Anonym bruker Skrevet 10. august 2019 #26 Skrevet 10. august 2019 50 minutter siden, Anonym bruker skrev: Men hun skulle jo ha ungen i barnehage. Hva trenger hun au pair til? Har hun ikke vaskehjelp også fra før? Anonymkode: 58b71...31f Joda. Og assistent og matleveransene på døra👍🏻 Anonymkode: 9a375...f08
Anonym bruker Skrevet 10. august 2019 #27 Skrevet 10. august 2019 19 minutter siden, Anonym bruker skrev: Joda. Og assistent og matleveransene på døra👍🏻 Anonymkode: 9a375...f08 For ikke å glemme vaskeritjenesten til klesvasken 🙄 Anonymkode: 93d69...593
Anonym bruker Skrevet 10. august 2019 #28 Skrevet 10. august 2019 Hun har også en assistent som tar seg av samarbeid/sponsede produkter for bloggen. Her har assistenten kontaktet min klesbutikk hele 4 ganger på kort tid angående sponsing. Har skrevet nei til dette flere ganger, men likevel fortsetter de å sende mailer. Att på til skal hun få alle klærne gratis og ha 25.000kr for å poste kun ET innlegg Anonymkode: 650a0...5a4
Anonym bruker Skrevet 10. august 2019 #29 Skrevet 10. august 2019 Uff, og hun har liksom gått for å være den mest normale av bloggerne . Kjenner jeg blir litt kvalm. Anonymkode: 58b71...31f
Anonym bruker Skrevet 10. august 2019 #30 Skrevet 10. august 2019 Pinlig.. At det går an å være så lat som det kvinnemenneske der. Anonymkode: b9b2d...25e
CherryC Skrevet 10. august 2019 #31 Skrevet 10. august 2019 Kan faktisk ikke skjønne at dere henger dere opp i dette. De er stinn av gryn og har råd til det de ønsker. Det går nok helt fint med sønnen skal dere se, bare ikke bekymre dere..
Anonym bruker Skrevet 10. august 2019 #32 Skrevet 10. august 2019 9 timer siden, Anonym bruker skrev: Men hvorfor bryr dere dere om at pilotfruen skal ha au-pair? Økonomisk er det helt uproblematisk for dem, de tilbringer mye tid med barnet sitt, og selvom Julianne jobber hjemmefra så har hun helt klart en jobb så hun er ikke hjemmeværende. Når de har økonomi til å skape en roligere hverdag hvorfor skal de ikke gjøre det? Anonymkode: 2dfa7...488 Når skal hun være med barnet da? Ungen kommer hjem fra barnehagen, og er med Au Pair’en i stedet for henne. Det er pinlig. For en som har jobbet så hardt med å bli gravid, så er hun ikke snau med å gni av ungen på andre. Så viktig var han ikke likevel. Anonymkode: 7c953...c1e
Anonym bruker Skrevet 10. august 2019 #33 Skrevet 10. august 2019 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Når skal hun være med barnet da? Ungen kommer hjem fra barnehagen, og er med Au Pair’en i stedet for henne. Det er pinlig. For en som har jobbet så hardt med å bli gravid, så er hun ikke snau med å gni av ungen på andre. Så viktig var han ikke likevel. Anonymkode: 7c953...c1e Der tror jeg faktisk du tar feil, ungen er viktig for henne. En au pair bruker ikke bare som barnevakt altså, hun kan lage middag, ordne klær, gå tur med hundene osv osv. Jeg kjenner en "Frue" fra Holmenkollåsen som hadde au pair når ungene var yngre, og det var for å gjøre alt forefallende arbeid i heimen mens hun fulgte ungene på fotballtrening osv. Hun var latterlig selvopptatt, og ble så sliten av alt ansvaret, så hun måtte ha både vaskehjelp og au pair selv om hun var hjemmeværende frue selv, men hun var veldig opptatt av å følge opp ungene sine selv så de har aldri lidd under det. Hun jeg kjenner brukte mye tid på seg selv mens ungene var i barnehagen, på skolen og på sfo, men på ettermiddag kveld var hun sammen med ungene selv. Hun hadde vaskehjelp og au pair så hun kunne spise lunsj med andre hjemmeværende venninner, ta spabehandlinger og hva det måtte være på dagtid, for huset og husarbeidet var det andre som ordnet. Hun kom til ferdig dekket middagsbord, ferdig ryddet hus, ferdig vaskede klær osv hver dag Anonymkode: 4fb41...72e
Anonym bruker Skrevet 10. august 2019 #34 Skrevet 10. august 2019 Denne tråden var jo bare trist. Så full av stygge tanker om andres liv og andres intensjoner. Er det fordi dere vil føle dere bedre selv? Nettet er den nye gapestokken der vi kan henge ut alle de som ikke tar samme valg som resten av oss i saueflokken. Anonymkode: 46a21...c01
Anonym bruker Skrevet 10. august 2019 #35 Skrevet 10. august 2019 36 minutter siden, Anonym bruker skrev: Denne tråden var jo bare trist. Så full av stygge tanker om andres liv og andres intensjoner. Er det fordi dere vil føle dere bedre selv? Nettet er den nye gapestokken der vi kan henge ut alle de som ikke tar samme valg som resten av oss i saueflokken. Anonymkode: 46a21...c01 Jeg diskuterer aldri naboens valg eller kritiserer kollegaen for å bruke for mye penger på klær, men stikker man hodet frem og faktisk lever av at folk har interesse av valg man tar så må man faktisk bare finne seg i at ikke alle er enige i alt. Anonymkode: b5799...35c
Anonym bruker Skrevet 10. august 2019 #36 Skrevet 10. august 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Når skal hun være med barnet da? Ungen kommer hjem fra barnehagen, og er med Au Pair’en i stedet for henne. Det er pinlig. For en som har jobbet så hardt med å bli gravid, så er hun ikke snau med å gni av ungen på andre. Så viktig var han ikke likevel. Anonymkode: 7c953...c1e Altså, de ser vel på barnet som et dyrt og krevende tilbehør som gir status? Og flere klikk? Thats it? Virker sånn hvertfall. Anonymkode: f8f4c...938
Anonym bruker Skrevet 10. august 2019 #37 Skrevet 10. august 2019 38 minutter siden, Anonym bruker skrev: Denne tråden var jo bare trist. Så full av stygge tanker om andres liv og andres intensjoner. Er det fordi dere vil føle dere bedre selv? Nettet er den nye gapestokken der vi kan henge ut alle de som ikke tar samme valg som resten av oss i saueflokken. Anonymkode: 46a21...c01 Når man har valgt å være en offentlig person så må man faktisk tåle kritiske tilbakemeldinger på valg man tar. Hadde dette vært 2 personer i svært krevende jobber, så tipper jeg tilbakemeldingene hadde sett litt annerledes ut. Her snakker vi om 2 voksne og 1 barn, hvor den ene "jobber" hjemmefra. Hun tjener fett med penger på å skrive offentlig dagbok (noe hun ikke bruker veldig mye energi på om dagen heller), hun orker ikke vaske egne klær, eget hus og hun orker ikke handle egne matvarer. Hun har over lang tid blogget om den vanskelige veien for å få barn (som hun skal ha kred for), og før ungen begynner i bhg så har det altså blitt for mye for dem? Pinlig spør du meg. Anonymkode: b9b2d...25e
Anonym bruker Skrevet 10. august 2019 #38 Skrevet 10. august 2019 Tviler ikke på at gutten har det bra, og at hun sikkert tar seg av han bra og. Men det er alt dette hun trenger hjelp til, au pair, vaskehjelp, klesvask hjelp, matbokser osv osv. Uansett hvor mye penger man har, det er veldig ,veldig flaut å makte så lite selv. Jeg hadde vært for flau til å skrive om dette . Men vi er alle forskjellige, og jeg tenker jeg er glad jeg har litt mer stolthet og ikke er så hjelpeløs at jeg må ha hjelp til alt dette i hverdagen. Anonymkode: 58b71...31f
Anonym bruker Skrevet 10. august 2019 #39 Skrevet 10. august 2019 Hvorfor bry seg? Regner med de betaler regningene selv, så har vi egentlig en dritt med det å gjøre? Og hvem vil ikke slippe å vaske om de fikk muligheten? Anonymkode: be914...33f
Vossafår Skrevet 10. august 2019 #40 Skrevet 10. august 2019 Tenker det er bra for barnet at når jobben krever at far er borte et par døgn i slengen og mor har en jobb som gjør at hun må delta på events på kveldstid evt andre steder i Norge så får barnet være hjemme og legge seg i egen seng med en person som alltid er der. Bedre enn random barnevakter og frakting hit og dit for overnatting. Regner med dere hadde kritisert hvis de plasserte barnet hos barnevakter også? Kan dere ikke passe på dere selv? Jeg kjenner mange som strever med å få døgnvakter og turnusjobbing til å gå opp som burde gjøre akkurat dette. Ta dere en bolle, kanskje dere ikke er så perfekt selv heller 😉
Anonym bruker Skrevet 10. august 2019 #41 Skrevet 10. august 2019 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg diskuterer aldri naboens valg eller kritiserer kollegaen for å bruke for mye penger på klær, men stikker man hodet frem og faktisk lever av at folk har interesse av valg man tar så må man faktisk bare finne seg i at ikke alle er enige i alt. Anonymkode: b5799...35c Det handler ikke om å være «enig». Som jeg skrev i det forrige innlegget handler det om deres frie fantasi. Der dere tror dere vet alt om hvordan hun organiserer hverdagen og hvor mye hun er med barnet sitt. Og der dere tillegger henne intensjoner dere ikke aner noe om. Kort sagt handler det om å dømme andre man ikke kjenner. Og å tro at man er mye bedre selv der oppe på sin høye hest. Anonymkode: 46a21...c01
Anonym bruker Skrevet 10. august 2019 #42 Skrevet 10. august 2019 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Det handler ikke om å være «enig». Som jeg skrev i det forrige innlegget handler det om deres frie fantasi. Der dere tror dere vet alt om hvordan hun organiserer hverdagen og hvor mye hun er med barnet sitt. Og der dere tillegger henne intensjoner dere ikke aner noe om. Kort sagt handler det om å dømme andre man ikke kjenner. Og å tro at man er mye bedre selv der oppe på sin høye hest. Anonymkode: 46a21...c01 Dere? Hvem er ‘dere’? Man er da ikke en homogen gruppe med de samme meninger og holdninger fordi om man holder til på samme forum. Jeg har ingen formening om denne bloggeren, jeg skrev enkelt og greit om hva hensikten med å ha au pair er. Og så skrev jeg mitt syn på å diskutere profesjonelle influensere kontra folk man har rundt seg i hverdagen. Jeg føler kanskje at du er en av dem som dømmer andre hardest her? Anonymkode: b5799...35c
Anonym bruker Skrevet 10. august 2019 #43 Skrevet 10. august 2019 6 timer siden, Anonym bruker skrev: Men hun skulle jo ha ungen i barnehage. Hva trenger hun au pair til? Har hun ikke vaskehjelp også fra før? Anonymkode: 58b71...31f Noen må jo hente og levere ungen i barnehagen skjønner du vel... Anonymkode: 00fd9...c6a
Anonym bruker Skrevet 10. august 2019 #44 Skrevet 10. august 2019 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Dere? Hvem er ‘dere’? Man er da ikke en homogen gruppe med de samme meninger og holdninger fordi om man holder til på samme forum. Jeg har ingen formening om denne bloggeren, jeg skrev enkelt og greit om hva hensikten med å ha au pair er. Og så skrev jeg mitt syn på å diskutere profesjonelle influensere kontra folk man har rundt seg i hverdagen. Jeg føler kanskje at du er en av dem som dømmer andre hardest her? Anonymkode: b5799...35c Jøje meg... Nei, du har helt rett. Mobben har aldri vært en homogen gruppe. Verken da vi hadde gapestokk i tre og jern. Eller nå da den eksisterer på nettet. Anonymkode: 46a21...c01
Anonym bruker Skrevet 10. august 2019 #45 Skrevet 10. august 2019 Jeg har aldri vært inne på denne personens blogg. Men det som skrives her minnet meg om da jeg selv var au pair for mange år siden. I begynnelsen skulle jeg ha fri hver søndag. Tror jeg fikk fri to søndager. Etter det fikk jeg fri onsdager. Begrunnelsen var at det var for slitsomt for foreldrene å være alene med sitt barn en hel dag. De var to. Og for at jeg skulle få fri onsdager så måtte jeg dagen før lage to middager, slik at de hadde til onsdagen - restemat fra f.eks. en stor gryterett var ikke akseptabelt, for man spiste ikke samme middag to dager på rad. Og selvfølgelig var det altfor mye arbeid for dem å lage middag selv én dag i uken. Det disse foreldrene var sammen med sitt ene barn var til middag, og kanskje kvelds, men ofte ble middagen også kveldsmåltidet. Barnet kom hjem fra spesialskolen kl. 17, jeg hentet, ga barnet noe lite til mat, lekte, gikk turer med det, hjem til middagen som jeg måtte ha laget ferdig før på dagen, vi spiste sammen, så var barnet mitt ansvar til leggetid. Hver eneste dag, bortsett fra onsdag. Lørdag og søndag hadde jeg barnet hele dagene. Så i realiteten hadde foreldrene ansvar for eget barn 2-3 timer i uken. Det viste seg også at de denne dagen som regel sendte barnet ned på lekerom i en etasje under, og når barnet søkte kontakt med foreldrene fikk det bare beskjed om å gå ned igjen. Jeg orket etterhvert ikke mer og sluttet der etter et halvt år. Utad var dette en svært så respektert familie som hadde rykte på seg for å gjøre alt for sitt barn, ta uvanlig mye ansvar osv. osv. Sannheten var en helt annen. Anonymkode: 34039...66f
Anonym bruker Skrevet 10. august 2019 #46 Skrevet 10. august 2019 3 timer siden, Vossafår skrev: Tenker det er bra for barnet at når jobben krever at far er borte et par døgn i slengen og mor har en jobb som gjør at hun må delta på events på kveldstid evt andre steder i Norge så får barnet være hjemme og legge seg i egen seng med en person som alltid er der. Bedre enn random barnevakter og frakting hit og dit for overnatting. Regner med dere hadde kritisert hvis de plasserte barnet hos barnevakter også? Kan dere ikke passe på dere selv? Jeg kjenner mange som strever med å få døgnvakter og turnusjobbing til å gå opp som burde gjøre akkurat dette. Ta dere en bolle, kanskje dere ikke er så perfekt selv heller 😉 Men trenger man både au pair, vaskehjelp, klesvaskehjelp, matlevering osv? Det må nesten bli litt kaos i hvem som skal gjøre hva? Er det nok jobb til alle liksom? Nei, jeg er langt fra perfekt, men det er heller ikke det dette dreier seg om Får litt sånne grøss fra gamle dagers klasseskiller, der noen var tjenere og noen husfrue . Skulle ikke være nødvendig i dagens samfunn. Synes det er kvalmt og ikke noe å skryte av å ha så mye hjelp så sant man ikke er ufør eller syk eller noe. Men hvis denne fruen ikke mestrer hverdagens gjøremål selv, så har hun vel behov for det da, og hun gjør selvsagt det hun føler er riktig, det har jeg ikke noe med. Anonymkode: 58b71...31f
Anonym bruker Skrevet 10. august 2019 #47 Skrevet 10. august 2019 Tror dere virkelig at det å drive en av Norges mest leste blogger ikke er en krevende fulltidsjobb? Jeg er høyt utdannet med godt betalt lederjobb og anser meg selv for å ha stor kapasitet. Ikke F om jeg hadde maktet den jobben det er å drive en sånn blogg. Du er på 365 dager i uken nesten hele døgnet. Alt du gjør skal dokumenteres, alt diskuteres, det finnes ikke privatliv. Så skal du håndtere sponsorer og ikke minst regelverk (som de er sykt dårlige til fordi de mangler formell kompetanse, utdannelse og ofte normalt vett). Og lar du det hele fare en stakket stund er levebrødet borte over natten. Det er brutalt, og antakelig utrolig krevende. Anonymkode: d77f6...134
Anonym bruker Skrevet 10. august 2019 #48 Skrevet 10. august 2019 26 minutter siden, Anonym bruker skrev: Tror dere virkelig at det å drive en av Norges mest leste blogger ikke er en krevende fulltidsjobb? Jeg er høyt utdannet med godt betalt lederjobb og anser meg selv for å ha stor kapasitet. Ikke F om jeg hadde maktet den jobben det er å drive en sånn blogg. Du er på 365 dager i uken nesten hele døgnet. Alt du gjør skal dokumenteres, alt diskuteres, det finnes ikke privatliv. Så skal du håndtere sponsorer og ikke minst regelverk (som de er sykt dårlige til fordi de mangler formell kompetanse, utdannelse og ofte normalt vett). Og lar du det hele fare en stakket stund er levebrødet borte over natten. Det er brutalt, og antakelig utrolig krevende. Anonymkode: d77f6...134 Bloggen som Pilotfrua driver kan UMULIG være en fulltidsjobb! Har du egentlig lest bloggen? Sjelden det blir lagt ut innlegg og ikke kvalitet over hverken tekst eller bilder. Og sponsorinnleggene fra May beauty går på repeat. Anonymkode: 7076c...9d8
Anonym bruker Skrevet 10. august 2019 #49 Skrevet 10. august 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Tror dere virkelig at det å drive en av Norges mest leste blogger ikke er en krevende fulltidsjobb? Jeg er høyt utdannet med godt betalt lederjobb og anser meg selv for å ha stor kapasitet. Ikke F om jeg hadde maktet den jobben det er å drive en sånn blogg. Du er på 365 dager i uken nesten hele døgnet. Alt du gjør skal dokumenteres, alt diskuteres, det finnes ikke privatliv. Så skal du håndtere sponsorer og ikke minst regelverk (som de er sykt dårlige til fordi de mangler formell kompetanse, utdannelse og ofte normalt vett). Og lar du det hele fare en stakket stund er levebrødet borte over natten. Det er brutalt, og antakelig utrolig krevende. Anonymkode: d77f6...134 Ja det tror jeg. Anonymkode: 9a375...f08
Anonym bruker Skrevet 10. august 2019 #50 Skrevet 10. august 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Tror dere virkelig at det å drive en av Norges mest leste blogger ikke er en krevende fulltidsjobb? Jeg er høyt utdannet med godt betalt lederjobb og anser meg selv for å ha stor kapasitet. Ikke F om jeg hadde maktet den jobben det er å drive en sånn blogg. Du er på 365 dager i uken nesten hele døgnet. Alt du gjør skal dokumenteres, alt diskuteres, det finnes ikke privatliv. Så skal du håndtere sponsorer og ikke minst regelverk (som de er sykt dårlige til fordi de mangler formell kompetanse, utdannelse og ofte normalt vett). Og lar du det hele fare en stakket stund er levebrødet borte over natten. Det er brutalt, og antakelig utrolig krevende. Anonymkode: d77f6...134 Hun er ikke en av Norges mest leste lenger, nettopp fordi innsatsen hun legger i bloggen sikkert vil tilsvare en 16 % ordinær stilling. Hun jobber svært lite og er lat. Jeg er også høyt utdannet med lederjobb og nei, blogging kan på ingen måte sammenlignes med min og mine kollegers hverdag. Anonymkode: a63f1...0fc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå