Gå til innhold

Trampoline og regler

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ungene skal få en og jeg lurer på ett par ting. Vi bor veldig tett og trampolinen vil stå på vår plen som er rett inntil veggen til naboen . Vi har sagt til ungene at skriking og roping aldri er ok og at hopping er etter klokken 10 og ikke etter klokken 21. Det bor ingen barn som skal sove i nabohuset . Er dette greie regler? Bør vi informere naboen om hoppe-reglene? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde aldri skaffet trampoline hvis vi bodde så tett innpå hverandre! Stakkars naboer...

Anonymkode: 4d821...38d

Skrevet

Hva mener du rett inntil naboens husvegg, hvor nærme da? Man setter ikke trampoline inntil naboen sin husvegg, det er hensynsløst

Anonymkode: 5e570...e1a

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Hadde aldri skaffet trampoline hvis vi bodde så tett innpå hverandre! Stakkars naboer...

Anonymkode: 4d821...38d

Vi som bor her vi bor må leve med disse trampolinene . Vår nabo på andre siden har en på akkurat samme sted og det samme har de fleste andre naboene. Bor man her må man tåle dem... 

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Hva mener du rett inntil naboens husvegg, hvor nærme da? Man setter ikke trampoline inntil naboen sin husvegg, det er hensynsløst

Anonymkode: 5e570...e1a

Altså ikke inntil veggen da. Vår tomt går helt inntil naboens yttervegg og på plenen mellom husene vil trampolinen stå. Den vil selvsagt ikke oppta hele plenen 

Skrevet

Sånn er det da man bor tett. 😀

Fint at dere har regler - la barna kose seg, dem er heldige ! 🙂

Anonymkode: b9fa0...71b

Skrevet
51 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Vi som bor her vi bor må leve med disse trampolinene . Vår nabo på andre siden har en på akkurat samme sted og det samme har de fleste andre naboene. Bor man her må man tåle dem... 

Kanskje dere bør spare litt og kjøpe et ordentlig hus?

Anonymkode: 7fd61...b84

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja😊 tenker kanskje det er greit for naboen å vite hvilke regler vi har da vår nabo igjen ikke har noen regler 😅. Der begynner gjerne ungene hoppingen halv 8 søndag morgen ..

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

...NÅR man bor tett 

- la barna kose seg, DE er heldige! 

Anonymkode: a356f...daa

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kanskje dere bør spare litt og kjøpe et ordentlig hus?

Vi bor i enebolig på 170 Kvm😊. Det er bare tett mellom husene 

Skrevet
2 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Ja😊 tenker kanskje det er greit for naboen å vite hvilke regler vi har da vår nabo igjen ikke har noen regler 😅. Der begynner gjerne ungene hoppingen halv 8 søndag morgen ..

Så det du vil er egentlig å prakke deres regler over på dem? For det er bare for dere det gjelder at man selv velger det som passer ens familie best? Eller? 

Skrevet
1 minutt siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Vi bor i enebolig på 170 Kvm😊. Det er bare tett mellom husene 

Ja, da er det ikke et ordentlig hus. Ikke kult å bo oppå andre. Hage er liksom greit å ha da. 

Skrevet

Ja, da er det ikke et ordentlig hus. Ikke kult å bo oppå andre. Hage er liksom greit å ha da. 

Vi trives😊

Skrevet
6 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Vi trives😊

Så kanskje dere kan ta litt hensyn så de rundt dere også kan trives?

Skrevet

Hvis du har valgt å bosette deg i en millionærslum må du tåle at andre har en annen døgnrytme enn deg. Vanlig støy er ok fra 07.00 om morgeen til 22.00 om kvelden.

Anonymkode: 2c619...849

Skrevet

Så kanskje dere kan ta litt hensyn så de rundt dere også kan trives?

Som jeg skrev lenger opp så er det akkurat det jeg prøver å gjøre. De aller fleste har trampoline på akkurat samme sted og det tåler vi alle

Skrevet

Vi bor også i byggefelt, og da er det ofte ikke mer enn 4 meter mellom husene😉

Her på feltet er det trampoliner i nesten hver hage. Ene naboen vår har den kliss inntil vår hage. Dersom vi skal ha folk, har vi spurt foreldrene om det er greit å ha hoppefri fra kl x- y. Dette spurte vi feks om i forkant av konfirmasjon. Dette var helt i orden.

Ellers har ungene her i huset hoppeforbud mellom 21:30 og  10:00. Nå er våre såpass store at de ikke er oppe før 10:00 uansett, så det er ikke problem😉.

Tenker at det er greit å ta hensyn til naboene. Samtidig så må folk tåle litt når de velger å bosette i et byggefelt😉

Skrevet
Akkurat nå, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Som jeg skrev lenger opp så er det akkurat det jeg prøver å gjøre. De aller fleste har trampoline på akkurat samme sted og det tåler vi alle

Det tåler vi alle? Kan jo være at din nabo ikke setter pris på dine unger hoppende inntil veggen deres? De er jo ikke akkurat de roligste ungene i nabolaget...

Skrevet

Hvis du har valgt å bosette deg i en millionærslum må du tåle at andre har en annen døgnrytme enn deg. Vanlig støy er ok fra 07.00 om morgeen til 22.00 om kvelden.

Vi tåler det. Dog synes jeg at det er litt tidlig med hopping klokken halv 8 på en søndag. Vi sier ikke noe men vil ikke at våre skal gjøre det samme

Skrevet

Det tåler vi alle? Kan jo være at din nabo ikke setter pris på dine unger hoppende inntil veggen deres? De er jo ikke akkurat de roligste ungene i nabolaget...

Hehe! De er faktisk meget rolige. 😊

Skrevet
14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så det du vil er egentlig å prakke deres regler over på dem? For det er bare for dere det gjelder at man selv velger det som passer ens familie best? Eller? 

På ingen måte. Vi ønsker å ta hensyn til vår nærmeste nabo som får vår trampoline inntil sitt hus. 

Skrevet
1 minutt siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Vi tåler det. Dog synes jeg at det er litt tidlig med hopping klokken halv 8 på en søndag. Vi sier ikke noe men vil ikke at våre skal gjøre det samme

Du kan gjerne varsle dem hvis du har lyst, men ikke forvent at andre skal ta noe spessielt hensyn til at du vil sove halve formidagen.

Skrevet

De vi varsler trenger ikke ta hensyn til hvor lenge vi vil sove. Vi vil bare fortelle dem at vi har regler slik at de ikke blir vekt tidlig av hoppende barn . 

Skrevet

De vi varsler trenger ikke ta hensyn til hvor lenge vi vil sove. Vi vil bare fortelle dem at vi har regler slik at de ikke blir vekt tidlig av hoppende barn . 

Tror du ikke de merker om de blir vekt? 

Skrevet

Tror du ikke de merker om de blir vekt? 

Jeg ville satt pris på hvis min nabo på andre siden fortalte om deres regler og derfor ønsker jeg å informere min berørte nabo. Ikke verre enn det. Alle husene vil altså ha trampoline på plenen utenfor begge husvegger. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...