Gå til innhold

Blødning fra magen. Ekkel tråd!!!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så godt å høre at du gikk til legen, Hi! :)

Hvis ikke man selv tar egen helse på alvor er det ingen andre som gjør det, det er min erfaring fra flere år med kamp mot helsevesenet. Jeg var nok tøff med deg tidligere i tråden, men min erfaring er at man ikke kan la dårlige erfaringer med duster i helsevesenet, enten de mangler menneskelige egenskaper eller kompetanse, få en til å gi opp. Den eneste det går utover er en selv.

Du har en del andre helseproblemer, som jeg forstår, kanskje dette også kan gjøre at de ser ting i sammenheng, eller ser på de tingene på nytt. Uanstt er det bra at de tar dette på alvor og at de følger deg opp.

Lykke til videre - aldri gi deg! :)

Anonymkode: 70d0b...857

Takk :) Ja, jeg håper jo det, de har tvilt litt på meg tidligere og det med blødningen er enda en faktor i sykdomsbildet som kanskje gjør at de skjønner at det faktisk er noe veldig gærent.

Anonymkode: 3cef5...253

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Skal ta avføringsprøver (3 stk), tok crp og blodprosent som kom tilbake normalt. De virket ikke særlig bekymret akkurat. Men siden det har skjedd flere ganger så vil de følge det opp, men de ser an prøvesvarene først.

Anonymkode: 3cef5...253

De var ikke særlig bekymret da det skjedde mammaen til en venninne heller, sikkert bare hemoroider sa de. Når de endelig fant ut at det var kreft var det for sent, og hun døde.

Ikke for å være kjip altså, men det er viktig at det blir fulgt opp, så ikke la deg avspise om du selv er bekymret, man skal lytte til magefølelsen om man tror noe er galg.

Anonymkode: d2458...6a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

De var ikke særlig bekymret da det skjedde mammaen til en venninne heller, sikkert bare hemoroider sa de. Når de endelig fant ut at det var kreft var det for sent, og hun døde.

Ikke for å være kjip altså, men det er viktig at det blir fulgt opp, så ikke la deg avspise om du selv er bekymret, man skal lytte til magefølelsen om man tror noe er galg.

Anonymkode: d2458...6a3

Ja, de nevnte hemorroider her også, jeg tror ikke det er det siden jeg hadde så fryktelig vondt i magen. Spurte om de kunne ta en gentest for å sjekke for kreft, men det ville ikke legen. De skal dog sjekke det via "fekalprøvene".

Anonymkode: 3cef5...253

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Takk :) Ja, jeg håper jo det, de har tvilt litt på meg tidligere og det med blødningen er enda en faktor i sykdomsbildet som kanskje gjør at de skjønner at det faktisk er noe veldig gærent.

Anonymkode: 3cef5...253

Du lever i kroppen din, så når du kjenner at det er noe veldig galt og du har andre ting som er bekreftet - fortsett å stole på deg selv. Samle gjerne journalinformasjon og presenter et kortfattet ressymé av journalen til nye leger du kommer borti, for dessverre så sitter de ofte og kun er opptatt av sitt eget lille spesialfelt. Det er en av de tingene som ikke fungerer i helsevesenet i dag, at de blir så spesialiserte at ingen lenger sitter på helhetsoversikten og ser ting i sammenheng, det er i hvert fall min erfaring.

Uansett om de finner ut noe nå eller ikke, ikke gi deg, for når du får slike blødninger så er det et tegn på at noe ikke fungerer som det skal i kroppen din, og da må du fortsette å mase på dem, om det er det du må gjøre.

Ikke vær redd for å kontakte Pasientombudet igjen, de gir ofte god hjelp. Ellers er det også mulig å klage til f.eks. avd.leder innen spesialiteten som utreder deg, sykehusdirektør eller fylkesmann. Her kan også Pasientombudet hjelpe deg.

Ta vare på deg selv fremover :)

Anonymkode: 70d0b...857

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...