Anonym bruker Skrevet 10. juli 2019 #26 Skrevet 10. juli 2019 16 minutter siden, Anonym bruker skrev: Vi er meldt til barnevernet nå (med god grunn) pga en stygg episode. En engangshendelse. Barna har blitt «avhørt» og spesielt eldste har en tendens til å blåse ting ut av proposjoner. Hennes forklaring er vektlagt omtrent alt, og det finnes ingen mulighet for oss til å forklare noe som helst. Men dette visste jeg på forhånd så jeg bare gjør som jeg får beskjed om. Et vennepar ble meldt av eget barn i fjor ene og alene fordi hun ville ha oppmerksomhet. Etter mye granskning endte det med at hun endra forklaring og barnevernet trakk saken etter 2 mnd. Så de kan nok være «krasse» på en del områder. Men at de er korrupte, stjeler barn og alltid gjør feil, det tror jeg ikke Anonymkode: 4ec78...e2b Oi. Hva tror du kommer til å skje med dere da? Anonymkode: 12dc0...fdf
Syngensang Skrevet 10. juli 2019 #27 Skrevet 10. juli 2019 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Kem? Vil du navn, fødselnr, personnr og adresse ? Anonymkode: 5407b...e89 Nei, men det er litt interessant om det er foreldre som har sak i barnevernet som fortel dette. Det er jo ikkje sikkert dei har lyst å fortelle alt barnevernet fann ut under granskinga si. Og barnevernet sjølv har jo taushetsplikt så dei kan ikkje fortelle den eigentlege grunnen.
Nyttårs barn Skrevet 10. juli 2019 #28 Skrevet 10. juli 2019 Dere som tror barnevernet er ute etter å ta barna fra foreldre, hvordan skulle vi egentlig hatt det? Skal ikke barn ha noen rettsikkerhet? Ja, barnevernet gjør av og til feil, og det er ikke alle som jobber der som er like kompetente. Men den feilen som gjøres alt for ofte er at barn blir værende alt for lenge under dårlige forhold og dette gjør stor stor skade.
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2019 #29 Skrevet 10. juli 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Hæ??? 😳😳😳 Hjelpe meg. Er dette innstillingen dere går inn i saker med? Anonymkode: d41ad...274 Er du dum? Det er vel et barnevernsbarn som svarer her? Anonymkode: d50b2...443
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2019 #30 Skrevet 10. juli 2019 15 minutter siden, Nyttårs barn skrev: Dere som tror barnevernet er ute etter å ta barna fra foreldre, hvordan skulle vi egentlig hatt det? Skal ikke barn ha noen rettsikkerhet? Ja, barnevernet gjør av og til feil, og det er ikke alle som jobber der som er like kompetente. Men den feilen som gjøres alt for ofte er at barn blir værende alt for lenge under dårlige forhold og dette gjør stor stor skade. Det er dessverre noen fagpersoner som synes at bv tar altfor mange barn. Og det er også hele 26 saker inn til behandling for EMD, menneskerettighetsdomstolen. Hvor de fleste saker handler om omsorgsovertakelse. Anonymkode: 12dc0...fdf
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2019 #31 Skrevet 10. juli 2019 30 minutter siden, Anonym bruker skrev: Oi. Hva tror du kommer til å skje med dere da? Anonymkode: 12dc0...fdf Det skjer nok ikke så mye annet enn at far må flytte ut (det skulle han uansett) og de vil snakke med barna. Det venneparet jeg skrev om ble virkelig ettergått i sømmene, alt fra hvordan de ordla seg til hvordan de reagerte/ikke reagerte på ting som ble sagt under møtene og hjemmebesøkene. Jeg frykter ikke barnevernet fordi jeg/vi gjør en dårlig jobb. Jeg frykter de litt fordi det er så fort gjort å misforstå ting og når vi ikke blir gitt anledning til å forklare oss så ser det fort mye verre ut enn det det er. Altså, jeg er glad barnevernet finnes. Jeg er glad de tar grep der det trengs. Jeg er helt inneforstått med at vi ble meldt, men ungene våre har det fint. De har opplevd mye uenigheter og diskusjoner i hjemmet det siste halvåret som sikkert kunne vært unngått, men det er nok ikke noe mer her enn i «det gjengse hjem». Men jeg passer meg litt ekstra for hvordan jeg ordlegger meg i samtale med de, og hvordan jeg «ter meg» når vi satt der på møte. Anonymkode: 4ec78...e2b
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2019 #32 Skrevet 10. juli 2019 4 hours ago, Anonym bruker said: Hæ??? 😳😳😳 Hjelpe meg. Er dette innstillingen dere går inn i saker med? Anonymkode: d41ad...274 altså, jeg kan jo ikke være negativ da jeg bare har postive erfaringer med de.. Og alltid 2 sider av samme sak. bv kan ikke uttale seg Anonymkode: a6400...3ad
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2019 #33 Skrevet 10. juli 2019 2 hours ago, Anonym bruker said: Det er dessverre noen fagpersoner som synes at bv tar altfor mange barn. Og det er også hele 26 saker inn til behandling for EMD, menneskerettighetsdomstolen. Hvor de fleste saker handler om omsorgsovertakelse. Anonymkode: 12dc0...fdf har du mistet selv, siden du står helt fast i mening din?? Anonymkode: a6400...3ad
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2019 #34 Skrevet 10. juli 2019 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Det skjer nok ikke så mye annet enn at far må flytte ut (det skulle han uansett) og de vil snakke med barna. Det venneparet jeg skrev om ble virkelig ettergått i sømmene, alt fra hvordan de ordla seg til hvordan de reagerte/ikke reagerte på ting som ble sagt under møtene og hjemmebesøkene. Jeg frykter ikke barnevernet fordi jeg/vi gjør en dårlig jobb. Jeg frykter de litt fordi det er så fort gjort å misforstå ting og når vi ikke blir gitt anledning til å forklare oss så ser det fort mye verre ut enn det det er. Altså, jeg er glad barnevernet finnes. Jeg er glad de tar grep der det trengs. Jeg er helt inneforstått med at vi ble meldt, men ungene våre har det fint. De har opplevd mye uenigheter og diskusjoner i hjemmet det siste halvåret som sikkert kunne vært unngått, men det er nok ikke noe mer her enn i «det gjengse hjem». Men jeg passer meg litt ekstra for hvordan jeg ordlegger meg i samtale med de, og hvordan jeg «ter meg» når vi satt der på møte. Anonymkode: 4ec78...e2b Jeg har lignende erfaring som deg, normal familie som ble meldt av eget barn. Må huske å være anonym... vi som er «under barnevernet» mangler jo automatisk selvinnsikt og er ikke noe å høre på, må vite... Det som skremte meg er at de virker å misforstå med vilje for å få ting til å høres verre ut enn det er. Skremmende at det virker som de fabrikerer bevis. Var heldigvis aldri snakk om noen omsorgsovertakelse, men skremmende likevel, Har mistet mye tillit desverre... Anonymkode: 47d13...e83
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2019 #35 Skrevet 10. juli 2019 Glemte å si at selv andre fagpersoner som var med på utredningen var sjokkert over fremgangsmåten og hvordan de uttrykte seg om temaer de ikke var kompetente til (helse). Den ene fagpersonen satt faktisk og overtalte bv til å droppe saken. Vedkommende vurderer å melde barnevernstjenesten pga måten de opptrådte på. Selv orker jeg ikke, sjeleglad for å bli kvitt faenskapet (unnskyld uttrykket). Anonymkode: 47d13...e83
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2019 #36 Skrevet 11. juli 2019 Har alltid vært en som har himlet med øyene over alle skrullene på anti-bv sider på FB. Men etter at jeg har med de å gjøre selv har jeg begynt å tenke at noen av de menneskene har noen poeng. Vil ikke utlevere detaljer slik at jeg blir gjenkjent. Men de vrir på ting som blir sagt og det har vært utrolig ubehagelig for oss som familie å ha med de å gjøre. De har null kompetanse på barn med spesielle behov. Leger og alle rundt oss rister på hodet. En spøkte til og med med at : «Har barnevernet så lite å gjøre om dagen». Bare at det er ikke morsomt å ha med de å gjøre. Virkelig ikke. Sitte skolerett som voksen, oppegående mor og forklare hvorfor man må gjøre ting annerledes med diagnosebarn enn vanlige barn til to nyutdannede barnevernspedagoger med lite livserfaring, null kompetanse på diagnoser og uten egne barn er ubehagelig. Gleder meg til saken blir henlagt. Anonymkode: 0faf8...600
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2019 #37 Skrevet 11. juli 2019 Nei vi trenger ikke bv. Ser den, Fy fader ,hvor dum kan man bli https://sol.no/nyheter/foreldrepar-siktet-etter-at-deres-barn-er-alvorlig-skadd/71389741 Anonymkode: a6400...3ad
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2019 #38 Skrevet 11. juli 2019 8 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg har lignende erfaring som deg, normal familie som ble meldt av eget barn. Må huske å være anonym... vi som er «under barnevernet» mangler jo automatisk selvinnsikt og er ikke noe å høre på, må vite... Det som skremte meg er at de virker å misforstå med vilje for å få ting til å høres verre ut enn det er. Skremmende at det virker som de fabrikerer bevis. Var heldigvis aldri snakk om noen omsorgsovertakelse, men skremmende likevel, Har mistet mye tillit desverre... Anonymkode: 47d13...e83 Det er nettopp det som er så skummelt. De ønsker ikke å høre. De kjenner ikke oss så det eneste de kan forholde seg til er den ene meldingen. Og for all del, det er helt greit! Men jeg skulle ønske de var åpne for å høre om hvorfor ting hadde skjedd. Feks sa eldste at mannen min hadde klikka på mellomste og bedt han pelle seg vekk. Det var stor bekymring hos barnevernet. Isolert sett høres det jo voldsomt ut. Det de ikke visste var at ungene lekte i bassenget, mellomste dro yngste under og mannen min reagerte irrasjonelt fordi han ble livredd for at yngste ikke kom seg opp av vannet. Det er ikke sånn at vi sint ber ungene pelle seg vekk til vanlig. Vi er en helt normalt oppegående familie som har hatt et utfordrende år, som vi har prøvd å løse til det beste for ungene hele tiden, men dessverre har de overhørt endel diskusjoner, noen mer høylytte enn andre. Det betyr ikke automatisk at vi er dårlige foreldre eller at ungene er livredde oss og går på tå hev, slik barnevernet legger det frem. Anonymkode: 4ec78...e2b
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2019 #39 Skrevet 11. juli 2019 32 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er nettopp det som er så skummelt. De ønsker ikke å høre. De kjenner ikke oss så det eneste de kan forholde seg til er den ene meldingen. Og for all del, det er helt greit! Men jeg skulle ønske de var åpne for å høre om hvorfor ting hadde skjedd. Feks sa eldste at mannen min hadde klikka på mellomste og bedt han pelle seg vekk. Det var stor bekymring hos barnevernet. Isolert sett høres det jo voldsomt ut. Det de ikke visste var at ungene lekte i bassenget, mellomste dro yngste under og mannen min reagerte irrasjonelt fordi han ble livredd for at yngste ikke kom seg opp av vannet. Det er ikke sånn at vi sint ber ungene pelle seg vekk til vanlig. Vi er en helt normalt oppegående familie som har hatt et utfordrende år, som vi har prøvd å løse til det beste for ungene hele tiden, men dessverre har de overhørt endel diskusjoner, noen mer høylytte enn andre. Det betyr ikke automatisk at vi er dårlige foreldre eller at ungene er livredde oss og går på tå hev, slik barnevernet legger det frem. Anonymkode: 4ec78...e2b Ikke sant. Ja, det er kjempeskummelt. Vi er høyt utdannet, voksne og kan både skrive og snakke for oss. Vi kjenner det norske systemet og klarer å tøyle temperamentet når vi opplever at familien vår er utsatt for en ytre trussel (det var slik jeg opplevde barneverntjenesten, upersonlige feilfinnere). Jeg hadde lyst til å reise meg, slå i bordet og be dem se til helvete å la familien min være!!, opptrådte dog sivilisert som den ressurssterke nordmannen jeg er 😅) men tenker med gru på fex nye landsmenn uten våre ressurser. Ikke rart utlendinger er overrepresentert i barnevernssaker. Det er skremmende at de kan skrive omtrent hva som helst i rapportene sine, uten noen som helst kvalitetssikring. I sterk motsetning til slik fex politiet jobber. Det som reddet oss var at andre fagpersoner utenfor bv innså galskapen og stoppet saken. Anonymkode: 47d13...e83
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2019 #40 Skrevet 11. juli 2019 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Ikke sant. Ja, det er kjempeskummelt. Vi er høyt utdannet, voksne og kan både skrive og snakke for oss. Vi kjenner det norske systemet og klarer å tøyle temperamentet når vi opplever at familien vår er utsatt for en ytre trussel (det var slik jeg opplevde barneverntjenesten, upersonlige feilfinnere). Jeg hadde lyst til å reise meg, slå i bordet og be dem se til helvete å la familien min være!!, opptrådte dog sivilisert som den ressurssterke nordmannen jeg er 😅) men tenker med gru på fex nye landsmenn uten våre ressurser. Ikke rart utlendinger er overrepresentert i barnevernssaker. Det er skremmende at de kan skrive omtrent hva som helst i rapportene sine, uten noen som helst kvalitetssikring. I sterk motsetning til slik fex politiet jobber. Det som reddet oss var at andre fagpersoner utenfor bv innså galskapen og stoppet saken. Anonymkode: 47d13...e83 Det er nettopp det. Jeg hadde og lyst å slå i bordet og be de stoppe. Mye var riktig, men det som var feil kunne vært forklart så de forsto. Vi valgte å tie. Mest fordi jeg nettopp hadde snakket med nevnte vennepar som ba oss være obs på hva vi sa, hvordan vi sa det og hvordan vi tedde oss. Altså, jeg har ingenting å skjule. Her er alt åpent. Jeg kan fortelle om mine feiltrinn som mor, men da må det være rom for forklaring. Og deretter forståelse. Mitt eldste barn er en dramaqueen uten sidestykke og dersom noe skulle ryke i denne saken er jeg redd det er pga henne. Dessverre. Godt å høre at det løste seg for dere. Vi har knapt begynt, så alt bare henger i løse lufta. Veldig slitsom prosess, men vi må jo bare stå i det. Anonymkode: 4ec78...e2b
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2019 #41 Skrevet 11. juli 2019 14 timer siden, voksenmann skrev: Har ingen erfaring med barnevernet selv (heldigvis) men vet uansett nok om dem.Det har vel ikke så mye med denne saken å gjøre ,men det å bli beredskapshjem eller fosterfamilie innebærer store inntekter (flere hundre tusen i året ) så dem aller fleste barnevernansatte lar seg kjøpe for en relativt billig penge vet jeg . Dette stemmer overhode ikke. Blir man helt fristilt fra arbeid kan man få ganske godt betalt. Men man lønnes etter trinn hvor det er vurdert hvor mye oppfølging hvert barn trenger. En kollega av meg og kona hans er fosterforeldre, og siste fosterbarnet de hadde, fikk de betalt 7000 i mnd. Og da var det snakk om et barn som trengte mye oppfølging. Altså, 24/7 jobb i tillegg til vanlig jobb. Anonymkode: a8189...99f
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2019 #42 Skrevet 11. juli 2019 12 timer siden, Nyttårs barn skrev: Dere som tror barnevernet er ute etter å ta barna fra foreldre, hvordan skulle vi egentlig hatt det? Skal ikke barn ha noen rettsikkerhet? Ja, barnevernet gjør av og til feil, og det er ikke alle som jobber der som er like kompetente. Men den feilen som gjøres alt for ofte er at barn blir værende alt for lenge under dårlige forhold og dette gjør stor stor skade. Klart vi må ha et barnevern. Men de trenger mer kompetanse, klokskap og livserfaring i sine rekker. Har opplevd støtte fra de ift en opprørsk tenåring, men de må slutte å plukke familien fra hverandre og lete etter feil med de andre barna når de får en sak i fanget. Heller konsentrere seg om det folk trenger hjelp til. Anonymkode: 47d13...e83
Nyttårs barn Skrevet 11. juli 2019 #43 Skrevet 11. juli 2019 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Klart vi må ha et barnevern. Men de trenger mer kompetanse, klokskap og livserfaring i sine rekker. Har opplevd støtte fra de ift en opprørsk tenåring, men de må slutte å plukke familien fra hverandre og lete etter feil med de andre barna når de får en sak i fanget. Heller konsentrere seg om det folk trenger hjelp til. Anonymkode: 47d13...e83 Det er jo noe av problemet at det er stor utskifting i den etaten, og mange mangler både utdannelse og oppfølging. Og ja, det er nok slik at utlendinger og unge foreldre er overrepresentert som "klienter" også fordi de ikke greier å møte systemet på riktig måte.
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2019 #44 Skrevet 11. juli 2019 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er nettopp det. Jeg hadde og lyst å slå i bordet og be de stoppe. Mye var riktig, men det som var feil kunne vært forklart så de forsto. Vi valgte å tie. Mest fordi jeg nettopp hadde snakket med nevnte vennepar som ba oss være obs på hva vi sa, hvordan vi sa det og hvordan vi tedde oss. Altså, jeg har ingenting å skjule. Her er alt åpent. Jeg kan fortelle om mine feiltrinn som mor, men da må det være rom for forklaring. Og deretter forståelse. Mitt eldste barn er en dramaqueen uten sidestykke og dersom noe skulle ryke i denne saken er jeg redd det er pga henne. Dessverre. Godt å høre at det løste seg for dere. Vi har knapt begynt, så alt bare henger i løse lufta. Veldig slitsom prosess, men vi må jo bare stå i det. Anonymkode: 4ec78...e2b Har en bekjent som har blandet opplevelse med BV. Hun koblet i sin tid inn barnevernet selv pga at hun hadde store problemer psykisk. Hennes erfaring er at BV «slipper litt opp» når det er snakk om tenåringer. Håper dere kommer ut helskinnede på andre sida dere også. 🤗 To råd: Be om å få lese gjennom referat av samtaler. Tidligere har jeg tenkt at det er overkill å dra med advokat på samtaler med bv, men nå er jeg ikke så sikker lenger. Og allier deg; helst med en fagperson som fastlege eller spesialpedagog. Hadde du barn med diagnose sa du? Da kan du alliere deg fagpersonene rundt barnet. Anonymkode: 47d13...e83
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2019 #45 Skrevet 11. juli 2019 4 minutter siden, Nyttårs barn skrev: Det er jo noe av problemet at det er stor utskifting i den etaten, og mange mangler både utdannelse og oppfølging. Og ja, det er nok slik at utlendinger og unge foreldre er overrepresentert som "klienter" også fordi de ikke greier å møte systemet på riktig måte. ...og da er det noe fundamentalt galt, synes du ikke? Det skal ikke være sånn at man i tillegg til å stå i en trøblete familiesituasjon i tillegg må møte systemet «riktig». Ansatte i en sånn viktig jobb, som jobber i dette sårbare feltet bør ha såpass psykologisk innsikt og empati at de fex forstår at et sinneutbrudd rettet mot BV ikke nødvendigvis betyr at forelderen er aggressiv og voldelig mot barna men at det tvert om er en fortvilet forelder som opplever at det viktigste i livet, familien er truet og at sårbarhet blir blottlagt. At fex den illsinte utenlandske pappaen rett og slett prøver å beskytte familien og barna... Anonymkode: 47d13...e83
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2019 #46 Skrevet 11. juli 2019 Jeg har aldri hatt noe med dem å gjøre, heldigvis. Men som jeg skrev tidligere, det er fort gjort å havne i den situasjonen. Jeg er livredd for det. Ikke fordi jeg har noe å skjule, men rett å slett fordi jeg er redd for å bli misforstått. Eller at de dem går inn med en negativ innstilling, og «finne det de vil finne». Nesten så jeg gleder meg til barnet mitt er såpass stort at det forstår en del. At dersom det viser seg at h*n må flytte fra oss pga en «feil», så vil hun forstå at dette er bare midlertidig og at vi skal kjempe for å få h*n hjem igjen. Nå er barnet mitt såpass lite at det ville vært tragedie om dette hadde skjedd. Barnet mitt ville vært livredd. Og det kan skade for resten av livet. Slike «feil» i bv bør ikke skje. For selv om barnet kommer hjem igjen så er skaden allerede skjedd. Har hørt en historie om en mor som har mistet to små barn. Det hele var «feil» og det fant de ut av til slutt. Men da barna kom hjem igjen var de livredde hver gang det ringte på døren, de var redd for at noen skulle ta dem og hadde mareritt om natten. De sliter den dag idag. Dette var 10 år siden. Så det er ikke bare bare vil jeg tro. Det er så sinnsykt redd for. Men jeg kommer ikke til å ha piggene ute dersom jeg skulle havne i en situasjon hvor bv må undersøke. Skal ikke stille med advokat, men rett og slett være åpen og vennlig. Vise at vi er «normale foreldre» uten noe å skjule. Og at vi kommer til å samarbeide så langt det lar seg gjøre. Og at dersom de skulle vurdere det dit hen at barnet må flytte, så vil vi si til dem at vi er med på alt mulig av kurs og veiledning bare for å få barnet vårt hjem igjen. Tror nok de vil etter pris på foreldre som vil samarbeide. Anonymkode: 12dc0...fdf
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2019 #47 Skrevet 11. juli 2019 13 timer siden, Anonym bruker skrev: Mor har ikke nødvendige klær og utstyr for sesongen « omsorgssvikt <<<<< dette altså dette er faktisk sant og helt sykt. Eller barnet spiser ikke variert mat, eller barnet spiser kun brødskiver med nugatti eller brunost. Eller barnet spiser ikke frukt. Jeg har også hørt all mulig skrekkhistorier om BV. Har ikke barnet ditt dyreste eller best i test vinterdressen i skapet så kommer faktisk BV på døra di. Ikke kødd en gang.. syke syke Norge Anonymkode: 5407b...e89 Ha ha! Har du lest det på alle de "faktabaserte" "Vi som hater barnevernet"-sidene på FB eller? Herregud... Anonymkode: 01752...e64
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2019 #48 Skrevet 11. juli 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Har en bekjent som har blandet opplevelse med BV. Hun koblet i sin tid inn barnevernet selv pga at hun hadde store problemer psykisk. Hennes erfaring er at BV «slipper litt opp» når det er snakk om tenåringer. Håper dere kommer ut helskinnede på andre sida dere også. 🤗 To råd: Be om å få lese gjennom referat av samtaler. Tidligere har jeg tenkt at det er overkill å dra med advokat på samtaler med bv, men nå er jeg ikke så sikker lenger. Og allier deg; helst med en fagperson som fastlege eller spesialpedagog. Hadde du barn med diagnose sa du? Da kan du alliere deg fagpersonene rundt barnet. Anonymkode: 47d13...e83 Barnet har ikke noe diagnose på papiret, mer traumer fra barndom med sin biologiske far som gjør henne så opprørsk, tror jeg. Er forøvrig enig i at de må konsentrere seg om barnet det gjelder. For vår del nå er to av tre tilbake «til normalen». De oppleves normale og ikke preget. Vi har snakket og snakket og de får stille alle spørsmål de vil, og de får svar. Barnevernet syns ikke noe om at jeg takket nei til krisesenteret, og i rapporten er det nøye forklart hvordan jeg håndterte barna i situasjonen. Det syns jeg faktisk var ganske ubehagelig. Men det er sånn de gjør. De vil at vi skal informere skolene når den tid kommer, og de forventer nesten at vi skal snakke snakke snakke snakke om dette. Jeg ser ingen grunn til å dra det opp med mindre jeg ser tegn til at det kan plage de. Barnevernet mener barna må få snakke med hvem de vil om det som har skjedd, og gjerne i lang lang tid. Syns hele greia er litt håpløs faktisk. Men jeg står i det! Anonymkode: 4ec78...e2b
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2019 #49 Skrevet 11. juli 2019 45 minutter siden, Anonym bruker skrev: Barnet har ikke noe diagnose på papiret, mer traumer fra barndom med sin biologiske far som gjør henne så opprørsk, tror jeg. Er forøvrig enig i at de må konsentrere seg om barnet det gjelder. For vår del nå er to av tre tilbake «til normalen». De oppleves normale og ikke preget. Vi har snakket og snakket og de får stille alle spørsmål de vil, og de får svar. Barnevernet syns ikke noe om at jeg takket nei til krisesenteret, og i rapporten er det nøye forklart hvordan jeg håndterte barna i situasjonen. Det syns jeg faktisk var ganske ubehagelig. Men det er sånn de gjør. De vil at vi skal informere skolene når den tid kommer, og de forventer nesten at vi skal snakke snakke snakke snakke om dette. Jeg ser ingen grunn til å dra det opp med mindre jeg ser tegn til at det kan plage de. Barnevernet mener barna må få snakke med hvem de vil om det som har skjedd, og gjerne i lang lang tid. Syns hele greia er litt håpløs faktisk. Men jeg står i det! Anonymkode: 4ec78...e2b Åja. Ser nå at det er en annen bruker som har kommentert at hun har diagnosebarn. Du kan involvere helsesykepleier på skolen, slik at barna får tilbud om samtaler hos henne. Hs har taushetsplikt, det har jo lærerne også. Om ikke annet for at BV skal kunne sette det på papiret... Men kjenner på stigmaet som følger med en barnevernssak. Skolen minste skal begynne på til høsten vet at det har vært en sak, og jeg kjenner på uro om dette er et stigma som skal forfølge oss og prege hvordan skolen ser på familien og barnet. 😳 Anonymkode: 47d13...e83
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2019 #50 Skrevet 11. juli 2019 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Åja. Ser nå at det er en annen bruker som har kommentert at hun har diagnosebarn. Du kan involvere helsesykepleier på skolen, slik at barna får tilbud om samtaler hos henne. Hs har taushetsplikt, det har jo lærerne også. Om ikke annet for at BV skal kunne sette det på papiret... Men kjenner på stigmaet som følger med en barnevernssak. Skolen minste skal begynne på til høsten vet at det har vært en sak, og jeg kjenner på uro om dette er et stigma som skal forfølge oss og prege hvordan skolen ser på familien og barnet. 😳 Anonymkode: 47d13...e83 Jeg skal snakke med sosiallærer på skolen til eldste over sommeren. Hu er fin å prate med så det går bra. Hun har snakket mye med datteren min før pga hennes problemer så det går nok bra. Jeg har ikke noe å skjule noe sted, bare virker som de vil finne noe som ikke er der og det er ubehagelig. Anonymkode: 4ec78...e2b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå