Anonym bruker Skrevet 12. juli 2019 #1 Skrevet 12. juli 2019 Tenker dere at BV overtar omsorgen for ett barn i en familie hvor omsorgen er ikke helt 100 %, uten å tilby hjelpetiltak? Hvis omsorgen er helt perfekt og alt er bra, kan man risikere å miste barna likevel? Eller at det blir en sak ut av ingenting liksom? La oss man er meldt på hevn av en nabo eller lignende. Kan en helt vanlig, normal familie miste barna sine fordi bv «fant noe» å «ta de» på? Er litt redd for det jeg. Vi er jo helt vanlige folk. Går rundt og tenker «hva hvis» etter å ha lest så mye negativt om de + alle de trådene om BV. Hvor en eller annen påstår alltid at de kjenner til sak hvor ditt og hvor datt. Må jo begynne å lure. Media sier sitt. Hvorfor kan ikke BV forsvare seg da? Uttale seg om all den kritikken for eksempel? Helt vanlige folk begynner jo å bli engstelige for norsk barnevern. Anonymkode: d6b66...b9d
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2019 #2 Skrevet 12. juli 2019 Nei, barnevernet er ikke «farlig» Anonymkode: d7944...d46
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2019 #3 Skrevet 12. juli 2019 At du må spørre tilsier at du aldri burde hatt barn. Anonymkode: 847ce...f64
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2019 #4 Skrevet 12. juli 2019 Barnevernet har aldri vært farlig for noen. Men dårlige foreldre er farlige for barna sine. Anonymkode: c9bd2...1ca
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2019 #5 Skrevet 12. juli 2019 Eksempel: https://metro.co.uk/2019/07/11/boy-died-shortly-begging-social-services-not-send-back-live-parents-10189774/ Anonymkode: c9bd2...1ca
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2019 #6 Skrevet 12. juli 2019 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Eksempel: https://metro.co.uk/2019/07/11/boy-died-shortly-begging-social-services-not-send-back-live-parents-10189774/ Anonymkode: c9bd2...1ca Jeg sier ikke at barnevernet gjør en dårlig jobb ellers da. Men ut i fra det jeg leser i media så er det mye sånn: foreldre mistet barna uten skikkelig grunnlag bla bla bla. Og så de sakene som behandles i EMD handler mye om enten samvær etter omsorgsovertakelse eller omsorgsovertakelse uten tilstrekkelig grunnlag. Jeg har aldri hatt noe i mot BV. Og er glad for at vi har dem. Men noe skurrer av og til kanskje? Anonymkode: d6b66...b9d
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2019 #7 Skrevet 12. juli 2019 Og det mener media som Dagbladet osv. Ikke sånne antibarnevern grupper. Anonymkode: d6b66...b9d
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2019 #8 Skrevet 12. juli 2019 Nei. Selvfølgelig gjør de ikke det. Barnevernet er ikke en egen gruppe onde mennesker uten verken kompetanse, fornuft eller medmenneskelighet. Det er helt vanlige mennesker, med utdannelse på området som alltid har barnets beste i fokus, og som alltid vil fokusere på tiltak i familien/hjemmet først, hvis det er nødvendig å lage en sak. Å fjerne et barn, er absolutt siste løsning. Barnevernet består ikke av ville dyr som får en eller annen syk nytelse av å splitte familier, og rive barn fra foreldre. Anonymkode: 5c897...c62
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2019 #9 Skrevet 12. juli 2019 Jeg ble meldt. Politiet et annet sted i landet hadde stoppet en pakke sendt i mitt navn. Den inneholdt narkotika. Jeg var i telefonavhør og selvfølgelig ble det sendt bekymringsmelding til bv i min kommune fra politiet. Ble kalt inn til samtale, hvor vi gikk igjennom meldingen og jeg fikk fortelle. Hadde også med henleggelsen fra politiet, som kom i posten to dager før samtalen. Jeg spurte om hun ønsket samtykke til å snakke med andre rundt barnet (bhg, bup, hs, pappaen), det ønsket hun ikke. Samtalen vår varte i hele 7 min. Hun trengte heller ikke snakke med barnet. Jeg visste jo at det ikke var jeg som var avsender. Sa til og med til bv, at skulle jeg sendt narkotika i posten, hadde jeg ikke vært dum nok til å sette navnet mitt på. Var åpen og villig til samarbeid. Hadde jeg troppet opp med advokat og gått rett i forsvar (angrep), som anti-barneverngruppa sverger til, hadde det garantert blitt opprettet undersøkelsessak. Selv har jeg meldt flere ganger som barnehagelærer, da ved mistanke om oppdragervold. Alle familier jeg har meldt, har beholdt barna sine. Men de har fått veiledning i oppdragerrollen og tatt til seg denne veiledningen. Mange som mister barna sine, ser ikke sine egne feil og er lite villig til å endre praksis. Anonymkode: 6babc...d1b
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2019 #10 Skrevet 12. juli 2019 Nei. Jobber ofte tett med barnevern og de avslutter så fort de kan. De er nedlesset i alvorlige saker, er for få folk osv. Jeg synes heller de er for sene å begjære omsorgsovertagelse. Synes foreldre får altfor mange sjanser, hvorpå ungene ender i psykiatrien etter hvert 😕 Anonymkode: efee6...c83
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2019 #11 Skrevet 12. juli 2019 Min erfaring er at de sjekker ut bekymringsmeldinger så raskt, skånsomt og profesjonelt de kan. Så avsluttes saken med mindre det kommer frem noe som faktisk er objektivt bekymringsverdig. Anonymkode: 27839...577
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2019 #12 Skrevet 12. juli 2019 Barnevernet finner noe galt om de vil. Vi er en helt vanlig familie som fikk en anonym melding på oss. De fant ut at vi ikke var som vi ble meldt for men de fant ut at jeg ikke var kjærlig nok og hjalp og beskyttet datteren min. For jeg sa at hun ikke skulle holde meg i hånden under hjemmebesøket. Men det de ikke viste var at vi i samarbeid med sykehuset og barnepsykolog jobbet med å ikke holde hånd hele tiden men sitte inntil var OK. Fikk legen på sykehuset til å ringe og forklare. Anonymkode: 5319f...b6b
Anonne Skrevet 12. juli 2019 #13 Skrevet 12. juli 2019 (endret) 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Barnevernet finner noe galt om de vil. Vi er en helt vanlig familie som fikk en anonym melding på oss. De fant ut at vi ikke var som vi ble meldt for men de fant ut at jeg ikke var kjærlig nok og hjalp og beskyttet datteren min. For jeg sa at hun ikke skulle holde meg i hånden under hjemmebesøket. Men det de ikke viste var at vi i samarbeid med sykehuset og barnepsykolog jobbet med å ikke holde hånd hele tiden men sitte inntil var OK. Fikk legen på sykehuset til å ringe og forklare. Anonymkode: 5319f...b6b Men farlig er de ikke, de vil jo bare ditt barns beste Endret 12. juli 2019 av Anonne
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2019 #14 Skrevet 12. juli 2019 55 minutter siden, Anonym bruker skrev: Barnevernet finner noe galt om de vil. Vi er en helt vanlig familie som fikk en anonym melding på oss. De fant ut at vi ikke var som vi ble meldt for men de fant ut at jeg ikke var kjærlig nok og hjalp og beskyttet datteren min. For jeg sa at hun ikke skulle holde meg i hånden under hjemmebesøket. Men det de ikke viste var at vi i samarbeid med sykehuset og barnepsykolog jobbet med å ikke holde hånd hele tiden men sitte inntil var OK. Fikk legen på sykehuset til å ringe og forklare. Anonymkode: 5319f...b6b Ok, det var bra. Men kan jeg spørre deg hva som stod i denne meldingen som dere fikk? Anonymkode: d6b66...b9d
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2019 #15 Skrevet 12. juli 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Min erfaring er at de sjekker ut bekymringsmeldinger så raskt, skånsomt og profesjonelt de kan. Så avsluttes saken med mindre det kommer frem noe som faktisk er objektivt bekymringsverdig. Anonymkode: 27839...577 Ja men hva hvis foreldrene er dritnervøse og virker fjern på en undersøkelse, det må være veldig belastende å bli beskyldt for noe, mistenkeliggjort osv. Føler man er nesten på en slags oppkjøring, de følger med deg, på hver bevegelse og hvert ord du sier. Vel, kanskje ikke alle, men noen gjør vel det. Og så må du virke perfekt og beherske deg. Det kan ikke være så lett tenker jeg. Anonymkode: d6b66...b9d
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2019 #16 Skrevet 12. juli 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Min erfaring er at de sjekker ut bekymringsmeldinger så raskt, skånsomt og profesjonelt de kan. Så avsluttes saken med mindre det kommer frem noe som faktisk er objektivt bekymringsverdig. Anonymkode: 27839...577 Jobber du i barnevernet? Hvordan vet du at de håndterer bekymringsmeldinger slik? Bare lurer. Anonymkode: d6b66...b9d
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2019 #17 Skrevet 12. juli 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Jeg ble meldt. Politiet et annet sted i landet hadde stoppet en pakke sendt i mitt navn. Den inneholdt narkotika. Jeg var i telefonavhør og selvfølgelig ble det sendt bekymringsmelding til bv i min kommune fra politiet. Ble kalt inn til samtale, hvor vi gikk igjennom meldingen og jeg fikk fortelle. Hadde også med henleggelsen fra politiet, som kom i posten to dager før samtalen. Jeg spurte om hun ønsket samtykke til å snakke med andre rundt barnet (bhg, bup, hs, pappaen), det ønsket hun ikke. Samtalen vår varte i hele 7 min. Hun trengte heller ikke snakke med barnet. Jeg visste jo at det ikke var jeg som var avsender. Sa til og med til bv, at skulle jeg sendt narkotika i posten, hadde jeg ikke vært dum nok til å sette navnet mitt på. Var åpen og villig til samarbeid. Hadde jeg troppet opp med advokat og gått rett i forsvar (angrep), som anti-barneverngruppa sverger til, hadde det garantert blitt opprettet undersøkelsessak. Selv har jeg meldt flere ganger som barnehagelærer, da ved mistanke om oppdragervold. Alle familier jeg har meldt, har beholdt barna sine. Men de har fått veiledning i oppdragerrollen og tatt til seg denne veiledningen. Mange som mister barna sine, ser ikke sine egne feil og er lite villig til å endre praksis. Anonymkode: 6babc...d1b Veldig ofte leser jeg historier i media (aviser, aktuelle saker der, ikke antibarnevern grupper) at foreldre mister barna sine dersom det er snakk om vold. Men av og til skjer det at foreldre får veiledning. Hvorfor ble disse behandlet så forskjellig? Anonymkode: d6b66...b9d
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2019 #19 Skrevet 12. juli 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Veldig ofte leser jeg historier i media (aviser, aktuelle saker der, ikke antibarnevern grupper) at foreldre mister barna sine dersom det er snakk om vold. Men av og til skjer det at foreldre får veiledning. Hvorfor ble disse behandlet så forskjellig? Anonymkode: d6b66...b9d Jeg vet selvfølgelig ikke hvorfor, det kan være flere faktorer. F.eks er det forskjell på en ørefik og juling. Det er forskjell på klaps på baken og det å bli låst inne og nektet mat (som oppdragerstraff). Det skilles også mellom vold og oppdragervold, da volden skjer i totalt ulike henseende. Det er også stor forskjell på foreldre. De fleste skjønner at de har gjort feil, mange vet ikke at det er ulovlig med oppdragervold i Norge (de det gjelder skiller på vold og oppdragervold), mens andre lukker ørene så fort «staten» snakker. Noen mener de har rett til å oppdra barna som de vil og ser ikke noe galt i det, mens andre tar velvillig imot veiledning for bedre oppdragermetoder. Tror bvansatte fort merker om foreldre genuint er interessert i å endre praksisen sin, eller ikke. Som du skjønner, finnes det ikke én fasit for mennesker. Jeg har bare nevnt noen faktorer jeg TROR spiller inn i barnevernets vurdering av omsorgen. Anonymkode: 6babc...d1b
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2019 #20 Skrevet 12. juli 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Jeg vet selvfølgelig ikke hvorfor, det kan være flere faktorer. F.eks er det forskjell på en ørefik og juling. Det er forskjell på klaps på baken og det å bli låst inne og nektet mat (som oppdragerstraff). Det skilles også mellom vold og oppdragervold, da volden skjer i totalt ulike henseende. Det er også stor forskjell på foreldre. De fleste skjønner at de har gjort feil, mange vet ikke at det er ulovlig med oppdragervold i Norge (de det gjelder skiller på vold og oppdragervold), mens andre lukker ørene så fort «staten» snakker. Noen mener de har rett til å oppdra barna som de vil og ser ikke noe galt i det, mens andre tar velvillig imot veiledning for bedre oppdragermetoder. Tror bvansatte fort merker om foreldre genuint er interessert i å endre praksisen sin, eller ikke. Som du skjønner, finnes det ikke én fasit for mennesker. Jeg har bare nevnt noen faktorer jeg TROR spiller inn i barnevernets vurdering av omsorgen. Anonymkode: 6babc...d1b Ok, forstod det litt bedre nå. Men hvilke faktorer du mener spiller inn når BV vurderer omsorgen? Det tror jeg ikke du nevnte. Anonymkode: d6b66...b9d
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2019 #21 Skrevet 12. juli 2019 Min erfaring med barnevernet, er at de bruker for lang tid på omsorgsovertagelse. Og gir foreldrene alt for mange sjanser. Så må du tenke på at alle sakene i media, så er det foreldrene sine versjon, av hva som skjedde. Barnevernet har taushetsplikt. Da jeg var barn så ble jeg regelmessig voldtatt, og utsatt for fysisk og psykisk vold, ble tatt av barnevernet først da jeg var 15 år. Og tror du foreldrene mine innrømmet noe skyld. Nei, de var helt perfekt, de hadde aldri gjort noe galt. Jeg var bare et svært problematisk barn, som holdt på med dop, alkohol, tyveri og prostitusjon. Mens sannheten var at jeg aldri hadde prøvd narkotika, eller alkohol, eneste mannen som hadde hatt sex med meg, var min far, jeg hadde aldri stjålet noe. Jeg gjorde det svært bra innen min idrett, og på skolen. Har og en nabo som ble fratatt sine barn, og hun synes og barnevernet er djevelen selv, og hun er bare perfekt. Hun er alkis, full allerede fra tidlig på dag, da barna bodde hos henne, så skrek hun de mest grusomme tingene til de hele tiden, og hun klarte bare ikke å ta vare på de. Jeg meldte henne selv, og var langt fra den eneste naboen. Hvem som har mistet barna sine, ønsker å gå ut å si at de var elendige foreldre, slo eller misbrukte barna sine? Anonymkode: 1700e...01c
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2019 #22 Skrevet 12. juli 2019 27 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ok, forstod det litt bedre nå. Men hvilke faktorer du mener spiller inn når BV vurderer omsorgen? Det tror jeg ikke du nevnte. Anonymkode: d6b66...b9d Nevnte det ikke fordi jeg ikke vet. Jeg jobber ikke i bv og har ikke innsikt i deres arbeidsmetoder og faktorer for vurdering av omsorgen. Ønsker heller ikke å spekulere, derfor har jeg holdt meg til de «diffuse» svarene mine. Anonymkode: 6babc...d1b
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2019 #23 Skrevet 12. juli 2019 19 minutter siden, Anonym bruker skrev: Min erfaring med barnevernet, er at de bruker for lang tid på omsorgsovertagelse. Og gir foreldrene alt for mange sjanser. Så må du tenke på at alle sakene i media, så er det foreldrene sine versjon, av hva som skjedde. Barnevernet har taushetsplikt. Da jeg var barn så ble jeg regelmessig voldtatt, og utsatt for fysisk og psykisk vold, ble tatt av barnevernet først da jeg var 15 år. Og tror du foreldrene mine innrømmet noe skyld. Nei, de var helt perfekt, de hadde aldri gjort noe galt. Jeg var bare et svært problematisk barn, som holdt på med dop, alkohol, tyveri og prostitusjon. Mens sannheten var at jeg aldri hadde prøvd narkotika, eller alkohol, eneste mannen som hadde hatt sex med meg, var min far, jeg hadde aldri stjålet noe. Jeg gjorde det svært bra innen min idrett, og på skolen. Har og en nabo som ble fratatt sine barn, og hun synes og barnevernet er djevelen selv, og hun er bare perfekt. Hun er alkis, full allerede fra tidlig på dag, da barna bodde hos henne, så skrek hun de mest grusomme tingene til de hele tiden, og hun klarte bare ikke å ta vare på de. Jeg meldte henne selv, og var langt fra den eneste naboen. Hvem som har mistet barna sine, ønsker å gå ut å si at de var elendige foreldre, slo eller misbrukte barna sine? Anonymkode: 1700e...01c Forferdelig å høre det du måtte gjennom. Ingen barn skal lide slik. Trist. Håper virkelig du har det bra nå ❤️ Jeg forstår ikke hvorfor foreldre da i det hele tatt går ut i media og roper om det? Holder ikke det å ha det for seg selv? Men jeg reagerer litt på hva advokatene til disse foreldre sier. De mener barnevernet har gjort overgrep mot familielivet, heksejakt osv. At det er grunne til at så mange saker har havnet i EMD og Norge må svare for seg i hele 26 saker. Hvorfor går advokater sier offentlig sånne ting hvis det ikke er sant? Hva har de å tjene/tape på det? Greit nok, de forsvarer foreldrene det gjelder, men de kan da ikke går rundt og si at barnevernet er noen hekser som er kun ute etter å ta foreldrene på noe 🤷♀️ Anonymkode: d6b66...b9d
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2019 #24 Skrevet 12. juli 2019 5 timer siden, Anonym bruker skrev: Tenker dere at BV overtar omsorgen for ett barn i en familie hvor omsorgen er ikke helt 100 %, uten å tilby hjelpetiltak? Hvis omsorgen er helt perfekt og alt er bra, kan man risikere å miste barna likevel? Eller at det blir en sak ut av ingenting liksom? La oss man er meldt på hevn av en nabo eller lignende. Kan en helt vanlig, normal familie miste barna sine fordi bv «fant noe» å «ta de» på? Er litt redd for det jeg. Vi er jo helt vanlige folk. Går rundt og tenker «hva hvis» etter å ha lest så mye negativt om de + alle de trådene om BV. Hvor en eller annen påstår alltid at de kjenner til sak hvor ditt og hvor datt. Må jo begynne å lure. Media sier sitt. Hvorfor kan ikke BV forsvare seg da? Uttale seg om all den kritikken for eksempel? Helt vanlige folk begynner jo å bli engstelige for norsk barnevern. Anonymkode: d6b66...b9d Svaret på dine paranoide tanker er «nei». Anonymkode: 2805e...439
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2019 #25 Skrevet 12. juli 2019 5 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg sier ikke at barnevernet gjør en dårlig jobb ellers da. Men ut i fra det jeg leser i media så er det mye sånn: foreldre mistet barna uten skikkelig grunnlag bla bla bla. Og så de sakene som behandles i EMD handler mye om enten samvær etter omsorgsovertakelse eller omsorgsovertakelse uten tilstrekkelig grunnlag. Jeg har aldri hatt noe i mot BV. Og er glad for at vi har dem. Men noe skurrer av og til kanskje? Anonymkode: d6b66...b9d Nei. Foreldre som mister barna sine til bvtj mangler ofte både selvinnsikt og dømmekraft. Barnevertjenesten har et lovverk å forholde seg til, noe som gjør at de ikke kan uttale seg. Taushetsplikt, heter det. Selv etter samtykke fra nevnte foreldre bør i de fleste tilfeller bvtj avstå fra å uttale seg, og i hvert fall i media. Dette er grunnen, ikke hør på konspirasjonsteorikere eller bruk anti-barneverngrupper på Facebook som kildegrunnlag... Anonymkode: 2805e...439
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå