Gå til innhold

Har kvinner for høye krav til menn ?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er pen, smart, har en fin kropp, er omtenksom og er høyt utdannet.

Anonymkode: c0463...0dc

... som ekstremt mange andre kvinner. 

Ser du da etter en pen, smart mann med en fin kropp som er omtenksom og høyt utdannet? Siden det er dette du selv kan tilby en partner? Er det dette du legger i «høye krav»? Er disse egenskapene og attributtene ved eget utseende så vesentlige at de kvalifiserer til å kunne stille høye krav til en partner?

Anonymkode: 4adb1...8e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan vel like gjerne snus: Stiller menn for høye krav til kvinner?

Jeg kjenner flere hyggelige og intelligente middelaldrende menn som aldrig har hatt fast kjæreste. Problemet er ikke mangel på gode damer, men med mindre de ser ut som en filmstjerne ser ikke mennene skikkelig på dem en gang. Skikkelig idiotisk!

Anonymkode: d1389...b2e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Kan vel like gjerne snus: Stiller menn for høye krav til kvinner?

Jeg kjenner flere hyggelige og intelligente middelaldrende menn som aldrig har hatt fast kjæreste. Problemet er ikke mangel på gode damer, men med mindre de ser ut som en filmstjerne ser ikke mennene skikkelig på dem en gang. Skikkelig idiotisk!

Anonymkode: d1389...b2e

Jeg tror du har rett. Menn har en uforklarlig høy selvtillit, de ser ikke realistisk på sitt eget speilbilde! Har opplevd utallige ganger å bli «sjekket opp» av gamle griser med kulemagen og uten hårfeste, som går all inn og tror de har sjangs.

Kvinner, derimot, har ofte for dårlig selvtillit og føler de aldri er bra nok. 

Anonymkode: 37946...fc8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg tror du har rett. Menn har en uforklarlig høy selvtillit, de ser ikke realistisk på sitt eget speilbilde! Har opplevd utallige ganger å bli «sjekket opp» av gamle griser med kulemagen og uten hårfeste, som går all inn og tror de har sjangs.

Kvinner, derimot, har ofte for dårlig selvtillit og føler de aldri er bra nok. 

Anonymkode: 37946...fc8

Dette har jeg også opplevd flere ganger, gjerne 30 år eldre enn meg også. Og jeg gjør virkelig ikke noe som helst for å gi dem en grunn til å tro at jeg er interessert. Og pussig nok forstår de heller ikke hva nei betyr.

En annen ting, på nettdatesteder har jeg opplevd at flere og flere menn ikke er i stand til å forplikte seg. De sier det selv også - det er jo så mange å velge i, og det kan jo alltid hende de kan treffe noen som er "enda bedre", så derfor dater de gjerne mange på en gang, også etter at de lar en eller to tro at de er i et forhold.

Anonymkode: c050f...eec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest voksenmann
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Dette har jeg også opplevd flere ganger, gjerne 30 år eldre enn meg også. Og jeg gjør virkelig ikke noe som helst for å gi dem en grunn til å tro at jeg er interessert. Og pussig nok forstår de heller ikke hva nei betyr.

En annen ting, på nettdatesteder har jeg opplevd at flere og flere menn ikke er i stand til å forplikte seg. De sier det selv også - det er jo så mange å velge i, og det kan jo alltid hende de kan treffe noen som er "enda bedre", så derfor dater de gjerne mange på en gang, også etter at de lar en eller to tro at de er i et forhold.

Anonymkode: c050f...eec

dummeste jeg har hørt .Du vet utmerket godt at det er omvendt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, voksenmann skrev:

dummeste jeg har hørt .Du vet utmerket godt at det er omvendt. 

Nei, jeg har opplevd dette flere ganger og har også venninner som har opplevd det samme, og vi har også snakket med flere menn som har innrømmet at de holder på slik, at det blir en slags avhengighet samtidig som det føles trygt, visstnok, for hvis de forplikter seg så risikerer de også å bli såret, og det vil de ikke.

Det blir virkelig for dumt at du som kaller deg en voksen mann nekter å godta annet enn det som passer inn i din egen virkelighetsoppfatning.

Anonymkode: c050f...eec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Dette har jeg også opplevd flere ganger, gjerne 30 år eldre enn meg også. Og jeg gjør virkelig ikke noe som helst for å gi dem en grunn til å tro at jeg er interessert. Og pussig nok forstår de heller ikke hva nei betyr.

En annen ting, på nettdatesteder har jeg opplevd at flere og flere menn ikke er i stand til å forplikte seg. De sier det selv også - det er jo så mange å velge i, og det kan jo alltid hende de kan treffe noen som er "enda bedre", så derfor dater de gjerne mange på en gang, også etter at de lar en eller to tro at de er i et forhold.

Anonymkode: c050f...eec

Jeg også. 

Har også flere ganger hørt menn beklage seg over norske kvinner som ikke «gidder å ordne seg» i forhold til utenlandske damer. Dette kommer utelukkende fra menn som selv ikke ser poenget i egenpleie utover tilfeldig omgang med deodorant. Kvalitetsmenn (og de har vi heldigvis mange av i Norge) uttaler seg aldri slik. 

Anonymkode: 1f409...1c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

liker høye gutter, og så lenge de er renselige, trofaste og har fin personlighet, er det viktigste

Anonymkode: c036f...a50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest voksenmann
5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nei, jeg har opplevd dette flere ganger og har også venninner som har opplevd det samme, og vi har også snakket med flere menn som har innrømmet at de holder på slik, at det blir en slags avhengighet samtidig som det føles trygt, visstnok, for hvis de forplikter seg så risikerer de også å bli såret, og det vil de ikke.

Det blir virkelig for dumt at du som kaller deg en voksen mann nekter å godta annet enn det som passer inn i din egen virkelighetsoppfatning.

Anonymkode: c050f...eec

hehe ok 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Menn har en uforklarlig høy selvtillit, de ser ikke realistisk på sitt eget speilbilde! 

Anonymkode: 37946...fc8

Du synes ikke selv at du er en smule generaliserende og fordomsfull her nå? Bytt ut ordet «mann» med «muslimer», «kvinner» eller «jøder» og se om du synes det er like greit.

Anonymkode: 4adb1...8e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du synes ikke selv at du er en smule generaliserende og fordomsfull her nå? Bytt ut ordet «mann» med «muslimer», «kvinner» eller «jøder» og se om du synes det er like greit.

Anonymkode: 4adb1...8e3

Har aldri blitt sjekket opp av verken muslimer eller jøder, men traurige, satte, middelaldrende menn med god inntekt og en sinnsyk selvtillit. Unge, mindre pene menn også, som tror det bare er å knipse, så blir jeg med de hjem. De har null selvinnsikt i forhold til eget utseende, de tror de er gull i kraft av å være menn. Jeg er nok ansett som å være ganske så pen. Så de skyter langt over ved å prøve seg. 

Men som sagt; null selvinnsikt.

Anonymkode: 37946...fc8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forskjellen består helt enkelt i at kvinner flest heller er alene enn i dårlig selskap, mens menn i mindre grad tenker slik. Når enkelte menn i tillegg føler seg berettiget til et forhold, blir det gnisninger. Ref incel-bevelgelsen. 

Kvinner stiller på ingen måte for høye krav. Så lenge en er innstilt på å bli værende singel om ingen som møter kravene skulle vise interresse er det helt uproblematisk. 

Anonymkode: f959a...587

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest voksenmann
10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Har aldri blitt sjekket opp av verken muslimer eller jøder, men traurige, satte, middelaldrende menn med god inntekt og en sinnsyk selvtillit. Unge, mindre pene menn også, som tror det bare er å knipse, så blir jeg med de hjem. De har null selvinnsikt i forhold til eget utseende, de tror de er gull i kraft av å være menn. Jeg er nok ansett som å være ganske så pen. Så de skyter langt over ved å prøve seg. 

Men som sagt; null selvinnsikt.

Anonymkode: 37946...fc8

Selvfølgelig finnes det menn som også har oppblåst selvbilde ,men forekomsten blant kvinner er mye høyere og jeg tror du er blant dem ! Det virker som det er mange ,etter ditt eget utsagn mindre attraktive menn som prøver seg på deg ,men du skal ikke se bort fra at dem faktisk er i din liga .

https://www.nrk.no/livsstil/--damer-har-for-hoye-krav-1.6271784

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, voksenmann skrev:

Selvfølgelig finnes det menn som også har oppblåst selvbilde ,men forekomsten blant kvinner er mye høyere og jeg tror du er blant dem ! Det virker som det er mange ,etter ditt eget utsagn mindre attraktive menn som prøver seg på deg ,men du skal ikke se bort fra at dem faktisk er i din liga .

https://www.nrk.no/livsstil/--damer-har-for-hoye-krav-1.6271784

Hvilken liga mener du at du hører hjemme i da, kjære?

Anonymkode: d3ef3...e51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest voksenmann
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Hvilken liga mener du at du hører hjemme i da, kjære?

Anonymkode: d3ef3...e51

Jeg har lav selvtillit . 3-4 kanskje .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, voksenmann skrev:

Selvfølgelig finnes det menn som også har oppblåst selvbilde ,men forekomsten blant kvinner er mye høyere og jeg tror du er blant dem ! Det virker som det er mange ,etter ditt eget utsagn mindre attraktive menn som prøver seg på deg ,men du skal ikke se bort fra at dem faktisk er i din liga .

https://www.nrk.no/livsstil/--damer-har-for-hoye-krav-1.6271784

Den artikkelen var helt merkelig. Jeg har aldri hørt kvinner sutre over mangel på partnere, men ofte lest om menn som mener de blir presset ut av kjønnsmarkedet. 

Selv ville jeg hatt skyhøye forventninger til en eventuelt ny partner hvis jeg skulle blitt singel. Er godt fornøyd med ham jeg har delt livet med de siste 20 årene, men trives så godt i mitt eget selskap, at skulle jeg oppleve å bli singel igjen ville jeg neppe innledet et nytt forhold. Skulle det derimot skje, ville kropp og utseende spille en ubetydelig rolle, men han måtte vært en skikkelig bra fyr. Slik har jeg inntrykk av at det er for veldig mange kvinner. Forskningen viser også at menn, men ikke kvinner, har fordeler av å være i forhold. 

Anonymkode: 1f409...1c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest voksenmann
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Den artikkelen var helt merkelig. Jeg har aldri hørt kvinner sutre over mangel på partnere, men ofte lest om menn som mener de blir presset ut av kjønnsmarkedet. 

Selv ville jeg hatt skyhøye forventninger til en eventuelt ny partner hvis jeg skulle blitt singel. Er godt fornøyd med ham jeg har delt livet med de siste 20 årene, men trives så godt i mitt eget selskap, at skulle jeg oppleve å bli singel igjen ville jeg neppe innledet et nytt forhold. Skulle det derimot skje, ville kropp og utseende spille en ubetydelig rolle, men han måtte vært en skikkelig bra fyr. Slik har jeg inntrykk av at det er for veldig mange kvinner. Forskningen viser også at menn, men ikke kvinner, har fordeler av å være i forhold. 

Anonymkode: 1f409...1c7

hvorfor har menn mer fordeler av å være i forhold mener du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, voksenmann skrev:

Jeg har lav selvtillit . 3-4 kanskje .

Men du har så pass god selvtillit at du mener du fortjener en kvinne. I tillegg har du så pass god selvtillit at du drar ut på byen for  å dra med kvinner hjem for sex. Du er akkurat som alle andre menn.

Anonymkode: d3ef3...e51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest voksenmann
10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Den artikkelen var helt merkelig. Jeg har aldri hørt kvinner sutre over mangel på partnere, men ofte lest om menn som mener de blir presset ut av kjønnsmarkedet. 

Selv ville jeg hatt skyhøye forventninger til en eventuelt ny partner hvis jeg skulle blitt singel. Er godt fornøyd med ham jeg har delt livet med de siste 20 årene, men trives så godt i mitt eget selskap, at skulle jeg oppleve å bli singel igjen ville jeg neppe innledet et nytt forhold. Skulle det derimot skje, ville kropp og utseende spille en ubetydelig rolle, men han måtte vært en skikkelig bra fyr. Slik har jeg inntrykk av at det er for veldig mange kvinner. Forskningen viser også at menn, men ikke kvinner, har fordeler av å være i forhold. 

Anonymkode: 1f409...1c7

Hvorfor var den så merkelig ?Med dine skyhøye forventninger og krav ,så beviser du vel at den stemmer !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest voksenmann
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Men du har så pass god selvtillit at du mener du fortjener en kvinne. I tillegg har du så pass god selvtillit at du drar ut på byen for  å dra med kvinner hjem for sex. Du er akkurat som alle andre menn.

Anonymkode: d3ef3...e51

nei ,jeg drar dem ikke med meg hjem . hvor har du det fra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, voksenmann skrev:

nei ,jeg drar dem ikke med meg hjem . hvor har du det fra?

Ikke det altså?

På 19.6.2019 den 1.04, voksenmann skrev:

nei jeg har ikke problemer med det egentlig . Nå elsker jeg å skuffe kvinner . Blir vel ikke akkurat seksuelt opphisset av det ,men syns det er gøy når dem blir skuffet :D tanken på at dem har kasta bort mye tid på meg ,for så å finne ut at jeg har liten penis er bare gøy :) 

 

Anonymkode: d3ef3...e51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest voksenmann
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Ikke det altså?

 

Anonymkode: d3ef3...e51

ja , men jeg har ikke sjekket opp dem .Jeg har som sagt lav selvtillit ,så det er dem som har sjekket opp meg .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, voksenmann skrev:

hvorfor har menn mer fordeler av å være i forhold mener du?

Det er ikke noe jeg mener. Det er vist i flere forskningsartikler. 

Anonymkode: 1f409...1c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest voksenmann
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er ikke noe jeg mener. Det er vist i flere forskningsartikler. 

Anonymkode: 1f409...1c7

ok.fint om du kunne legge ved en link til en av dem .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...