Gå til innhold

Blødning fra magen. Ekkel tråd!!!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har 2 ganger på noen uker hatt blødning fra tarmen. Først får jeg smerter, som ved omgangssyke, så kommer det slim med friskt blod inni. 

Dette har altså skjedd 2 ganger. Jeg sliter med allergier, mat og alt mulig, og lurer på om det kan ha med allergi å gjøre? En besteforelder av meg hadde tykktarmkreft flere ganger, døde til slutt av det.

Anonymkode: 3cef5...253

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

gå til legen, ikke spør her, det kan være alvorlig,men kan også ikke være noe som helst

Anonymkode: cb8ea...b78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ringer du selvfølgelig legen i morgen og ber om time! Ingenting å lure på!

Ingen her kan vite årsaken hos deg, om den er uskyldig eller ikke. Fordi det er en liten sjanse for at det ikke er det (merk liten), så må du til legen, og da også pga. familiehistorikk.

Anonymkode: 70d0b...857

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

gå til legen, ikke spør her, det kan være alvorlig,men kan også ikke være noe som helst

Anonymkode: cb8ea...b78

Kan IBS gjøre det?

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Da ringer du selvfølgelig legen i morgen og ber om time! Ingenting å lure på!

Ingen her kan vite årsaken hos deg, om den er uskyldig eller ikke. Fordi det er en liten sjanse for at det ikke er det (merk liten), så må du til legen, og da også pga. familiehistorikk.

Anonymkode: 70d0b...857

 

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er bedre å få det sjekket en gang for mye enn en gang for lite.

Anonymkode: b1d85...8f0

Jeg VIL IKKE TIL legen. Har legeskrekk og er allergisk mot masse medikamenter osv. Har dårlig erfaring med leger.

 

 

Anonymkode: 3cef5...253

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta kontakt med legen. Onkelen min har akkurat opplevd noe av det samme, men ignorerte det til han havnet på sykehuset fordi han ble kjempedårlig pga innvendige blødninger.

Anonymkode: 0dcee...82b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Just now, Anonym bruker said:

Kan IBS gjøre det?

 

Jeg VIL IKKE TIL legen. Har legeskrekk og er allergisk mot masse medikamenter osv. Har dårlig erfaring med leger.

 

 

Anonymkode: 3cef5...253

jeg hadde gått uansett, hater tannlegen og ville ikke gå, men man MÅ. er veldig dumt hvis det for eksempel er kreft og du ikke blir behandlet, ikke for og skremme deg,men det er fakta dessverre

Anonymkode: cb8ea...b78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kan IBS gjøre det?

Jeg VIL IKKE TIL legen. Har legeskrekk og er allergisk mot masse medikamenter osv. Har dårlig erfaring med leger.

Anonymkode: 3cef5...253

Så det du sier er at du heller ev. vil dø en smertefull død fremfor å gå til lege... javel, da er det ditt valg... for det kan skje om du ikke tar din egen helse på alvor!

IKKE vær så idiot at du lar noen dårlige erfaringer hindre deg fra å oppsøke nødvendig helsehjelp!

Jeg håper du ikke har barn?

Anonymkode: 70d0b...857

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være blod pga forstoppelse som har gitt rift eller hemoroider, inflammatoriske tarmsykdommer, infeksjoner, osv osv. IBS skal ikke gi blod i avføringen. Det er noen få studier på at matallergi kan gi blod i avføringen, men da er det ikke snakk om IgE-mediert straksallergier, men annen type allergi https://www.cghjournal.org/article/S1542-3565(08)00796-9/fulltext

Anonymkode: dd4ae...f3a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kan IBS gjøre det?

 

Jeg VIL IKKE TIL legen. Har legeskrekk og er allergisk mot masse medikamenter osv. Har dårlig erfaring med leger.

 

 

Anonymkode: 3cef5...253

Neivel. Så får du dø, da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan selvfølgelig være helt uskyldig, og som regel er blødning fra tarmen det. 

Men noen ganger er det ikke det, noen ganger er det alvorlig, som kreft. 

Derfor må man til lege når man opplever sånt, for å utelukke at det er noe farlig. 

Veldig kjipt for deg om du lar være å gå til lege også er det kreft.... 

Anonymkode: d2458...6a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kan IBS gjøre det?

 

Jeg VIL IKKE TIL legen. Har legeskrekk og er allergisk mot masse medikamenter osv. Har dårlig erfaring med leger.

 

 

Anonymkode: 3cef5...253

Idiot. 

Anonymkode: cd429...b48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Kan IBS gjøre det?

 

Jeg VIL IKKE TIL legen. Har legeskrekk og er allergisk mot masse medikamenter osv. Har dårlig erfaring med leger.

 

 

Anonymkode: 3cef5...253

Men det er mye værre å ikke vite, kanskje er det noe alvorlig, kanskje ikke. Men det er det kun legen som kan fortelle deg

Anonymkode: 0dcee...82b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Ta kontakt med legen. Onkelen min har akkurat opplevd noe av det samme, men ignorerte det til han havnet på sykehuset fordi han ble kjempedårlig pga innvendige blødninger.

Anonymkode: 0dcee...82b

huffda. Var han rundt 30 år han og?

Anonymkode: 3cef5...253

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

jeg hadde gått uansett, hater tannlegen og ville ikke gå, men man MÅ. er veldig dumt hvis det for eksempel er kreft og du ikke blir behandlet, ikke for og skremme deg,men det er fakta dessverre

Anonymkode: cb8ea...b78

Jeg vet det. 

Anonymkode: 3cef5...253

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Så det du sier er at du heller ev. vil dø en smertefull død fremfor å gå til lege... javel, da er det ditt valg... for det kan skje om du ikke tar din egen helse på alvor!

IKKE vær så idiot at du lar noen dårlige erfaringer hindre deg fra å oppsøke nødvendig helsehjelp!

Jeg håper du ikke har barn?

Anonymkode: 70d0b...857

Idiot? Takk skal du ha. Du vet ingenting om meg og hvilken tortur jeg har vært gjennom på sykehuset. Du vet ikke hva for noe f*enskap norske sykehus er i stand til å utføre mot pasientene sine, i en dyp kjeller. Uten bedøvelse.

Anonymkode: 3cef5...253

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Det kan være blod pga forstoppelse som har gitt rift eller hemoroider, inflammatoriske tarmsykdommer, infeksjoner, osv osv. IBS skal ikke gi blod i avføringen. Det er noen få studier på at matallergi kan gi blod i avføringen, men da er det ikke snakk om IgE-mediert straksallergier, men annen type allergi https://www.cghjournal.org/article/S1542-3565(08)00796-9/fulltext

Anonymkode: dd4ae...f3a

takk

Anonymkode: 3cef5...253

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Idiot? Takk skal du ha. Du vet ingenting om meg og hvilken tortur jeg har vært gjennom på sykehuset. Du vet ikke hva for noe f*enskap norske sykehus er i stand til å utføre mot pasientene sine, i en dyp kjeller. Uten bedøvelse.

Anonymkode: 3cef5...253

Jada. 

Anonymkode: ecd43...80f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Jada. 

Anonymkode: ecd43...80f

Du er fullstendig uvitende.

Anonymkode: 3cef5...253

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Idiot? Takk skal du ha. Du vet ingenting om meg og hvilken tortur jeg har vært gjennom på sykehuset. Du vet ikke hva for noe f*enskap norske sykehus er i stand til å utføre mot pasientene sine, i en dyp kjeller. Uten bedøvelse.

Anonymkode: 3cef5...253

Jøjemeg, skulle skrevet manus til skrekkfilmer du ;)

Men fra spøk til alvor, det er mange av oss som har vært syke, som har vært gjennom mer eller mindre smertefulle undersøkelser, operasjoner osv. Skjønner at du har angst og derfor kvier deg, men å la være å gå til lege er neppe et godt alternativ.

Prøv igjen, vær litt ydmyk, fortell om angsten din. Så får vi håpe du møter på empasiske mennesker i helsevesenet denne gangen.

Anonymkode: d2458...6a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jøjemeg, skulle skrevet manus til skrekkfilmer du ;)

Men fra spøk til alvor, det er mange av oss som har vært syke, som har vært gjennom mer eller mindre smertefulle undersøkelser, operasjoner osv. Skjønner at du har angst og derfor kvier deg, men å la være å gå til lege er neppe et godt alternativ.

Prøv igjen, vær litt ydmyk, fortell om angsten din. Så får vi håpe du møter på empasiske mennesker i helsevesenet denne gangen.

Anonymkode: d2458...6a3

De er sjeldne å finne, dessverre. Sist jeg var der måtte jeg klage inn legen.

Anonymkode: 3cef5...253

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

De er sjeldne å finne, dessverre. Sist jeg var der måtte jeg klage inn legen.

Anonymkode: 3cef5...253

Kanskje du må tenke litt på hvordan du møter dem, og ikke bare ha alle piggene ut så de misliker deg med en gang?

Jeg har vært mye på sykehus, på mange avdelinger, kroppen min er en skikkelig mandagskropp hvor alt bare svikter. Siste årene har jeg vært på indremedisinsk, nevrologisk, slagavdeling, hjerteavdeling og gynekologisk avdeling, jeg har blitt operert i alle bauger og retninger.

Men jeg har, bank i bordet, aldri møtt hverken leger eller sykepleiere som har manglet empati eller omsorg. Den ene gynekologen som opererte meg var nok litt krass, men aldri ufin, og egentlig ikke mot meg heller bare mot alle andre.

Om du møter dem med en vennlig tone, er litt ydmyk, setter pris på jobben de gjør, viser litt takknemlighet osv, så er det helt utrolig hvor hyggelig de er tilbake. Vær oppriktig nysgjerrig, spør gjerne, og vis interesse, så får du forklart, de strekker seg den meteren ekstra for deg. Prøv og se.

Anonymkode: d2458...6a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slim kombinert med blod fra tarmen skal skjekkes. Har du noen som kan være med deg til legen og han gjøre det lettere å overvinne frykten? 

Anonymkode: 51df5...dfb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Kanskje du må tenke litt på hvordan du møter dem, og ikke bare ha alle piggene ut så de misliker deg med en gang?

Jeg har vært mye på sykehus, på mange avdelinger, kroppen min er en skikkelig mandagskropp hvor alt bare svikter. Siste årene har jeg vært på indremedisinsk, nevrologisk, slagavdeling, hjerteavdeling og gynekologisk avdeling, jeg har blitt operert i alle bauger og retninger.

Men jeg har, bank i bordet, aldri møtt hverken leger eller sykepleiere som har manglet empati eller omsorg. Den ene gynekologen som opererte meg var nok litt krass, men aldri ufin, og egentlig ikke mot meg heller bare mot alle andre.

Om du møter dem med en vennlig tone, er litt ydmyk, setter pris på jobben de gjør, viser litt takknemlighet osv, så er det helt utrolig hvor hyggelig de er tilbake. Vær oppriktig nysgjerrig, spør gjerne, og vis interesse, så får du forklart, de strekker seg den meteren ekstra for deg. Prøv og se.

Anonymkode: d2458...6a3

Jeg oppførte meg eksemplarisk. Rolig og stille, det var hun som angrep meg ut av det blå. Pasientombudet var enige.

Jeg har vært på sykehuset mange ganger, og har møtt så utrolig mange dårlige sykepleiere og leger. Ikke alle så klart, men dessverre de fleste. 

Anonymkode: 3cef5...253

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Slim kombinert med blod fra tarmen skal skjekkes. Har du noen som kan være med deg til legen og han gjøre det lettere å overvinne frykten? 

Anonymkode: 51df5...dfb

Nei :( Men jeg skal følge med utover natten. Og vet at jeg bør bestille time hos fastlegen i morgen. 

Anonymkode: 3cef5...253

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...