Gå til innhold

Hjelp. Tror jeg er gravid.

Anbefalte innlegg

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har en sykdom som gjør at jeg ikke kan bruke så mye. Det jeg kan bruke får jeg selvmordstanker av 😔

Anonymkode: e5feb...cf3

Sterilisering får du ikke selvmordstanker av. Ikke kobberspiral heller. 

Anonymkode: eac6d...bbc

Videoannonse
Annonse
Skrevet
8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Sterilisering får du ikke selvmordstanker av. Ikke kobberspiral heller. 

Anonymkode: eac6d...bbc

Gynekologen min frarådet meg kobberspiral. I tillegg er det masse bivirkninger av kobberspiral

Men jeg får ikke testet i dag heller. De har vell ikke test på bensinstasjonen 

Skrevet
13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Gynekologen min frarådet meg kobberspiral. I tillegg er det masse bivirkninger av kobberspiral

De har test på søndagsåpne butikker som Brunnpris osv. Henger i kassa eller du spør etter en. Og helt garantert på søndagsåpne apotek. Vil du teste i dag får du det til 😉 

Anonymkode: 4ed08...d28

Skrevet
12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

De har tester på bensinstasjonen. 

Det var svært til bortforklaringer på at dere ikke kan ta ansvar og sørge for å ikke bli gravide. Hvilke bivirkninger har kobberspiral? Hva med kondom? 

Og 8000 for sterilisering er likevel ufattelig billigere enn å poppe ut unge etter unge. 

Anonymkode: 33f7a...169

Skrevet
12 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det var dyrt. Men er uansett for seint nå virker det som 

Billigere en et barn å fø i 20år... 😉

Anonymkode: ca26e...953

Skrevet
28 minutter siden, Anonym bruker skrev:

De har test på søndagsåpne butikker som Brunnpris osv. Henger i kassa eller du spør etter en. Og helt garantert på søndagsåpne apotek. Vil du teste i dag får du det til 😉 

Får se om jeg får tak i. Gruer meg 

Skrevet

De har tester på bensinstasjonen. 

Det var svært til bortforklaringer på at dere ikke kan ta ansvar og sørge for å ikke bli gravide. Hvilke bivirkninger har kobberspiral? Hva med kondom? 

Og 8000 for sterilisering er likevel ufattelig billigere enn å poppe ut unge etter unge. 

Anonymkode: 33f7a...169

Men hva mener du med at vi ikke tar ansvar? Jeg har aldri tatt abort og barna våre oppdrar vi så godt vi kan. Følger de opp og gir de det beste som vi kan gi 

Skrevet

Om det er 14 dager siden eggløsning i morgen skulle vel mensen komme da? Hvordan kan du være 2 dager over?

Anonymkode: c724a...fc7

Skrevet
42 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Om det er 14 dager siden eggløsning i morgen skulle vel mensen komme da? Hvordan kan du være 2 dager over?

Anonymkode: c724a...fc7

Min lutealfase er 11 dager. Er 3 dager over nå.. enda ingen mens.

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

De fleste gynekologer pleier å anbefale hormonspiral fremfor kobberspiral, ja. Men når du i ditt tilfelle sier du ikke tåler annen prevensjon og dermed ender opp uten selv om dere ikke ønsker barn, forstår jeg ikke at du ikke gjør et forsøk med kobberspiral. Den er billig og absolutt verdt et forsøk! Er mange kvinner som er veldig fornøyd med kobberspiralen, og det er jo bare til å nappe den ut igjen om den blir plagsom.

Anonymkode: 053bb...16b

Skrevet
20 hours ago, Anonym bruker said:

Hva skal jeg gjøre? Jeg har allerede 4 barn. De 2 yngste er under 2,5 år. Jeg er 2 dager over ikm nå. Jeg tørr ikke å teste. Men det er vell normalt å gå over noen ganger!? Jeg vet akkurat når jeg hadde eggløsning.

Please hjelp 

ta abort, verre er det ikke hvis dere ikke ønsker flere

Anonymkode: 75554...47e

Skrevet

Her er resultat...

Hva tenker dere?

15612909639253797251009832575922.jpg

Skrevet

Jup?

Du er gravid :)

Anonymkode: 33639...f00

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Her er resultat...

Hva tenker dere?

15612909639253797251009832575922.jpg

Gratulerer😁😍 vi har 5 barn, går fint det altså😁

Anonymkode: fcd23...627

Skrevet

Altså, det er jo ikke så mye å tenke når man har fire fra før. Du vet jo at testen er positiv og hva det innebærer. 

Herfra gjelds å se fremover og avgjøre enten abort eller ny baby. Og den prosentvise sjansen for spontanabort man kan utsettes for. Beholder dere ikke kan du foreslå en prevensjon som er trygg slik at det ikke hender igjen. Beholder dere og ikke ønsker nr 6 kan du også gjøre ditt for å sikte dere best mulig. Hoppe av i svingen betyr jo litt at svangerskap er helt ok 🙂

Lykke til og kanskje gratulerer når dere får summet dere 🙂

Skrevet

Vel, du er gravid. Så da har du valget. 

Enten må du ta abort, eller så må dere forberede dere på å bli 5-barnsforeldre med alt det innebærer. Ikke et lett valg, men kun dere som vet hva som er best for dere. 

Og for Guds skyld: Steriliser deg! Det finnes ikke sikre perioder

Anonymkode: 34727...39f

Skrevet
29 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Gratulerer😁😍 vi har 5 barn, går fint det altså😁

Anonymkode: fcd23...627

Tusen takk 😱🥰

Skrevet

Altså, det er jo ikke så mye å tenke når man har fire fra før. Du vet jo at testen er positiv og hva det innebærer. 

Herfra gjelds å se fremover og avgjøre enten abort eller ny baby. Og den prosentvise sjansen for spontanabort man kan utsettes for. Beholder dere ikke kan du foreslå en prevensjon som er trygg slik at det ikke hender igjen. Beholder dere og ikke ønsker nr 6 kan du også gjøre ditt for å sikte dere best mulig. Hoppe av i svingen betyr jo litt at svangerskap er helt ok 🙂

Lykke til og kanskje gratulerer når dere får summet dere 🙂

Ja. Tusen takk. Skal snakke med legen i morgen 😱💞

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Vel, du er gravid. Så da har du valget. 

Enten må du ta abort, eller så må dere forberede dere på å bli 5-barnsforeldre med alt det innebærer. Ikke et lett valg, men kun dere som vet hva som er best for dere. 

Og for Guds skyld: Steriliser deg! Det finnes ikke sikre perioder

Anonymkode: 34727...39f

Ja 😱😱🙈🙈🙈

Skrevet

De andre barna dere, kom de vaginalt, eller med keisersnitt?

Dersom de kom med keisersnitt, dere velger å beholde og du skal ha keisersnitt igjen kan man sterilisere seg i forbindelse med keisersnittet og da koster det ingenting.

Anonymkode: d7d66...969

Skrevet

Jeg har ei venninne med 4 planlagte barn. Hun møter så mange fordommer for valget. Folk som hi er nok årsaken til det.

Det er krise om jeg blir gravid! Men vi bruker ikke prevensjon nei. 

I stedet for å betale 8000 (2-3 barnehage månedsregninger) får vi et nytt barn.  Barn koster jo som kjent ingenting 

Anonymkode: 3595f...5a3

Skrevet
39 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har ei venninne med 4 planlagte barn. Hun møter så mange fordommer for valget. Folk som hi er nok årsaken til det.

Det er krise om jeg blir gravid! Men vi bruker ikke prevensjon nei. 

I stedet for å betale 8000 (2-3 barnehage månedsregninger) får vi et nytt barn.  Barn koster jo som kjent ingenting 

Anonymkode: 3595f...5a3

Syns det er meget dumt at jeg skal få skylden for alle fordommene din venninne møter.

Er vell naturlig å få litt sjokk når barna ikke er planlagt? Men det sier jeg selvsagt ikke til folk jeg treffer. Jeg må vell få lov å skrive det jeg ønsker her inne, sånn som alle andre?

Skrevet
43 minutter siden, Anonym bruker skrev:

De andre barna dere, kom de vaginalt, eller med keisersnitt?

Dersom de kom med keisersnitt, dere velger å beholde og du skal ha keisersnitt igjen kan man sterilisere seg i forbindelse med keisersnittet og da koster det ingenting.

Så pass. Jeg har 3 vaginale og 1 keisersnitt. Vet ikke hva som skjer nå.

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Så pass. Jeg har 3 vaginale og 1 keisersnitt. Vet ikke hva som skjer nå.

Kan det keisersnittet du hadde gi grunnlag for å få planlagt keisersnitt nå?
Dersom det kan det, og du velger å søke om det, tar du det opp på møtet med fødselslegen (ikke det første møtet, det er med en jordmor som prøver å overtale deg til noe annet) etter du har fått godkjenning til keisersnitt.
Du vil da få et ark du skal signere som legges i journalen din som sier de skal utføre sterilisering sammen med keisersnittet.

Veldig greit, fikk selv gjort det når vi fikk nummer 3

Skrevet
35 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kan det keisersnittet du hadde gi grunnlag for å få planlagt keisersnitt nå?
Dersom det kan det, og du velger å søke om det, tar du det opp på møtet med fødselslegen (ikke det første møtet, det er med en jordmor som prøver å overtale deg til noe annet) etter du har fått godkjenning til keisersnitt.
Du vil da få et ark du skal signere som legges i journalen din som sier de skal utføre sterilisering sammen med keisersnittet.

Veldig greit, fikk selv gjort det når vi fikk nummer 3

Takk for info. 

Får se hva som skjer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...