Anonym bruker Skrevet 19. juli 2019 #51 Skrevet 19. juli 2019 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Skriver man slikt som Hi fikk servert har man heller ikke sosiale antenner. Kunnskap om vaksiner er ikke noe man må ha barn for å ha. Slik 81c skrev det over virker det som om hun mener barnløse hverken har kunnskap om vaksiner, om barn eller kan oppføre seg. Anonymkode: cdff9...846 Da må du lese det svaret en gang til. For 81c skrev ingenting om kunnskap om vaksiner eller om å kunne oppføre seg. Det hun skrev var at på kvinneguiden får man ofte svar fra folk som ikke har barn selv. Med dette mente hun da at man ofte får svar fra mennesker som er "perfekte foreldre". Men eneste grunnen til at de er "perfekte foreldre" er fordi de ikke har barn selv. Fordi de ikke vet hvordan hverdagen med barn egentlig er. De svarer utifra det som er "perfekt" og slik de mener ting skal være. De har ingen erfaring i hvordan ting faktisk er. Et eks er gravide/de som planlegger å bli gravide som langer ut mot foreldre som lar ungene se ipad, eller de som lar ungene være kresne. De har sine ideer om hvordan deres barn og familie skal være. Men når de får sine egne barn ser de fort at ting ikke er slik de hadde sett for seg . Anonymkode: c0194...d7f
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2019 #52 Skrevet 19. juli 2019 16 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det var da voldsomt.. Det er ingen som sier at man er kunnskapsløs selv om man er barnløs.Ei heller dum eller mangler sosiale antenner.. (Hvor fikk du forresten dette fra??) Men det er riktignok en del scenarioer man "ser for seg", som er helt annerledes i virkeligheten med barn. Det er stor forskjell på det man ser for seg som forelder og slik det faktisk er å være forelder. De fleste som går gravide har gjerne standpunkter de mener de skal, de skal gjøre slik og slik, barnet skal få det sånn og sånn. Men så må man ofte svelge noen kameler eller møte seg selv i døra av og til. Nettopp fordi det er ikke slik som tror. Anonymkode: c0194...d7f Jeg reagerte og på den kommentaren hennes, den mer enn insinuerer at barnløse er dumme, kunnskapsløse og uten sosiale antenner Anonymkode: 9b60b...ea2
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2019 #53 Skrevet 19. juli 2019 14 minutter siden, Anonym bruker skrev: Da må du lese det svaret en gang til. For 81c skrev ingenting om kunnskap om vaksiner eller om å kunne oppføre seg. Det hun skrev var at på kvinneguiden får man ofte svar fra folk som ikke har barn selv. Med dette mente hun da at man ofte får svar fra mennesker som er "perfekte foreldre". Men eneste grunnen til at de er "perfekte foreldre" er fordi de ikke har barn selv. Fordi de ikke vet hvordan hverdagen med barn egentlig er. De svarer utifra det som er "perfekt" og slik de mener ting skal være. De har ingen erfaring i hvordan ting faktisk er. Et eks er gravide/de som planlegger å bli gravide som langer ut mot foreldre som lar ungene se ipad, eller de som lar ungene være kresne. De har sine ideer om hvordan deres barn og familie skal være. Men når de får sine egne barn ser de fort at ting ikke er slik de hadde sett for seg . Anonymkode: c0194...d7f Nei, 81c skrev ikke noe av det du skriver, det du kommer med eksempel på her er en helt annen diskusjon. Hun tok for gitt at kunnskapsløse, dumme og stygge svare på kg gis av barnløse. Anonymkode: cdff9...846
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2019 #54 Skrevet 19. juli 2019 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nei, 81c skrev ikke noe av det du skriver, det du kommer med eksempel på her er en helt annen diskusjon. Hun tok for gitt at kunnskapsløse, dumme og stygge svare på kg gis av barnløse. Anonymkode: cdff9...846 Da leser vi det svaret forskjellig. Det jeg leser er at mange av de som skal fremstå "perfekte" på forumer kan være barnløse og ikke kjenner til livet med barn. Anonymkode: c0194...d7f
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2019 #55 Skrevet 20. juli 2019 14 timer siden, Anonym bruker skrev: Hei, HI! mange av de som svarer på Kvinneguiden har ikke barn selv, så ta svarene du får med en kilo salt ellerno. Anonymkode: dfad3...81c Hei! Jeg ser flere har kommentert på denne. Det var absolutt ikke meningen å diskreditere barnløse på noen måte, ei heller den generelle KG-debattant. Den var, som andre her også tolker den, ment å fange den delen som kommentere på temaer de kun har (gjerne sterke) meninger om, men ikke erfaring med. Unnskyld om jeg fornærmet noen, det var absolutt ikke meningen! Anonymkode: dfad3...81c
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2019 #56 Skrevet 20. juli 2019 8 timer siden, Anonym bruker skrev: Vannkopper er generelt ikke en fatal sykdom, for de aller fleste risikerer man ikke liv og helse ved å få vannkopper. Dessuten er man etter smitte, immun livet ut. Vaksine derimot, sikrer immunitet i 10 år. Anonymkode: 7ddb9...0d0 Det er fortsatt en sykdom med mye plager og enkelte kan få varige mén eller komplikasjoner selv om de i utgangspunktet er friske. Så det er absolutt ingen selvfølge å velge sykdom fremfor vaksine selv om det er din personlige mening (som er helt ok å mene). Anonymkode: e69d3...b5f
Toneelise Skrevet 20. juli 2019 #57 Skrevet 20. juli 2019 På 18.7.2019 den 22.59, Anonym bruker skrev: Er det omsorgsvikt at barnet får vannkopper ? Så vidt jeg vet er det helt normalt at foreldre ønsker vannkopper velkommen så tidlig som mulig. Det er helt normalt å ta barnet på besøk til noen som har vannkopper. Noen arrangerer til og med smitteparty. For et par uker siden spurte søsteren min meg om jeg kunne passe ungen hennes med vannkopper i to dager. Min egen hadde ikke hatt vannkopper enda. Jeg tenkte meg om. Hun er den eneste i klassen som ikke har hatt det. Det er bedre at hun får det nå som 6 år enn å få det senere.I tillegg er det ferie, så hun slipper å være en uke borte fra skolen ved en senere anledning. Nå som alle vennene hennes er ferdige er det jo mindre sjanse for at hun får det som liten. Så jeg sa ja til å passe. Nå er hun smittet. Hun ble rammet hardt! Hun ble rammet så hardt at hun skrek hysterisk i 2 døgn i strekk. Jeg skrev et innlegg på kvinneguiden, der jeg spurte om resept ang anthistaminer. Der var jeg så dum at jeg nevnte at jeg hadde smittet jenta mi med vilje... Dette var noen av svarene jeg mottok., i tillegg til 2 svar som mente jeg trolla.. Makan til galskap. Å smitte et barn med vilje, hjelper litempå å få utryddet sykdommer som vannkopper og andre barnesykdommer. Si meg, hvor mange andre har barnet ditt smittet, både av friske og av imunsvekkede barn og voksne? De flrste opplyste mennesker vet, eller kan lese seg til, på både felleskatalogen.no, apotek1.no m.fl. at allergimedisiner til systemisk bruk er reseptfrie og har vært set de siste 20 årene, minst. Gå nå og skaff hjelp til barnet ditt, som du har påført lidelse og plager med vilje og vitende, fremfor å sitte på nett og opplyse om hvordan du har utsatt barnet ditt for sykdom og sterkt ubehag. Får barnet valget mellom medisin og å ha det ubehagelig, så er det din psykologiske evne til å fremlegge saken som avgjør om hun er mottakelig for å svelge medisin. Etter min mening burde foreldre som smitter barna sine med vilje og viten med barnesykdommer bli meldt for omsorgssvikt., med forbehold om at ts er ærlig om situasjonen. nr 2 Du burde vaksinert henne istedenfor å smitte med vilje, maken til uopplyst og egosentrisk forelder. Du vet det er liten sjanse at hun kan få en alvorlig bivirkning av vannnkoppene å må legges inn på sykehus for å behandles i flere uker? Få nedsatt immunforsvar så hun lettere får infeksjoner hele høsten? Hva var det du tenkte med egentlig? Man skulle tro jeg smittet barna mine med HIV eller EBOLA her... Er mammapolitiet på toppgir eller har det liksom blitt fyfy å la barna få vannkopper? Hvordan skal man liksom unngå dem ? Anonymkode: c0194...d7f Hvorfor i all verden gjorde du det? Galskap.
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2019 #58 Skrevet 20. juli 2019 1 minutt siden, Toneelise skrev: Hvorfor i all verden gjorde du det? Galskap. Galskap? Anonymkode: 9b60b...ea2
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2019 #59 Skrevet 20. juli 2019 On 7/19/2019 at 3:36 AM, Pobie said: Men den er ikke alltid ufarlig. Og nesten halvparten av alle som har hatt vannkopper vil senere få helvetesild. Mye bedre å vaksinere. Tja, det er vel kanskje en sannhet med modifikasjoner slik vannkoppevaksinen er i dag? Diskuterte nemlig muligheten for vaksine av yngste med fastlegen, og han mente at det er mye bedre å få vannkopper som barn og dermed få livslang immunitet, enn å ta vaksine som varer i 10 år og så risikere å bli smittet i voksen alder (f.eks i forbindelse med at ens egne barn får det mens man er voksen). Så han anbefalte tvert imot å få det overstått så tidlig som mulig og gjerne oppsøke smitte dersom man har mulighet til det. Så da satser vi heller på at yngste får det via barnehagen på et eller annet tidspunkt (Eldste hadde det da hun var drøyt to og var nesten ikke plaget i det hele tatt, Anonymkode: d72e6...3ff
Rainbowdash Skrevet 20. juli 2019 #60 Skrevet 20. juli 2019 På 18.7.2019 den 23.57, Anonym bruker skrev: Edit: jeg jobbet i barnehage i 10 år... Anonymkode: 7200e...d8c Jeg ville sjekket om man kan sjekke det. Hvis du ikke har hatt det ville jeg tatt vaksine. Å få det i voksen alder er ikke godt. Mener man kan ha hatt det uten at det ble merket. Ei jeg vet om fikk kun en vannkopp.
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2019 #61 Skrevet 20. juli 2019 På 19.7.2019 den 11.12, Anonym bruker skrev: Det er fult mulig at det var smittebesøkene dine som forårsaket at du ikke ble syk som barn og så kraftig syk som voksen. Du fikk jo i deg virus da som satte igang ting. Så dette med å smitte utenom normalen liker ikke jeg. La naturen gå sin gang. Anonymkode: 1bd42...ebf Så du mener at om man blir smittet uten å vite det er mye bedre enn et «planlagt smittebesøk»? 🙊🙈 Anonymkode: 9b3d3...230
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå