Gå til innhold

Sukk fra en lærer:

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tydelig at en mor ble litt for engasjert da hun så Chernobyl-serien. Skolen fikk nemlig en mail, med et krav om at det skulle kjøpes inn jod-tabletter inn til alle barna. Hun forventet at skolen ordnet dette fortløpende. 

Da jeg var liten hadde jeg lyst å bli gartner. Skulle faen meg blitt gartner. 

Anonymkode: a2046...6a5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Whaaat?! Kan hun ikke bare kjøpe inn selv? Barna er flere timer hjemme enn på skolen så oddsene er vel større for at det skjer utenfor skoletid😳

Anonymkode: 3d26b...37e

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tydelig at en mor ble litt for engasjert da hun så Chernobyl-serien. Skolen fikk nemlig en mail, med et krav om at det skulle kjøpes inn jod-tabletter inn til alle barna. Hun forventet at skolen ordnet dette fortløpende. 

Som gartner kan jeg trøste deg med at et slikt krav bare er er småting i forhold til de stadig nye kravene som blir stilt til oss gartnere.

Anonymkode: 3bec3...8b7

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Apoteket oppfordrer folk til å ha jod i hus.

Anonymkode: caba1...739

Skrevet

Hvor mange atomreaktorer har vi her i Norge egentlig? Noen burde fortelle den moren det så hun vet hva hun egentlig har å bekymre seg for.

Anonymkode: 84028...cd1

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvor mange atomreaktorer har vi her i Norge egentlig? Noen burde fortelle den moren det så hun vet hva hun egentlig har å bekymre seg for.

Russland har over 40 og vi bor ikke så langt unna. Her jeg bor bor vi nærmere Russland enn Trondheim 

Anonymkode: aa47d...07f

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Russland har over 40 og vi bor ikke så langt unna. Her jeg bor bor vi nærmere Russland enn Trondheim 

Russland er et stort land. De slapp verdens største atombombe der uten at noen utenfor Russland merket noe.

Skrevet

I min kommune (middels stor på Østlandet), har alle skoler og bhg fått utdelt jod-tabletter. Foreldrene må gi samtykke til at skolen kan gi ut dersom det skulle bli aktuelt.

Anonymkode: 9be07...166

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Russland er et stort land. De slapp verdens største atombombe der uten at noen utenfor Russland merket noe.

Og fortsatt er det bygder i Norge som har ettervirkninger etter Tsjernobyl. 

Skrevet
55 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Apoteket oppfordrer folk til å ha jod i hus.

Anonymkode: caba1...739

I hus, ja. Men det er ikke skolens ansvar, å kjøpe inn job-tabletter til 500 barn!

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

I hus, ja. Men det er ikke skolens ansvar, å kjøpe inn job-tabletter til 500 barn!

Men hva hvis et av våre mange kjernekraftverk eksploderer?

Skrevet

Man får jo kjøpt bokser / pakker med 100 stk i. Hvis det er 500 elever så kan skolen fint oppevare 5 pakker jod. 

Tenk om ditt barn var på skolen, man må ta JOD med en gang hvis de går ut med at man skal det, det kan ta tid før foreldre kommer hjem fra jobb og kan gi barna sine det. 

Syns ikke det er kravstort at skoler / barnehager har det, altså så man har annet førstehjelpsutstyr. Syns jod kan gå under førstehjelp igrunn .....  

Anonymkode: ac294...90a

Skrevet

Stavanger kommune pålegger alle skoler og barnehager til å ha jodtabletter til alle. Vi har selvsagt og hjemme. Det er mye båter med atomavfall som går forbi kysten og skjer en ulykke er det jo ingen problem å oppbevare tabletter.

Anonymkode: 2b8da...776

Skrevet (endret)

Hvis skolen skulle ordne dette fortløpende, er det vel bare å handle inn etter hvert som atomulykkene eventuelt skjer, og da blir det forhåpentligvis ikke aktuelt noensinne  

Om kravet var å handle inn omgående, derimot... Ja, da ser jeg vel egentlig fortsatt ikke helt hvordan dette påvirker din hverdag som lærer.

Skulle tro du hadde mer en nok av andre typer forespørsler som stjeler mer tid fra det du forestilte deg lærergjerningen skulle bestå av. Matpakkekontroll, ønske om daglige, skriftlige tilbakemeldinger om småtterier og skolisseknyting for trettenåringer ikke unntatt. 

Endret av Mostly Harmless
Gjest Antarctica
Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Men hva hvis et av våre mange kjernekraftverk eksploderer?

Skoler driver med undervisning, ikke med folkehelse.

Skrevet

Herregud så hardt liv dere lærere må ha!!! Synes skikkelig, skikkelig synd på dere!! Dette må jo nærmest ta livet av dere? Jeg mener, en gal dame, som faktisk går til det utrolige skrittet å sende en mail! Det er uhørt! Men dere lærere har min fulle støtte.

Anonymkode: 7ebf3...19d

Skrevet

Jeg er leder i den lokale velforeningen og vi har kjøpt inn et lite lager jod, så vi har nok til alle i tilfelle en russisk atomubåt går på grunn utenfor kysten her. Vi har også hjertestarter i fellesskap, som står slik at alle kan løpe dit på toppen fem min. Jeg tenker at dette er fornuftige investeringer på vegne av fellesskapet. 

Anonymkode: a1676...dc6

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Man får jo kjøpt bokser / pakker med 100 stk i. Hvis det er 500 elever så kan skolen fint oppevare 5 pakker jod. 

Tenk om ditt barn var på skolen, man må ta JOD med en gang hvis de går ut med at man skal det, det kan ta tid før foreldre kommer hjem fra jobb og kan gi barna sine det. 

Syns ikke det er kravstort at skoler / barnehager har det, altså så man har annet førstehjelpsutstyr. Syns jod kan gå under førstehjelp igrunn .....  

Vi regnet ut at det ville koste oss 6000 kroner å handle inn tabletter til alle elever. Og det er kun vår skole. Så skal man vel også ha til alle de andre skolene i kommunen, da. 

Norske husholdninger må gjerne kjøpe inn jod-tabletter. Men dette er ikke skolens ansvar. Og tro meg, vi lærere er LEI av nye krav som kommer hver bidige dag fra foreldre. Vi er her for å undervise deres barn. Hvem tror dere egentlig vi er? 

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

I min kommune (middels stor på Østlandet), har alle skoler og bhg fått utdelt jod-tabletter. Foreldrene må gi samtykke til at skolen kan gi ut dersom det skulle bli aktuelt.

Anonymkode: 9be07...166

Er ikke det vanlig da? Vi har det også selvfølgelig i hus. 

Anonymkode: ca568...ef4

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vi regnet ut at det ville koste oss 6000 kroner å handle inn tabletter til alle elever. Og det er kun vår skole. Så skal man vel også ha til alle de andre skolene i kommunen, da. 

Norske husholdninger må gjerne kjøpe inn jod-tabletter. Men dette er ikke skolens ansvar. Og tro meg, vi lærere er LEI av nye krav som kommer hver bidige dag fra foreldre. Vi er her for å undervise deres barn. Hvem tror dere egentlig vi er? 

Stakkars dere! Dere er de eneste i verden som har et yrke der dere utsettes for urimelige krav fra brukere. 

🙄

Anonymkode: 7ebf3...19d

Skrevet

Folk må da for svarte faen klare å kjøpe disse tablettene selv! 

Anonymkode: dabf4...6fc

Skrevet
16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ble litt nyskjerrig på kravene dere lærere får inn hver dag. 

Jeg har ALDRI krevd noe og lurer på hva andre familier / foreldre krever ?  😃

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Folk må da for svarte faen klare å kjøpe disse tablettene selv! 

Anonymkode: dabf4...6fc

Du tenker at barneskoleelever skal ha disse tilgjengelig i ranselen sin?

Anonymkode: 2b8da...776

Skrevet

I min kommune (Ålesund) har alle skoler og barnehager fått utlevert jod-tabletter👍 Fint å se at jeg bor i en oppegående kommune. 

Anonymkode: 0e529...1f7

Skrevet

På vår skule og Barnehage så har dei fått jod tabletter som dei har liggendes! ❤ 

Og vi har fått beskjed om at det er lurt og anbefalt å ha liggendes heime også. Hordaland 

Anonymkode: b8e29...eb3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...