Anonym bruker Skrevet 10. juli 2019 #26 Skrevet 10. juli 2019 13 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvor mange barn kjenner du som har foreldre som blåser røyken i trynet på de? Anonymkode: 0e24f...8ee Det blir godt å kunne sitte ute på en restaurant med barna uten å risikere at det kommer røyk fra nabobordet. Anonymkode: 9be29...0b2
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2019 #27 Skrevet 10. juli 2019 Syns ikke det er noe særlig å sitte midt inn i en stim av røykere på uterestaurant. For meg må svenskeloven bare komme, så slipper jeg kanskje å gå gjennom en vegg av røyk for å komme meg inn på kjøpesenteret....! Anonymkode: 30fee...35b
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2019 #28 Skrevet 10. juli 2019 25 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvor mange barn kjenner du som har foreldre som blåser røyken i trynet på de? Anonymkode: 0e24f...8ee His mann damper mens han har barna på fanget. Trenger ikke "blåse røyken i trynet på de" for at det er skadelig for dem, det er nok å røyke/dampe innendørs. Anonymkode: 2d96b...5f8
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2019 #29 Skrevet 10. juli 2019 Tommel opp for denne regelen i Norge også! Anonymkode: a5074...cef
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2019 #30 Skrevet 10. juli 2019 38 minutter siden, Anonym bruker skrev: His mann damper mens han har barna på fanget. Trenger ikke "blåse røyken i trynet på de" for at det er skadelig for dem, det er nok å røyke/dampe innendørs. Anonymkode: 2d96b...5f8 Nå tror jeg du er i feil tråd Anonymkode: 0e24f...8ee
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2019 #31 Skrevet 10. juli 2019 54 minutter siden, Anonym bruker skrev: Å røyke i seg selv er vel kanskje ikke flaut, men å konstant gjøre det hvor det er masse andre mennesker synes jeg man bør holde seg for god for. Anonymkode: d0cf1...e0c Jeg synes det er fanatisk at røykere må gå og nesten gjemme seg for å ta en røyk. Anonymkode: 0e24f...8ee
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2019 #32 Skrevet 10. juli 2019 47 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det blir godt å kunne sitte ute på en restaurant med barna uten å risikere at det kommer røyk fra nabobordet. Anonymkode: 9be29...0b2 Og andre skulle ønske at de kunne spist maten sin og ta en røyk uten at det er barn som gneldrer ved nabobordet... ikke alle kan få det som de vil Anonymkode: 0e24f...8ee
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2019 #33 Skrevet 10. juli 2019 53 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det blir godt å kunne sitte ute på en restaurant med barna uten å risikere at det kommer røyk fra nabobordet. Anonymkode: 9be29...0b2 Jeg håper de forbyr barn på restauranter. Ikke noe er mer plagsomt enn masete små sutrekopper på nabobordet når man prøver å få seg et godt måltid ute i fred og ro... Anonymkode: efcb6...27c
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2019 #34 Skrevet 10. juli 2019 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Jeg håper de forbyr barn på restauranter. Ikke noe er mer plagsomt enn masete små sutrekopper på nabobordet når man prøver å få seg et godt måltid ute i fred og ro... Anonymkode: efcb6...27c Og når et barn proklamerer at de har bæsjet eller må bæsje. Det er alltid hyggelig når man sitter og spiser biffen sin.... Anonymkode: 0e24f...8ee
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2019 #35 Skrevet 10. juli 2019 18 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nå tror jeg du er i feil tråd Anonymkode: 0e24f...8ee Slik går det når det går to tråder med beslektet tema på samme tid. Går du inn i den andre tråden så ser du at His mann er et slikt eksempel Barn har en lovfestet rett til å ikke utsettes for passiv røyking, enten det er sigaretter eller e-sigaretter da stoffer fra begge er skadelige. Anonymkode: 2d96b...5f8
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2019 #36 Skrevet 10. juli 2019 15 minutter siden, Anonym bruker skrev: Og andre skulle ønske at de kunne spist maten sin og ta en røyk uten at det er barn som gneldrer ved nabobordet... ikke alle kan få det som de vil Anonymkode: 0e24f...8ee Barnegråt eller barnebråk er ikke skadelig for andre (selv om det kan være slitsomt), røyking er skadelig for de rundt. Anonymkode: 2d96b...5f8
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2019 #37 Skrevet 10. juli 2019 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Slik går det når det går to tråder med beslektet tema på samme tid. Går du inn i den andre tråden så ser du at His mann er et slikt eksempel Barn har en lovfestet rett til å ikke utsettes for passiv røyking, enten det er sigaretter eller e-sigaretter da stoffer fra begge er skadelige. Anonymkode: 2d96b...5f8 Men den tråden er ikke tema her, så det tar jeg ikke med. Er det foreldrenes eller alle andres oppgave å passe på at barna ikke blir utsatt for sigarettrøyk? Så lenge det er lov å røyke på uterestauranter, så bør vel foreldre holde varna sine hjemme da? Det er foreldrene som velger å ta barna med til et sted der de kan bli utsatt for røyk, er det ikke? Anonymkode: 0e24f...8ee
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2019 #38 Skrevet 10. juli 2019 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Barnegråt eller barnebråk er ikke skadelig for andre (selv om det kan være slitsomt), røyking er skadelig for de rundt. Anonymkode: 2d96b...5f8 For meg er det skadelig over tid. Jeg blir faktisk syk med migrene av det bråket. Jeg ber ikke barn om å dempe seg av den grunn. Jeg har selv valgt å gå på restauranten. Jeg får forøvrig migrene av røyk også. Men det er jeg som velger å utsette leg for risikoen. Anonymkode: 0e24f...8ee
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2019 #39 Skrevet 10. juli 2019 14 minutter siden, Anonym bruker skrev: Men den tråden er ikke tema her, så det tar jeg ikke med. Er det foreldrenes eller alle andres oppgave å passe på at barna ikke blir utsatt for sigarettrøyk? Så lenge det er lov å røyke på uterestauranter, så bør vel foreldre holde varna sine hjemme da? Det er foreldrene som velger å ta barna med til et sted der de kan bli utsatt for røyk, er det ikke? Anonymkode: 0e24f...8ee Hvorfor skal røykere da i praksis ha enerett på uteservering? Røyking er farlig for andre. At det da er lovlig å røyke på offentlig sted for å skjerme om disses skadelige avhengighet, det er mildt sagt merkelig. Det er nettopp fordi dette er så urimelig at det bør forbys. At barn synes og høres må vi leve med. Det er også viktig at de lærer seg sosiale koder ute blant folk - langt viktigere enn at noen skal få fortsette å pleie sin avhengighet og samtidig skade andre. Anonymkode: 2d96b...5f8
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2019 #40 Skrevet 10. juli 2019 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvorfor skal røykere da i praksis ha enerett på uteservering? Røyking er farlig for andre. At det da er lovlig å røyke på offentlig sted for å skjerme om disses skadelige avhengighet, det er mildt sagt merkelig. Det er nettopp fordi dette er så urimelig at det bør forbys. At barn synes og høres må vi leve med. Det er også viktig at de lærer seg sosiale koder ute blant folk - langt viktigere enn at noen skal få fortsette å pleie sin avhengighet og samtidig skade andre. Anonymkode: 2d96b...5f8 Jeg synes det er urimelig at man skal «ha rett til» å ta med seg barna akkurat hvor man ønsker og med det alt bråket de forårsaker. Om noen ønsker å røyke, så kan de fint gjøre det uten at folk tror de skal dø av det. Hver eneste bil som passerer deg mens du venter på bussen er ler skadelig for deg enn en røyk ute på restaurant. Anonymkode: 0e24f...8ee
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2019 #41 Skrevet 10. juli 2019 9 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg synes det er urimelig at man skal «ha rett til» å ta med seg barna akkurat hvor man ønsker og med det alt bråket de forårsaker. Om noen ønsker å røyke, så kan de fint gjøre det uten at folk tror de skal dø av det. Hver eneste bil som passerer deg mens du venter på bussen er ler skadelig for deg enn en røyk ute på restaurant. Anonymkode: 0e24f...8ee Da får vel alle slutte å få barn da siden de ikke skal være en del av det normale samfunnet... Transport og offentlig kommunikasjon er nødvendig for å få samfunnet til å gå rundt. Røyking er overhodet ikke nødvendig, tvert om påfører det samfunnet enorme kostnader hvert eneste år. Anonymkode: 2d96b...5f8
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2019 #42 Skrevet 10. juli 2019 27 minutter siden, Anonym bruker skrev: Men den tråden er ikke tema her, så det tar jeg ikke med. Er det foreldrenes eller alle andres oppgave å passe på at barna ikke blir utsatt for sigarettrøyk? Så lenge det er lov å røyke på uterestauranter, så bør vel foreldre holde varna sine hjemme da? Det er foreldrene som velger å ta barna med til et sted der de kan bli utsatt for røyk, er det ikke? Anonymkode: 0e24f...8ee Så røyk bør prioriteres foran barn? En handling er viktigere enn mennesker? Anonymkode: 9be29...0b2
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2019 #43 Skrevet 10. juli 2019 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Så røyk bør prioriteres foran barn? En handling er viktigere enn mennesker? Anonymkode: 9be29...0b2 Det er ingen menneskerett å spise på uterestaurant. Hadde barn og røykere vært forbudt, så kunne jeg også kunne gått på restaurant uten å måtte ta en masse medisiner før, under og etter besøket. Skal vi diskutere hvem som er viktigst for samfunnet? Anonymkode: 0e24f...8ee
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2019 #44 Skrevet 10. juli 2019 11 minutter siden, Anonym bruker skrev: Da får vel alle slutte å få barn da siden de ikke skal være en del av det normale samfunnet... Transport og offentlig kommunikasjon er nødvendig for å få samfunnet til å gå rundt. Røyking er overhodet ikke nødvendig, tvert om påfører det samfunnet enorme kostnader hvert eneste år. Anonymkode: 2d96b...5f8 Tobakk er den største industrien i enkelte land. U-hjelp ved å røyke og en haug av avgifter til staten. Anonymkode: 0e24f...8ee
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2019 #45 Skrevet 10. juli 2019 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er ingen menneskerett å spise på uterestaurant. Hadde barn og røykere vært forbudt, så kunne jeg også kunne gått på restaurant uten å måtte ta en masse medisiner før, under og etter besøket. Skal vi diskutere hvem som er viktigst for samfunnet? Anonymkode: 0e24f...8ee Men det skal være en menneskerett å røyke på uterestaurant? Anonymkode: 2d96b...5f8
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2019 #46 Skrevet 10. juli 2019 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Men det skal være en menneskerett å røyke på uterestaurant? Anonymkode: 2d96b...5f8 Det er ytterst få ting som er en menneskerett. Det er vel for det meste mat, klær og tak over hodet. Mange får ikke det heller. Alt annet er et valg man tar. Noen velger å røyke og det er tillatt ute. Noen velger å ta med barn ut og spise vel vitende om at det sitter røykere og muligens alkoholikere der. Andre velger å bli hjemme fordi det er til det beste. Anonymkode: 0e24f...8ee
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2019 #47 Skrevet 10. juli 2019 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Det er ytterst få ting som er en menneskerett. Det er vel for det meste mat, klær og tak over hodet. Mange får ikke det heller. Alt annet er et valg man tar. Noen velger å røyke og det er tillatt ute. Noen velger å ta med barn ut og spise vel vitende om at det sitter røykere og muligens alkoholikere der. Andre velger å bli hjemme fordi det er til det beste. Anonymkode: 0e24f...8ee Og når det da endelig blir forbudt å røyke ute, slipper man å holde seg hjemme fordi det er til det beste for barna. Så kan røykerne ta et valg om de vil holde seg røykfrie på restaurant eller om de vil holde seg hjemme for å kunne røyke fritt Anonymkode: 9be29...0b2
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2019 #48 Skrevet 10. juli 2019 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Tobakk er den største industrien i enkelte land. U-hjelp ved å røyke og en haug av avgifter til staten. Anonymkode: 0e24f...8ee Avgiftene røykerne i Norge betaler for sine skadelige produkter dekker ikke det røykerne påfører samfunnet av enorme ekstrautgifter. Tobakkdyrking legger beslag på god matjord. Fattige tobakkdyrkere blir utnyttet av storprodusenter, de lever i sult. Tobakkdyrkingen utarmer jorden deres. Tobakkdyrking ØKER fattigdom. Tobakkdyrking fører til avskoging og luftforurensning - de trenger ett tre for å tørke tobakk til 300 sigaretter. Tobakkdyrking krever store vannmengder, ofte på steder der vanntilgang kan være begrenset til annet. Og i tillegg har tobakkindustrien satset enormt for å få folk i u-land av hengige av tobakk fordi de ikke har kommet like langt i å forby produktene som det i-land har. WHO sier at syv millioner mennesker dør hvert eneste år av tobakkrelatert sykdom. I vårt århundre mener WHO en milliard mennesker vil dø av tobakkrelatert sykdom. U-hjelp? Anonymkode: 2d96b...5f8
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2019 #49 Skrevet 10. juli 2019 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Og når det da endelig blir forbudt å røyke ute, slipper man å holde seg hjemme fordi det er til det beste for barna. Så kan røykerne ta et valg om de vil holde seg røykfrie på restaurant eller om de vil holde seg hjemme for å kunne røyke fritt Anonymkode: 9be29...0b2 Og de som ikke orker barn på restaurant? Hva skal de gjøre? De som synes det er hyggelig å spise mat i fred og ro uten grining og gauling? Og hvis det ikke blir forbudt? Anonymkode: 0e24f...8ee
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2019 #50 Skrevet 10. juli 2019 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Avgiftene røykerne i Norge betaler for sine skadelige produkter dekker ikke det røykerne påfører samfunnet av enorme ekstrautgifter. Tobakkdyrking legger beslag på god matjord. Fattige tobakkdyrkere blir utnyttet av storprodusenter, de lever i sult. Tobakkdyrkingen utarmer jorden deres. Tobakkdyrking ØKER fattigdom. Tobakkdyrking fører til avskoging og luftforurensning - de trenger ett tre for å tørke tobakk til 300 sigaretter. Tobakkdyrking krever store vannmengder, ofte på steder der vanntilgang kan være begrenset til annet. Og i tillegg har tobakkindustrien satset enormt for å få folk i u-land av hengige av tobakk fordi de ikke har kommet like langt i å forby produktene som det i-land har. WHO sier at syv millioner mennesker dør hvert eneste år av tobakkrelatert sykdom. I vårt århundre mener WHO en milliard mennesker vil dø av tobakkrelatert sykdom. U-hjelp? Anonymkode: 2d96b...5f8 Mennesker blir behandler dårlig hver dag. Fordi de ikke forbyr vold mot barn og kvinner bla. At mennesker dør er helt vanlig. Vi føder så mange barn her omverden at det er på tide å renske opp litt. Jorden er overbefolket nok og det fødes fler enn det dør. Livets sirkel. Indianere røkte forresten mye og var blant de som hadde høyeste levealder. Røyk alene dreper nok ikke like mye som røyk og stillesitting i i-land. I u-land får de ikke den hjelpen de trenger uavhengig av om de røyker eller ikke. Anonymkode: 0e24f...8ee
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå