Gå til innhold

Jeg har slutter å barbere bort kjønnshåret...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

7 minutter siden, Himmel og hav skrev:

Leste du artikkelen?

Ja, de fikk kritikk fordi det var intimt og hun de gjorde det på ikke kunne kommunisere at det ble for intimt for henne. Men det er altså vanlig.

Anonymkode: 92831...e79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Herregud, har du lest artikkelen du linket til 🤣

Anonymkode: 72f74...6cc

Ja. Har du? 🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymkode: 92831...e79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, de fikk kritikk fordi det var intimt og hun de gjorde det på ikke kunne kommunisere at det ble for intimt for henne. Men det er altså vanlig.

Anonymkode: 92831...e79

Det sto ingen steder, som jeg kan se, hverken at det var vanlig eller at det var helsepersonell som gjorde det. Og de fikk kritikk også for at det ikke ble ansett som nødvendig. Kan du vise meg hvor i artikkelen det står at det er vanlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 minutter siden, Himmel og hav skrev:

Det sto ingen steder, som jeg kan se, hverken at det var vanlig eller at det var helsepersonell som gjorde det. Og de fikk kritikk også for at det ikke ble ansett som nødvendig. Kan du vise meg hvor i artikkelen det står at det er vanlig?

Nei, det er riktig at det ikke står det direkte. Men jeg tolker det slik ut fra at det ikke ble kritisert at de gjorde det ut fra hygienegrunner. Kritikken gikk bare på at det ikke var tydelig om kvinnen var med på det eller ikke.

Anonymkode: 92831...e79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.7.2019 den 23.52, KlaraKlokWannabe skrev:

Det er ikke sexy for oss "Gutta" om du tror det. Hilsen en veldig bekymret gutt på 20 år.

Haha, ja sikkert at gutt på 20 år henger på mammaforum😅

Anonymkode: 9cecb...bbe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, det er riktig at det ikke står det direkte. Men jeg tolker det slik ut fra at det ikke ble kritisert at de gjorde det ut fra hygienegrunner. Kritikken gikk bare på at det ikke var tydelig om kvinnen var med på det eller ikke.

Anonymkode: 92831...e79

Det er ikke rart at det blir feil, når du tolker det dit du vil

Anonymkode: 72f74...6cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er ikke rart at det blir feil, når du tolker det dit du vil

Anonymkode: 72f74...6cc

Haha jeg tolker det ikke som jeg vil? 😅 Jeg leser det som står der og tolker det som det står.

Anonymkode: 92831...e79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, det er riktig at det ikke står det direkte. Men jeg tolker det slik ut fra at det ikke ble kritisert at de gjorde det ut fra hygienegrunner. Kritikken gikk bare på at det ikke var tydelig om kvinnen var med på det eller ikke.

Anonymkode: 92831...e79

Les dette en gang til: IVO har dock flera invändningar mot agerandet. Eftersom att raka någons könshår "är en starkt integritetskänslig handling" krävs därför att åtgärden är "absolut behövlig", skriver myndigheten i sitt beslut. Men i det svar som kommit från gruppboendet framgår inte rakningen "varit nödvändig eller motiverad ur omvårdnadssynpunkt". Därför kritiserar IVO rakningen och förutsätter att all personal i fortsättningen blir tydligt informerade om vad som gäller. (Mine uthevinger)

Hvordan greier du ut fra dette som står her å tolke at det er en helt vanlig å barbere underlivet til kvinner som trenger hjelp til stell. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Haha jeg tolker det ikke som jeg vil? 😅 Jeg leser det som står der og tolker det som det står.

Anonymkode: 92831...e79

Du tolker det som du vil. For det du påstår, står ikke i artikkelen.

Anonymkode: 72f74...6cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Himmel og hav skrev:

Les dette en gang til: IVO har dock flera invändningar mot agerandet. Eftersom att raka någons könshår "är en starkt integritetskänslig handling" krävs därför att åtgärden är "absolut behövlig", skriver myndigheten i sitt beslut. Men i det svar som kommit från gruppboendet framgår inte rakningen "varit nödvändig eller motiverad ur omvårdnadssynpunkt". Därför kritiserar IVO rakningen och förutsätter att all personal i fortsättningen blir tydligt informerade om vad som gäller. (Mine uthevinger)

Hvordan greier du ut fra dette som står her å tolke at det er en helt vanlig å barbere underlivet til kvinner som trenger hjelp til stell. 

Fordi de gjorde det fordi hun ikke klarer å stelle med hygienen selv. Slik at det var lettere for henne å bare vaske over med en klut eller noe, i stedet for å stri med en masse hår innsmurt med mensen. Det var jo ikke bare et innfall de fikk, det er tydeligvis vanlig å gjøre det av hygieniske grunner der borte.

Anonymkode: 92831...e79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du tolker det som du vil. For det du påstår, står ikke i artikkelen.

Anonymkode: 72f74...6cc

Det står det indirekte. Du fikk ikke med deg det? Du leste ikke artikkelen? 😂

Anonymkode: 92831...e79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det står det indirekte. Du fikk ikke med deg det? Du leste ikke artikkelen? 😂

Anonymkode: 92831...e79

Bare slutt. Du driter deg så jævlig ut akkurat nå. 

Anonymkode: f2c75...31f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett! Det er mest hygienisk med hår! Det er ingen vits å diskutere... Det har også jeg erfart. Og jeg er en godt voksen kvinne som har forsøkt alle mulige varianter der nede. Funnet ut at det er best med naturlig hårbusk eller full bush om dere vil. 

Anonymkode: 64b14...966

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det står det indirekte. Du fikk ikke med deg det? Du leste ikke artikkelen? 😂

Anonymkode: 92831...e79

Det står ikke det indirekte, det er kun i ditt hode det blir til det. Jo, i motsetning til deg, så har jeg både lest og forstått artikkelen

Anonymkode: 72f74...6cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Bare slutt. Du driter deg så jævlig ut akkurat nå. 

Anonymkode: f2c75...31f

Nei, for det er ikke jeg som påstår at hår innsmurt med mensblod og utflod er rent. 😅

Anonymkode: 92831...e79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det står ikke det indirekte, det er kun i ditt hode det blir til det. Jo, i motsetning til deg, så har jeg både lest og forstått artikkelen

Anonymkode: 72f74...6cc

Alle kan se at det står det indirekte. Det er bare i ditt hode at det blir til hva du vil. 🤣

Anonymkode: 92831...e79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Alle kan se at det står det indirekte. Det er bare i ditt hode at det blir til hva du vil. 🤣

Anonymkode: 92831...e79

Wow. Du fremstår så sinnsykt lite intelligent akkurat nå at det er faktisk morsomt. 

Anonymkode: f2c75...31f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, for det er ikke jeg som påstår at hår innsmurt med mensblod og utflod er rent. 😅

Anonymkode: 92831...e79

Hvem er det som påstår at hår innsmurt med mensblod og utflod er rent? 

Anonymkode: 695a6...18d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Hvem er det som påstår at hår innsmurt med mensblod og utflod er rent? 

Anonymkode: 695a6...18d

De som påstår at det er mer hygienisk med hår enn uten. Det er omvendt.

Anonymkode: 92831...e79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Uansett! Det er mest hygienisk med hår! Det er ingen vits å diskutere... Det har også jeg erfart. Og jeg er en godt voksen kvinne som har forsøkt alle mulige varianter der nede. Funnet ut at det er best med naturlig hårbusk eller full bush om dere vil. 

Anonymkode: 64b14...966

Ja dere sier så. Det er også linket til noen artikler om temaet som påpeker det samme. Men hvilke bakterier mener de det beskytter mot? Er det så mange bakterier i en ren truse at vi må beskytte underlivet mot det? For i dagens samfunn så lever vi ikke som nudister. Det som evt er i en truse har jo faktisk kommet UT av skjeden. 

Jeg ser selvfølgelig at hår beskytter det skjøre området i en tid hvor de ikke hadde klær, vaskemaskin og rene truser hver dag. Men i dag? Det andre i artiklene var kuttskader og byller fra høvel. Vel jeg vokser og pleier området før og etter og har ikke sex samme dag som jeg har vokset. Aldri opplevd noen problemet. 

La folk gjøre som de vil - med eller uten hår - uten at folk skal føle seg dumme for sitt valg 

Anonymkode: 1a0e2...0a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Wow. Du fremstår så sinnsykt lite intelligent akkurat nå at det er faktisk morsomt. 

Anonymkode: f2c75...31f

Sa hun, som ikke en gang kan stave til "sinnssykt" 😂 

Anonymkode: 92831...e79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Sa hun, som ikke en gang kan stave til "sinnssykt" 😂 

Anonymkode: 92831...e79

Awww... der tok du meg gitt. 🙄😘

Anonymkode: f2c75...31f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...