Anonym bruker Skrevet 18. juli 2019 #1 Skrevet 18. juli 2019 Er det omsorgsvikt at barnet får vannkopper ? Så vidt jeg vet er det helt normalt at foreldre ønsker vannkopper velkommen så tidlig som mulig. Det er helt normalt å ta barnet på besøk til noen som har vannkopper. Noen arrangerer til og med smitteparty. For et par uker siden spurte søsteren min meg om jeg kunne passe ungen hennes med vannkopper i to dager. Min egen hadde ikke hatt vannkopper enda. Jeg tenkte meg om. Hun er den eneste i klassen som ikke har hatt det. Det er bedre at hun får det nå som 6 år enn å få det senere.I tillegg er det ferie, så hun slipper å være en uke borte fra skolen ved en senere anledning. Nå som alle vennene hennes er ferdige er det jo mindre sjanse for at hun får det som liten. Så jeg sa ja til å passe. Nå er hun smittet. Hun ble rammet hardt! Hun ble rammet så hardt at hun skrek hysterisk i 2 døgn i strekk. Jeg skrev et innlegg på kvinneguiden, der jeg spurte om resept ang anthistaminer. Der var jeg så dum at jeg nevnte at jeg hadde smittet jenta mi med vilje... Dette var noen av svarene jeg mottok., i tillegg til 2 svar som mente jeg trolla.. Makan til galskap. Å smitte et barn med vilje, hjelper litempå å få utryddet sykdommer som vannkopper og andre barnesykdommer. Si meg, hvor mange andre har barnet ditt smittet, både av friske og av imunsvekkede barn og voksne? De flrste opplyste mennesker vet, eller kan lese seg til, på både felleskatalogen.no, apotek1.no m.fl. at allergimedisiner til systemisk bruk er reseptfrie og har vært set de siste 20 årene, minst. Gå nå og skaff hjelp til barnet ditt, som du har påført lidelse og plager med vilje og vitende, fremfor å sitte på nett og opplyse om hvordan du har utsatt barnet ditt for sykdom og sterkt ubehag. Får barnet valget mellom medisin og å ha det ubehagelig, så er det din psykologiske evne til å fremlegge saken som avgjør om hun er mottakelig for å svelge medisin. Etter min mening burde foreldre som smitter barna sine med vilje og viten med barnesykdommer bli meldt for omsorgssvikt., med forbehold om at ts er ærlig om situasjonen. nr 2 Du burde vaksinert henne istedenfor å smitte med vilje, maken til uopplyst og egosentrisk forelder. Du vet det er liten sjanse at hun kan få en alvorlig bivirkning av vannnkoppene å må legges inn på sykehus for å behandles i flere uker? Få nedsatt immunforsvar så hun lettere får infeksjoner hele høsten? Hva var det du tenkte med egentlig? Man skulle tro jeg smittet barna mine med HIV eller EBOLA her... Er mammapolitiet på toppgir eller har det liksom blitt fyfy å la barna få vannkopper? Hvordan skal man liksom unngå dem ? Anonymkode: c0194...d7f
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2019 #2 Skrevet 18. juli 2019 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Er det omsorgsvikt at barnet får vannkopper ? Så vidt jeg vet er det helt normalt at foreldre ønsker vannkopper velkommen så tidlig som mulig. Det er helt normalt å ta barnet på besøk til noen som har vannkopper. Noen arrangerer til og med smitteparty. For et par uker siden spurte søsteren min meg om jeg kunne passe ungen hennes med vannkopper i to dager. Min egen hadde ikke hatt vannkopper enda. Jeg tenkte meg om. Hun er den eneste i klassen som ikke har hatt det. Det er bedre at hun får det nå som 6 år enn å få det senere.I tillegg er det ferie, så hun slipper å være en uke borte fra skolen ved en senere anledning. Nå som alle vennene hennes er ferdige er det jo mindre sjanse for at hun får det som liten. Så jeg sa ja til å passe. Nå er hun smittet. Hun ble rammet hardt! Hun ble rammet så hardt at hun skrek hysterisk i 2 døgn i strekk. Jeg skrev et innlegg på kvinneguiden, der jeg spurte om resept ang anthistaminer. Der var jeg så dum at jeg nevnte at jeg hadde smittet jenta mi med vilje... Dette var noen av svarene jeg mottok., i tillegg til 2 svar som mente jeg trolla.. Makan til galskap. Å smitte et barn med vilje, hjelper litempå å få utryddet sykdommer som vannkopper og andre barnesykdommer. Si meg, hvor mange andre har barnet ditt smittet, både av friske og av imunsvekkede barn og voksne? De flrste opplyste mennesker vet, eller kan lese seg til, på både felleskatalogen.no, apotek1.no m.fl. at allergimedisiner til systemisk bruk er reseptfrie og har vært set de siste 20 årene, minst. Gå nå og skaff hjelp til barnet ditt, som du har påført lidelse og plager med vilje og vitende, fremfor å sitte på nett og opplyse om hvordan du har utsatt barnet ditt for sykdom og sterkt ubehag. Får barnet valget mellom medisin og å ha det ubehagelig, så er det din psykologiske evne til å fremlegge saken som avgjør om hun er mottakelig for å svelge medisin. Etter min mening burde foreldre som smitter barna sine med vilje og viten med barnesykdommer bli meldt for omsorgssvikt., med forbehold om at ts er ærlig om situasjonen. nr 2 Du burde vaksinert henne istedenfor å smitte med vilje, maken til uopplyst og egosentrisk forelder. Du vet det er liten sjanse at hun kan få en alvorlig bivirkning av vannnkoppene å må legges inn på sykehus for å behandles i flere uker? Få nedsatt immunforsvar så hun lettere får infeksjoner hele høsten? Hva var det du tenkte med egentlig? Man skulle tro jeg smittet barna mine med HIV eller EBOLA her... Er mammapolitiet på toppgir eller har det liksom blitt fyfy å la barna få vannkopper? Hvordan skal man liksom unngå dem ? Anonymkode: c0194...d7f Eh.. det er Kvinneguiden! Alle der inne er fullstendig sinnssyke! Ikke bry deg. Anonymkode: d21d7...49d
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2019 #3 Skrevet 18. juli 2019 Nå er hysteriet kommet alt for langt her. Mitt barn har hatt vannkopper, da hun var yngre. Hun ble vel smittet i barnehagen, tenker jeg. Det er da ikke omsorgssvikt at et barn får vannkopper, en helt vanlig sykdom hos små barn. Men å smitte barnet med vilje, skjønner jeg ikke vitsen med. Anonymkode: 4734c...065
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2019 #4 Skrevet 18. juli 2019 Verden går av hengslene... Iallfall eindel mødre på internett. Ikkje bry deg om dei. Ver glad du er ferdig med dei(både vannkoppane og dei hysteriske damene) 😊men fint det vaksiner mot vannkopper forresten? Det har eg aldri høyrt om? Mine har hatt dei, trur nesten eg smitta dei med vilje eg og. Eller eg gjorde iallefall ikkje noko for å unngå det. Anonymkode: 553e2...afd
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2019 #5 Skrevet 18. juli 2019 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Nå er hysteriet kommet alt for langt her. Mitt barn har hatt vannkopper, da hun var yngre. Hun ble vel smittet i barnehagen, tenker jeg. Det er da ikke omsorgssvikt at et barn får vannkopper, en helt vanlig sykdom hos små barn. Men å smitte barnet med vilje, skjønner jeg ikke vitsen med. Anonymkode: 4734c...065 Det er for å bli ferdig med det. Vannkoppar blir gjerne verre dess eldre ein er. Anonymkode: 553e2...afd
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2019 #6 Skrevet 18. juli 2019 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Nå er hysteriet kommet alt for langt her. Mitt barn har hatt vannkopper, da hun var yngre. Hun ble vel smittet i barnehagen, tenker jeg. Det er da ikke omsorgssvikt at et barn får vannkopper, en helt vanlig sykdom hos små barn. Men å smitte barnet med vilje, skjønner jeg ikke vitsen med. Anonymkode: 4734c...065 Vannkopper er noe alle barn må gjennom. Å det er som de sier bedre at de får det så unge som mulig, for da er de gjerne mindre syke. Så folk smitter gjerne barna med vilje når de er små for å "bli ferdig med det". Anonymkode: c0194...d7f
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2019 #7 Skrevet 18. juli 2019 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Verden går av hengslene... Iallfall eindel mødre på internett. Ikkje bry deg om dei. Ver glad du er ferdig med dei(både vannkoppane og dei hysteriske damene) 😊men fint det vaksiner mot vannkopper forresten? Det har eg aldri høyrt om? Mine har hatt dei, trur nesten eg smitta dei med vilje eg og. Eller eg gjorde iallefall ikkje noko for å unngå det. Anonymkode: 553e2...afd Vaksinene er forbeholdt de med dårlig immunforsvar eller voksne som aldri har hatt det. 98% av den norske befolkning har hatt og er immune mot vannkopper når de er 30 år.. Anonymkode: c0194...d7f
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2019 #8 Skrevet 18. juli 2019 Hun kunne like gjerne blitt smittet på skolen eller av andre venner, så tror jeg hadde gjort det samme som deg. Om hun er ellers frisk og sprek seksåring så er det bedre at hun får det nå enn senere. Komplikasjoner er sjeldne hos ellers friske barn, mye sjeldnere enn ved meslinger. Det finnes en vaksine, men den blir foreløpig brukt bare til barn med nedsatt immunforsvar som ikke tåler vannkopper, feks kreftbarn. Det stemmer også at de fleste barn tåler det bedre jo yngre de er, men er de under ett år ville jeg prøvd å unngå smitte. Vannkopper er svært farlig for nyfødte (under en mnd spesielt) dersom mor ikke har hatt det. Så alle jenter bør ha hatt vannkopper. Håper det går bra med seksåringen din! 😃 Anonymkode: e4f48...42c
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2019 #9 Skrevet 18. juli 2019 Du er ikke alene, mange dom ville på besøk da mine hadde vannkopper. Greit å bli ferdig med. Anonymkode: 93373...c8e
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2019 #10 Skrevet 18. juli 2019 Helt greit. De fleste må i gjennom dette og heller før enn senere. Har ikke selv fremprovosert dette men mine har fått i barnehagealder og jeg er veldig takknemlig for det. Man skal sjelden bry seg om hva mennesker på et anonymt forum sier hvis det fremstår som hets. Anonymkode: baa43...41c
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2019 #11 Skrevet 18. juli 2019 Takk for svar. Da har jeg lagt død at jeg er en uopplyst og egoistisk forelder som burde meldes for omsorgsvikt. Det er sykt hva enkelte kan lire av seg Anonymkode: c0194...d7f
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2019 #12 Skrevet 18. juli 2019 En venninne av meg fikk det da hun var voksen og ble så dårlig at hun måtte innlegges på sykehus i to uker. Mine fikk det uten at jeg smittet dem bevisst, men kunne sikkert gjort det for å bli ferdig med dem om de ikke hadde blitt smittet. Damene på kvinneguiden er gærne. Om du ferdes på det forumet må du ikke ta noe der inne alvorlig. Anonymkode: 58934...984
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2019 #13 Skrevet 18. juli 2019 33 minutter siden, Anonym bruker skrev: Er det omsorgsvikt at barnet får vannkopper ? Så vidt jeg vet er det helt normalt at foreldre ønsker vannkopper velkommen så tidlig som mulig. Det er helt normalt å ta barnet på besøk til noen som har vannkopper. Noen arrangerer til og med smitteparty. For et par uker siden spurte søsteren min meg om jeg kunne passe ungen hennes med vannkopper i to dager. Min egen hadde ikke hatt vannkopper enda. Jeg tenkte meg om. Hun er den eneste i klassen som ikke har hatt det. Det er bedre at hun får det nå som 6 år enn å få det senere.I tillegg er det ferie, så hun slipper å være en uke borte fra skolen ved en senere anledning. Nå som alle vennene hennes er ferdige er det jo mindre sjanse for at hun får det som liten. Så jeg sa ja til å passe. Nå er hun smittet. Hun ble rammet hardt! Hun ble rammet så hardt at hun skrek hysterisk i 2 døgn i strekk. Jeg skrev et innlegg på kvinneguiden, der jeg spurte om resept ang anthistaminer. Der var jeg så dum at jeg nevnte at jeg hadde smittet jenta mi med vilje... Dette var noen av svarene jeg mottok., i tillegg til 2 svar som mente jeg trolla.. Makan til galskap. Å smitte et barn med vilje, hjelper litempå å få utryddet sykdommer som vannkopper og andre barnesykdommer. Si meg, hvor mange andre har barnet ditt smittet, både av friske og av imunsvekkede barn og voksne? De flrste opplyste mennesker vet, eller kan lese seg til, på både felleskatalogen.no, apotek1.no m.fl. at allergimedisiner til systemisk bruk er reseptfrie og har vært set de siste 20 årene, minst. Gå nå og skaff hjelp til barnet ditt, som du har påført lidelse og plager med vilje og vitende, fremfor å sitte på nett og opplyse om hvordan du har utsatt barnet ditt for sykdom og sterkt ubehag. Får barnet valget mellom medisin og å ha det ubehagelig, så er det din psykologiske evne til å fremlegge saken som avgjør om hun er mottakelig for å svelge medisin. Etter min mening burde foreldre som smitter barna sine med vilje og viten med barnesykdommer bli meldt for omsorgssvikt., med forbehold om at ts er ærlig om situasjonen. nr 2 Du burde vaksinert henne istedenfor å smitte med vilje, maken til uopplyst og egosentrisk forelder. Du vet det er liten sjanse at hun kan få en alvorlig bivirkning av vannnkoppene å må legges inn på sykehus for å behandles i flere uker? Få nedsatt immunforsvar så hun lettere får infeksjoner hele høsten? Hva var det du tenkte med egentlig? Man skulle tro jeg smittet barna mine med HIV eller EBOLA her... Er mammapolitiet på toppgir eller har det liksom blitt fyfy å la barna få vannkopper? Hvordan skal man liksom unngå dem ? Anonymkode: c0194...d7f Og jeg som trodde at folk her inne vær gærne Anonymkode: 9b60b...ea2
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2019 #14 Skrevet 18. juli 2019 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: En venninne av meg fikk det da hun var voksen og ble så dårlig at hun måtte innlegges på sykehus i to uker. Mine fikk det uten at jeg smittet dem bevisst, men kunne sikkert gjort det for å bli ferdig med dem om de ikke hadde blitt smittet. Damene på kvinneguiden er gærne. Om du ferdes på det forumet må du ikke ta noe der inne alvorlig. Anonymkode: 58934...984 Er de verre der enn her??😂 Da må jeg inn å sjekke😁 Anonymkode: 2fb9d...1f5
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2019 #15 Skrevet 18. juli 2019 Du gjorde det rette, Hi! Jeg dro på smittebesøk til alle i nabolaget og familien (stor familie!) hele barndommen. Drakk av samme kopper som de som var syke - alt for å få vannkoppene. Jeg fikk dem ikke. Da jeg var nesten 30 år derimot... etter tre døgn ringte jeg legen og sa at hvis jeg ikke fikk hjelp NÅ til å bli kvitt kløen/smerten eller noe som fikk meg til å sove gjennom kløen/smerten så ville jeg ha journalført at jeg fraskrev meg ethvert ansvar for meg selv fra og med der og da. Hadde da ikke sovet på tre døgn, og kjente selv at jeg var i ferd med å tippe over psykisk, og det kunne ført til at jeg gjorde hva som helst. Og jeg er virkelig ikke pysete i utgangspunktet! Legekontoret forstod alvoret og jeg fikk medisiner som først tok kløen og så kjempesterke sovetabletter. Så du gjorde det rette. Jeg har stor sympati med jenta di, for det er forferdelig når man blir så dårlig, men nå er hun ferdig med det. Og når hun ble så dårlig nå, tenk da om hun ikke hadde fått det før som voksen... Anonymkode: cdff9...846
Pobie Skrevet 18. juli 2019 #16 Skrevet 18. juli 2019 Jeg synes det er utrolig teit å ville at barnet sitt skal ha vannkopper fremfor å vaksinere. Mine barn er vaksinerte, og dette er standard i mange andre land. Men nei, så lenge vaksinen ikke er en del av vaksineprogrammet er det selvfølgelig ikke grunn til å melde til barnevernet.
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2019 #17 Skrevet 18. juli 2019 Ikke for å kuppe tråden, men kan man sjekkes for om man har hatt vannkopper? Hverken min mor eller jeg kan huske at jeg har hatt det, og jeg jobbet i 10 år og gjennom minst like mange epidemier uten å bli smittet i voksen alder heller. Datteren min er 22 år og har heller ikke hatt det, kan hun vaksineres nå? På eget initiativ? Og hva med 6 åringen, som også kom seg gjennom barnehage og 1 klasse uten å bli smittet til tross for at mange av vennene har hatt det, kan han vaksineres? Jeg vil heller at de får vaksine enn selve sykdommen, den gjør jo ikke godt for noe? Anonymkode: 7200e...d8c
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2019 #18 Skrevet 18. juli 2019 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Ikke for å kuppe tråden, men kan man sjekkes for om man har hatt vannkopper? Hverken min mor eller jeg kan huske at jeg har hatt det, og jeg jobbet i 10 år og gjennom minst like mange epidemier uten å bli smittet i voksen alder heller. Datteren min er 22 år og har heller ikke hatt det, kan hun vaksineres nå? På eget initiativ? Og hva med 6 åringen, som også kom seg gjennom barnehage og 1 klasse uten å bli smittet til tross for at mange av vennene har hatt det, kan han vaksineres? Jeg vil heller at de får vaksine enn selve sykdommen, den gjør jo ikke godt for noe? Anonymkode: 7200e...d8c Edit: jeg jobbet i barnehage i 10 år... Anonymkode: 7200e...d8c
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2019 #19 Skrevet 18. juli 2019 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ikke for å kuppe tråden, men kan man sjekkes for om man har hatt vannkopper? Hverken min mor eller jeg kan huske at jeg har hatt det, og jeg jobbet i 10 år og gjennom minst like mange epidemier uten å bli smittet i voksen alder heller. Datteren min er 22 år og har heller ikke hatt det, kan hun vaksineres nå? På eget initiativ? Og hva med 6 åringen, som også kom seg gjennom barnehage og 1 klasse uten å bli smittet til tross for at mange av vennene har hatt det, kan han vaksineres? Jeg vil heller at de får vaksine enn selve sykdommen, den gjør jo ikke godt for noe? Anonymkode: 7200e...d8c Naboen min nevnte noe om en blodprøve hun tok som gravid. I følge den skulle hun være imun. Jeg vet ikke mer enn hva hun nevnte men. Anonymkode: c0194...d7f
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2019 #20 Skrevet 18. juli 2019 13 minutter siden, Pobie skrev: Jeg synes det er utrolig teit å ville at barnet sitt skal ha vannkopper fremfor å vaksinere. Mine barn er vaksinerte, og dette er standard i mange andre land. Men nei, så lenge vaksinen ikke er en del av vaksineprogrammet er det selvfølgelig ikke grunn til å melde til barnevernet. Vaksinen i Norge er stort sett ment til voksne over 30 år som ikke har fått dem, eller til de under med svakt eller dårlig immunforsvar. Den er ikke ment til enhver. Nettopp fordi vannkopper er en ufarlig barnesykdom som alle barn går gjennom. 98% av befolkningen har hatt vannkopper før de fyller 28 år. Det er ikke normalt å vaksinere seg mot vannkopper så sant man ikke har grunn til det. Anonymkode: c0194...d7f
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2019 #21 Skrevet 18. juli 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Er det omsorgsvikt at barnet får vannkopper ? Så vidt jeg vet er det helt normalt at foreldre ønsker vannkopper velkommen så tidlig som mulig. Det er helt normalt å ta barnet på besøk til noen som har vannkopper. Noen arrangerer til og med smitteparty. For et par uker siden spurte søsteren min meg om jeg kunne passe ungen hennes med vannkopper i to dager. Min egen hadde ikke hatt vannkopper enda. Jeg tenkte meg om. Hun er den eneste i klassen som ikke har hatt det. Det er bedre at hun får det nå som 6 år enn å få det senere.I tillegg er det ferie, så hun slipper å være en uke borte fra skolen ved en senere anledning. Nå som alle vennene hennes er ferdige er det jo mindre sjanse for at hun får det som liten. Så jeg sa ja til å passe. Nå er hun smittet. Hun ble rammet hardt! Hun ble rammet så hardt at hun skrek hysterisk i 2 døgn i strekk. Jeg skrev et innlegg på kvinneguiden, der jeg spurte om resept ang anthistaminer. Der var jeg så dum at jeg nevnte at jeg hadde smittet jenta mi med vilje... Dette var noen av svarene jeg mottok., i tillegg til 2 svar som mente jeg trolla.. Makan til galskap. Å smitte et barn med vilje, hjelper litempå å få utryddet sykdommer som vannkopper og andre barnesykdommer. Si meg, hvor mange andre har barnet ditt smittet, både av friske og av imunsvekkede barn og voksne? De flrste opplyste mennesker vet, eller kan lese seg til, på både felleskatalogen.no, apotek1.no m.fl. at allergimedisiner til systemisk bruk er reseptfrie og har vært set de siste 20 årene, minst. Gå nå og skaff hjelp til barnet ditt, som du har påført lidelse og plager med vilje og vitende, fremfor å sitte på nett og opplyse om hvordan du har utsatt barnet ditt for sykdom og sterkt ubehag. Får barnet valget mellom medisin og å ha det ubehagelig, så er det din psykologiske evne til å fremlegge saken som avgjør om hun er mottakelig for å svelge medisin. Etter min mening burde foreldre som smitter barna sine med vilje og viten med barnesykdommer bli meldt for omsorgssvikt., med forbehold om at ts er ærlig om situasjonen. nr 2 Du burde vaksinert henne istedenfor å smitte med vilje, maken til uopplyst og egosentrisk forelder. Du vet det er liten sjanse at hun kan få en alvorlig bivirkning av vannnkoppene å må legges inn på sykehus for å behandles i flere uker? Få nedsatt immunforsvar så hun lettere får infeksjoner hele høsten? Hva var det du tenkte med egentlig? Man skulle tro jeg smittet barna mine med HIV eller EBOLA her... Er mammapolitiet på toppgir eller har det liksom blitt fyfy å la barna få vannkopper? Hvordan skal man liksom unngå dem ? Anonymkode: c0194...d7f Man blir lynsja så det holder her inne. Vurderer å melde meg ut. Mange stygge kommentarer her inne. Kan bli deprimert av mindre. Jeg synes det var lurt at barnet ditt fikk det nå jeg. ❤ Vi kunne besøkt noen i familien litt før 17.mai, men droppet det. Ville ikke at 1.klassingen skulle gå glipp av første 17.mai. men nå i ferien, definitivt. Anonymkode: abb80...873
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2019 #22 Skrevet 18. juli 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Eh.. det er Kvinneguiden! Alle der inne er fullstendig sinnssyke! Ikke bry deg. Anonymkode: d21d7...49d Vet du om et annet forum som ikke innholder gale damer ? Tips mottas med stor takk. Orker ikke være her inne mer. Anonymkode: abb80...873
Pobie Skrevet 19. juli 2019 #23 Skrevet 19. juli 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Vaksinen i Norge er stort sett ment til voksne over 30 år som ikke har fått dem, eller til de under med svakt eller dårlig immunforsvar. Den er ikke ment til enhver. Nettopp fordi vannkopper er en ufarlig barnesykdom som alle barn går gjennom. 98% av befolkningen har hatt vannkopper før de fyller 28 år. Det er ikke normalt å vaksinere seg mot vannkopper så sant man ikke har grunn til det. Anonymkode: c0194...d7f Men den er ikke alltid ufarlig. Og nesten halvparten av alle som har hatt vannkopper vil senere få helvetesild. Mye bedre å vaksinere.
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2019 #24 Skrevet 19. juli 2019 Min ettåring skal få vaksine mot vannkopper snart. Angrer at jeg ikke vaksinerte storebror. 2 sprøyter som 4 år er ikke verdt det dessverre. Det er ingen fordeler å ha vannkopper. Vaksinen beskytter også mot helvetesild. Min niese hadde vannkopper som 4 år. Fikk det overalt, i munnen og tissen. Det var helt jævlig. Anonymkode: ae747...de3
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2019 #25 Skrevet 19. juli 2019 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Min ettåring skal få vaksine mot vannkopper snart. Angrer at jeg ikke vaksinerte storebror. 2 sprøyter som 4 år er ikke verdt det dessverre. Det er ingen fordeler å ha vannkopper. Vaksinen beskytter også mot helvetesild. Min niese hadde vannkopper som 4 år. Fikk det overalt, i munnen og tissen. Det var helt jævlig. Anonymkode: ae747...de3 Hva mener du med ‘2 sprøyter som 4 år er ikke verd det’? Må vaksinen tas før en viss alder? Anonymkode: 7200e...d8c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå