Gå til innhold

Tror folk virkelig at det å sende nabovarsel gir de fri tilgang til å bråke?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

23 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hehe...du sendte sms og klaget 22.05? 😆

Vi bor på Tøyen, med to småbarn. For noen uker kunne jeg høre på Robin som hadde konsert mens jeg bysset babyen som hadde våknet av Øya.

Lever man blant mennesker må man tåle støy.

Det håper jeg naboene mine også tenker i disse tannutbrudd-tider 😎

Anonymkode: fc296...c41

Jeg tåler støy, men en hjemmefest hvor man hører alt som skjer frem til 04.30 om morgenen er ikke noe jeg aksepterer. Snakket med noen naboer i dag og det hadde vært 140 gjester på festen, den ble holdt ute og hadde live-musikk. Det er passe mye støy

Anonymkode: ddd2d...f2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg tåler støy, men en hjemmefest hvor man hører alt som skjer frem til 04.30 om morgenen er ikke noe jeg aksepterer. Snakket med noen naboer i dag og det hadde vært 140 gjester på festen, den ble holdt ute og hadde live-musikk. Det er passe mye støy

Anonymkode: ddd2d...f2d

Men du visste ikke når du sendte klagemelding 22.05 at de kom til å holde på til 04.30.

Anonymkode: d4a23...2bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men du visste ikke når du sendte klagemelding 22.05 at de kom til å holde på til 04.30.

Anonymkode: d4a23...2bb

Erfaringsmessig- jo. 

Men. Praten med naboen har bare gjort meg enda mer oppgitt over at voksne folk ikke kan oppføre seg. 

Anonymkode: ddd2d...f2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg skrev den selvsagt rett før jeg sendte den. Men erfaringen med disse er at de holder på i timesvis utover natten/morgenen og de har sykt høyt nivå og derfor har jeg mindre tålmodighet med disse enn med andre som forstår at man ikke kan bråke som man vil når man vil.

Jeg tåler mange fester jeg, men disse fester mest og høyest av alle i gata. I tillegg til høy musikk så skriker de for å klare å matche nivået på musikken. 

Det er vel normalt å be noen dempe seg når de bråker fryktelig og det skal dempes innen gitt tid.

Det er kjipt å ikke få sove og å høre på den dundrende musikken, skrikingen og det høye stemmenivået gjestene har når de tar en spasertur gjennom gata. I alle fall når det skjer ofte.

 

Men jeg har ikke spurt om råd for hva jeg skal gjøre noe sted. Ikke om jeg er merkelig eller spesiell heller.

Jeg spurte om folk virkelig er så kunnskapsløse at de tror et nabovarsel gir folk fri tilgang til å bråke så høyt de vil og så lenge de vil. 

Anonymkode: ddd2d...f2d

Uansett hva du spør om er dette spørsmålet aldri unntatt en kontekst. Du spør egentlig ikke om andre folks tanker eller syn på dette når du formulerer et spørsmål som kun har JA/NEI-svar.

Mennesker som bor i byer eller i tettbefolkede strøk bør for sin egen psykiske helses skyld forholde seg til den menneskelige praksisen vi (heldigvis) har i vårt samfunn som innebærer at man feirer milepæler i livet. Ellers bør de flytte på landet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Havhesten2017 skrev:

Uansett hva du spør om er dette spørsmålet aldri unntatt en kontekst. Du spør egentlig ikke om andre folks tanker eller syn på dette når du formulerer et spørsmål som kun har JA/NEI-svar.

Mennesker som bor i byer eller i tettbefolkede strøk bør for sin egen psykiske helses skyld forholde seg til den menneskelige praksisen vi (heldigvis) har i vårt samfunn som innebærer at man feirer milepæler i livet. Ellers bør de flytte på landet. 

Jeg stiller et ja/nei- spørsmål og tenker at om folk vil legge til hvorfor de mener det de mener, så må de gjerne gjøre det. Men å svare på hva jeg bør gjøre i situasjonen er ikke relevant for spørsmålet. 

Det kan virke som at folk flest ikke er klar over at et nabovarsel ikke gir de fri tilgang til å bråke og det er jo trist.

Denne festen gikk over styr også. Det tok helt av. Folk kom hjem drita med tatoveringer, datt over søppelkasser bortover gata, ødela hekker og biler. Heldigvis bor jeg litt slik til at jeg slapp at de gikk rett forbi huset mitt. Arrangerer man fest, så har man ansvaret for at det ikke tar helt av. Hun som hadde festen burde hatt mer kontroll på hvem hun inviterer.

Anonymkode: ddd2d...f2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutes ago, Anonym bruker said:

Jeg stiller et ja/nei- spørsmål og tenker at om folk vil legge til hvorfor de mener det de mener, så må de gjerne gjøre det. Men å svare på hva jeg bør gjøre i situasjonen er ikke relevant for spørsmålet. 

Det kan virke som at folk flest ikke er klar over at et nabovarsel ikke gir de fri tilgang til å bråke og det er jo trist.

Denne festen gikk over styr også. Det tok helt av. Folk kom hjem drita med tatoveringer, datt over søppelkasser bortover gata, ødela hekker og biler. Heldigvis bor jeg litt slik til at jeg slapp at de gikk rett forbi huset mitt. Arrangerer man fest, så har man ansvaret for at det ikke tar helt av. Hun som hadde festen burde hatt mer kontroll på hvem hun inviterer.

Anonymkode: ddd2d...f2d

Du har jaggu full kontroll på hva som skjedde på denne festen. Hvem hadde med portabelt tatoveringsstudio og hvor mange røde biler ble ødelagt denne dagen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, beef sister skrev:

Du har jaggu full kontroll på hva som skjedde på denne festen. Hvem hadde med portabelt tatoveringsstudio og hvor mange røde biler ble ødelagt denne dagen? 

Jeg har snakket med naboene. Jeg visste ikke noe om dette før jeg snakket med dem.

Anonymkode: ddd2d...f2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg stiller et ja/nei- spørsmål og tenker at om folk vil legge til hvorfor de mener det de mener, så må de gjerne gjøre det. Men å svare på hva jeg bør gjøre i situasjonen er ikke relevant for spørsmålet. 

Det kan virke som at folk flest ikke er klar over at et nabovarsel ikke gir de fri tilgang til å bråke og det er jo trist.

Denne festen gikk over styr også. Det tok helt av. Folk kom hjem drita med tatoveringer, datt over søppelkasser bortover gata, ødela hekker og biler. Heldigvis bor jeg litt slik til at jeg slapp at de gikk rett forbi huset mitt. Arrangerer man fest, så har man ansvaret for at det ikke tar helt av. Hun som hadde festen burde hatt mer kontroll på hvem hun inviterer.

Anonymkode: ddd2d...f2d

Hells Angels fest da 🚴‍♂️🚴‍♀️🍻:krangle::regler:

Anonymkode: 16b48...391

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hells Angels fest da 🚴‍♂️🚴‍♀️🍻:krangle::regler:

Anonymkode: 16b48...391

Etter hva jeg lærte i dag, så er vertinnen for festen en kjent blogger. Jeg har aldri hørt om henne, men hun hadde leid inn band og tatovør. 

Anonymkode: ddd2d...f2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, at du ikke ser moroa med fulle, nytatoverte mennesker! Herlighet, et slikt syn kunne jeg levd på i dagesvis.

Slutt å baksnakke med naboer da...det er bare kjipt.

Anonymkode: fc296...c41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Haha, at du ikke ser moroa med fulle, nytatoverte mennesker! Herlighet, et slikt syn kunne jeg levd på i dagesvis.

Slutt å baksnakke med naboer da...det er bare kjipt.

Anonymkode: fc296...c41

Sikkert morsomt med hekk-diving, aøppelkassevelting og fylletatovering når man er 15-20. Så blir man voksen og skjønner at man koster naboene penger og og en helvetes ekkel ryddejobb dagen derpå. Kan love at de ikke kommer tilbake for å rette opp feilen. 

Anonymkode: ddd2d...f2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Havhesten2017 skrev:

Uansett hva du spør om er dette spørsmålet aldri unntatt en kontekst. Du spør egentlig ikke om andre folks tanker eller syn på dette når du formulerer et spørsmål som kun har JA/NEI-svar.

Mennesker som bor i byer eller i tettbefolkede strøk bør for sin egen psykiske helses skyld forholde seg til den menneskelige praksisen vi (heldigvis) har i vårt samfunn som innebærer at man feirer milepæler i livet. Ellers bør de flytte på landet. 

Jeg bor på landet, og vi synes også det er fint å få sove om natta. Håper virkelig ikke alle som ikke vil forholde seg til regler og normal folkeskikk flytter ut hit (ja, vi har naboer på landet også).

Anonymkode: 9c484...a7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Den perfekte mor, påan igjen skrev:

Men hvordan er egentlig reglene når det kommer til festivaler? Jeg er en av dem som bor i et område med festival på sommeren. Det innebærer flere dager og netter med svært høy musikk og støy. Nabovarsel blir aldri sendt ut, men vi vet jo at det kommer.

Er du fra Kvinesdal?

Anonymkode: 2d02c...739

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er du fra Kvinesdal?

Anonymkode: 2d02c...739

Jeg vil ikke si hvor jeg bor😏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎19‎.‎08‎.‎2019 den 12.45, Anonym bruker skrev:

Hvilken festival er det? Jeg vet at Øya avslutter alle konserter kl. 23 pga. regler for støy i boligområde (det har vel hendt at en og annen artist har sneket seg til et ekstranummer), og så blir det jo noe støy når alle skal forlate området rett etter. Om folk blir hengene igjen rett utenfor festivalen og bråke er det jo ikke så mye de får gjort, men har inntrykk av at de har et strengt regelverk å forholde seg til. Hvor mye bråk som er under opp- og nedrigging vet jeg ikke, regner med det også må gjøres innenfor kl. 07-23.

Anonymkode: 40941...b18

I Fredrikstad har vi festivaler som varer til i hvert fall 01.00 😃 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Eliseflisa skrev:

I Fredrikstad har vi festivaler som varer til i hvert fall 01.00 😃 

Det er de lokale forskriftene og kommunenes tillatelser som avgjør dette med festivaler og konserter osv. Kommunen har tillatt til et visst klokkeslett og da må både arrangør og folket forholde seg til det. De står over borettslag og velforeningers bestemmelser

Anonymkode: ddd2d...f2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.8.2019 den 9.02, Den perfekte mor, påan igjen skrev:

Jeg vil ikke si hvor jeg bor😏

Kan du seriøst ikke bli ferdig med det og la det ligge? Hva faen? Get over it! Drita lei denne tråden din nå.

Anonymkode: c06e0...61d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kan du seriøst ikke bli ferdig med det og la det ligge? Hva faen? Get over it! Drita lei denne tråden din nå.

Anonymkode: c06e0...61d

Har det klikka for deg?

Anonymkode: d4a23...2bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kan du seriøst ikke bli ferdig med det og la det ligge? Hva faen? Get over it! Drita lei denne tråden din nå.

Anonymkode: c06e0...61d

Jeg er ikke HI😘

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Eliseflisa skrev:

I Fredrikstad har vi festivaler som varer til i hvert fall 01.00 😃 

Ifjor fikk Idyll og Månefestivalen lov til å holde på til midnatt. Vet ikke åssen det var i år. 

Anonymkode: 16b48...391

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.8.2019 den 23.08, Anonym bruker skrev:

Sender mat ut nabovarsel betyr det bråk utover normal stilletid. Antar at det er blokk det er snakk om? Syns man skal holde ut til etter 00. Men om det er folk på veranda, skyhøy musikk med verandadør åpen osv, så skal man si ifra. Hvis ikke lydnivået/musikken endrer seg etter 00 og varer utover natta kan man ta en telefon til politiet. 
Men om man bor i blokk, og det er send ut varsel, så må man forvente lydniva etter klokken 22 altså.

Anonymkode: f756a...a02

"Skyhøy musikk"? 

Anonymkode: 79fb0...89b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...