Gå til innhold

"Dumpe" de som støttet deg i vanskelige tider?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg tror livet er litt slik at dersom du omgås de du har gjort, så vil følelsene være de samme. Når jeg er med moren min, eks mannen hennes f.eks, så er det alltid de som på en måte forteller hva jeg bør og ikke bør. De setter angsten i meg. Jeg aner ikke hvorfor jeg ikke klarer å ta selvstendige valg. Blir alltid påvirket  , og disse er ensgtelige typer....
Det er bare at det er noe jeg vil, men så de absolutt ikke var glade for. Det er i praksis de jeg sitter igjen med...målet har i så magne år vært å aldri møte visse personer i igjen (folk fra fortiden, fra hjemstedet mitt osv) . men så tok jeg et dumt valg mens jeg var i jobb i Oslo, og sa ja til noe som føltes veldig riktig. At jeg skulle klare noe var nok veldig naivt, og livet var i ferd med å bli spennende, men det tok den kjedeligste veien i stedet. og det ser ikke ut til at det tar slutt. Har knapt kontakt med de jeg vil ha kontakt med, og de meste er nå nettopp jeg ikke ville ha det med. jeg aner bare ikke .... hva som feiler meg. 

Kanskje eneste vei egentlig er å dumpe mamma? selv om hun har stilt opp og engasjert  seg i problemene mine, føler jeg at rollene blir sittende så igjen. Jeg har på en måte blitt den "de skal støtte", så uansett så vil mamma for meg bli en person jeg ikke lenger har bruk for den dagen jeg er ordentlig glad. 
Hvis dere skjønner
 

Anonymkode: d3262...bc3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjentar spørsmålet fra alle de andre trådene dine: du må få printet ut dette og vist det til behandleren din. Du er ute å kjøre.

Anonymkode: 5b665...ed2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei dette var ikke lett å forstå....

Får du hjelp, har du en psykolog du kan snakke med?

Anonymkode: aefd4...ff8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Få deg behandling ja. Sykdommen din ligger i deg, ikke i de rundt deg. Du er helt tydelig syk.

 

Jeg har forresten opplevd dette flere ganger med venner. De bruker meg til støtte når de har det vondt og dumper meg etterpå fordi de forbinder meg med alt det vonde.

Det er ingen bra måte å behandle folk på, jeg for min del har nå store problemer med å stole på folk og unngår derfor nære relasjoner. 

Anonymkode: 444d0...5fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Få deg behandling ja. Sykdommen din ligger i deg, ikke i de rundt deg. Du er helt tydelig syk.

 

Jeg har forresten opplevd dette flere ganger med venner. De bruker meg til støtte når de har det vondt og dumper meg etterpå fordi de forbinder meg med alt det vonde.

Det er ingen bra måte å behandle folk på, jeg for min del har nå store problemer med å stole på folk og unngår derfor nære relasjoner. 

Anonymkode: 444d0...5fe

Holder på... men det betyr at jeg må bo her jeg bor nå. Jeg bodde i Oslo , men sa opp leil og jobb pga jeg fikk et tilbud. nok en gang feiler jeg, og det jeg sa ja til har bare ført meg lenger vekk fra livet.
Blir mer og mer negativ jo mer jeg ikke har noen å omgås, ser livet går forbi. Altså, det startet...men virker som min livsoppgave bare går ut på å konsetnrere seg om det kjedelige.
Føler jeg ikke får lov å være forelska eller ha det gøy med noen mann, jeg får ikke lov å finne en jobb jeg trives med.
Jeg forbinder moren min med det vonde, og tror vi skal ha avstand når jeg flytter. når den dag endelig kommer.
Jeg aner bare ikke hvor mye om handler om sykdommen. Jeg er nok dømt til dårlig økonomi og kjedelig liv..fordi jeg ikke passer med de jeg vil passe med. 
Jeg fatter bare ikke hvordan folk klarer å ha det gøY! det går faktisk an å være fri. det er bare at enkelte av oss er  for hemmet og talentløse til å klare det.. jeg føler meg kjempe talentløs. 
som ikke klarer å reise tiil utlandet og ha det gøy, er styrt av penger som talentløse mennesker flest. Det som gledet meg for 1 år siden gjør det ikke lenger...og nå vet jeg ikke hva jeg skal satse på.
 

Anonymkode: d3262...bc3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vil hjelpe å dra huet ut av ræva, og sluttet å være så inni hampen selvopptatt

Anonymkode: ca71c...61a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det vil hjelpe å dra huet ut av ræva, og sluttet å være så inni hampen selvopptatt

Anonymkode: ca71c...61a

Den kunne du spart deg for!

HI? Som andre har nevnt her, du trenger hjelp. På samme måte som noen som har brukket benet trenger hjelp. Det er ingenting å skamme seg for. Tankene dine spiller deg et puss, du tenker ikke helt klart. Du trenger hjelp med å få ordnet opp i det som gjør at du ikke tenker klart.

De beste venner en kan ha er de som støtter en når det er tøft og tungt. Det er når du står midt i noe vanskelig og alle venner plutselig er som forduftet at du skjønner hvor verdifullt venner som er der for deg også når du har det tøft og tungt, faktisk er.

Slike venner bryr seg virkelig om deg.

Anonymkode: 55478...25e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Den kunne du spart deg for!

HI? Som andre har nevnt her, du trenger hjelp. På samme måte som noen som har brukket benet trenger hjelp. Det er ingenting å skamme seg for. Tankene dine spiller deg et puss, du tenker ikke helt klart. Du trenger hjelp med å få ordnet opp i det som gjør at du ikke tenker klart.

De beste venner en kan ha er de som støtter en når det er tøft og tungt. Det er når du står midt i noe vanskelig og alle venner plutselig er som forduftet at du skjønner hvor verdifullt venner som er der for deg også når du har det tøft og tungt, faktisk er.

Slike venner bryr seg virkelig om deg.

Anonymkode: 55478...25e

Hi har lagd ørteogførti innlegg her inne, og fått masse gode tips og råd. Folk har tatt seg tid til å svare hun igjen og igjen, gode lange fine svar. Men hun gnager i vei på samme kverna uansett hva folk svarer.

Anonymkode: ca71c...61a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Den kunne du spart deg for!

HI? Som andre har nevnt her, du trenger hjelp. På samme måte som noen som har brukket benet trenger hjelp. Det er ingenting å skamme seg for. Tankene dine spiller deg et puss, du tenker ikke helt klart. Du trenger hjelp med å få ordnet opp i det som gjør at du ikke tenker klart.

De beste venner en kan ha er de som støtter en når det er tøft og tungt. Det er når du står midt i noe vanskelig og alle venner plutselig er som forduftet at du skjønner hvor verdifullt venner som er der for deg også når du har det tøft og tungt, faktisk er.

Slike venner bryr seg virkelig om deg.

Anonymkode: 55478...25e

men jeg har ingen! det er bare mamma. Familien. Er ikke et problem, men de lever et liv jeg ikke vil leve, jeg passer ikke inn i deres måte å leve på. Det var det at jeg er født så innmari forskjellig fra dem som skapte litt konflikter og jeg valgte familiens levemåte. jeg føler bare livet går forbi. 
Men jeg kan ikke kreve at andre skal drive å stille opp. alt og alle. Mange vet ikke hva jeg sliter med. de tror kanskje bare jeg er uinteressert.
 

Anonymkode: d3262...bc3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

men jeg har ingen! det er bare mamma. Familien. Er ikke et problem, men de lever et liv jeg ikke vil leve, jeg passer ikke inn i deres måte å leve på. Det var det at jeg er født så innmari forskjellig fra dem som skapte litt konflikter og jeg valgte familiens levemåte. jeg føler bare livet går forbi. 
Men jeg kan ikke kreve at andre skal drive å stille opp. alt og alle. Mange vet ikke hva jeg sliter med. de tror kanskje bare jeg er uinteressert.
 

Anonymkode: d3262...bc3

Kommunen har gratis psykisk helse du kan kontakte. Søk på kommunenavnet på kommunen du bor i og psykisk helse, så finner du telefonnummeret til psykisk helse i din kommune. Kontakt de, for de hjelper deg både gjerne og godt med å få kontroll og orden på tanker og på livet ditt.

Anonymkode: 55478...25e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hi har lagd ørteogførti innlegg her inne, og fått masse gode tips og råd. Folk har tatt seg tid til å svare hun igjen og igjen, gode lange fine svar. Men hun gnager i vei på samme kverna uansett hva folk svarer.

Anonymkode: ca71c...61a

Hun er syk og trenger hjelp. Hva er din unnskyldning?

Anonymkode: 55478...25e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Hi har lagd ørteogførti innlegg her inne, og fått masse gode tips og råd. Folk har tatt seg tid til å svare hun igjen og igjen, gode lange fine svar. Men hun gnager i vei på samme kverna uansett hva folk svarer.

Anonymkode: ca71c...61a

Men hvorfor kan jeg ikke gå for mennene jegl iker? hvorfor kan jeg ikke bo et sted jeg trives? hvorfor kan jeg ikke ha det gøy? hele livet handler om "realitycheck" og fokus på det kjedelige. 
Jeg vil ikke ha alle personer i livet mitt. Jeg så frem til å flytte fra stedet jeg kommer fra, jeg vil ikke være en del av de. 
Men det ble jeg visst likevel. Kontaktene i utlandet ble bare midlertidige. Alt er liksom så motsatt. Da jeg gikk på ungdomsskole her så var jeg livredd for å forlate stedet. selv om jeg ble utstengt en del. Da ble jeg nærmest jaget hjemmefra.
Men så kom det et punkt der jeg ikke ville tilbake...men nå må jeg liksom være der.
Foreldrene mine maset om at jeg skulle "finne nye" fordi de på bygda ikke godtok meg som jeg er.
Jeg hatet å høre det. jeg har nå "funnet nye" mange ganger, men de blir ikke i livet. hva er det med meg? er jeg veldig spesiell kanskje i og m at jeg vil ha de nye i livet mer enn jeg vil ha de gamle? 
Jeg bryr meg ikke om dem en gang. Det er også et par som hardt og et par år har prøvd å date meg, jeg synes det er nedtur. Utlendinger var interessert, nå svermer det med lokale menn fra stedet jeg er fra... heldigivs blitt  stille fra dem nå da.
Hvorfor er vi mennesker så kjedelige? ejg er livredd for å bli kjedelig slik som mamma. det er bare slik. hun flyttet tilbake til sin bygd da hun var på min alder...

Anonymkode: d3262...bc3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Kommunen har gratis psykisk helse du kan kontakte. Søk på kommunenavnet på kommunen du bor i og psykisk helse, så finner du telefonnummeret til psykisk helse i din kommune. Kontakt de, for de hjelper deg både gjerne og godt med å få kontroll og orden på tanker og på livet ditt.

Anonymkode: 55478...25e

jeg er under dem. har time hver uke...
men det den personen der sier er at stedet jeg bor på ikke er bra for meg. 

Anonymkode: d3262...bc3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

jeg er under dem. har time hver uke...
men det den personen der sier er at stedet jeg bor på ikke er bra for meg. 

Anonymkode: d3262...bc3

Det er det samme du sier selv. Så da har både du og den personen samme tanke der jo.

Anonymkode: 55478...25e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Det er det samme du sier selv. Så da har både du og den personen samme tanke der jo.

Anonymkode: 55478...25e

Men da er det liksom litt sånn. jeg vet ikke hva jeg skal gjøre videre...
som sagt..får liksom ikke lov å ha det gøy føler jeg... og jeg hater at jeg ikke lever opp til forventingene folk har til meg. 
jeg skulle blottlagt alt, emn da kommer til å bli gjentkjent. 
har så lyst å freake ut. reise slik jeg gjorde.. møte andre personer. 

 

Anonymkode: d3262...bc3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har skrevet at du har asberger har du ikke? Men du må jo ha en personlighetsforstyrrelse også?

Det er ikke normalt å analysere så veldig, hele tiden trakte etter noe du ikke har. Livet er her og nå, med de kortene man har fått utdelt. Du må bare gjøre det beste ut av dem.

Akkurat nå er du ikke i stand til det, men det er det du må jobbe mot. Yrkesliv, vennskap, kjæresteforhold, det kommer litt av seg selv om man lever et helt normalt liv, og gjør det ikke det så må man finne noe annet å fylle det med. Noe som gir deg energi, noe du liker. Trening, dansing, turer i fjellet, strikking, ikke vet jeg hva du kan drive med, men du må finne dine ting.

Livet er ikke en dans på roser for noen, og alle de lykkelige facebook og instagrambildene er nettopp det de utgir seg for å være, øyeblikk i et helt vanlig liv. Du kan også gå til en fjelltopp og ta et bilde, besøke bestemor og ta et bilde, gå tur med hunden og ta et bilde osv, også lever du et helt vanlig liv ellers.

Anonymkode: aefd4...ff8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Men da er det liksom litt sånn. jeg vet ikke hva jeg skal gjøre videre...
som sagt..får liksom ikke lov å ha det gøy føler jeg... og jeg hater at jeg ikke lever opp til forventingene folk har til meg. 
jeg skulle blottlagt alt, emn da kommer til å bli gjentkjent. 
har så lyst å freake ut. reise slik jeg gjorde.. møte andre personer. 

 

Anonymkode: d3262...bc3

Ikke noe galt i å gjøre det. Men skal du gjøre det må du begynne med å flytte et sted der du kan være fri.

Anonymkode: 55478...25e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Du har skrevet at du har asberger har du ikke? Men du må jo ha en personlighetsforstyrrelse også?

Det er ikke normalt å analysere så veldig, hele tiden trakte etter noe du ikke har. Livet er her og nå, med de kortene man har fått utdelt. Du må bare gjøre det beste ut av dem.

Akkurat nå er du ikke i stand til det, men det er det du må jobbe mot. Yrkesliv, vennskap, kjæresteforhold, det kommer litt av seg selv om man lever et helt normalt liv, og gjør det ikke det så må man finne noe annet å fylle det med. Noe som gir deg energi, noe du liker. Trening, dansing, turer i fjellet, strikking, ikke vet jeg hva du kan drive med, men du må finne dine ting.

Livet er ikke en dans på roser for noen, og alle de lykkelige facebook og instagrambildene er nettopp det de utgir seg for å være, øyeblikk i et helt vanlig liv. Du kan også gå til en fjelltopp og ta et bilde, besøke bestemor og ta et bilde, gå tur med hunden og ta et bilde osv, også lever du et helt vanlig liv ellers.

Anonymkode: aefd4...ff8

Men jeg vil ikke ha kortene jeg har utdelt. Det er gørr kjedelige kort. Skal jeg virkelig bli boende her fordi det er det kortet ga meg? kortet ga meg en mann i utlandet,  men han fikk jeg såklart ikke lov å ta. Så kom en mann fra samme sted jeg er fra, men han vil jeg ikke ha. Får jo faen meg ikke lov å være kåt eller noen ting, for mennene som er realisitkse tenner meg ikke. 
Så hvorfor har jeg fått kortene for å reise mye, trefffe folk og forelske meg, for  så å bare få det maks kjedelige?
Hvem er så heldig å ha fått kortet for mannen i utlandet da? Jeg skal gjøre alt jeg kan for å kaste kortene mine, for de er gørr kjedelige. 

Helt normalt liv? hva mener du med det? kjedelig? det kjedelige livet på bygda. jeg er også veldig lei prat om fjellturer, skogsturer, tur med hunden som alle råder sånn om. har ikke tid til hund. jeg hater både fjell og skog. 

Anonymkode: d3262...bc3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du har skrevet at du har asberger har du ikke? Men du må jo ha en personlighetsforstyrrelse også?

Det er ikke normalt å analysere så veldig, hele tiden trakte etter noe du ikke har. Livet er her og nå, med de kortene man har fått utdelt. Du må bare gjøre det beste ut av dem.

Akkurat nå er du ikke i stand til det, men det er det du må jobbe mot. Yrkesliv, vennskap, kjæresteforhold, det kommer litt av seg selv om man lever et helt normalt liv, og gjør det ikke det så må man finne noe annet å fylle det med. Noe som gir deg energi, noe du liker. Trening, dansing, turer i fjellet, strikking, ikke vet jeg hva du kan drive med, men du må finne dine ting.

Livet er ikke en dans på roser for noen, og alle de lykkelige facebook og instagrambildene er nettopp det de utgir seg for å være, øyeblikk i et helt vanlig liv. Du kan også gå til en fjelltopp og ta et bilde, besøke bestemor og ta et bilde, gå tur med hunden og ta et bilde osv, også lever du et helt vanlig liv ellers.

Anonymkode: aefd4...ff8

Og ja, livet er her og nå. og dessverre bare kjedelig. Merkelig at vi ikke får til mer ut av det. Det er her og nå, men man får ikke sex, noe spenning. 
Bare kjedelige realistiske ting. 
Jeg har ingen drøm å bli superstjerne så det er sagt. men herreugd...så utrolig kjedelig ALT er. 
Igjen, det må finnes en måte å kaste kortene sine på. synes det er veldig talentløst, å ikke klare å kaste dem fra seg. 
 

Anonymkode: d3262...bc3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men jeg vil ikke ha kortene jeg har utdelt. Det er gørr kjedelige kort. Skal jeg virkelig bli boende her fordi det er det kortet ga meg? kortet ga meg en mann i utlandet,  men han fikk jeg såklart ikke lov å ta. Så kom en mann fra samme sted jeg er fra, men han vil jeg ikke ha. Får jo faen meg ikke lov å være kåt eller noen ting, for mennene som er realisitkse tenner meg ikke. 
Så hvorfor har jeg fått kortene for å reise mye, trefffe folk og forelske meg, for  så å bare få det maks kjedelige?
Hvem er så heldig å ha fått kortet for mannen i utlandet da? Jeg skal gjøre alt jeg kan for å kaste kortene mine, for de er gørr kjedelige. 

Helt normalt liv? hva mener du med det? kjedelig? det kjedelige livet på bygda. jeg er også veldig lei prat om fjellturer, skogsturer, tur med hunden som alle råder sånn om. har ikke tid til hund. jeg hater både fjell og skog. 

Anonymkode: d3262...bc3

Det jeg mener er at du er syk. Du klarer ikke se det selv, men livet ditt er hva du gjør det til selv.

Det er ikke sånn at kortene blir utdelt ved fødselen og er umulig å endre, veien blir til mens man går. Men man må jo gå da, du står i stampe fordi du er syk.

Du må starte et sted, og uten denne veldige analyseringen av alt og alle. Finn noe du liker og start der. Et skritt om gangen.

Anonymkode: aefd4...ff8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Det jeg mener er at du er syk. Du klarer ikke se det selv, men livet ditt er hva du gjør det til selv.

Det er ikke sånn at kortene blir utdelt ved fødselen og er umulig å endre, veien blir til mens man går. Men man må jo gå da, du står i stampe fordi du er syk.

Du må starte et sted, og uten denne veldige analyseringen av alt og alle. Finn noe du liker og start der. Et skritt om gangen.

Anonymkode: aefd4...ff8

liker ingenting! babyskritt 😛 det går så treigt! 

Anonymkode: d3262...bc3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det jeg mener er at du er syk. Du klarer ikke se det selv, men livet ditt er hva du gjør det til selv.

Det er ikke sånn at kortene blir utdelt ved fødselen og er umulig å endre, veien blir til mens man går. Men man må jo gå da, du står i stampe fordi du er syk.

Du må starte et sted, og uten denne veldige analyseringen av alt og alle. Finn noe du liker og start der. Et skritt om gangen.

Anonymkode: aefd4...ff8

jeg vet jo at jeg er syk. Men hva mener du med at livet er hva jeg gjør det til? det er jo ingenting som er bra nok...eller jo, men det er liksom aldri tilgjengelig. Hvordan klarer folk faen meg å date og finne kjæreste i Brasil? når jeg knapt klarer å finne noen i det hele tatt? og hvordan klarer folk  bli kjeniser osv? tenkt så talentløse vi egentlig er....
Ja, jeg vil ikke gjøre noe nå hverken med andre eller ting, for det kan gå fort galt mens jeg er slik. men så forbanna treig en hjerne...klarer ikke bli frisk med en gang liksom. det er jo velidg talentløst å faktisk bruke så lang tid på å bli frisk...

Anonymkode: d3262...bc3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Anonym bruker skrev:

jeg vet jo at jeg er syk. Men hva mener du med at livet er hva jeg gjør det til? det er jo ingenting som er bra nok...eller jo, men det er liksom aldri tilgjengelig. Hvordan klarer folk faen meg å date og finne kjæreste i Brasil? når jeg knapt klarer å finne noen i det hele tatt? og hvordan klarer folk  bli kjeniser osv? tenkt så talentløse vi egentlig er....
Ja, jeg vil ikke gjøre noe nå hverken med andre eller ting, for det kan gå fort galt mens jeg er slik. men så forbanna treig en hjerne...klarer ikke bli frisk med en gang liksom. det er jo velidg talentløst å faktisk bruke så lang tid på å bli frisk...

Anonymkode: d3262...bc3

Igjen, hvor mange kjendiser er det på dusinet? Hvor mange mennesker bor det i Norge og hvor mange har en kjæreste i Brasil liksom?

Hvorfor i alle dager skal du sammenligne deg med de som lever et helt annet liv enn folk flest.

For de aller fleste av oss består livet av mest hverdager, og det er vi fornøyd med, for det er sånn livet er. Så gleder vi oss til ferien for da skal vi kanskje gjøre noe helt annet, men det er slett ikke alle som gjør det engang...

Selv reiser jeg på ferie hvert andre til tredje år, for det sparer jeg til. Klart jeg kan være veldig misfornøyd og sammenligne meg med de som reiser fire ganger i året, men hva godt vil det komme ut av det da? Ingenting.

Da er det bedre å være veldig tilfreds med det jeg får til, kose meg max de gangene jeg faktisk reiser på ferie.

Sånn er livet også, man blir ikke lykkelig av å hele tiden ville ha mer, hele tiden sammenligne seg med de som lever et annet liv. Du lever ditt liv, du må finne oppskriften for hva som gjør deg lykkelig i ditt liv.

Anonymkode: aefd4...ff8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror du trenger virklige problemer og at folk slutter å sy puter under armene på deg. Flytt for deg selv. Klar deg på din egen inntekt og bruk fritiden på frivillig arbeid. Har du overskudd så løp deg en tur.

Hvis du er ulykkelig så er du det. Hvis du kjeder deg så gjør du det. Godta det og gjør en innsats for andre likevell. Du e ikke så spessiell.

Anonymkode: 3bccd...93c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Igjen, hvor mange kjendiser er det på dusinet? Hvor mange mennesker bor det i Norge og hvor mange har en kjæreste i Brasil liksom?

Hvorfor i alle dager skal du sammenligne deg med de som lever et helt annet liv enn folk flest.

For de aller fleste av oss består livet av mest hverdager, og det er vi fornøyd med, for det er sånn livet er. Så gleder vi oss til ferien for da skal vi kanskje gjøre noe helt annet, men det er slett ikke alle som gjør det engang...

Selv reiser jeg på ferie hvert andre til tredje år, for det sparer jeg til. Klart jeg kan være veldig misfornøyd og sammenligne meg med de som reiser fire ganger i året, men hva godt vil det komme ut av det da? Ingenting.

Da er det bedre å være veldig tilfreds med det jeg får til, kose meg max de gangene jeg faktisk reiser på ferie.

Sånn er livet også, man blir ikke lykkelig av å hele tiden ville ha mer, hele tiden sammenligne seg med de som lever et annet liv. Du lever ditt liv, du må finne oppskriften for hva som gjør deg lykkelig i ditt liv.

Anonymkode: aefd4...ff8

Hvorfor skal man bare ha som mål å leve som "folk flest"? 
Det er så gørr. er du fornøyd så er det ikke opp til meg å dømme eller bestemme hva du skal være fornøyd med.
Du vet heller ikke hvilket liv jeg lever. 
Men hvorfor er det så vanskelig, å få en kjæreste i utlandet? jeg tror det er resutlat av at ejg er oppvokst hos kjedelig familie....alle har gjort så og si det samme. og det har jeg kanskje lært litt underbevisst. 
Kjæreste på andre kontinenter er ikke målet. men jeg hadde sjansen, men jeg var så gørr at jeg ikke tok den. og jeg kan ikke nå pga psykisk sykdom. Hvorfor er vi så taltenløse at vi lever sånne gørre liv? sier ikke at du gjør det. 
men det er så utrolig hva enkelte får til synes jeg, men så er det slike bremser rundt meg "dette er ikke liv laga" osv osv.. talentløst.

Anonymkode: d3262...bc3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...