Anonym bruker Skrevet 13. august 2019 #1 Skrevet 13. august 2019 Var i selskap med mange inviterte. Jeg var førstemann som kom, og etter 4 timer sa jeg, nå takker jeg for meg, takk for laget. Da sa en av vertene : Ja gå du så blir vi endelig kvitt deg. Flere av gjestene lo. Følte meg latterliggjort. Ja jeg vet folk tuller med sånn, men jeg synes ikke det passer seg. Jeg ble såret og synes ikke noe om sånne kommentarer. Det er alltid noe i det man sier, sies det. Jeg skjønner ikke poenget med å være frekk og morsom på andre sine vegne. Vedkommende tilbudte seg og å henge opp en persienne for meg. Noe som skulle vært gjort for flere uker siden. For 2 uker siden kom vedkommende med en klipper og ba meg klippe av alle persiennene selv. I selskapet spurte han om jeg hadde klippet de, jeg sa ja, men ikke en lyd om han skulle komme å henge de opp. Nå er jeg irritert, og får en annen til å gjøre det. Så kan vedkommende se at jeg ikke gadd vente lenger. Er det på sin plass og gi beskjed at jeg ikke synes noe om slike "morsomheter" i et selskap med 20 mann tilstede? Anonymkode: 5f841...ab7
Anonym bruker Skrevet 13. august 2019 #2 Skrevet 13. august 2019 Jeg tror du er for sår. Jeg ville ikke tatt det opp. Når det gjelder persiennen, kan du ikke ringe vedkommende og avtale en dato? Anonymkode: 10c72...c33
Anonym bruker Skrevet 13. august 2019 #3 Skrevet 13. august 2019 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg tror du er for sår. Jeg ville ikke tatt det opp. Når det gjelder persiennen, kan du ikke ringe vedkommende og avtale en dato? Anonymkode: 10c72...c33 Ja kanskje jeg er for sår, men vedkommende er ganske så frekk til tider. En gang ble jeg kalt monster. Noe jeg ga beskjed om jeg IKKE likte. Allikvel har vedkommende tullet med dette i etterkant også. Når det gjelder persiennene så spurte jeg vekommende om h*n kunne henge de opp før de reiste på ferie, som nå er flere uker siden. Fikk ja til svar, men er enda ikke gjort. Da tenker jeg at jeg ikke gidder å mase mer. Spør man om en tjeneste, forventer ihvertfall jeg at avtalen blir holdt. Anonymkode: 5f841...ab7
Anonym bruker Skrevet 13. august 2019 #4 Skrevet 13. august 2019 Noen mangler bare sosiale antenner, og her har du et eksempel. Men ingen grunn til å bli hårsår. Tipper dette er replikken når alle som er på besøk der i huset skal gå.. Anonymkode: f8c2a...553
Anonym bruker Skrevet 13. august 2019 #5 Skrevet 13. august 2019 For en frekk, usosial type! Anonymkode: 73da1...e9c
Anonym bruker Skrevet 13. august 2019 #6 Skrevet 13. august 2019 Det er veldig frekt og jeg hadde svart frekt tilbake. - Slik du snakker til gjestene dine så går nok resten i løpet av 30 minutter. - Du vet du bare får dekket støttekontakt fire timer i uka så jeg må faktisk gå nå. - Er du såret fordi jeg sa fire timer var maks for hvor lenge jeg orka å se trynet ditt? - Kvitt meg? Du tryglet meg jo om å komme fordi resten av gjestene var så kjedelige. Anonymkode: 6ed3c...1c9
Anonym bruker Skrevet 13. august 2019 #7 Skrevet 13. august 2019 Uæh, du er anstrengende! Anonymkode: 284ae...efd
Anonym bruker Skrevet 13. august 2019 #8 Skrevet 13. august 2019 Du overdriver! Ja, teit kommentar, men det er da virkelig ikke noe å bli såret over! Og avtalte dere når han skulle komme å fikse? Eller sa dere bare «før ferien»? Hvis han har sagt han kan før ferien, er det ditt ansvar å komme med tid, f.eks mandag kl. 17.00. Da er det er en avtale. Løst snakk, som «før ferien» kan virkelig ikke kalles en avtale! Anonymkode: b438e...7cb
Anonym bruker Skrevet 13. august 2019 #9 Skrevet 13. august 2019 Jeg er sjokkert over svarene dine her. Jeg synes han var direkte ufin, og hadde faktisk ikke giddet omgåes han mer. Slikt finner jeg meg ikke i ! Nesten så man skulle tro han var forelska i deg. Anonymkode: c085c...fab
Anonym bruker Skrevet 13. august 2019 #10 Skrevet 13. august 2019 38 minutter siden, Anonym bruker skrev: Du overdriver! Ja, teit kommentar, men det er da virkelig ikke noe å bli såret over! Og avtalte dere når han skulle komme å fikse? Eller sa dere bare «før ferien»? Hvis han har sagt han kan før ferien, er det ditt ansvar å komme med tid, f.eks mandag kl. 17.00. Da er det er en avtale. Løst snakk, som «før ferien» kan virkelig ikke kalles en avtale! Anonymkode: b438e...7cb Hva? Når jeg spør om h*n kan gjøre det før ferien og h*n svarer ja, da har vi gjort en avtale. Jeg trenger ikke å avtale både dag og tidspunkt, da jeg stolte på h*n kom en dag det passet i løpet av de neste 2 ukene. Istedenfor kommer h*n med en saks til meg og ber meg klippe av alle disse dingsene i persiennen. Er det da merkelig jeg vil be en annen gjøre jobben istedenfor? Jeg kryper ikke etter en som lover og lyver ! Det er min mening! Anonymkode: 5f841...ab7
Anonym bruker Skrevet 13. august 2019 #11 Skrevet 13. august 2019 58 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er veldig frekt og jeg hadde svart frekt tilbake. - Slik du snakker til gjestene dine så går nok resten i løpet av 30 minutter. - Du vet du bare får dekket støttekontakt fire timer i uka så jeg må faktisk gå nå. - Er du såret fordi jeg sa fire timer var maks for hvor lenge jeg orka å se trynet ditt? - Kvitt meg? Du tryglet meg jo om å komme fordi resten av gjestene var så kjedelige. Anonymkode: 6ed3c...1c9 Gode tips. Skulle ønske jeg hadde kommet på noe slikt selv, der og da i selskapet ! Anonymkode: 5f841...ab7
Anonym bruker Skrevet 13. august 2019 #12 Skrevet 13. august 2019 På et eller annet tidspunkt måtte du jo avtalt konkret tid. Kanskje vedkommende fortsatt går og venter på at du skal gi beskjed om at du er ferdig med å klippe. Anonymkode: d1f09...dff
the amazing spidermamma Skrevet 13. august 2019 #13 Skrevet 13. august 2019 Du høres i overkant hårsår ut. Du må bli litt tøffere. Hvorfor i alle dager spurte du ikke rett ut når han kunne hjelpe deg med persiennen heller enn å bli furten etterpå fordi han ikke sa noe? Ta litt tak, jente!
Anonym bruker Skrevet 13. august 2019 #14 Skrevet 13. august 2019 Er du ferdig med å klippe persiennen da? Og hvorfor trenger du egentlig hjelp med persiennen? Er jo ikke noe problem å henge opp det selv. Anonymkode: 3dd06...49f
Anonym bruker Skrevet 13. august 2019 #15 Skrevet 13. august 2019 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Er du ferdig med å klippe persiennen da? Og hvorfor trenger du egentlig hjelp med persiennen? Er jo ikke noe problem å henge opp det selv. Anonymkode: 3dd06...49f Ja jeg er ferdig å klippe og det har jeg gitt beskjed om. For deg er det kankje ikke noe problem, men vi er ikke alle like vet du. Anonymkode: 5f841...ab7
Anonym bruker Skrevet 13. august 2019 #16 Skrevet 13. august 2019 8 minutter siden, the amazing spidermamma skrev: Du høres i overkant hårsår ut. Du må bli litt tøffere. Hvorfor i alle dager spurte du ikke rett ut når han kunne hjelpe deg med persiennen heller enn å bli furten etterpå fordi han ikke sa noe? Ta litt tak, jente! Når jeg har spurt 2 ganger så spør jeg ikke igjen. Da tar jeg det som et hint at vedkommende ikke er så lysten på å hjelpe Anonymkode: 5f841...ab7
Anonym bruker Skrevet 13. august 2019 #17 Skrevet 13. august 2019 Jeg hadde blitt såret selv. Fyren må jo feile noe som lirer av seg idiotkommentarer. Tror jeg hadde smelt tilbake med samme mynt. Anonymkode: 197c8...f47
Anonym bruker Skrevet 13. august 2019 #18 Skrevet 13. august 2019 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg hadde blitt såret selv. Fyren må jo feile noe som lirer av seg idiotkommentarer. Tror jeg hadde smelt tilbake med samme mynt. Anonymkode: 197c8...f47 Takk for støtten. Jeg er faktisk veldig såret.. Men det er vanskelig i og med det er i nær relasjon. Men, jeg kommer til å gi beskjed. Anonymkode: 5f841...ab7
amandine Skrevet 13. august 2019 #19 Skrevet 13. august 2019 Du høres veldig lett-krenket og usikker ut. Og det er jo ikke moro for deg, men det er jo ikke han andres feil, heller. Om han kom for to uker siden og ba deg klippe persienne selv ( hvilket er enkelt men tar tid og er en selvfølge at du gjør selv) er det ikke unormalt at han da spør deg om du har gjort det. For han kan ikke montere for deg før du har gjort forberedelsene. Enkelt og greit. Nå vet han at du har gjort det du skulle, da kan han finne en tid som passer. Jeg vil ikke tro han står klar og spinner, han har sikkert flere ting han skal.
Anonym bruker Skrevet 13. august 2019 #20 Skrevet 13. august 2019 Det er nok en kombinasjon her, han er litt ufin, og du litt usikker samtidig som du har tatt imot ufinhetene hans såpass lenge at begeret har rent over. Jeg ville nok også bare fått noen andre til å hjelpe med med de persiennene, men jeg ville ikke "tatt opp" at han har vært ufin, det skjønner han nok ikke selv sånn i ettertid. Spør han hvordan det ligger an med persiennene svarer du bare at du spurte noen andre siden han virket så uvillig og det tok så lang tid før han kom. Neste gang han sier noe du reagerer på så sier du bare ifra, det der var skikkelig ufint sagt og jeg liker det ikke. Trenger ikke lage mer drama enn det. Dere er nok veldig forskjellige, han en ufin klovn som er vant til å høste latter, du en litt mer forsiktig type som tar deg nær av klovneriene hans. Det kommer aldri til å endre seg, men han kan godt lære seg å ta litt hensyn til deg han også, det er ikke alle som tåler slike klovnerier og det må han lære seg. Anonymkode: 5e780...ab4
Anonym bruker Skrevet 13. august 2019 #21 Skrevet 13. august 2019 Hjelp, du er skikkelig hårsår! Er jo bare en sånn "morsom" frase enkelte lirer av seg, og ikke noe å ta på vei for. Hvis han virkelig hadde ment at du var til bry, hadde han selvsagt ikke sagt det i plenum. Og det er sikkert helt greit for ham at du får noen andre til å henge opp persiennen, så han slipper. Er jo skikkelig ork å hjelpe andre med slike ting. Med mindre du har tenkt å betale for jobben da. Eller hjelper du ham med noe til gjengjeld? Du høres ut som du er 90 år. Anonymkode: 757f9...c72
Anonym bruker Skrevet 13. august 2019 #22 Skrevet 13. august 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Gode tips. Skulle ønske jeg hadde kommet på noe slikt selv, der og da i selskapet ! Anonymkode: 5f841...ab7 Da hadde du fremstått som en idiot, så det var utrolig dårlige tips Anonymkode: 7fd51...24a
Anonym bruker Skrevet 13. august 2019 #23 Skrevet 13. august 2019 Åh, kjære tid. Du er hårsår, usikker og du kan da klare å henge opp egne persienner! Og, hvis du vil at han skal hjelpe deg, så er du ansvarlig for å klargjøre det som skal klargjøres FØR han kommer. Jobb med deg selv, lille krenkedyr. Anonymkode: 17c50...36a
Anonym bruker Skrevet 13. august 2019 #24 Skrevet 13. august 2019 Just now, Anonym bruker said: Åh, kjære tid. Du er hårsår, usikker og du kan da klare å henge opp egne persienner! Og, hvis du vil at han skal hjelpe deg, så er du ansvarlig for å klargjøre det som skal klargjøres FØR han kommer. Jobb med deg selv, lille krenkedyr. Anonymkode: 17c50...36a Enig. Jeg blir helt matt av kvinner som mååå ha hjelp av menn til alt mulig rart. Jeg er sikker på at hvilken som helst av dine venninner klarer å følge bruksanvisningen og henge opp persienner Anonymkode: 1c114...917
Anonym bruker Skrevet 13. august 2019 #25 Skrevet 13. august 2019 45 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hjelp, du er skikkelig hårsår! Er jo bare en sånn "morsom" frase enkelte lirer av seg, og ikke noe å ta på vei for. Hvis han virkelig hadde ment at du var til bry, hadde han selvsagt ikke sagt det i plenum. Og det er sikkert helt greit for ham at du får noen andre til å henge opp persiennen, så han slipper. Er jo skikkelig ork å hjelpe andre med slike ting. Med mindre du har tenkt å betale for jobben da. Eller hjelper du ham med noe til gjengjeld? Du høres ut som du er 90 år. Anonymkode: 757f9...c72 Jeg aksepterer mye, men aksepterer ikke slikt tull som dette. Alt hva folk lirer ut av seg. Dessuten når folk tilbyr seg å hjelpe, som i denne situasjonen, så takker jeg ja. Anonymkode: 5f841...ab7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå