Gå til innhold

Er ALLE unger oppe til sent i ferien?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har en på åtte og en på fem. Denne sommeren er første gang vi skyver litt på tidene. Ungene (særlig eldste) har tålt det dårlig tidligere. Sov aldri lengre uansett hvor mange dager han var lengre oppe, ble bare sliten og hadde dårlige dager. Men blir senest 22 på åtteåringen nå og 20/21 på femåring (som legger seg 19 til vanlig). Funker for ungene så da funker det for meg. 

Anonymkode: aa136...4c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi er da ikke hjemme til normal leggetid på lyse sommerkvelder. Da er vi på turer. Spiser gjerne middag i 19-20-tiden og drar ut etterpå. Før skole og barnehage begynner kveldsstellet 19.30.

Anonymkode: e5f5e...d4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Mine er oppe seint i ferien. Alt mellom 22-01, kommer ann på hvor vi er og hva vi gjør.

Jeg er ikke i tvil om at de barna som må inn i 19-20 tiden på sommerkveldene går glipp av mye gøy. Her er åtteåringen ute med venner i gata til 23 tiden. De virkelig koser seg med vannspredere, bålpanne, trampoline ol.

Barn trenger også at det er forskjell på ferie og hverdag.

Anonymkode: 23413...3b9

Eh? Mener du jeg skal la treåringen ewlw rundt halve natta? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Vi er da ikke hjemme til normal leggetid på lyse sommerkvelder. Da er vi på turer. Spiser gjerne middag i 19-20-tiden og drar ut etterpå. Før skole og barnehage begynner kveldsstellet 19.30.

Anonymkode: e5f5e...d4c

Middag for småunger kl 20?... Altså... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Tøystykke skrev:

Middag for småunger kl 20?... Altså... 

Kom med et godt argument imot da, utover at det ikke matcher din personlige oppfatning og preferanse.. 

Jeg har bodd i mange land og verdensdeler, og bare i norge og sverige har dette vært noe å himle over. Og aldri har det kommet noe i nærheten av et godt argument for at det ikke er greit. 

Anonymkode: e5f5e...d4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Anonym bruker skrev:

Mine er oppe seint i ferien. Alt mellom 22-01, kommer ann på hvor vi er og hva vi gjør.

Jeg er ikke i tvil om at de barna som må inn i 19-20 tiden på sommerkveldene går glipp av mye gøy. Her er åtteåringen ute med venner i gata til 23 tiden. De virkelig koser seg med vannspredere, bålpanne, trampoline ol.

Barn trenger også at det er forskjell på ferie og hverdag.

Anonymkode: 23413...3b9

Kan ikke barn kose seg med vannspreder, badebasseng, trampoline og andre leker før kl 20? Hvordan går de glipp av noe ? De har fra kloken 09.00 til kl 19.00 til å holde på med gøyalheter og faenskap. Det er 12 timer. Hvorfor går de glipp av noe dersom de legger seg kl 19?  

Anonymkode: 5db6c...51a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den eneste gangen jeg har barnefri er når 7 åringen er lagt seg så er uaktuelt å ha han oppe til 23-24 om natten hver dag. Synes også det er helt unødvendig at ett så lite barn er så sent oppe. Småen legger seg 21 til vanlig i ferien,men er gjerne våken til 23 hvis vi er med andre barn eller er på besøk.

Anonymkode: e8ff3...109

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...