Anonym bruker Skrevet 22. juni 2019 #1 Skrevet 22. juni 2019 Hva skal jeg gjøre? Jeg har allerede 4 barn. De 2 yngste er under 2,5 år. Jeg er 2 dager over ikm nå. Jeg tørr ikke å teste. Men det er vell normalt å gå over noen ganger!? Jeg vet akkurat når jeg hadde eggløsning. Please hjelp Anonymkode: e5feb...cf3
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2019 #2 Skrevet 22. juni 2019 Du må jo bare teste, noen annen hjelp er det vanskelig å få her... Det er ikke uvanlig å gå litt over av og til, mer vanlig for noen enn for andre, det kommer an på hvor regelmessig du er. Hva slags prevansjon bruker du da? Anonymkode: ca981...a8f
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2019 #3 Skrevet 22. juni 2019 10 minutter siden, Anonym bruker skrev: Du må jo bare teste, noen annen hjelp er det vanskelig å få her... Det er ikke uvanlig å gå litt over av og til, mer vanlig for noen enn for andre, det kommer an på hvor regelmessig du er. Hva slags prevansjon bruker du da? Anonymkode: ca981...a8f Vi bruker sikre perioder. Pga tåler ingenting 😩 mannen har nektet å sterilisere seg. Jeg tørr ikke å teste 😭 Hva skal vi si til folk? Vi skal jo på ferie snart, endelig bare jeg og mannen..kose oss.. Skulle ha champagne osv. Endelig litt alenetid etter 2 tette osv.. Anonymkode: e5feb...cf3
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2019 #4 Skrevet 22. juni 2019 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Vi bruker sikre perioder. Pga tåler ingenting 😩 mannen har nektet å sterilisere seg. Jeg tørr ikke å teste 😭 Hva skal vi si til folk? Vi skal jo på ferie snart, endelig bare jeg og mannen..kose oss.. Skulle ha champagne osv. Endelig litt alenetid etter 2 tette osv.. Anonymkode: e5feb...cf3 Er det ikke bedre å vite enn å kanskje uroe seg unødig. Så får du krysse beina, til mannen din steriliserer seg. Når dere virkelig ikke vil ha flere, så har han jo ikke noe valg. Anonymkode: f8867...17a
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2019 #5 Skrevet 22. juni 2019 Du må jo bare teste uansett. Vurderer du abort så er det jo bedre jo tidligere det blir gjort. Og vil du beholde må du jo vite det før du reiser på tur med mannen. Og hvis mannen nekter å ta ansvar for at dere ikke blir gravide får det være sexnekt til overgangsalderen din er over. Du kan jo ikke få barn etter barn fordi mannen er en tufs. Anonymkode: 33f7a...169
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2019 #6 Skrevet 22. juni 2019 18 minutter siden, Anonym bruker skrev: Vi bruker sikre perioder. Pga tåler ingenting 😩 mannen har nektet å sterilisere seg. Jeg tørr ikke å teste 😭 Hva skal vi si til folk? Vi skal jo på ferie snart, endelig bare jeg og mannen..kose oss.. Skulle ha champagne osv. Endelig litt alenetid etter 2 tette osv.. Anonymkode: e5feb...cf3 Man kan ikke stole på sikre perioder, det er prevansjon bare for de det ikke er krise for å bli gravid. Hva dere skal si til folk er jo din minste bekymring. Når dere allerede har fire er det få som reagerer på en til altså. Da har dere rutiner på plass og til vil bare gli inn i flokken. Hvordan den ferien blir vil bare en test kunne gi svar på. Ingenting i veien med å kose seg uten alkohol om dere vil beholde den lille i magen Om abort er et alternativ må du jo teste så du får vite så tidlig som mulig, ikke noe å vente etter da. Om dette skulle være falsk alarm så håper jeg dere tar lærdom av det. Da blir det kondom frem til overgangsalder om ingen av dere vil sterilisere seg... Jeg personlig steriliserte meg etter nr fire. Aldri angret på det. Anonymkode: ca981...a8f
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2019 #7 Skrevet 22. juni 2019 «Sikre perioder»? 😂 dere har 4 barn og vet ikke hvordan unngå å bli gravid. En iqtest ville nok vært på sin plass. Du får la være å ha sex med mannen til han steriliserer seg, ellers så får du sterilisere deg. Anonymkode: 564ab...942
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2019 #8 Skrevet 22. juni 2019 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Du må jo bare teste uansett. Vurderer du abort så er det jo bedre jo tidligere det blir gjort. Og vil du beholde må du jo vite det før du reiser på tur med mannen. Og hvis mannen nekter å ta ansvar for at dere ikke blir gravide får det være sexnekt til overgangsalderen din er over. Du kan jo ikke få barn etter barn fordi mannen er en tufs. Anonymkode: 33f7a...169 Fordi mannen er en tufs? Kan ikke hi sterilisere seg da? Anonymkode: 68919...e50
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2019 #9 Skrevet 22. juni 2019 Om du ikke har en test hjemme løper du på butikken nå og kjøper en, de henger sammen med kondomene i matbutikken eller ta turen på apoteket. Ikke kjenn på dette alene, la mannen få ta del i denne angsten. Han skal også kjenne på at du er to dager over tiden og kanskje er gravid. Så tar dere testen sammen, uansett hva den viser har dere helgen på å roe dere og tenke på hva dere skal gjøre videre. Ikke glem å oppdatere oss da, nå lurer jo vi også på om du er gravid. Lykke til. Anonymkode: ca981...a8f
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2019 #10 Skrevet 22. juni 2019 Ingen er allergisk mot all prevensjon. Uforsvarlige er dere😡 Anonymkode: eac6d...bbc
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2019 #11 Skrevet 22. juni 2019 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Ingen er allergisk mot all prevensjon. Uforsvarlige er dere😡 Anonymkode: eac6d...bbc Det trenger ikke være snakk om allergi, men noen får så sterke bivirkninger av prevensjon, enten det er konstante blødninger, eller smerter eller hormoner og endret sinnstemning eller you name it. kroppen reagerer på det på en aller annen måte. Men kondom finnes jo selvfølgelig (dersom man ikke har latexallergi) og bør bruke det i de sikre periodene som likevel kan være litt usikker. Anonymkode: 3f098...fcb
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2019 #12 Skrevet 22. juni 2019 23 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ingen er allergisk mot all prevensjon. Uforsvarlige er dere😡 Anonymkode: eac6d...bbc Jeg har en sykdom som gjør at jeg ikke kan bruke så mye. Det jeg kan bruke får jeg selvmordstanker av 😔 Anonymkode: e5feb...cf3
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2019 #13 Skrevet 22. juni 2019 22 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det trenger ikke være snakk om allergi, men noen får så sterke bivirkninger av prevensjon, enten det er konstante blødninger, eller smerter eller hormoner og endret sinnstemning eller you name it. kroppen reagerer på det på en aller annen måte. Men kondom finnes jo selvfølgelig (dersom man ikke har latexallergi) og bør bruke det i de sikre periodene som likevel kan være litt usikker. Anonymkode: 3f098...fcb Finnes latexfrie kondomer og, så det er ikke noe unnskyldning uansett når det gjelder slike ting Anonymkode: db2e6...a11
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2019 #14 Skrevet 22. juni 2019 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Jeg har en sykdom som gjør at jeg ikke kan bruke så mye. Det jeg kan bruke får jeg selvmordstanker av 😔 Anonymkode: e5feb...cf3 Kondomer??? Med eller uten latex... Anonymkode: db2e6...a11
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2019 #15 Skrevet 22. juni 2019 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Om du ikke har en test hjemme løper du på butikken nå og kjøper en, de henger sammen med kondomene i matbutikken eller ta turen på apoteket. Ikke kjenn på dette alene, la mannen få ta del i denne angsten. Han skal også kjenne på at du er to dager over tiden og kanskje er gravid. Så tar dere testen sammen, uansett hva den viser har dere helgen på å roe dere og tenke på hva dere skal gjøre videre. Ikke glem å oppdatere oss da, nå lurer jo vi også på om du er gravid. Lykke til. Anonymkode: ca981...a8f Takk 💞 Mannen vet det, han er litt stresset. Men han sier at det går bra uansett. Han sier at jeg er så flink og vi er jo veldig rutinerte nå. Skal oppdatere dere i morgen Anonymkode: e5feb...cf3
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2019 #16 Skrevet 22. juni 2019 3 timer siden, Anonym bruker skrev: «Sikre perioder»? 😂 dere har 4 barn og vet ikke hvordan unngå å bli gravid. En iqtest ville nok vært på sin plass. Du får la være å ha sex med mannen til han steriliserer seg, ellers så får du sterilisere deg. Anonymkode: 564ab...942 Du har et godt poeng Anonymkode: e5feb...cf3
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2019 #17 Skrevet 22. juni 2019 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Man kan ikke stole på sikre perioder, det er prevansjon bare for de det ikke er krise for å bli gravid. Hva dere skal si til folk er jo din minste bekymring. Når dere allerede har fire er det få som reagerer på en til altså. Da har dere rutiner på plass og til vil bare gli inn i flokken. Hvordan den ferien blir vil bare en test kunne gi svar på. Ingenting i veien med å kose seg uten alkohol om dere vil beholde den lille i magen Om abort er et alternativ må du jo teste så du får vite så tidlig som mulig, ikke noe å vente etter da. Om dette skulle være falsk alarm så håper jeg dere tar lærdom av det. Da blir det kondom frem til overgangsalder om ingen av dere vil sterilisere seg... Jeg personlig steriliserte meg etter nr fire. Aldri angret på det. Anonymkode: ca981...a8f Jeg skulle tydeligvis ha sterilisert meg. Men kom ikke så langt. Er ikke så lett å få det offentlig lengre. Verken for menn eller kvinner Anonymkode: e5feb...cf3
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2019 #18 Skrevet 22. juni 2019 Test deg, så kan du få tatt en abort tidligst mulig. Og dropp «sikre perioder». Det er en håpløs periode! En av dere må sterilisere dere, og så får det være sexnekt frem til det skjer. Anonymkode: 34727...39f
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2019 #19 Skrevet 22. juni 2019 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Test deg, så kan du få tatt en abort tidligst mulig. Og dropp «sikre perioder». Det er en håpløs periode! En av dere må sterilisere dere, og så får det være sexnekt frem til det skjer. Anonymkode: 34727...39f *håpløs metode skulle det stå Anonymkode: 34727...39f
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2019 #20 Skrevet 22. juni 2019 37 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg skulle tydeligvis ha sterilisert meg. Men kom ikke så langt. Er ikke så lett å få det offentlig lengre. Verken for menn eller kvinner Anonymkode: e5feb...cf3 Ikke noe problem det, men dere får ikke alt dekket. Er likevel bare rundt 8000 kr (mener jeg det var) i egenandel for kvinner. Hvis du gjør det ifm et keisersnitt, er det gratis. Det er dessuten fritt sykehusvalg så bare til å søke seg til er sykehus som har kapasitet. Anonymkode: 053bb...16b
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2019 #21 Skrevet 22. juni 2019 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ikke noe problem det, men dere får ikke alt dekket. Er likevel bare rundt 8000 kr (mener jeg det var) i egenandel for kvinner. Hvis du gjør det ifm et keisersnitt, er det gratis. Det er dessuten fritt sykehusvalg så bare til å søke seg til er sykehus som har kapasitet. Anonymkode: 053bb...16b Det var dyrt. Men er uansett for seint nå virker det som Anonymkode: e5feb...cf3
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2019 #22 Skrevet 22. juni 2019 34 minutter siden, Anonym bruker skrev: Test deg, så kan du få tatt en abort tidligst mulig. Og dropp «sikre perioder». Det er en håpløs periode! En av dere må sterilisere dere, og så får det være sexnekt frem til det skjer. Anonymkode: 34727...39f Skal teste i morgen. Må det være morgenurin? I morgen er det 14 dager siden eggløsning Anonymkode: e5feb...cf3
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2019 #23 Skrevet 22. juni 2019 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Skal teste i morgen. Må det være morgenurin? I morgen er det 14 dager siden eggløsning Anonymkode: e5feb...cf3 Morgenurin er best. Men test uansett når du får sjansen. Anonymkode: 34727...39f
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2019 #24 Skrevet 22. juni 2019 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det var dyrt. Men er uansett for seint nå virker det som Anonymkode: e5feb...cf3 Ikke sikkert det er for sent, og uansett kan du gjøre det etter denne graviditeten. 8000 kr er virkelig ikke dyrt for varig og livslang prevensjon! Dere må faktisk ta litt ansvar dersom dere ikke ønsker å bli gravide. Å bruke «sikre» perioder for så å ta abort når man «uplanlagt» ble gravid, er faktisk for dumt. Hvis du faktisk ikke tåler andre prevensjonsmidler, kan det faktisk også være at du får dekket sterilisering, men det er det sykehuset som avgjør. Anonymkode: 053bb...16b
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2019 #25 Skrevet 22. juni 2019 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Det var dyrt. Men er uansett for seint nå virker det som Anonymkode: e5feb...cf3 Litt billigere enn å få ett barn da. Anonymkode: 68919...e50
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå