldig spesiell oppfordring. Hvordan formulerte de den? Blir jo et veldig press på foreldrene.

Anonymkode: bb2c4...4a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde fri, henta henne 13.45 og dro å bowla,  hun fikk velge selv . Koselig å gjøre stas på de den dagen. 

Anonymkode: 95fe3...baa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutes ago, Anonym bruker said:

Vi hadde fri, henta henne 13.45 og dro å bowla,  hun fikk velge selv . Koselig å gjøre stas på de den dagen. 

Anonymkode: 95fe3...baa

så gøy :)

Anonymkode: 93ed2...d69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge foreldrene har fri i velferdspermisjon og vi spiser lunsj på Casa Mia i Lillestrøm. Bare en gang de starter i 1. klasse. Søsken er på SFO/ barnehage. 

Anonymkode: aba16...e13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her oppfordres vi til å gjøre noe sammen med barnet etter skolen. Da det å begynne i 1 klasse er ganske stort😊 

Anonymkode: a1534...6c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.8.2019 den 13.43, Anonym bruker skrev:

Her oppfordrer de til å ikke være på SFO idag, men heller feire barne litt. Gå på kafé eller hvert fall gjøre noe ekstra. 

Anonymkode: 9a9cc...01b

Her også. Ingen førsteklassinger på SFO første dagen, foreldrene tok de med hjem når de var ferdige. Foreldrene hadde møte mens de hadde skole. 

Anonymkode: 571ef...797

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Her også. Ingen førsteklassinger på SFO første dagen, foreldrene tok de med hjem når de var ferdige. Foreldrene hadde møte mens de hadde skole. 

Anonymkode: 571ef...797

Glemte at vi ble sterkt oppfordret til å feire i dag, stor stor dag!

Anonymkode: 571ef...797

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...