Anonym bruker Skrevet 10. juli 2019 #1 Skrevet 10. juli 2019 Jeg tenker kun positivt om det! For jeg røyker ikke og ønsker også og benytte meg av uteservering. Selv om det er er i friluft plager det meg at den som sitter rett bak eller ved siden av meg røyker. Anonymkode: bf454...0c9
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2019 #2 Skrevet 10. juli 2019 Hvor skal røykere gjøre av seg til slutt da? Bak en busk det ingen kan se de? Hets av røykere er nesten blitt som mobbing, utfrysing fra sosiale settinger og diskriminering. Anonymkode: 0e24f...8ee
Himmel og hav Skrevet 10. juli 2019 #3 Skrevet 10. juli 2019 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvor skal røykere gjøre av seg til slutt da? Bak en busk det ingen kan se de? Hets av røykere er nesten blitt som mobbing, utfrysing fra sosiale settinger og diskriminering. Anonymkode: 0e24f...8ee Som ikkerøyker så kjenner jeg at hvor røykerne skal gjøre av seg mens de røyker ikke er noe jeg ofrer en tanke. Om de absolutt vil forpeste lufta rundt seg, så må de gjerne stå i en busk, bak et hus, i et smug eller hvor som helst de ikke påfører andre røyken sin. Jeg er forresten ikke enig i at røykerne blir hetset/mobbet/utfryst. Det er røyken som blir det. Om de som røyker sitter ved nabobordet mitt og ikke røyker, så kunne jeg ikke brydd meg mindre. Personene er sikkert helt ålreit. Det jeg bryr meg om er når de begynner å sveive rundt seg med sigarettene sin slik at jeg sitter innhyllet i røyk og vond lukt, svir i øynene og må hoste. De ville sikkert reagert de også om jeg fant det for godt å begynne å spraye rundt meg med hårspray på uteserveringa.
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2019 #4 Skrevet 10. juli 2019 Alltids noen som plages av alt mulig. Røyk på uteservering plager ikke meg i det hele tatt. Mye annet som jeg syntes plages også, men trenger ikke forbud mot det. Anonymkode: 03d81...7ad
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2019 #5 Skrevet 10. juli 2019 6 minutter siden, Himmel og hav skrev: Som ikkerøyker så kjenner jeg at hvor røykerne skal gjøre av seg mens de røyker ikke er noe jeg ofrer en tanke. Om de absolutt vil forpeste lufta rundt seg, så må de gjerne stå i en busk, bak et hus, i et smug eller hvor som helst de ikke påfører andre røyken sin. Jeg er forresten ikke enig i at røykerne blir hetset/mobbet/utfryst. Det er røyken som blir det. Om de som røyker sitter ved nabobordet mitt og ikke røyker, så kunne jeg ikke brydd meg mindre. Personene er sikkert helt ålreit. Det jeg bryr meg om er når de begynner å sveive rundt seg med sigarettene sin slik at jeg sitter innhyllet i røyk og vond lukt, svir i øynene og må hoste. De ville sikkert reagert de også om jeg fant det for godt å begynne å spraye rundt meg med hårspray på uteserveringa. Er ikke røyker jeg heller, men jeg synes det er gått for langt. Når røykere ikke kan ta en røyk når de sitter ute uten stygge blikk, liksomhosting, tilsnakk og høy hinting av type «hadde det ikke vært fint om folk ikke røyket i nærheten av folk?» til sidemannen. Det snakkes mye om folkeskikk her inne, men den kan man bare legge på hylla bår man er sammen med røykere tydeligvis. Anonymkode: 0e24f...8ee
Himmel og hav Skrevet 10. juli 2019 #6 Skrevet 10. juli 2019 35 minutter siden, Anonym bruker skrev: Er ikke røyker jeg heller, men jeg synes det er gått for langt. Når røykere ikke kan ta en røyk når de sitter ute uten stygge blikk, liksomhosting, tilsnakk og høy hinting av type «hadde det ikke vært fint om folk ikke røyket i nærheten av folk?» til sidemannen. Det snakkes mye om folkeskikk her inne, men den kan man bare legge på hylla bår man er sammen med røykere tydeligvis. Anonymkode: 0e24f...8ee Men, hvorfor skal det være greit å fyre opp en sigarett midt blant folk?
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2019 #7 Skrevet 10. juli 2019 3 minutter siden, Himmel og hav skrev: Men, hvorfor skal det være greit å fyre opp en sigarett midt blant folk? Hvorfor skal man ikke gjøre det? Jeg liker ikke lukten av paste. Skal jeg be folk slutte å spise det rundt meg? Anonymkode: 0e24f...8ee
Himmel og hav Skrevet 10. juli 2019 #8 Skrevet 10. juli 2019 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvorfor skal man ikke gjøre det? Jeg liker ikke lukten av paste. Skal jeg be folk slutte å spise det rundt meg? Anonymkode: 0e24f...8ee Nå er vel ikke det helt sammenlignbart, men om pasta(?) gjorde at astmatikere ble tette i pusten, unger svir i øynene, og det lukter vondt over et stort område, så hadde det sikkert vært en lov som begrenset det også. Har du ikke noe bedre svar på spørsmålet mitt? Noen gode argumenter?
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2019 #9 Skrevet 10. juli 2019 Jeg har astma og reagerer mye mer på at naboen bruker kullgrill eller at det brennes sankthansbål eller bål i skogen enn jeg reagerer på en sigarett. Hva skal vi forby? Alt eller ingenting astmatikere reagerer på? Jeg er ikke anbefalt å besøke storbyer om temperaturen er lavere enn -10 grunnet all eksos. Skal vi forby biler i byer så jeg kan reise på ferie om vinteren? Astma påvirkes av så mye verre ting enn en sigarett. Skal du kvitte deg kun med røyking, eller også alt annet som plager astmaen? Anonymkode: 0e24f...8ee
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2019 #10 Skrevet 10. juli 2019 30 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvorfor skal man ikke gjøre det? Jeg liker ikke lukten av paste. Skal jeg be folk slutte å spise det rundt meg? Anonymkode: 0e24f...8ee Nå gjør du deg forhåpentligvis dummere enn du er, håper jeg. Til opplysning - lukten av pasta er ikke farlig for noen. Røyk fra sigaretter er skadelig for alle. Anonymkode: 2d96b...5f8
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2019 #11 Skrevet 10. juli 2019 Jeg håper dette blir innført. Så kanskje det går an å faktisk sitte ute på restaurant om sommeren og nyte maten uten å få røyk i trynet fra nabobordet. Lukta er også kvalmende for min del. Har ingenting i mot røykere, men synes godt de kan la være å røyke der det er mye folk. Anonymkode: bd6e9...218
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2019 #12 Skrevet 10. juli 2019 10 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nå gjør du deg forhåpentligvis dummere enn du er, håper jeg. Til opplysning - lukten av pasta er ikke farlig for noen. Røyk fra sigaretter er skadelig for alle. Anonymkode: 2d96b...5f8 Det er eksos fra biler også. Mer skadelig enn passiv røyking utendørs Anonymkode: 0e24f...8ee
TheWitch Skrevet 10. juli 2019 #13 Skrevet 10. juli 2019 Jeg tror i grunn ikke dette er noe stort problem. De samme spørsmålene dukket opp når man skulle forby røyking inne på spisesteder, jeg røkte selv på den tiden og snytes så klart at det var så urettferdig å ikke kunne nyte en røyk etter maten, men det gikk jo greit, man tilpasset jo seg. Nå er det stadig færre som røyker, jeg inkludert. Jeg liker å sitte ute å spise og ta en øl når det er varmt og fint, men siden jeg sluttet å røyke ved hjelp av tablettene champix så blir jeg enda kvalm av sigarettrøyk, jeg blir rett og slett bil-syk/sjøsyk. Jeg vet at man strengt tatt ikke får i seg noe særlig av giftige stoffer fra røyk ute og jeg vet at denne kvalmen er psykologisk, men jeg får dessverre ikke stoppet den og jeg har vel like mye rett til å spise ute som de som røyker? Blir denne loven innført så vil man tilpasse seg på den ene eller andre måten og muligens enda flere klarer å slutte. Jeg tror heller ikke at politiet trenger å bruke så mye ressurser på det. F.eks. så har Tusenfryd vært røykfri i mange år allerede og jeg hører ingen klage over det.
Optatium Skrevet 10. juli 2019 #14 Skrevet 10. juli 2019 Med tanke på at det faktisk er lov å røyke er det hårreisende å behandle en gruppe mennesker slik. Det er så mye som er plagsomt og så mye som kan gi helseskader, enten får de forby det eller så får de ta seg sammen.
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2019 #15 Skrevet 10. juli 2019 Syns det er helt strålende. Virkelig på tide. Var samme ramaskriket da det ble snakk om å innføre forbud mot røyking inne på restauranter og utesteder i sin tid, og nå tenker man ikke to ganger over det en gang. Folk tilpasser seg. Det å sitte å røyke på uteservering, i busskur og ved innganger på kjøpesenter for eks. er noe skikkelig dritt og bør forbys når de som fyrer opp ikke klarer å tenke på andre enn seg selv og sine behov. Vil tro det også vil være en motivator for flere å stumpe røyken, så vinn-vinn. Anonymkode: ba77f...b64
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2019 #16 Skrevet 10. juli 2019 Er glad jeg ikke bor i Norge lenger😂 Snakk om kontrollstat Anonymkode: 35271...70b
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2019 #17 Skrevet 10. juli 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Det er eksos fra biler også. Mer skadelig enn passiv røyking utendørs Anonymkode: 0e24f...8ee Og derfor er det helt greit å helt overlagt utsette barna sine for flere skadelige stoffer? Bare fordi man setter egen avhengighet over barnas helse? Anonymkode: 2d96b...5f8
Himmel og hav Skrevet 10. juli 2019 #18 Skrevet 10. juli 2019 32 minutter siden, Optatium skrev: Med tanke på at det faktisk er lov å røyke er det hårreisende å behandle en gruppe mennesker slik. Det er så mye som er plagsomt og så mye som kan gi helseskader, enten får de forby det eller så får de ta seg sammen. Det er ikke menneskene, det er handlingen som er plagsom. Røykere må da gjerne røyke, men ikke midt i en folkemengde. Jeg har flere kolleger som røyker, selv om det blir færre og færre av dem. De går alltid unna folk når de røyker, og de blir ikke hverken skula på eller snakka stygt til.
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2019 #19 Skrevet 10. juli 2019 Jeg er ikke-røyker og har aldri røykt, men får litt deilig sommerfølelse av å sitte ute med et iskaldt glass hvitvin og kjenne røykelukt 😂😁 Anonymkode: addfb...d9f
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2019 #20 Skrevet 10. juli 2019 13 minutter siden, Anonym bruker skrev: Og derfor er det helt greit å helt overlagt utsette barna sine for flere skadelige stoffer? Bare fordi man setter egen avhengighet over barnas helse? Anonymkode: 2d96b...5f8 Hvor mange barn kjenner du som har foreldre som blåser røyken i trynet på de? Anonymkode: 0e24f...8ee
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2019 #21 Skrevet 10. juli 2019 4 minutter siden, Himmel og hav skrev: Det er ikke menneskene, det er handlingen som er plagsom. Røykere må da gjerne røyke, men ikke midt i en folkemengde. Jeg har flere kolleger som røyker, selv om det blir færre og færre av dem. De går alltid unna folk når de røyker, og de blir ikke hverken skula på eller snakka stygt til. Hvis det plager deg, så gå et annet sted. Samme som at hvis det plager deg at naboens barn bråker, flytt et annet sted! Anonymkode: 0e24f...8ee
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2019 #22 Skrevet 10. juli 2019 Både jeg og mannen røyker. Jeg er av de som alltid går unna, jeg står aldri ved innganger, jeg går såklart ut av bussskuret om det kommer noen, jeg går faktisk ut av uteservering for å røyke et annet sted. Mannen min er totalt motsatt og det er så forbanna flaut! Jeg har bedt han om og om igjen om å ta hensyn til andre, men forgjeves. Så jo fler regler rundt dette jo bedre tenker jeg! Anonymkode: d0cf1...e0c
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2019 #23 Skrevet 10. juli 2019 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Både jeg og mannen røyker. Jeg er av de som alltid går unna, jeg står aldri ved innganger, jeg går såklart ut av bussskuret om det kommer noen, jeg går faktisk ut av uteservering for å røyke et annet sted. Mannen min er totalt motsatt og det er så forbanna flaut! Jeg har bedt han om og om igjen om å ta hensyn til andre, men forgjeves. Så jo fler regler rundt dette jo bedre tenker jeg! Anonymkode: d0cf1...e0c Hvorfor skal det være flaut å røyke? Anonymkode: 0e24f...8ee
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2019 #24 Skrevet 10. juli 2019 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Hvorfor skal det være flaut å røyke? Anonymkode: 0e24f...8ee Å røyke i seg selv er vel kanskje ikke flaut, men å konstant gjøre det hvor det er masse andre mennesker synes jeg man bør holde seg for god for. Anonymkode: d0cf1...e0c
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2019 #25 Skrevet 10. juli 2019 De burde forby røyk, ikke latt det være lov å selge i Norge. Anonymkode: 8c797...d09
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå