Gå til innhold

Har kvinner for høye krav til menn ?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Leste et sted at kvinner burde senke sine krav til menn dem dater . Vi snakker da først og fremst om fysiske krav som høyde osv.Noen som kjenner seg igjen ?

Anonymkode: 7553a...841

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjenner meg ikke igjen. Jeg har datet både lyse,mørke,høye,lave, og endte til slutt opp med en lett overvektig mann som var 16 år eldre enn meg. 

Anonymkode: e7f30...4ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Kjenner meg ikke igjen. Jeg har datet både lyse,mørke,høye,lave, og endte til slutt opp med en lett overvektig mann som var 16 år eldre enn meg. 

Anonymkode: e7f30...4ed

ok. hvor gammel er du da ? :) 

Anonymkode: 7553a...841

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har falt for høye og lave (også lavere enn meg) og de midt mellom, lyse, mørke, lyst hår, mørkt hår osv., så tror ikke jeg stiller for høye krav.

Jeg tenner ikke på overvektige menn, så for meg utgår overvektige. De som ikke tar seg av normal hygiene utgår også. Og de som røyker/snuser (om de ikke skal slutte), ruser seg eller drikker for mye.

Mitt inntrykk er at alle de kravene det snakkes om at kvinner har ofte er noe unge og mer umodne jenter/kvinner har. Og der har vel mennene også tidvis urealistiske krav. De som er normalt oppegående og modne går ut fra kjemi og felles verdier, tror jeg.

Anonymkode: c050f...eec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De jeg kjenner (inkludert meg selv) ønsker snille menn de kan føre interessante og gode samtaler med, og kan ha det fint sammen med. Jeg kunne ikke brydd meg mindre om six-pack og hårfeste, men ønsker en mann som tar vare på sin egen helse og personlige hygiene. 

Anonymkode: 1f409...1c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er menn som faller utenfor som er godt innenfor standarden for attraktivitet, men som har hatt uflaks - eller selv stiller feil krav. Men mange stiller derimot altfor lave krav til sosial funksjonsdyktighet i en partner. Når jeg ser hva som laller rundt med ring på fingeren er det meg en gåte hvordan NOEN kunne orke å være gift med dem - de er pinlige i enhver sammenheng og en klamp om foten for sin partner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kjenner meg ikke igjen. Jeg har datet både lyse,mørke,høye,lave, og endte til slutt opp med en lett overvektig mann som var 16 år eldre enn meg. 

Anonymkode: e7f30...4ed

Jeg mente ikke bare høyde altså 😛 det var bare et eksempel på et fysisk krav :) 

Anonymkode: 7553a...841

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg hadde det vært uaktuelt å date en mann på 170. Det er jo kun fordi jeg selv er 180 uten sko. Takk Gud for at jeg falt pladask for en mann på over 190 for over 10 års siden - som viste seg å være drømmeprinsen.

Tar jeg på meg høye sko er jeg jo fort både 185-190 høy i tillegg er jeg bred over skuldrene. Tror nok mannen på 170 hadde følt like mye på det som meg på høye sko. 

Det må jo være lov å tiltrekke av ulike ting. Man oppsøker jo ikke brunetter om man tiltrekkes av blondiner. Godt vi alle er forskjellige! 

Anonymkode: b980d...974

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

For meg hadde det vært uaktuelt å date en mann på 170. Det er jo kun fordi jeg selv er 180 uten sko. Takk Gud for at jeg falt pladask for en mann på over 190 for over 10 års siden - som viste seg å være drømmeprinsen

Nei, så flaks, ikke overfladisk en plass assa... 

Anonymkode: 4e405...a19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med andre ord så skal kvinner finne seg i hva som helst? Hvor leste du det; hvilken idiot skrev det? 

Man har sine preferanser og så lenge vi ikke kjører arrangert ekteskap, skal man få velge selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Nei, så flaks, ikke overfladisk en plass assa... 

Anonymkode: 4e405...a19

Man er ikke overfladisk bare fordi man foretrekker menn som er høyere enn en selv. Jeg er også sånn. 

Alle menn på under 175 er helt uaktuelt, hvis jeg var ledig. Noe jeg ikke er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å ha krav er bra. Om de er for høye er det jo bare en selv det går ut over.

De menn som faller utenfor har en ting til felles, de fungerer dårlig sosialt. Det er de som må ta tak i seg selv, skal de få seg dame. Det gjelder alle som vil ha en partner, kvinne eller mann. Men menn har det med å forvente, fortsatt, at de ikke skal trenge å oppfylle noen krav for å få det de vil ha.

Samtidig er jeg usikker på om dette er så ille, likevel. Det er genetisk betinget, og de som ikke får dame blir jo valgt bort. Evolusjon. Beintøff natur. Men det gjør samtidig at mennesker i fremtiden får det lettere.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/mkKaE/forskere-personlighet-paavirker-hvor-mange-barn-mannen-faar

Anonymkode: d3ef3...e51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest voksenmann

Ja de har det! Dere kan si hva dere vil ,men sånn er det.På f.eks tinder,oppfordres menn under 180 om å "don`t bother".Det gjelder selvsagt ikke absolutt alle ,men noen ganger må man generalisere litt ,og det gjelder iallefall såpass mange at det har vært tatt opp i media .Men jeg vet hvorfor det er slik ! Om vi ser for oss en attraktivitetesskala på 1-10 ,så får f.eks "3`er" damer mye mer oppmerksomhet og forespørsler enn "8 èr" menn ,og mange av disse 2,3`er damene får forespørsler fra nettopp 7,8,9`er menn.
Hvis disse jentene har en liste på f.eks 20 menn som vil treffe dem(tro meg ,de har mange å velge mellom uansett åssen dem ser ut) så velger de selvsagt de mest attraktive ,men det mange av dem ikke skjønner ,er at disse gutta selvsagt ikke er ute etter noe mer enn et "lett offer" som de kan ha et one night med.
Jeg har selv hørt kvinner som er mindre pene ,veier over dobbelt så mye som dem burde,og som går på trygd ,ramse opp krav liste : han skal selvsagt være kjekk ,ha fin kropp helst med endel muskler,stor penis og ha en bra jobb ...ganske fasinerende å høre på faktisk hehe :D  Men altså....de har jo "datet" endel menn laaangt over sin liga ,og ligget med dem ,så de tror følgende :"Det ble desverre ikke noe mer ,men han ville jo ligge med meg så han må jo ha likt meg veldig godt " Jeg snakker først og fremst om damer under 40 .
Dette er også en litt advarsel til dere menn.Vær forsiktig med jenter under middels attraktive ....dem kan kanskje virke uskyldige ,men dem har som regel vært bortpå j.... mange! Dette vet jeg !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har høye krav til meg selv, det har direkte innvirkning på valgene jeg tar. Det gjelder også når det gjelder valg av partner.

Har aldri hatt en liste over krav til en mann, jeg har valgt utifra magefølelse og hjerte, men når jeg ser bitre mannfolk på kvinneforum som mansplainer kvinner til kvinner? Da blir jeg veldig sikker på at menn på forum hadde vært en dealbreaker! Uansett høyde.

Anonymkode: 6dcda...d63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, voksenmann skrev:

Ja de har det! Dere kan si hva dere vil ,men sånn er det.På f.eks tinder,oppfordres menn under 180 om å "don`t bother".Det gjelder selvsagt ikke absolutt alle ,men noen ganger må man generalisere litt ,og det gjelder iallefall såpass mange at det har vært tatt opp i media .Men jeg vet hvorfor det er slik ! Om vi ser for oss en attraktivitetesskala på 1-10 ,så får f.eks "3`er" damer mye mer oppmerksomhet og forespørsler enn "8 èr" menn ,og mange av disse 2,3`er damene får forespørsler fra nettopp 7,8,9`er menn.
Hvis disse jentene har en liste på f.eks 20 menn som vil treffe dem(tro meg ,de har mange å velge mellom uansett åssen dem ser ut) så velger de selvsagt de mest attraktive ,men det mange av dem ikke skjønner ,er at disse gutta selvsagt ikke er ute etter noe mer enn et "lett offer" som de kan ha et one night med.
Jeg har selv hørt kvinner som er mindre pene ,veier over dobbelt så mye som dem burde,og som går på trygd ,ramse opp krav liste : han skal selvsagt være kjekk ,ha fin kropp helst med endel muskler,stor penis og ha en bra jobb ...ganske fasinerende å høre på faktisk hehe :D  Men altså....de har jo "datet" endel menn laaangt over sin liga ,og ligget med dem ,så de tror følgende :"Det ble desverre ikke noe mer ,men han ville jo ligge med meg så han må jo ha likt meg veldig godt " Jeg snakker først og fremst om damer under 40 .
Dette er også en litt advarsel til dere menn.Vær forsiktig med jenter under middels attraktive ....dem kan kanskje virke uskyldige ,men dem har som regel vært bortpå j.... mange! Dette vet jeg !

Elsker når menn skal mansplaine og tror de forstår kvinner. Ikke nok med at du tror du kjenner kvinner bedre enn kvinner selv, du drar alle over en kam. Lite sjarmerende. Regner med du er singel, uten en overhengende fare for å endre det ;)

Anonymkode: 6dcda...d63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest voksenmann
13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Å ha krav er bra. Om de er for høye er det jo bare en selv det går ut over.

De menn som faller utenfor har en ting til felles, de fungerer dårlig sosialt. Det er de som må ta tak i seg selv, skal de få seg dame. Det gjelder alle som vil ha en partner, kvinne eller mann. Men menn har det med å forvente, fortsatt, at de ikke skal trenge å oppfylle noen krav for å få det de vil ha.

Samtidig er jeg usikker på om dette er så ille, likevel. Det er genetisk betinget, og de som ikke får dame blir jo valgt bort. Evolusjon. Beintøff natur. Men det gjør samtidig at mennesker i fremtiden får det lettere.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/mkKaE/forskere-personlighet-paavirker-hvor-mange-barn-mannen-faar

Anonymkode: d3ef3...e51

Er jo faktisk mange som velger å være singel også da ,Og det skjønner jeg veldig godt . Sier det bare så du ikke skal gå rundt å synes synd på alle som er single . 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest voksenmann
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Elsker når menn skal mansplaine og tror de forstår kvinner. Ikke nok med at du tror du kjenner kvinner bedre enn kvinner selv, du drar alle over en kam. Lite sjarmerende. Regner med du er singel, uten en overhengende fare for å endre det ;)

Anonymkode: 6dcda...d63

Jeg er selvvalgt singel ja ,men har vært i forhold i over 20 år :) Elsker når kvinner vet så jævlig godt at jeg har helt rett , men prøver å bruke tåpelige hersketeknikker . 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest voksenmann
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Elsker når menn skal mansplaine og tror de forstår kvinner. Ikke nok med at du tror du kjenner kvinner bedre enn kvinner selv, du drar alle over en kam. Lite sjarmerende. Regner med du er singel, uten en overhengende fare for å endre det ;)

Anonymkode: 6dcda...d63

Dessuten drar jeg ikke alle over en kam .Jeg snakket om de mindre attraktive damene ! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, voksenmann skrev:

Dessuten drar jeg ikke alle over en kam .Jeg snakket om de mindre attraktive damene ! 

Det bitre kvinnehatet ditt lyser lang vei. Hvorfor er du egentlig på et forum som består nesten utelukkende av kvinner når du har slik sterk forakt for kvinner?

Anonymkode: d3ef3...e51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, voksenmann skrev:

Dessuten drar jeg ikke alle over en kam .Jeg snakket om de mindre attraktive damene ! 

En, i dine øyne, mindre attraktiv kvinne kan være verdens flotteste for en annen, så jo, du drar alle over en kam. Godt du er selvvalgt (livsløgner lenge leve) singel, unner ingen kvinner å være i forhold med umodne og kvinnehatende menn.

Anonymkode: 6dcda...d63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest voksenmann
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

En, i dine øyne, mindre attraktiv kvinne kan være verdens flotteste for en annen, så jo, du drar alle over en kam. Godt du er selvvalgt (livsløgner lenge leve) singel, unner ingen kvinner å være i forhold med umodne og kvinnehatende menn.

Anonymkode: 6dcda...d63

livsløgner ?hva mente du med det?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, voksenmann skrev:

Ja de har det! Dere kan si hva dere vil ,men sånn er det.På f.eks tinder,oppfordres menn under 180 om å "don`t bother".Det gjelder selvsagt ikke absolutt alle ,men noen ganger må man generalisere litt ,og det gjelder iallefall såpass mange at det har vært tatt opp i media .Men jeg vet hvorfor det er slik ! Om vi ser for oss en attraktivitetesskala på 1-10 ,så får f.eks "3`er" damer mye mer oppmerksomhet og forespørsler enn "8 èr" menn ,og mange av disse 2,3`er damene får forespørsler fra nettopp 7,8,9`er menn.
Hvis disse jentene har en liste på f.eks 20 menn som vil treffe dem(tro meg ,de har mange å velge mellom uansett åssen dem ser ut) så velger de selvsagt de mest attraktive ,men det mange av dem ikke skjønner ,er at disse gutta selvsagt ikke er ute etter noe mer enn et "lett offer" som de kan ha et one night med.
Jeg har selv hørt kvinner som er mindre pene ,veier over dobbelt så mye som dem burde,og som går på trygd ,ramse opp krav liste : han skal selvsagt være kjekk ,ha fin kropp helst med endel muskler,stor penis og ha en bra jobb ...ganske fasinerende å høre på faktisk hehe :D  Men altså....de har jo "datet" endel menn laaangt over sin liga ,og ligget med dem ,så de tror følgende :"Det ble desverre ikke noe mer ,men han ville jo ligge med meg så han må jo ha likt meg veldig godt " Jeg snakker først og fremst om damer under 40 .
Dette er også en litt advarsel til dere menn.Vær forsiktig med jenter under middels attraktive ....dem kan kanskje virke uskyldige ,men dem har som regel vært bortpå j.... mange! Dette vet jeg !

Kjære vene... Hva slags verden er det du lever i? 

Ta i mot et velment råd: lær deg å skrive litt (helst litt mye) bedre før du forsøker deg på bedrevitenhet. 

Anonymkode: 70a3d...8b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest voksenmann
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kjære vene... Hva slags verden er det du lever i? 

Ta i mot et velment råd: lær deg å skrive litt (helst litt mye) bedre før du forsøker deg på bedrevitenhet. 

Anonymkode: 70a3d...8b2

Alltid gøy når man vet jeg har rett ,men heller velge å kritisere hvordan jeg skriver :D 

Endret av voksenmann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, voksenmann skrev:

Alltid gøy når man vet jeg har rett ,men heller velge å kritisere hvordan jeg skriver :D 

Sorry, men du sitter ikke på fasiten, skjønner du. Du må jo gjerne tro det, i din lille verden, men det stemmer selvfølgelig ikke. 

Anonymkode: 70a3d...8b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest voksenmann
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Sorry, men du sitter ikke på fasiten, skjønner du. Du må jo gjerne tro det, i din lille verden, men det stemmer selvfølgelig ikke. 

Anonymkode: 70a3d...8b2

Du vet utmerke godt at jeg har mye rett ;) Dessuten er ikke dette noe nytt .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...