Anonym bruker Skrevet 19. juli 2019 #26 Skrevet 19. juli 2019 Ja, barnet ditt ble veldig sykt og det er DIN feil siden DU utsatt det for smitte. Men når det er sagt, vannkopper er en sykdom som bare blir verre jo eldre man er når man får det. Tenk hvor dårlig hun kunne ha blitt dersom hun hadde vært eldre. Syns ikke du gjorde noe som helst galt, snarere tvert imot. Anonymkode: 1fbfd...574
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2019 #27 Skrevet 19. juli 2019 Klart det ikkje er galt å smitte barn med vannkopper med vilje. Bare du holde barnet inne heilt til du er 110 % sikker på at barnet ikkje smitte nokon andre.. Og ikkje legge fra seg smitte på matbutikk osv ☺ Vannkopper kan være livstruende for barn og voksne med lavt imunforsvar. Så for meg som har hatt barn med kreft, og der vannkopper var vår største skrekk i 3 år kjenne at eg blir kvalm bare av ordet. Nå veit eg at eg får høyre at kreftsjuke barn ikkje bør gå på butikker ol. Men me foreldre og søsken må av og til ut blandt folk sjølv om me prøvde å ungå det mest mulig osv ☺ Anonymkode: 33f07...17e
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2019 #28 Skrevet 19. juli 2019 15 minutter siden, Anonym bruker skrev: Klart det ikkje er galt å smitte barn med vannkopper med vilje. Bare du holde barnet inne heilt til du er 110 % sikker på at barnet ikkje smitte nokon andre.. Og ikkje legge fra seg smitte på matbutikk osv ☺ Vannkopper kan være livstruende for barn og voksne med lavt imunforsvar. Så for meg som har hatt barn med kreft, og der vannkopper var vår største skrekk i 3 år kjenne at eg blir kvalm bare av ordet. Nå veit eg at eg får høyre at kreftsjuke barn ikkje bør gå på butikker ol. Men me foreldre og søsken må av og til ut blandt folk sjølv om me prøvde å ungå det mest mulig osv ☺ Anonymkode: 33f07...17e Man kan ikke isolerer barn 100% fra verden år etter år siden de ikke tåler smitte. Men å isolere et barn 1 uke eller 2 på grunn av ting som vannkopper - det syns jeg virkelig man skal. Jeg er enig med deg Anonymkode: 1fbfd...574
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2019 #29 Skrevet 19. juli 2019 Det er noe av det mest vanvittige jeg har lest på lenge. Eneste «feil» du har gjort er å i det hele tatt vurdere om du har gjort en feil. Vi har ønskede vannkopper på ettåringen nå. Hun er lite plaget og det er helt tilfeldig. I går ble vi invitert på middag til et ooooo noe så fremragende, legepar, som ønsket å estimere smittetidspunkt for sine hele to barn. Stakkars mødre på kvinneguiden. Sliter egentlig med å tro at disse svarene kan være reelle svar. Anonymkode: 77cc7...76f
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2019 #30 Skrevet 19. juli 2019 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Det er noe av det mest vanvittige jeg har lest på lenge. Eneste «feil» du har gjort er å i det hele tatt vurdere om du har gjort en feil. Vi har ønskede vannkopper på ettåringen nå. Hun er lite plaget og det er helt tilfeldig. I går ble vi invitert på middag til et ooooo noe så fremragende, legepar, som ønsket å estimere smittetidspunkt for sine hele to barn. Stakkars mødre på kvinneguiden. Sliter egentlig med å tro at disse svarene kan være reelle svar. Anonymkode: 77cc7...76f Jeg holder selvsagt barnet isolert fra omverden til smittefaren garantert er over! Kun dem som ønsker smitte er i kontakt med barnet. Svaret på spørsmålet ditt er at sistnevnte scenario og valg ikke er omsorgssvikt. På butikker og offentlige streder oppholder vi oss selvsagt ikke denne uken. Anonymkode: 77cc7...76f
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2019 #31 Skrevet 19. juli 2019 10 timer siden, Anonym bruker skrev: Ikke for å kuppe tråden, men kan man sjekkes for om man har hatt vannkopper? Hverken min mor eller jeg kan huske at jeg har hatt det, og jeg jobbet i 10 år og gjennom minst like mange epidemier uten å bli smittet i voksen alder heller. Datteren min er 22 år og har heller ikke hatt det, kan hun vaksineres nå? På eget initiativ? Og hva med 6 åringen, som også kom seg gjennom barnehage og 1 klasse uten å bli smittet til tross for at mange av vennene har hatt det, kan han vaksineres? Jeg vil heller at de får vaksine enn selve sykdommen, den gjør jo ikke godt for noe? Anonymkode: 7200e...d8c Det er lett å finne ut om man har hatt vannkopper, man kan ta en blodprøve som heter VZV IgG (Varicella-Zoster-virus er det viruset som kan gi vannkopper og helvedesild). Anonymkode: 77cc7...76f
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2019 #32 Skrevet 19. juli 2019 11 timer siden, Anonym bruker skrev: Er det omsorgsvikt at barnet får vannkopper ? Så vidt jeg vet er det helt normalt at foreldre ønsker vannkopper velkommen så tidlig som mulig. Det er helt normalt å ta barnet på besøk til noen som har vannkopper. Noen arrangerer til og med smitteparty. For et par uker siden spurte søsteren min meg om jeg kunne passe ungen hennes med vannkopper i to dager. Min egen hadde ikke hatt vannkopper enda. Jeg tenkte meg om. Hun er den eneste i klassen som ikke har hatt det. Det er bedre at hun får det nå som 6 år enn å få det senere.I tillegg er det ferie, så hun slipper å være en uke borte fra skolen ved en senere anledning. Nå som alle vennene hennes er ferdige er det jo mindre sjanse for at hun får det som liten. Så jeg sa ja til å passe. Nå er hun smittet. Hun ble rammet hardt! Hun ble rammet så hardt at hun skrek hysterisk i 2 døgn i strekk. Jeg skrev et innlegg på kvinneguiden, der jeg spurte om resept ang anthistaminer. Der var jeg så dum at jeg nevnte at jeg hadde smittet jenta mi med vilje... Dette var noen av svarene jeg mottok., i tillegg til 2 svar som mente jeg trolla.. Makan til galskap. Å smitte et barn med vilje, hjelper litempå å få utryddet sykdommer som vannkopper og andre barnesykdommer. Si meg, hvor mange andre har barnet ditt smittet, både av friske og av imunsvekkede barn og voksne? De flrste opplyste mennesker vet, eller kan lese seg til, på både felleskatalogen.no, apotek1.no m.fl. at allergimedisiner til systemisk bruk er reseptfrie og har vært set de siste 20 årene, minst. Gå nå og skaff hjelp til barnet ditt, som du har påført lidelse og plager med vilje og vitende, fremfor å sitte på nett og opplyse om hvordan du har utsatt barnet ditt for sykdom og sterkt ubehag. Får barnet valget mellom medisin og å ha det ubehagelig, så er det din psykologiske evne til å fremlegge saken som avgjør om hun er mottakelig for å svelge medisin. Etter min mening burde foreldre som smitter barna sine med vilje og viten med barnesykdommer bli meldt for omsorgssvikt., med forbehold om at ts er ærlig om situasjonen. nr 2 Du burde vaksinert henne istedenfor å smitte med vilje, maken til uopplyst og egosentrisk forelder. Du vet det er liten sjanse at hun kan få en alvorlig bivirkning av vannnkoppene å må legges inn på sykehus for å behandles i flere uker? Få nedsatt immunforsvar så hun lettere får infeksjoner hele høsten? Hva var det du tenkte med egentlig? Man skulle tro jeg smittet barna mine med HIV eller EBOLA her... Er mammapolitiet på toppgir eller har det liksom blitt fyfy å la barna få vannkopper? Hvordan skal man liksom unngå dem ? Anonymkode: c0194...d7f Barnet kunne ha blitt enda hardere rammet om hun hadde ventet noen år. Er vel bedre å få det gjort nå i ferien enn feks på ungdomsskolen og mistet i verste fall mange uker av undervisningen og kanskje blitt hardere rammet? Vannkopper bør de få når de er små. Virker som de minste i barnehagen går lettere gjennom det enn de største i barnehagen? Iallfall i følge foreldrene. Kan det stemme? (Beklager, ikke noe med hovudinnlegget å gjøre, ble bare litt nysgjerrig) Uansett, ikke bry deg. Det er IKKE omsorgssvikt, bare latterlige høner som trenger å få utløp for litt diverse😂 Anonymkode: c63b0...619
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2019 #33 Skrevet 19. juli 2019 11 timer siden, Anonym bruker skrev: Du gjorde det rette, Hi! Jeg dro på smittebesøk til alle i nabolaget og familien (stor familie!) hele barndommen. Drakk av samme kopper som de som var syke - alt for å få vannkoppene. Jeg fikk dem ikke. Da jeg var nesten 30 år derimot... etter tre døgn ringte jeg legen og sa at hvis jeg ikke fikk hjelp NÅ til å bli kvitt kløen/smerten eller noe som fikk meg til å sove gjennom kløen/smerten så ville jeg ha journalført at jeg fraskrev meg ethvert ansvar for meg selv fra og med der og da. Hadde da ikke sovet på tre døgn, og kjente selv at jeg var i ferd med å tippe over psykisk, og det kunne ført til at jeg gjorde hva som helst. Og jeg er virkelig ikke pysete i utgangspunktet! Legekontoret forstod alvoret og jeg fikk medisiner som først tok kløen og så kjempesterke sovetabletter. Så du gjorde det rette. Jeg har stor sympati med jenta di, for det er forferdelig når man blir så dårlig, men nå er hun ferdig med det. Og når hun ble så dårlig nå, tenk da om hun ikke hadde fått det før som voksen... Anonymkode: cdff9...846 Det er fult mulig at det var smittebesøkene dine som forårsaket at du ikke ble syk som barn og så kraftig syk som voksen. Du fikk jo i deg virus da som satte igang ting. Så dette med å smitte utenom normalen liker ikke jeg. La naturen gå sin gang. Anonymkode: 1bd42...ebf
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2019 #34 Skrevet 19. juli 2019 Herrevene, barnet ditt reagerte tydeligvis negativt på denne sykdommen men takk gudskjelov for at hun fikk det nå og ikke som voksen. Får man vannkopper som voksen kan man få helvetesild og det er MYE verre. Dersom man skulle ha meldt tll barnevernet for slik, det ville ikke ha vært familier med barn dersom man skulle ha meldt inn slike saker. Anonymkode: aaf26...139
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2019 #35 Skrevet 19. juli 2019 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Herrevene, barnet ditt reagerte tydeligvis negativt på denne sykdommen men takk gudskjelov for at hun fikk det nå og ikke som voksen. Får man vannkopper som voksen kan man få helvetesild og det er MYE verre. Dersom man skulle ha meldt tll barnevernet for slik, det ville ikke ha vært familier med barn dersom man skulle ha meldt inn slike saker. Anonymkode: aaf26...139 Du er jo helt på bærtur! Helvetesild er ikke samme sykdom. Det kan alle som HAR hatt vannkopper få. Først får man vannkopper om man ikke har hatt det før. Anonymkode: 1bd42...ebf
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2019 #36 Skrevet 19. juli 2019 1 hour ago, Anonym bruker said: Hva mener du med ‘2 sprøyter som 4 år er ikke verd det’? Må vaksinen tas før en viss alder? Anonymkode: 7200e...d8c Neida, du kan vaksinere når som helst. Men å gi to sprøyter i 4 års alder er ikke bare bare. Og det må være to doser Anonymkode: ae747...de3
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2019 #37 Skrevet 19. juli 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Neida, du kan vaksinere når som helst. Men å gi to sprøyter i 4 års alder er ikke bare bare. Og det må være to doser Anonymkode: ae747...de3 Det er da helt uproblematisk å gi vaksine i 4 årsalderen. Anonymkode: 4a315...45c
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2019 #38 Skrevet 19. juli 2019 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Man kan ikke isolerer barn 100% fra verden år etter år siden de ikke tåler smitte. Men å isolere et barn 1 uke eller 2 på grunn av ting som vannkopper - det syns jeg virkelig man skal. Jeg er enig med deg Anonymkode: 1fbfd...574 Takk for at du er enig 😊 Har fått høyre veldig mykje motstand dei årene barnet mitt var under behandling.. Der barn med vannkopper var med på butikken osv.. For dei kunne ikkje tenke på at det kunne være folk med lavt imunforsvar der. 😏 Isåfall var det dei som var sjuke sin feil for at dei blei smittet for dei kunne holdt seg heime 😯 Prøvde å forklare at me foreldre må handle av og til og andre ærend.. Samt andre søsken og må få leve så godt som dei kan den tida barnet var sjukt. I ca 3 år måtte me tenke på vannkopper kvar eineste dag. Men heldigvis ser eg trådstarter kjem til å holde seg inne så då vil eg bare ønske barnet hennes god bedring ❤ Anonymkode: 33f07...17e
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2019 #39 Skrevet 19. juli 2019 Hei, HI! mange av de som svarer på Kvinneguiden har ikke barn selv, så ta svarene du får med en kilo salt ellerno. Anonymkode: dfad3...81c
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2019 #40 Skrevet 19. juli 2019 16 timer siden, Anonym bruker skrev: Er det omsorgsvikt at barnet får vannkopper ? Så vidt jeg vet er det helt normalt at foreldre ønsker vannkopper velkommen så tidlig som mulig. Det er helt normalt å ta barnet på besøk til noen som har vannkopper. Noen arrangerer til og med smitteparty. For et par uker siden spurte søsteren min meg om jeg kunne passe ungen hennes med vannkopper i to dager. Min egen hadde ikke hatt vannkopper enda. Jeg tenkte meg om. Hun er den eneste i klassen som ikke har hatt det. Det er bedre at hun får det nå som 6 år enn å få det senere.I tillegg er det ferie, så hun slipper å være en uke borte fra skolen ved en senere anledning. Nå som alle vennene hennes er ferdige er det jo mindre sjanse for at hun får det som liten. Så jeg sa ja til å passe. Nå er hun smittet. Hun ble rammet hardt! Hun ble rammet så hardt at hun skrek hysterisk i 2 døgn i strekk. Jeg skrev et innlegg på kvinneguiden, der jeg spurte om resept ang anthistaminer. Der var jeg så dum at jeg nevnte at jeg hadde smittet jenta mi med vilje... Dette var noen av svarene jeg mottok., i tillegg til 2 svar som mente jeg trolla.. Makan til galskap. Å smitte et barn med vilje, hjelper litempå å få utryddet sykdommer som vannkopper og andre barnesykdommer. Si meg, hvor mange andre har barnet ditt smittet, både av friske og av imunsvekkede barn og voksne? De flrste opplyste mennesker vet, eller kan lese seg til, på både felleskatalogen.no, apotek1.no m.fl. at allergimedisiner til systemisk bruk er reseptfrie og har vært set de siste 20 årene, minst. Gå nå og skaff hjelp til barnet ditt, som du har påført lidelse og plager med vilje og vitende, fremfor å sitte på nett og opplyse om hvordan du har utsatt barnet ditt for sykdom og sterkt ubehag. Får barnet valget mellom medisin og å ha det ubehagelig, så er det din psykologiske evne til å fremlegge saken som avgjør om hun er mottakelig for å svelge medisin. Etter min mening burde foreldre som smitter barna sine med vilje og viten med barnesykdommer bli meldt for omsorgssvikt., med forbehold om at ts er ærlig om situasjonen. nr 2 Du burde vaksinert henne istedenfor å smitte med vilje, maken til uopplyst og egosentrisk forelder. Du vet det er liten sjanse at hun kan få en alvorlig bivirkning av vannnkoppene å må legges inn på sykehus for å behandles i flere uker? Få nedsatt immunforsvar så hun lettere får infeksjoner hele høsten? Hva var det du tenkte med egentlig? Man skulle tro jeg smittet barna mine med HIV eller EBOLA her... Er mammapolitiet på toppgir eller har det liksom blitt fyfy å la barna få vannkopper? Hvordan skal man liksom unngå dem ? Anonymkode: c0194...d7f Det var dramatiske svar. Men det overrasker meg ikke. Det er mange dramatiske svar inne på disse dameforumene. Vi hadde en runde med vannkopper i bhg. i våres. Da var det flere som hadde vannkopper, som spurte om ikke ungene våre ville komme på besøk, og flere var slepphendte med hygienen og tok med ungene på butikken og på lekeplassen og slike ting. Invitasjonene mente de nok som en hyggelig gest, men jeg hadde ikke så lyst til å få vannkopper i familien akkurat da. Men jeg kjente jeg ble litt irritert over å treffe på dem på lekeplassen og i butikken og på stranda og slike ting. Det er ikke greit å være slepphendt med hygienen eller ta med smittefarlige unger på offentlige plasser, fordi det finnes folk med nedsatt immunforsvar rundt omkring, og for dem kan det være katastrofalt å få vannkopper. Men om folk vil smitte sine egne sunne og friske barn, så er ikke det en katastrofe altså. Anonymkode: 89665...1a9
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2019 #41 Skrevet 19. juli 2019 Har også vaksinert mine. Greit vi måtte betale selv men heller det enn smittebesøk jakt. Noen blir veldig plaget. I de fleste land er den i vaksineprogrammet , litt rart det ikke er det i Norge. Anonymkode: b5b0a...c4d
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2019 #42 Skrevet 19. juli 2019 20 timer siden, Pobie skrev: Jeg synes det er utrolig teit å ville at barnet sitt skal ha vannkopper fremfor å vaksinere. Mine barn er vaksinerte, og dette er standard i mange andre land. Men nei, så lenge vaksinen ikke er en del av vaksineprogrammet er det selvfølgelig ikke grunn til å melde til barnevernet. Selvfølgelig er vannkopper å foretrekke fremfor vaksinen. Men du har generelt helt håpløse holdninger til foreldrerollen Anonymkode: 7ddb9...0d0
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2019 #43 Skrevet 19. juli 2019 16 minutter siden, Anonym bruker skrev: Selvfølgelig er vannkopper å foretrekke fremfor vaksinen. Men du har generelt helt håpløse holdninger til foreldrerollen Anonymkode: 7ddb9...0d0 Hvorfor er sykdom en selvfølge å foretrekke fremfor vaksine? Anonymkode: e69d3...b5f
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2019 #44 Skrevet 19. juli 2019 6 timer siden, Anonym bruker skrev: Det var dramatiske svar. Men det overrasker meg ikke. Det er mange dramatiske svar inne på disse dameforumene. Vi hadde en runde med vannkopper i bhg. i våres. Da var det flere som hadde vannkopper, som spurte om ikke ungene våre ville komme på besøk, og flere var slepphendte med hygienen og tok med ungene på butikken og på lekeplassen og slike ting. Invitasjonene mente de nok som en hyggelig gest, men jeg hadde ikke så lyst til å få vannkopper i familien akkurat da. Men jeg kjente jeg ble litt irritert over å treffe på dem på lekeplassen og i butikken og på stranda og slike ting. Det er ikke greit å være slepphendt med hygienen eller ta med smittefarlige unger på offentlige plasser, fordi det finnes folk med nedsatt immunforsvar rundt omkring, og for dem kan det være katastrofalt å få vannkopper. Men om folk vil smitte sine egne sunne og friske barn, så er ikke det en katastrofe altså. Anonymkode: 89665...1a9 Fikk en mulighet rett før 17 mai selv da det var vennegruppe og en lillebror hadde vannkopper. Men da sa jeg nei siden jeg ikke ønsket at barnet måtte være inne 17. Mai. Å ta med vannkoppebarn ut i butikken og på stranda er helt bak mål.. Jeg måtte ta med min ut selv på dag nr 3 fordi det var helt krise. Jeg ringte legen og fikk beskjed om å kjøpe allerginedisiner. Normalt ville jeg spurt naboer, men alle var på ferie. Hadde heller ingen som kunne passe på... Men vi dro ned ganske tidlig på dagen, alle er på ferie så var ingen ute. Rett inn på apoteket og rett ut igjen. Møtte ikke på en sjel. Når det kommer til handling har meny og kolonial blitt flittig brukt den siste uka. Allerginedisinen funket som fjell! Anonymkode: c0194...d7f
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2019 #45 Skrevet 19. juli 2019 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Hvorfor er sykdom en selvfølge å foretrekke fremfor vaksine? Anonymkode: e69d3...b5f Vannkopper er generelt ikke en fatal sykdom, for de aller fleste risikerer man ikke liv og helse ved å få vannkopper. Dessuten er man etter smitte, immun livet ut. Vaksine derimot, sikrer immunitet i 10 år. Anonymkode: 7ddb9...0d0
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2019 #46 Skrevet 19. juli 2019 7 timer siden, Anonym bruker skrev: Hei, HI! mange av de som svarer på Kvinneguiden har ikke barn selv, så ta svarene du får med en kilo salt ellerno. Anonymkode: dfad3...81c Jøss, du har problemer med fordommer! Å være barnløs betyr ikke nødvendigvis at man er kunnskapsløs, dum eller mangler sosiale antenner... Anonymkode: cdff9...846
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2019 #47 Skrevet 19. juli 2019 21 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jøss, du har problemer med fordommer! Å være barnløs betyr ikke nødvendigvis at man er kunnskapsløs, dum eller mangler sosiale antenner... Anonymkode: cdff9...846 Det var da voldsomt.. Det er ingen som sier at man er kunnskapsløs selv om man er barnløs.Ei heller dum eller mangler sosiale antenner.. (Hvor fikk du forresten dette fra??) Men det er riktignok en del scenarioer man "ser for seg", som er helt annerledes i virkeligheten med barn. Det er stor forskjell på det man ser for seg som forelder og slik det faktisk er å være forelder. De fleste som går gravide har gjerne standpunkter de mener de skal, de skal gjøre slik og slik, barnet skal få det sånn og sånn. Men så må man ofte svelge noen kameler eller møte seg selv i døra av og til. Nettopp fordi det er ikke slik som tror. Anonymkode: c0194...d7f
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2019 #48 Skrevet 19. juli 2019 Men hvorfor er du både på kvinneguiden og her? Har du så mye fritid?🤔 Lurer også på hvorfor du velger å skrive et innlegg om dette på kvinneguiden når du er medlem på et foreldreforum? Er det ikke her du burde publisere ting som er relatert til barn? Uansett, for å svare på spm ditt så synes jeg ikke det er ille at du valgte å sitte barnevakt for niesene dine med vannkopper. Før eller siden så ville barnet ditt fått vannkopper uansett og skal man skjerme barn for ikke å bli smittet så er det faktisk farlig om man får det i voksen alder. Anonymkode: 3566b...6bc
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2019 #49 Skrevet 19. juli 2019 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Men hvorfor er du både på kvinneguiden og her? Har du så mye fritid?🤔 Lurer også på hvorfor du velger å skrive et innlegg om dette på kvinneguiden når du er medlem på et foreldreforum? Er det ikke her du burde publisere ting som er relatert til barn? Uansett, for å svare på spm ditt så synes jeg ikke det er ille at du valgte å sitte barnevakt for niesene dine med vannkopper. Før eller siden så ville barnet ditt fått vannkopper uansett og skal man skjerme barn for ikke å bli smittet så er det faktisk farlig om man får det i voksen alder. Anonymkode: 3566b...6bc Du bare måtte komme med noe oppgulp, som viser de beste sidene ved kvinneforum? Ikke at du egentlig fortjener noe svar men. Jeg har en profil på kvinneguiden fordi jeg innimellom følger med på rampelyset, da jeg er interessert i/jobber med sosiale medier, bloggere og hvordan influencere jobber. Jeg har hatt profil her siden 2009, men fikk nylig en meld om at jeg hadde blitt hacket, så jeg slettet proflen min her Anonymkode: c0194...d7f
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2019 #50 Skrevet 19. juli 2019 14 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det var da voldsomt.. Det er ingen som sier at man er kunnskapsløs selv om man er barnløs.Ei heller dum eller mangler sosiale antenner.. (Hvor fikk du forresten dette fra??) Men det er riktignok en del scenarioer man "ser for seg", som er helt annerledes i virkeligheten med barn. Det er stor forskjell på det man ser for seg som forelder og slik det faktisk er å være forelder. De fleste som går gravide har gjerne standpunkter de mener de skal, de skal gjøre slik og slik, barnet skal få det sånn og sånn. Men så må man ofte svelge noen kameler eller møte seg selv i døra av og til. Nettopp fordi det er ikke slik som tror. Anonymkode: c0194...d7f Skriver man slikt som Hi fikk servert har man heller ikke sosiale antenner. Kunnskap om vaksiner er ikke noe man må ha barn for å ha. Slik 81c skrev det over virker det som om hun mener barnløse hverken har kunnskap om vaksiner, om barn eller kan oppføre seg. Anonymkode: cdff9...846
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå