Gå til innhold

Blødning fra magen. Ekkel tråd!!!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Nei :( Men jeg skal følge med utover natten. Og vet at jeg bør bestille time hos fastlegen i morgen. 

Anonymkode: 3cef5...253

Det er jo mye bedre å gjøre det, i stedet for å risikere å måtte innlegges

Anonymkode: 0dcee...82b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Det er jo mye bedre å gjøre det, i stedet for å risikere å måtte innlegges

Anonymkode: 0dcee...82b

Ja. Men de er ofte hysteriske pga sykehistorien min, så er redd de sender meg til akutten hvis jeg fortsatt blør i morra. 

Men leste at mye kan avdekkes kun med en avføringsprøve. Det er ikke skummelt.

Anonymkode: 3cef5...253

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

huffda. Var han rundt 30 år han og?

Anonymkode: 3cef5...253

Nei, i 40-årene.

Anonymkode: 0dcee...82b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Nei, i 40-årene.

Anonymkode: 0dcee...82b

Ok, lett å tenke at når man er ung så skjer ikke sånt. Jeg tenker ofte det. Men det er jo bare tull.

 

Anonymkode: 3cef5...253

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Ja. Men de er ofte hysteriske pga sykehistorien min, så er redd de sender meg til akutten hvis jeg fortsatt blør i morra. 

Men leste at mye kan avdekkes kun med en avføringsprøve. Det er ikke skummelt.

Anonymkode: 3cef5...253

Du har rett i at det ikke er skummelt, men det skal jo som regel gjøres over noen dager, så da spørs det vel hva legen tenker om det. Men blir du sendt til akutten, så blir du det. Det er mye bedre å få det overstått.

Anonymkode: 0dcee...82b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ok, lett å tenke at når man er ung så skjer ikke sånt. Jeg tenker ofte det. Men det er jo bare tull.

 

Anonymkode: 3cef5...253

Det kan skje alle. Blødningene hans ble forårsaket av komplikasjon etter inngrep, og ble forverret av egen dumskap. Men det gikk bra

Anonymkode: 0dcee...82b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så kommer til å ringe legekontoret og spørre om time. Får sikkert på dagen. 

Anonymkode: 3cef5...253

Veldig bra 👍Lykke til :)

Anonymkode: 0dcee...82b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du har rett i at det ikke er skummelt, men det skal jo som regel gjøres over noen dager, så da spørs det vel hva legen tenker om det. Men blir du sendt til akutten, så blir du det. Det er mye bedre å få det overstått.

Anonymkode: 0dcee...82b

Ja. Så lenge de ikke gir meg noe jeg ikke tåler. Er mest det jeg er redd for. At de prøver å gi meg intravenøst eller noe. 

Anonymkode: 3cef5...253

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det kan skje alle. Blødningene hans ble forårsaket av komplikasjon etter inngrep, og ble forverret av egen dumskap. Men det gikk bra

Anonymkode: 0dcee...82b

Det er jo bra det gikk bra... 

Anonymkode: 3cef5...253

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Veldig bra 👍Lykke til :)

Anonymkode: 0dcee...82b

takk :)

Anonymkode: 3cef5...253

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja. Så lenge de ikke gir meg noe jeg ikke tåler. Er mest det jeg er redd for. At de prøver å gi meg intravenøst eller noe. 

Anonymkode: 3cef5...253

Vet du, det kjønner jeg veldig godt. Det er ikke lett når man føler man må passe på, i tillegg til å ikke være i form.

Anonymkode: 0dcee...82b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vet du, det kjønner jeg veldig godt. Det er ikke lett når man føler man må passe på, i tillegg til å ikke være i form.

Anonymkode: 0dcee...82b

Ja, det er overveldende. Men har skrevet et skriv som jeg tar med meg om det blir nødvendig. En psykolog har også skrevet noe til dem, som skal ligge i journalen min. Tror det skal dukke opp når de går inn i den. 

Men det er noe med erfaringene man gjør seg. Man blir skeptisk og redd. Jaja. 

Anonymkode: 3cef5...253

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Idiot? Takk skal du ha. Du vet ingenting om meg og hvilken tortur jeg har vært gjennom på sykehuset. Du vet ikke hva for noe f*enskap norske sykehus er i stand til å utføre mot pasientene sine, i en dyp kjeller. Uten bedøvelse.

Anonymkode: 3cef5...253

Nei, jeg vet ikke noe om deg. Det er likevel idiotisk å nekte å oppsøke lege med de symptomene du har nå!

Du aner heller ikke noe om meg eller hva jeg har gjennomgått i helsevesenet - det ville forundret deg, tror jeg. Men ÉN ting vet jeg, det er at jeg IKKE vil la idioter av noen inkompetente leger, helt blottet for empati (ja, jeg har vært borti de!) få hindre meg i å søke hjelp når jeg trenger det. Jeg aksepterer ikke å bli sykere fordi en eller flere leger jeg har vært hos tidligere ikke har gjort jobben sin eller gjort den dårlig.

Dette er DITT LIV, det i verste fall kan stå om! Forhåpentligvis er det ikke noe farlig, men du har symptomer som gjør at hvis det skulle vise seg å være det, da er det helt avgjørende å få rask hjelp! Har du barn har du et ford.mt ansvar for å ta vare på deg selv slik at de ikke risikerer å bli morløs. Men mest av alt - du skylder deg selv å kjempe for ditt eget liv og din egen helse.

Uansett hva du har opplevd tidligere, ikke la det få styre deg feil vei. Søk hjelp for den helseangsten du har fått pga. uheldige møter med helsevesenet. Søk hjelp, krev hjelp. Stå opp for deg selv og tro at du fortjener og kan kreve god behandling og bli tatt på alvor.

Ring lege i morgen!

Anonymkode: 70d0b...857

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, jeg vet ikke noe om deg. Det er likevel idiotisk å nekte å oppsøke lege med de symptomene du har nå!

Du aner heller ikke noe om meg eller hva jeg har gjennomgått i helsevesenet - det ville forundret deg, tror jeg. Men ÉN ting vet jeg, det er at jeg IKKE vil la idioter av noen inkompetente leger, helt blottet for empati (ja, jeg har vært borti de!) få hindre meg i å søke hjelp når jeg trenger det. Jeg aksepterer ikke å bli sykere fordi en eller flere leger jeg har vært hos tidligere ikke har gjort jobben sin eller gjort den dårlig.

Dette er DITT LIV, det i verste fall kan stå om! Forhåpentligvis er det ikke noe farlig, men du har symptomer som gjør at hvis det skulle vise seg å være det, da er det helt avgjørende å få rask hjelp! Har du barn har du et ford.mt ansvar for å ta vare på deg selv slik at de ikke risikerer å bli morløs. Men mest av alt - du skylder deg selv å kjempe for ditt eget liv og din egen helse.

Uansett hva du har opplevd tidligere, ikke la det få styre deg feil vei. Søk hjelp for den helseangsten du har fått pga. uheldige møter med helsevesenet. Søk hjelp, krev hjelp. Stå opp for deg selv og tro at du fortjener og kan kreve god behandling og bli tatt på alvor.

Ring lege i morgen!

Anonymkode: 70d0b...857

Jeg har ikke krav på psykisk hjelp. Det står sort på hvitt. Har mottatt 3 års psykiatrisk hjelp pga traumer. 

Ja - jeg skal ringe legen i morgen.

Anonymkode: 3cef5...253

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

huffda. Var han rundt 30 år han og?

Anonymkode: 3cef5...253

Jeg var 27 år når jeg oppdaget blod i avføringen og fikk påvist endetarmskreft. Jeg var heldigvis så tidlig til lege at det ikke var spredning samt at den var så liten at jeg slapp utlagt tarm.

Anonymkode: 5e4c5...8b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg var 27 år når jeg oppdaget blod i avføringen og fikk påvist endetarmskreft. Jeg var heldigvis så tidlig til lege at det ikke var spredning samt at den var så liten at jeg slapp utlagt tarm.

Anonymkode: 5e4c5...8b0

hadde du andre symptomer?

Anonymkode: 3cef5...253

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ringte legen, de mente det ikke var akutt. Er også mye bedre i magen idag, fortsatt vondt, men ikke blødning. 

Så skal til legen i morgen. Jeg skal be dem ta blodprøve også. JEG tror jeg har fått i meg bakterier.

Anonymkode: 3cef5...253

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ringte legen, de mente det ikke var akutt. Er også mye bedre i magen idag, fortsatt vondt, men ikke blødning. 

Så skal til legen i morgen. Jeg skal be dem ta blodprøve også. JEG tror jeg har fått i meg bakterier.

Anonymkode: 3cef5...253

Hva slags bakterier kan gi blod i avføringen da?

Anonymkode: 0dcee...82b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva slags bakterier kan gi blod i avføringen da?

Anonymkode: 0dcee...82b

Mange det.

Anonymkode: 9350b...045

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

hadde du andre symptomer?

Anonymkode: 3cef5...253

Nei, kun blod

Anonymkode: 5e4c5...8b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ta avføringsprøver (3 stk), tok crp og blodprosent som kom tilbake normalt. De virket ikke særlig bekymret akkurat. Men siden det har skjedd flere ganger så vil de følge det opp, men de ser an prøvesvarene først.

Anonymkode: 3cef5...253

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Skal ta avføringsprøver (3 stk), tok crp og blodprosent som kom tilbake normalt. De virket ikke særlig bekymret akkurat. Men siden det har skjedd flere ganger så vil de følge det opp, men de ser an prøvesvarene først.

Anonymkode: 3cef5...253

Så godt å høre at du gikk til legen, Hi! :)

Hvis ikke man selv tar egen helse på alvor er det ingen andre som gjør det, det er min erfaring fra flere år med kamp mot helsevesenet. Jeg var nok tøff med deg tidligere i tråden, men min erfaring er at man ikke kan la dårlige erfaringer med duster i helsevesenet, enten de mangler menneskelige egenskaper eller kompetanse, få en til å gi opp. Den eneste det går utover er en selv.

Du har en del andre helseproblemer, som jeg forstår, kanskje dette også kan gjøre at de ser ting i sammenheng, eller ser på de tingene på nytt. Uanstt er det bra at de tar dette på alvor og at de følger deg opp.

Lykke til videre - aldri gi deg! :)

Anonymkode: 70d0b...857

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...