Gå til innhold

Jeg er så sinna

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde blitt overrasket om jeg ble bedt om 25,- og lurt på om noe var på ferde siden det ville vært svært uvanlig for min mor eller far.

Jeg skjønner at mye annet ligger bak og dette er dråpen som får begeret til å flyte over. For jeg synes du glemmer at hun faktisk har holdt seg våken og gidder å ta turen til flyplassen for å hente. Ikke alle ville gjort det midt på natten.

Anonymkode: fdf08...630

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gud hjelpe så smålig av henne! Hadde vært flau om jeg krevde inn 25 kroner for parkering fra venner og familie. Kan vi ikke gjøre NOE bare for å være greie lenger? Skal det føres nøye regnskap selv ovenfor våre nærmeste? For et stusslig samfunn.

Anonymkode: d0de4...912

Skrevet
32 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Milde himmel, et det så farlig med de 25 kronene da. Hun kom jo og henta dere, og hadde henta jakker til dere også. Hadde blitt dyrere for dere med taxi. Kan hende hun er smålig. Men du er jo ikke mye bedre heller, sur og grinete når hun tross alt henter dere og hentet jakker til dere , noe som strengt tatt burde vært helt unødvendig. Dere kunne klart dere selv , sommerstid i Norge. Ti grader er ikke kaldt. Spørs om dere ikke ligner litt, du og din mor? Litt drama?

Anonymkode: f60f8...04e

Milde himmel ja, det er jo småpenger, mindre enn hva det koster å kjøpe en brus, så hvorfor i himmelens navn nevne det da?

Anonymkode: afe6d...2b8

Skrevet
34 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Gud hjelpe så smålig av henne! Hadde vært flau om jeg krevde inn 25 kroner for parkering fra venner og familie. Kan vi ikke gjøre NOE bare for å være greie lenger? Skal det føres nøye regnskap selv ovenfor våre nærmeste? For et stusslig samfunn.

Anonymkode: d0de4...912

Absolutt helt enig med deg. Klarer bare ikke  å forstå dette «regnskapet» som uansett ikke havner i hennes favør.

Skrevet

Jeg tenkte med en gang at "pengekravet" nok var et tegn på irritasjon, siden det er veldig ufint å be noen om å hente på flyplassen på natten (ville aldri fallet meg inn, selv med kaldt vær). Og moren din bekrefter også delvis dette. hun om pengene fordi hun mener hun har brukt for mye tid på deg. 

Det var dårlig av din mor å reagere på denne måten, men den som bør gå i seg selv er først og fremst deg.

Anonymkode: c8a23...594

Skrevet
21 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg tenkte med en gang at "pengekravet" nok var et tegn på irritasjon, siden det er veldig ufint å be noen om å hente på flyplassen på natten (ville aldri fallet meg inn, selv med kaldt vær). Og moren din bekrefter også delvis dette. hun om pengene fordi hun mener hun har brukt for mye tid på deg. 

Det var dårlig av din mor å reagere på denne måten, men den som bør gå i seg selv er først og fremst deg.

Anonymkode: c8a23...594

Javel. Hun har brukt for mye tid på meg, generelt i livet, ikke bare igår. Jeg skal selvsagt gå i meg selv og ikke be henne om noe som helst på ny. 

Skrevet
10 hours ago, Anonym bruker said:

Javel. Hun har brukt for mye tid på meg, generelt i livet, ikke bare igår. Jeg skal selvsagt gå i meg selv og ikke be henne om noe som helst på ny. 

Noe hun definitivt har lært deg er taktikken med tit for tat, øye for øye. Du skal altså straffe henne? Ikke søren om du skal være snill, når du opplever at hun var smålig?

Forholdet til moren din virker kjørt, men jeg vil tippe du bruker samme taktikk med andre nære også. Og det ødelegger alle forhold, særlig parforhold 

Anonymkode: d542e...944

Skrevet
30 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Noe hun definitivt har lært deg er taktikken med tit for tat, øye for øye. Du skal altså straffe henne? Ikke søren om du skal være snill, når du opplever at hun var smålig?

Forholdet til moren din virker kjørt, men jeg vil tippe du bruker samme taktikk med andre nære også. Og det ødelegger alle forhold, særlig parforhold 

Taktikk? Jeg hørte hva hun sa og forholder meg til det. For meg er det ingen taktikk, det er å forholde seg til faktum.  Jeg har heller ikke nevnt noe om forhold til andre, så tippingen din, det kan du gjøre i kiosken.

Skrevet
23 timer siden, Anonym bruker skrev:

Min mor hentet oss på flyplassen da vi kom hjem inatt. Hun krevde kr 25 for å ha parkert sin bil der ute. Finnes det virkelig mødre der ute som overhodet tenker på å ta betalt for slik? Jeg skulle ikke ha sagt noe dersom det var snakk om 100 lapper men noe av det første hun sa til meg var at jeg måtte vippse henne. Aldri tar jeg selv betalt for slik! 

Men du og dine kom dere faktisk hjem fra flyplassen for 25 (!) Kr. Ganske billig det, med tanke på at alternativet sannsynligvis var drosje eller å ha egen bil parkert på flyplassen mens dere var vekk. Vet ikke hva dette koster der hvor dere bor, men her ville det fort kostet meg 700-800 kr....

Enig i at det var teit av henne å kreve inn et så lite beløp og de fleste ville sannsynligvis hentet egne barn og barnebarn gratis, men kan likevel være greit å huske på hva alternativet ville kostet dere 😉

Anonymkode: a1285...98f

Skrevet
36 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men du og dine kom dere faktisk hjem fra flyplassen for 25 (!) Kr. Ganske billig det, med tanke på at alternativet sannsynligvis var drosje eller å ha egen bil parkert på flyplassen mens dere var vekk. Vet ikke hva dette koster der hvor dere bor, men her ville det fort kostet meg 700-800 kr....

Enig i at det var teit av henne å kreve inn et så lite beløp og de fleste ville sannsynligvis hentet egne barn og barnebarn gratis, men kan likevel være greit å huske på hva alternativet ville kostet dere 😉

Anonymkode: a1285...98f

Skjønner du ikke at det ville ha vært bedre dersom parkeringen hadde kostet flere 100 kroner og at jeg gledelig ville ha betalt men å kreve kr 25 fra sitt eget avkom er helt meningsløst, eller er det vanskelig å skjønne?

Skrevet
17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Skjønner du ikke at det ville ha vært bedre dersom parkeringen hadde kostet flere 100 kroner og at jeg gledelig ville ha betalt men å kreve kr 25 fra sitt eget avkom er helt meningsløst, eller er det vanskelig å skjønne?

Men 25 kr er 25 kr, uansett hvem det gjelder. Du er jo minst like gjerrig, hvis ikke mer, som din mor. Du blir fornærmet over å betale lusne 25 kr for å få tilkjørt jakker, bli hentet på flyplassen og kjørt hjem midt på natta. Det kaller jeg å være gjerrig. Mens din mor har bidratt med noe som ville kostet deg mye mer enn 25, hvis du måtte ordnet det srlv, hun har måttet yte noe for å gi deg/dere denne servicen. Mens det du gjør, er å stå på flyplassen og vente på service. Og du klager på 25 kr. Ser du ikke selv hvor gjerrig du er?

Greit nok at hvis jeg var din mor, hadde jeg ikke forlangt noe. Men hvis jeg var deg, hadde jeg tilbudt den som gjorde alt dette for meg, atskillig mer enn 25 kr. Alt etter hvor langt hun har kjørt, men iallfall noen hundre.

Du er gjerrig og sur .

Skrevet
19 timer siden, Anonym bruker skrev:

Vet du, det er en skikkelig gammel myte at man blir syk av å fryse. Forkjølelse skyldes alltid virus. Og det er så å si ingen sammenheng mellom virussmitte og kroppstemperatur. 

Blir dere syke er det pga resirkulert virus-luft på flyet 😉

Lavere kroppstemperatur, og det å fryse gjør kroppen mer utsatt for virus og smitte. 

FYI

Anonymkode: a07f3...350

Skrevet
13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men 25 kr er 25 kr, uansett hvem det gjelder. Du er jo minst like gjerrig, hvis ikke mer, som din mor. Du blir fornærmet over å betale lusne 25 kr for å få tilkjørt jakker, bli hentet på flyplassen og kjørt hjem midt på natta. Det kaller jeg å være gjerrig. Mens din mor har bidratt med noe som ville kostet deg mye mer enn 25, hvis du måtte ordnet det srlv, hun har måttet yte noe for å gi deg/dere denne servicen. Mens det du gjør, er å stå på flyplassen og vente på service. Og du klager på 25 kr. Ser du ikke selv hvor gjerrig du er?

Greit nok at hvis jeg var din mor, hadde jeg ikke forlangt noe. Men hvis jeg var deg, hadde jeg tilbudt den som gjorde alt dette for meg, atskillig mer enn 25 kr. Alt etter hvor langt hun har kjørt, men iallfall noen hundre.

Du er gjerrig og sur .

Ikke beskyld meg for å være gjerrig. Dersom du hadde lest tråden ordentlig, ville du ha lest at hun stadig låner penger av oss, betaler aldri tilbake. Har sagt til henne nå at dette er helt slutt. Hun får heretter låne penger i banken til sitt skyhøye forbruk.

Skrevet

Synes det var spesielt ja

Men samtidlig veldig sært og bli forbannet for 25 kr

Anonymkode: a633e...ad5

Skrevet

Jo, jeg leste det. Men er det slik at de kr 25 , skal være en del av nedbetalingen på lån da? . Eller er det noe her som har bygget seg opp mellom dere, der du synes du yter din mor mye pengehjelp, men hun synes hun gir mye tilbake i form av andre ytelser og hjelp, som feks henting på flyplassen? Siden hun sier at du er den av barna hun har hjulpet mest, eller hvordan det nå var du ordla deg. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...