Gå til innhold

Mor til mitt stebarn er så sint på meg fordi


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dobbelt opp med ferie er vel den eneste fordelen skilsmissebarn har? Eller har du flere fordeler for barn med to hjem?

Og bare kjernefamilien på tur? Er ikke barna fra tidligere forhold like mye verd? Er de ikke like stor del av familien? Betyr de ikke like mye for mor eller far? 

For en forferdelig holdning!

Anonymkode: 557b6...908

Ah! Ja! Tillegg meg meninger jeg ikke har! Flott det! 👌👏 🙄

Anonymkode: 4df2c...e1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Twintipp skrev:

Jeg hadde ikke gjort det. Man skal ha et solid forhold og gode relasjoner for at det ikke føles sårt,

Jeg husker enda min far, kone og hennes barn reiste på ferie når vi var på ferie med mor. Det var sårt, selv om vi ikke ga uttrykk for det.

Jeg reiser ikke på ferie uten min eldste, med noen andre barn. 

Men du var jo på ferie med din mor? Mener du de skulle sittet hjemme og kjeder seg fordi du ikke var der? 

Anonymkode: 59fe8...bea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner jeg blir provosert! 

Hvem i alle dager har råd til 3 utenlandsturer i løpet av en sommer??? Spyr dere penger? 

Og dere bryr dere om stemors mening!? Det hadde jeg gitt fullstendig blaffen i. Hvor bortskjemt går det an å bli? Hvorfor i alle dager skal et stebarn bli med på ALLE ferier til begge familiene? Nei vettu hva! 

Selv om det er vilt med 3 ferier, så skjønner jeg dere godt at dere ikke tar med ALLE barna på alle feriene. Hadde følt meg kvalt. Har selv en stedatter, hun er ikke med oss overalt hvor vi drar, det er helt ulogisk for oss. 

 

Anonymkode: 676b5...63b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Jeg kjenner jeg blir provosert! 

Hvem i alle dager har råd til 3 utenlandsturer i løpet av en sommer??? Spyr dere penger? 

Og dere bryr dere om stemors mening!? Det hadde jeg gitt fullstendig blaffen i. Hvor bortskjemt går det an å bli? Hvorfor i alle dager skal et stebarn bli med på ALLE ferier til begge familiene? Nei vettu hva! 

Selv om det er vilt med 3 ferier, så skjønner jeg dere godt at dere ikke tar med ALLE barna på alle feriene. Hadde følt meg kvalt. Har selv en stedatter, hun er ikke med oss overalt hvor vi drar, det er helt ulogisk for oss. 

 

Anonymkode: 676b5...63b

DU hadde følt deg kvalt av å hs med stedatter?? Ikke mannen vel? Du vet vel at hun er hans datter? Virker jo ikke slik? Tenker folk virkelig slik om sine barn? Fått nye barn, da er ikke de gamle like mye verdt mer?

Anonymkode: 59fe8...bea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens barn er altfor bortskjemte, tenk at dette er et tema en gang. Barn må lære seg at de ikke kan få absolutt alt her i livet. Og det betyr ikke at de ikke er elsket. Hjelpe meg.., 

Anonymkode: 676b5...63b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg kjenner jeg blir provosert! 

Hvem i alle dager har råd til 3 utenlandsturer i løpet av en sommer??? Spyr dere penger? 

Og dere bryr dere om stemors mening!? Det hadde jeg gitt fullstendig blaffen i. Hvor bortskjemt går det an å bli? Hvorfor i alle dager skal et stebarn bli med på ALLE ferier til begge familiene? Nei vettu hva! 

Selv om det er vilt med 3 ferier, så skjønner jeg dere godt at dere ikke tar med ALLE barna på alle feriene. Hadde følt meg kvalt. Har selv en stedatter, hun er ikke med oss overalt hvor vi drar, det er helt ulogisk for oss. 

 

Anonymkode: 676b5...63b

Bare slapp av. Hun troller. Har absolutt ikke råd til ferie, hun her

Anonymkode: e9086...039

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dagens barn er altfor bortskjemte, tenk at dette er et tema en gang. Barn må lære seg at de ikke kan få absolutt alt her i livet. Og det betyr ikke at de ikke er elsket. Hjelpe meg.., 

Anonymkode: 676b5...63b

Dette! Folk har et helt forskrudd syn på rettferdighet og forbruk. 

Anonymkode: 4df2c...e1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

DU hadde følt deg kvalt av å hs med stedatter?? Ikke mannen vel? Du vet vel at hun er hans datter? Virker jo ikke slik? Tenker folk virkelig slik om sine barn? Fått nye barn, da er ikke de gamle like mye verdt mer?

Anonymkode: 59fe8...bea

Hvordan klarer du å dra ut slutningen om at et barn ikke er like mye verdt fordi det ikke får i både pose og sekk? Kjærlighet og omsorg består ikke kun av ferier og materielle ting. Skal et barns VERDI måles ut fra antall kroner brukt på det? 

Anonymkode: 676b5...63b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ah! Ja! Tillegg meg meninger jeg ikke har! Flott det! 👌👏 🙄

Anonymkode: 4df2c...e1b

Det er jo det du skriver? Det er trist for kjernefamilien som ikke kan dra på ferie bare de. Altså er ikke de andre barna del av familien på samme vilkår. 

Forklar gjerne hva jeg har misforstått? 

Anonymkode: 557b6...908

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Det er jo det du skriver? Det er trist for kjernefamilien som ikke kan dra på ferie bare de. Altså er ikke de andre barna del av familien på samme vilkår. 

Forklar gjerne hva jeg har misforstått? 

Anonymkode: 557b6...908

Har du hørt om å sette ting på spissen, for å fremheve et poeng? Jeg snudde på det «alle» som mener det er urettferdig for/synd på skilsmissebarna sier, og gav de samme argumentene tilbake fra et annet synspunkt. 

Noen må åpenbart ha ting inn med teskje. 

Anonymkode: 4df2c...e1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg kjenner jeg blir provosert! 

Hvem i alle dager har råd til 3 utenlandsturer i løpet av en sommer??? Spyr dere penger? 

Og dere bryr dere om stemors mening!? Det hadde jeg gitt fullstendig blaffen i. Hvor bortskjemt går det an å bli? Hvorfor i alle dager skal et stebarn bli med på ALLE ferier til begge familiene? Nei vettu hva! 

Selv om det er vilt med 3 ferier, så skjønner jeg dere godt at dere ikke tar med ALLE barna på alle feriene. Hadde følt meg kvalt. Har selv en stedatter, hun er ikke med oss overalt hvor vi drar, det er helt ulogisk for oss. 

 

Anonymkode: 676b5...63b

Jeg/vi har råd til det men vi har vett nok til å tenke på klima. Veldig glad for at andre i tråden allerede har tatt dette opp. Jeg tenker på klimagassutslipp når ferien planlegges, og ferien blir ikke dårligere av den grunn :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Nyttårs barn skrev:

Synes stebarn må være med på alt som skjer i begge familier. Dere må sette dere ned med kalenderen og sjekke at alt som skjer av spennende aktiviteter, ferier osv skjer når stebarnet er hos dere. 

Ellers kan barnet føle seg utenfor og få sjelelige arr som det bærer med seg resten av livet. 

Er egentlig enig i det,  barnet har ikke valgt å være stebarn.

Anonymkode: a4492...c93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har du hørt om å sette ting på spissen, for å fremheve et poeng? Jeg snudde på det «alle» som mener det er urettferdig for/synd på skilsmissebarna sier, og gav de samme argumentene tilbake fra et annet synspunkt. 

Noen må åpenbart ha ting inn med teskje. 

Anonymkode: 4df2c...e1b

Men det er jo synd på skilsmissebarnet som ikke blir regnet som en del av kjernefamilien. Det er ikke synd på de barna som får bo sammen med både mor og far hele tiden om de må ha med halvsøsken på alle ferier. For dem er det neppe snakk om ‘halv’ noe som helst, de har x antall søsken enten de bor sammen hele tiden eller ikke. 

Jeg tror ikke du skjønner helt hva det å sette ting på spissen betyr. 

Anonymkode: 557b6...908

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde ikke planlagt så mye ferie på så kort tid, men jeg ser greia ang skolen. Kanskje til neste år kun ha en reise med alle barna?

Anonymkode: da4c9...af6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Elina skrev:

Jeg/vi har råd til det men vi har vett nok til å tenke på klima. Veldig glad for at andre i tråden allerede har tatt dette opp. Jeg tenker på klimagassutslipp når ferien planlegges, og ferien blir ikke dårligere av den grunn :) 

Ja, det er vel og bra og jeg er helt enig. Men det er jo ikke det tråden handler om. Og gir ikke svar på det hi spør om.

Anonymkode: c4d92...53a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste som er ille i denne tråden er hvor mye dere reiser.. er dere ikke hjemme en eneste dag i løpet av ferien?

Anonymkode: 11f53...6cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men det er jo synd på skilsmissebarnet som ikke blir regnet som en del av kjernefamilien. Det er ikke synd på de barna som får bo sammen med både mor og far hele tiden om de må ha med halvsøsken på alle ferier. For dem er det neppe snakk om ‘halv’ noe som helst, de har x antall søsken enten de bor sammen hele tiden eller ikke. 

Jeg tror ikke du skjønner helt hva det å sette ting på spissen betyr

Anonymkode: 557b6...908

Ah... bruk litt hersketeknikk i tillegg. Dette blir jo bare bedre og bedre. 

Det er ikke synd på skilsmissebarn bare fordi de er skilsmissebarn. Og det er i hvert fall ikke synd på barn som ikke får være med absolutt alt deres foreldre gjør, uavhengig av om de er skilsmissebarn eller ikke. 

Det er derimot synd på barn (igjen uavhengig av hvorvidt de er skilsmissebarn eller ikke) som blir pådyttet et verdensbilde hvor de har krav på alt og hvor alt skal være «rettferdig» til enhver tid. Å behandle alle barna sine likt er det mest urettferdige som finnes. 

Anonymkode: 4df2c...e1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvordan klarer du å dra ut slutningen om at et barn ikke er like mye verdt fordi det ikke får i både pose og sekk? Kjærlighet og omsorg består ikke kun av ferier og materielle ting. Skal et barns VERDI måles ut fra antall kroner brukt på det? 

Anonymkode: 676b5...63b

Hvordan greier DU tolke mitt innlegg til å handle om penger?? Det sier sitt om deg... Jeg snakker om en stemor som sier DE ikke tar med stebarn på alt fordi de da føler seg kvalt? Stebarnet kan ikke være med på alt fordi stemor da føler seg kvalt. Hvis mannen også føler seg kvalt, så betyr jo det at det gamle barnet ikke er like mye verdt som de nye. For de føler seg vel ikke kvalt ved å ha med seg sine felles barn? Virker jo ikke som stemor ser på dette barnet som hans, mens som noe bryderi som er innom av og til. Og også at hun mener han også ser likt på det.

Anonymkode: 59fe8...bea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men reiser dere på ferie bare med de to barna som ikke er med?  

 

Anonymkode: a4492...c93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men reiser dere på ferie bare med de to barna som ikke er med?  

 

Anonymkode: a4492...c93

Det er nok ikke så nøye, for de hører ikke til kjernefamilien, må vite. 

Anonymkode: 557b6...908

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg tenker at dette er en trolletråd fra bw som kjeder seg

Anonymkode: e9086...039

Hvem er BW? Set ofte noen skriver det. 

Anonymkode: 8f992...9dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Hvem er BW? Set ofte noen skriver det. 

Anonymkode: 8f992...9dc

En bruker. Hun lager mange trolletråder med falske problemstillinger. Man kjenner henne igjen på skrivestilen. 

Anonymkode: e9086...039

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

En bruker. Hun lager mange trolletråder med falske problemstillinger. Man kjenner henne igjen på skrivestilen. 

Anonymkode: e9086...039

Snakk om å ha fantasi . 🤣

Anonymkode: 8f992...9dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Men hvorfor mente/mener du at du fortjente dobbelt opp med turer? Hvis man skal begynne å snakke om hva som er urettferdig og sårt: Hva med disse «nye» barna som blir laget i slike sammenhenger som dette? Hvordan tror du det er for dem å se at deres halvsøsken får dobbelt opp av alt bare fordi foreldrene deres er skilt? Hvordan tror du det er for dem å aldri få være bare kjernefamilien på ferie? 

Det er akkurat like søkt som å snakke om «de stakkars skilsmissebarna som må få være med på alt, hvis ikke er det synd på dem». 

Anonymkode: 4df2c...e1b

Det veier opp for ulempen det er for skilsmissebarn å forholde seg til delt bopel, nye bonusfamilier etc. 

Vi reiser ikke på ferie uten alle familiemedlemmene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for alle svar.

at vi flyr mye, har ingen noe med, er kun på sommer vi flyr. Vi drar å tur med god samvittighet, trenger ikke og bry meg om hva noe på nettet mener, når ingen av barna bryr seg eller faren til min sønn, eksen til mannen ingorere vi bare.

vi kommer alltid til og ta de 3 minste med på ferie alene med oss, fordi de deler oss med brødrene anhver uke, så om vi tar hensyn til de små synes jeg er helt rett og rimlig,

Ha en fin sommer alle sammen

Anonymkode: 27665...abe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...